Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
17,040   +0,330   (+1,97%) Dagrange 16,600 - 17,140 24.563   Gem. (3M) 199,9K

AMG 2023

17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 767 768 769 770 771 ... 876 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Mrs. Smith 26 oktober 2023 18:42
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 26 oktober 2023 18:09:

    Houd je vijanden dichtbij: Stellantis tekent deal om Chinese EV’s in Europa te verkopen
    26-10-2023 09:26 / Bron: Carscoop
    De deal van $1,6 miljard met Leaptmotor geeft het Chinese bedrijf voet aan de grond in Europa en versterkt de positie van Stellantis in China.

    Tien maanden geleden waarschuwde Stellantis-CEO Carlos Tavares voor het komende ‘verschrikkelijke gevecht’ met de Chinese EV-industrie.
    Vandaag heeft hij de rode loper uitgerold en 1,6 miljard dollar betaald om een Chinese autofabrikant te helpen
    toegang te krijgen tot de Europese automarkt en mogelijk de omzet van de eigen merken van Stellantis te stelen.

    “Terwijl de consolidatie zich ontvouwt onder de capabele start-ups op het gebied van elektrische voertuigen in China, wordt het steeds duidelijker dat een handvol efficiënte en wendbare EV-spelers van de nieuwe generatie, zoals Leapmotor, de reguliere segmenten in China zullen gaan domineren”, aldus Tavares.
    “Wij vinden dat dit het perfecte moment is om een leidende rol te spelen bij het ondersteunen van de wereldwijde expansieplannen van Leapmotor, een van de meest indrukwekkende nieuwe EV-spelers met een vergelijkbare tech-first, ondernemersmentaliteit als de onze.

    karig winstje zeg vandaag voor AMG , nu kan zekers de toko verkocht worden aan BYD zonder problemen hebben Ze gelijk een hydroxide fabriek voor hun batterijen .
    Ja is dit nu een goede zet of kat in het nauw. De tijd zal het leren. Moeilijk in te schatten.
  2. forum rang 8 Lepre Chaun 26 oktober 2023 18:48
    quote:

    Mrs. Smith schreef op 26 oktober 2023 18:42:

    [...]

    Ja is dit nu een goede zet of kat in het nauw. De tijd zal het leren. Moeilijk in te schatten.
    Ja maar toch nu kunnen en mogen alle Chinese merken ook in Europa .
    Ze kunnen nu hun netwerk , alles uitbreiden aangezien Stellantis het er mee eens is .
    Dus Frankrijk heeft al beslist voor Europa kom maar binnen .
    Dus ook geen restricties voor een overname dan voor AMG .
  3. forum rang 6 christo1 26 oktober 2023 19:42
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 26 oktober 2023 18:48:

    [...]
    Ja maar toch nu kunnen en mogen alle Chinese merken ook in Europa .
    Ze kunnen nu hun netwerk , alles uitbreiden aangezien Stellantis het er mee eens is .
    Dus Frankrijk heeft al beslist voor Europa kom maar binnen .
    Dus ook geen restricties voor een overname dan voor AMG .
    In Frankrijk krijgt men geen EV subsidie beschikbaar j aankoop dagen als die niet in Europa is geassembleerd, dus gewoon een chinese EV wagen invoeren onder stellantis zal ook geen aankoop subsidies krijgen.

    Maar voor AMG maakt dit niet zoveel uit, hun spodumene voor chinese of Europese of andere gegadigden kan enkel een verschuiving van volumes van de ene naar de andere klant gaan.

    Mvg.
  4. forum rang 6 christo1 26 oktober 2023 20:11
    quote:

    christo1 schreef op 26 oktober 2023 19:42:

    [...]

    In Frankrijk krijgt men geen EV subsidie beschikbaar j aankoop dagen als die niet in Europa is geassembleerd, dus gewoon een chinese EV wagen invoeren onder stellantis zal ook geen aankoop subsidies krijgen.

    Maar voor AMG maakt dit niet zoveel uit, hun spodumene voor chinese of Europese of andere gegadigden kan enkel een verschuiving van volumes van de ene naar de andere klant gaan.

    Mvg.
    In Frankrijk krijgt men geen EV subsidie voor aankoop EV wagen...........

    Mijn tekst was dolgedraaide.

    Mvg.
  5. forum rang 8 Lepre Chaun 26 oktober 2023 21:44
    quote:

    christo1 schreef op 26 oktober 2023 20:11:

    [...]

    In Frankrijk krijgt men geen EV subsidie voor aankoop EV wagen...........

    Mijn tekst was dolgedraaide.

    Mvg.
    Is je vergeven.ik lees wel overal dat er in september een hoge lithiumproductie was dus veel vraag naar lithium bij veel producenten.
    Zou er nog een verrassing komen bij de cijfers op 8 november?
  6. forum rang 5 Fox WIld 26 oktober 2023 22:18
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 26 oktober 2023 21:44:

    [...]
    Is je vergeven.ik lees wel overal dat er in september een hoge lithiumproductie was dus veel vraag naar lithium bij veel producenten.
    Zou er nog een verrassing komen bij de cijfers op 8 november?
    Hoog aanbod dus lagere prijzen.
    Na een korte opleving zet de daling zich weer voort dus als er een verrassing komt bij de Q3 cijfers dan zal die niet positief zijn...

    www.metal.com/Lithium
  7. forum rang 8 Lepre Chaun 26 oktober 2023 23:32
    Nodig voor snelheid: Europese autofabrikanten wenden zich tot mijnbouw om China te omzeilen.

    In Europa zijn autofabrikanten en hun leveranciers van plan om minstens 46 batterijcelfabrieken te bouwen met een capaciteit van meer dan 1.400 gigawattuur.
    Op dit moment zijn er in Europa slechts enkele gigafabrieken met een capaciteit van circa 75 GWh.
    Maar hoe onafhankelijk autofabrikanten werkelijk zijn van externe spelers, is de vraag.

    Uit een analyse van Investigate Europe bleek dat meer dan een derde van de 46 geplande fabrieken zal worden gebouwd en geëxploiteerd door niet-Europese bedrijven.
    Hieronder vallen ook bedrijven uit China, zoals CATL. 's Werelds grootste fabrikant van lithium-ionbatterijen is van plan cellen te produceren in Erfurt, Duitsland, en Debrecen in Hongarije, voor gebruik in Mercedes-sportwagens.
    Maar de plannen van Europa lijken in het niet te vallen bij die van China, dat de wereldmarkt domineert.
    In 2021 produceerden Chinese fabrieken batterijen met een capaciteit van 655 GWh.
    Dat is driekwart van de mondiale productie.

    Volgens een voorspelling van het Duitse grondstoffenagentschap zal de mondiale vraag naar lithium de komende jaren enorm stijgen .
    Van 134.000 ton in 2022 zou de vraag kunnen stijgen naar 558.800 ton in 2030.
    “Bijna de gehele vraag naar lithium betreft batterijen”, zegt Leonardo Buizza, senior analist bij de in Londen gevestigde denktank Energy Transitions Commission.
    China is de derde grootste producent van lithium ter wereld en heeft wereldwijd de grootste lithiumverwerkingscapaciteit.

    Maar de tijd dringt.
    Vorige week maakte de Chinese regering bekend dat lokale grafietexporteurs een vergunning nodig zullen hebben voordat ze de grondstof het land uit kunnen halen.
    De verordening zal begin december van kracht worden en zou een eerste stap kunnen zijn in de richting van beperking van de export.
    Europese autofabrikanten proberen nu hun afhankelijkheid van China af te bouwen.
    Ze investeren in mijnen om de toegang tot cruciale grondstoffen veilig te stellen en kopen verwerkings- en recyclingcapaciteit in.

    www.investigate-europe.eu/posts/europ...

    Nou dan zullen ze wel snel bij AMG ook kopen.
  8. forum rang 8 Lepre Chaun 27 oktober 2023 06:55
    SQM, de op een na grootste lithiumproducent ter wereld en de grootste van Chili, heeft onlangs de zorgen over de prijzen weggenomen en zijn optimistische kijk op de groei van de verkoop van elektrische voertuigen herhaald, maar beleggers houden rekening met een dreigende golf van consolidatie nu lagere waarderingen een nieuwe reeks potentiële overnamedoelen creëren .

    SQM breidt uit omdat het wordt geconfronteerd met de mogelijkheid dat zijn Chileense contract in 2030 afloopt.

    Nou heel lithiumwereld is in beweging door een consolidatieslag.
    Een recente waanzin van belangstelling voor de lithiumsector onder 's werelds grootste zwaargewichten in de mijnbouw en batterijfabrikanten.

    AMG uiteraard is ook overname kandidaat.
  9. forum rang 4 Aandachtige lezer 27 oktober 2023 11:39
    quote:

    Mrs. Smith schreef op 26 oktober 2023 18:42:

    [...]

    Ja is dit nu een goede zet of kat in het nauw. De tijd zal het leren. Moeilijk in te schatten.
    Er is steeds meer reden voor zorgen voor de Franse en vooral Duitse auto-industrie. Wordt de markt voor EV's volledig overheerst door Chinese merken? Na enige tijd kunnen die best wel eens een net zo'n goede reputatie opbouwen als de Japanse en Koreaanse merken na een aarzelende start hebben opgebouwd.
    Dat betekent van alles voor de hele Europese economie, om te beginnen verschuivingen en onrust. Wat dit betekent voor de winstgevendheid voor de industrie om de auto-industrie heen durf ik niet te zeggen. Het zal ook hier onrustig worden. Maar misschien kan iemand anders een inschatting maken?
  10. forum rang 10 DeZwarteRidder 27 oktober 2023 11:52
    quote:

    Aandachtige lezer schreef op 27 oktober 2023 11:39:

    [...]
    Er is steeds meer reden voor zorgen voor de Franse en vooral Duitse auto-industrie. Wordt de markt voor EV's volledig overheerst door Chinese merken? Na enige tijd kunnen die best wel eens een net zo'n goede reputatie opbouwen als de Japanse en Koreaanse merken na een aarzelende start hebben opgebouwd.
    Dat betekent van alles voor de hele Europese economie, om te beginnen verschuivingen en onrust. Wat dit betekent voor de winstgevendheid voor de industrie om de auto-industrie heen durf ik niet te zeggen. Het zal ook hier onrustig worden. Maar misschien kan iemand anders een inschatting maken?
    Waarschijnlijk komt er een invoerheffing op Chinese auto's.
  11. forum rang 8 Lepre Chaun 27 oktober 2023 13:22
    “Albemarle is ervan overtuigd dat elektrische voertuigen altijd een of andere vorm van lithiumbatterijen nodig zullen hebben en dat de dringende noodzaak om over te stappen op schone energie voldoende vraag creëert .

    “De groeicurve kan op bepaalde momenten vertragen, maar zal nooit van koers veranderen.
    De vraag op de middellange en lange termijn zal groter zijn dan het aanbod en dat belooft veel goeds voor en natuurlijk heel goed voor Albemarle en andere lithiumproducenten.”

    Fijn nieuws dat onze grote broer het toch maar even meld en zo is het ook voor AMG .
17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 767 768 769 770 771 ... 876 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.