Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
14,130   +0,120   (+0,86%) Dagrange 13,735 - 14,165 1.882.679   Gem. (3M) 1,8M

Just Eat Takeaway 2023

58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 2513 2514 2515 2516 2517 ... 2934 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. antikoets 13 oktober 2023 08:45
    quote:

    Leon57 schreef op 13 oktober 2023 08:38:

    [...]

    Goede post, eindelijk weer iemand die nadenkt en het onder worden brengt over waarom hij / zij denkt dat ( in zijn perspectief) de koers nu veel te laag is.
    Zit mbt grubhub nog met de volgende vraag.
    GH is gekocht voor 7.5 mld . Stel je verkoopt het voor 1.5 mld. Dan heeft JET een compensabel verlies van 6 mld. Welke entiteit heeft dit compensabel verlies. Want als ze geen business in de USA hebben hoe kunnen ze dan hier van gebruik maken. Want dit alleen heeft m.i. al een waarde van omstreeks 1 mld. Dus een verkoopwaarde van 1.5 mld / 2 mld maakt dat men de waarde van GH ,gebaseerd op de huidige bedrijfsvoering ( na wegvallen fee caps), slechts op 500 mln / 1 mld stelt. Dat lijkt mij veel te laag
  2. forum rang 6 Trx7 13 oktober 2023 08:53
    quote:

    Leon57 schreef op 13 oktober 2023 08:38:

    [...]

    Goede post, eindelijk weer iemand die nadenkt en het onder worden brengt over waarom hij / zij denkt dat ( in zijn perspectief) de koers nu veel te laag is.
    Zit mbt grubhub nog met de volgende vraag.
    GH is gekocht voor 7.5 mld . Stel je verkoopt het voor 1.5 mld. Dan heeft JET een compensabel verlies van 6 mld. Welke entiteit heeft dit compensabel verlies. Want als ze geen business in de USA hebben hoe kunnen ze dan hier van gebruik maken. Want dit alleen heeft m.i. al een waarde van omstreeks 1 mld. Dus een verkoopwaarde van 1.5 mld / 2 mld maakt dat men de waarde van GH ,gebaseerd op de huidige bedrijfsvoering ( na wegvallen fee caps), slechts op 500 mln / 1 mld stelt. Dat lijkt mij veel te laag
    De vennootschap in NL die de aandelen in GH houdt kan dat verlies niet aftrekken op grond van de deelnemingsvrijstelling. De enige manier om een eventueel verlies naar NL te "importeren" is dmv de liquidatieverliesregeling, maar dat is hier natuurlijk niet aan de orde.
  3. Piet P 13 oktober 2023 08:56
    quote:

    Leon57 schreef op 13 oktober 2023 08:38:

    [...]

    Goede post, eindelijk weer iemand die nadenkt en het onder worden brengt over waarom hij / zij denkt dat ( in zijn perspectief) de koers nu veel te laag is.
    Zit mbt grubhub nog met de volgende vraag.
    GH is gekocht voor 7.5 mld . Stel je verkoopt het voor 1.5 mld. Dan heeft JET een compensabel verlies van 6 mld. Welke entiteit heeft dit compensabel verlies. Want als ze geen business in de USA hebben hoe kunnen ze dan hier van gebruik maken. Want dit alleen heeft m.i. al een waarde van omstreeks 1 mld. Dus een verkoopwaarde van 1.5 mld / 2 mld maakt dat men de waarde van GH ,gebaseerd op de huidige bedrijfsvoering ( na wegvallen fee caps), slechts op 500 mln / 1 mld stelt. Dat lijkt mij veel te laag
    Ben ik de enige, die van deze post niks begrijpt?

    Wel even meetellen; het was geen 7,5, verkoop was in aandelen, inmiddels al 3 mljr afgeschreven.....
  4. forum rang 6 mercurius-adept 13 oktober 2023 08:57
    quote:

    Piet P schreef op 13 oktober 2023 08:56:

    [...]

    Ben ik de enige, die van deze post niks begrijpt?

    Wel even meetellen; het was geen 7,5, verkoop was in aandelen, inmiddels al 3 mljr afgeschreven.....
    losse flodder, die hierboven al ontkracht was: leuk idee, maar helaas....
  5. forum rang 6 Trx7 13 oktober 2023 08:59
    quote:

    mercurius-adept schreef op 13 oktober 2023 06:50:

    [...]

    Sorry hoor (mooie post), maar allerbelangrijkste voor JET lijkt me nu de prestaties in de USA
    Zou mooi zijn als de resultaten verbeteren en GH marktaandeel terugwint, maar voor nu het plan de fee caps er af te krijgen en GH voor een betere prijs te verkopen. De interesse is er alleen was de prijs te laag door de fee caps.

    Als GH verkocht is verandert ook in 1 klap het totaalplaatje qua winstgevendheid. Dan staat de koers imo zo op de 50 euro. Zeker ook als met de opbrengst aandelen kunnen worden ingekocht.
  6. Zonder zuur geen zoet 13 oktober 2023 09:08
    wordt wachten op de middag of de Amerikanen de rente kriebels weer een beetje parkeren, in europa verwerken we nu de slechte avond van Amerika eerst even. En onze graag shortende vrinden gaan er bij JET even de mulitplier op zetten, dus met dunne markt en negatief sentiment gaan we zo tot een 3% minnen denk ik, wellicht vanmiddag dan weer naar boven
  7. forum rang 4 COUPEJET 13 oktober 2023 09:29
    Ik geloof niet meer in die hosanna verhalen over JET. Als je een paar dagen voor de Q3 cijfers amper een koers realiseert van 12-13 euro is dat volgens mij een teken aan de wand dat het vertrouwen helemaal zoek is. En alles op de shorters projecteren is wel gemakkelijk, maar verbloemt de echt oorzaak. GEEN VERTROUWEN.
58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 2513 2514 2515 2516 2517 ... 2934 »» | Laatste |Omhoog ↑