Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
14,130   +0,120   (+0,86%) Dagrange 13,735 - 14,165 1.882.679   Gem. (3M) 1,8M

Just Eat Takeaway 2023

58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 2189 2190 2191 2192 2193 ... 2934 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 GakGak 7 september 2023 13:28
    Koers Jet weerspiegelt niet zozeer de bedrijfsmatige kansen en winstmogelijkheden.

    Er zit een onervaren en zeg meer ronduit slecht management.
    Fugro was jaren geleden veel slechter gefinancierd en kansloos en speelbal vd shorters.

    OPLOSSING: 1 keer de pijn nemen en een claimemissie toen de koers nog wat voorstelde en alle
    shorters waren weg (eind 2020) en Fugro geherfinancierd.

    Je moet wel visie hebben en durven ingrijpen als het moet, zo moeilijk is het nou ook weer niet allemaal.
    Alles is al een keer vertoond.
  2. forum rang 10 bp5ah 7 september 2023 13:32
    quote:

    mercurius-adept schreef op 7 september 2023 13:07:

    [...]

    niemand die een schot durft te wagen?
    -->hoop dat het niet zover komt ;)
    Niemand weet het en bij 0 kan d'er niks meer af.

    J.E.T. langste timeframe :

    vet = pvt.
    l=s
    r=w

    Hier de fib. levels.

    9.73 11.28 12.24 13.79 15.34 16.30 17.85

    Gewoon traden en korthouden, zowel omhoog als omlaag.

    Bij een slot boven 13.79 mocht dat er komen kt, dan is d'er pas sprake van wat verbetering.

    Die links onderstreepte zijn nog nooit voorgekomen en dus onbekend terrein.

    De één roept €30 en de ander roept €10 of lager, neem het gemiddelde, koop hier en leg je stoploss op 11.28 o.i.d., heb je een beheersbaar risico, ze doen wat ze willen hiermee, moet 't naar €8 dan komt 't daar ook en moet 't naar €16 dan gaat dat ook lukken.

    Beter is naar Casino gaan 10k op rood of zwart zetten, en je hebt gelijk de uitslag ook nog ... , de enige uitslag die je van aandelen J.E.T. krijgt is rode vlekken in je nek :)
  3. forum rang 6 Mr Trade 7 september 2023 13:36
    quote:

    butterfly schreef op 7 september 2023 13:34:

    Barclays van totaal 4,88% naar 1,91%
    Dit is hoofdzakelijk veroorzaakt door verkoop gewoon aandeel.
    Dit ging van 8.170.080 naar 831.112 stuks.

    www.afm.nl/nl-nl/sector/registers/mel...

    www.afm.nl/nl-nl/sector/registers/mel...
    Dan weet je toch waar het aanbod vandaan kwam met de 18MLN volume dag?
    Blijkbaar werkt Barclays samen met onze fijne vrienden van Millenium.
  4. forum rang 4 Arthur Hastings 7 september 2023 13:39
    Overzicht van 5 bekende bezorgbedrijven die hier diverse malen benoemd zijn. Koersontwikkeling vanaf 01-01-2023 t/m heden.

    JET = -40%
    Uber = +86%
    Delivery Hero = -30%
    Doordash = +70%
    Deliveroo = +36%.

    Enkel Delivery Hero doet het ook slecht, maar staan er zichtbaar slechter voor met minder vrij besteedbare middelen. Ongelofelijk. Dit zou eens gepubliceerd moeten worden met de vraag of het werkelijk nog wel uit te leggen is.
  5. special 7 september 2023 13:49
    quote:

    GakGak schreef op 7 september 2023 13:28:

    Koers Jet weerspiegelt niet zozeer de bedrijfsmatige kansen en winstmogelijkheden.

    Er zit een onervaren en zeg meer ronduit slecht management.
    Fugro was jaren geleden veel slechter gefinancierd en kansloos en speelbal vd shorters.

    OPLOSSING: 1 keer de pijn nemen en een claimemissie toen de koers nog wat voorstelde en alle
    shorters waren weg (eind 2020) en Fugro geherfinancierd.

    Je moet wel visie hebben en durven ingrijpen als het moet, zo moeilijk is het nou ook weer niet allemaal.
    Alles is al een keer vertoond.
    Als ik goed lees, is het meer afstraffing voor huidig MT. Claimemissie een serieuze optie voor JET?
  6. forum rang 7 Hendrik Roo 7 september 2023 13:52
    quote:

    Arthur Hastings schreef op 7 september 2023 13:39:

    Overzicht van 5 bekende bezorgbedrijven die hier diverse malen benoemd zijn. Koersontwikkeling vanaf 01-01-2023 t/m heden.

    JET = -40%
    Uber = +86%
    Delivery Hero = -30%
    Doordash = +70%
    Deliveroo = +36%.

    Enkel Delivery Hero doet het ook slecht, maar staan er zichtbaar slechter voor met minder vrij besteedbare middelen. Ongelofelijk. Dit zou eens gepubliceerd moeten worden met de vraag of het werkelijk nog wel uit te leggen is.
    Angelsaksisch versus de rest.
  7. InvestoPedia 7 september 2023 13:55
    quote:

    special schreef op 7 september 2023 13:49:

    [...]

    Als ik goed lees, is het meer afstraffing voor huidig MT. Claimemissie een serieuze optie voor JET?
    Wat zeurt iedereen hier toch of emissie check de cash positie en nog uitstaande betaling van Ifood.. zelfs als dat laatste tegenvalt zit JET de komende jaren prima. De vraag is veel belangrijker of ze groene cijfers gaan schrijven. Emissie doe je pas als je niet meer anders kan m.i.
  8. forum rang 10 bp5ah 7 september 2023 13:56
    quote:

    CEO Takeaway schreef op 7 september 2023 01:21:

    [...]

    Als hij echt 169k winst heeft, zou hij wel zitten, in plaats van staan.
    Ik zou't hier niet melden. Ik heb meer respect voor mensen die hun verliezen melden ook bij Adyen was iemand bijna al zijn spaargeld kwijt. Die postings zijn eerlijk en zo iemand wilt 't van zich afschrijven. Zonde denk ik dan, maar je kan niet beleggen of speculeren zonder sl /verlies nemen af en toe, dat gaat gewoon niet.
  9. forum rang 8 GakGak 7 september 2023 13:58
    quote:

    special schreef op 7 september 2023 13:49:

    [...]

    Als ik goed lees, is het meer afstraffing voor huidig MT. Claimemissie een serieuze optie voor JET?
    .
    Nee, de koers als speelbal voor de shorters is inmiddels veel te laag daarvoor.
    Je gaat geen claimemissie doen om alleen maar van de shorters af te komen.
  10. forum rang 6 Littletycoon 7 september 2023 14:00
    quote:

    GakGak schreef op 7 september 2023 13:28:

    Koers Jet weerspiegelt niet zozeer de bedrijfsmatige kansen en winstmogelijkheden.

    Er zit een onervaren en zeg meer ronduit slecht management.
    Fugro was jaren geleden veel slechter gefinancierd en kansloos en speelbal vd shorters.

    OPLOSSING: 1 keer de pijn nemen en een claimemissie toen de koers nog wat voorstelde en alle
    shorters waren weg (eind 2020) en Fugro geherfinancierd.

    Je moet wel visie hebben en durven ingrijpen als het moet, zo moeilijk is het nou ook weer niet allemaal.
    Alles is al een keer vertoond.
    Claimemissie waarbij slecht management blijft is ook geen oplossing. Gaat toch echt wel om concurrentiepositie jet
  11. forum rang 5 Gaston Lagaffe 7 september 2023 14:04
    quote:

    mercurius-adept schreef op 7 september 2023 13:07:

    [...]
    niemand die een schot durft te wagen ? Ik hoor wat over 10 als mogelijk fundamenteel dieptepunt bij bv nog meer marktaandeel verlies of totale groei-stop, maar kan het nog moeilijk terug-beredeneren via de bedrijfscijfers -->hoop dat het niet zover komt ;)
    Ik denk (en lees bij analisten) dat eigenlijk iedereen verrast wordt de "diepte" van de afstort. Er lijkt geen eind aan te komen. Als er weer eens een ramptoerist zich op het forum meldt met zijn mededeling over een koers van € 10,- denk je : zover gaat het niet komen. Op dit moment acht ik het niet onmogelijk dat we de € 10,- gaan opzoeken. Wat mij wel blijft verbazen is dat bv een combinatie Prosus/Uber/DD geen poging waagt JET van de beurs te halen en daarna in stukken te reken. Dit is lastig en tijdrovend maar het opbouwen van een solide marktpositie is dit ook. Breek je JET in stukken dan weet je wat je krijgt. Gruhhub naar Uber, Skip en JET-ANZ naar DD en JET-GBI + NE + SE naar Prosus (om maar iets te noemen). Ik denk dat ze met een bod van € 30,- een eind gaan komen, zeker als ze de IB-ers in de afwikkeling nog wat extra's toeschuiven. We zien het niet gebeuren dus zal er een reden voor zijn maar op enig moment wordt JET een keer te goedkoop om te laten liggen. Het is net als in een bouwmarkt, voor die prijs laat je het niet liggen :)
  12. forum rang 5 Gaston Lagaffe 7 september 2023 14:08
    quote:

    Arthur Hastings schreef op 7 september 2023 13:39:

    Overzicht van 5 bekende bezorgbedrijven die hier diverse malen benoemd zijn. Koersontwikkeling vanaf 01-01-2023 t/m heden.
    JET = -40%
    Uber = +86%
    Delivery Hero = -30%
    Doordash = +70%
    Deliveroo = +36%.
    Dit biedt kansen voor Uber en DD om met een emissie JET van de beurs te halen. Gaat niet gebeuren maar het zou gunstig voor ze uitpakken (koopt GTV tegen een lagere multiple)
  13. forum rang 5 Gaston Lagaffe 7 september 2023 14:11
    quote:

    GakGak schreef op 7 september 2023 14:08:

    @GL
    ¨We zien het niet gebeuren dus zal er een reden voor zijn maar op enig moment wordt JET een keer te goedkoop om te laten liggen. Het is net als in een bouwmarkt, voor die prijs laat je het niet liggen :) .Maar helaas, voorlopig is Jet niet een aandeel waarop je kunt bouwen.
    Geinige woordspeling :)
58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 2189 2190 2191 2192 2193 ... 2934 »» | Laatste |Omhoog ↑