Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
15,080   -0,430   (-2,77%) Dagrange 14,670 - 16,200 531.773   Gem. (3M) 190,7K

AMG 2023

17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 559 560 561 562 563 ... 876 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Remco9384 10 augustus 2023 14:11
    quote:

    Boggels schreef op 10 augustus 2023 11:46:

    Het aandeel is wel heel erg afgestraft laten we eerst eens kijken naar alle analisten die moeten eerst de schoolbanken maar weer eens in met hun altijd te hoge verwachtingen
    Analisten werken met de outlook van het bedrijf en gaan daar wat boven of onder zitten al naar gelang ze de ceo geloven. Voor een bedrijf als amg leggen ze daar nog de grondstofprijsontwikkeling overheen en dan heb je een analistenadvies.
  2. forum rang 6 christo1 10 augustus 2023 14:23
    Lithium carbonaat prijs weer dalend, komende van 311.000 ------->254500, is toch wederom geen goed nieuws op korte termijn.

    En ik zie deze lithium carbonaat prijs nog dalen, het gaat echt niet goed in China, zelfs al deflatie.

    Ik wacht rustig af, inderdaad Q3 gaat niet goed zijn en Q4 niet beter, ik denk dat de markt vanaf Q12024 zal kijken of er beterschap is qua lithium prijzen of niet en dan zal de markt ook de raffinaderij beginnen in prijzen, maar met een spodumene prijs die nu gehalveerd is tov het hoogtepunt en daarbij was de 400+Outlook op gebaseerd die nu naar beneden is bijgesteld.

    Calendar ging voor Q4 uit van een concentraat prijs van 2700 dollar per ton, maar daar zitten we nu op huidig van 2450 dollar per ton en ik zie de komende tijd nog dalen, dan mag je nog productieverhoging realiseren.

    Ik wacht af.

    Mvg.
  3. forum rang 6 Take a sisi 10 augustus 2023 14:49
    quote:

    Goudmijn64 schreef op 10 augustus 2023 12:19:

    [...]

    Lijkt een patroon te zijn.
    Totdat je er naar gaat handelen.

    Amg straks dan maar omhoog (na 3 weken)
    Dit aandeel gaat zeker weer op enig moment opveren , dat is als zelfs de heilige believers pessimistisch worden , en er de nodige putjes liggen .
    Fundamenteel niets nieuws gewoon voor een korte opleving omdat de boeven ons dan weer wijs gaan maken dat de sky the limit is , met een goedgelovige rede die dat in gang zet , als de volumes dan weer oplopen en Jan en alleman trappen er met hun grote platvoeten weer in , zijn de grote spelers al weer aan het dumpen .
    Koers staat dan wellicht toch nog wat hoger en de call- en put-opties liggen weer wat beter verdeeld .
    En dat allemaal terwijl de lithium prijs gewoon verder blijft dalen .

    Zo ongeveer op die toer .
  4. forum rang 7 Calendar 10 augustus 2023 15:02
    quote:

    christo1 schreef op 10 augustus 2023 14:23:

    Lithium carbonaat prijs weer dalend, komende van 311.000 ------->254500, is toch wederom geen goed nieuws op korte termijn.

    En ik zie deze lithium carbonaat prijs nog dalen, het gaat echt niet goed in China, zelfs al deflatie.

    Ik wacht rustig af, inderdaad Q3 gaat niet goed zijn en Q4 niet beter, ik denk dat de markt vanaf Q12024 zal kijken of er beterschap is qua lithium prijzen of niet en dan zal de markt ook de raffinaderij beginnen in prijzen, maar met een spodumene prijs die nu gehalveerd is tov het hoogtepunt en daarbij was de 400+Outlook op gebaseerd die nu naar beneden is bijgesteld.

    Calendar ging voor Q4 uit van een concentraat prijs van 2700 dollar per ton, maar daar zitten we nu op huidig van 2450 dollar per ton en ik zie de komende tijd nog dalen, dan mag je nog productieverhoging realiseren.

    Ik wacht af.

    Mvg.
    De prijzen van Q4 zijn nu al zo'n beetje bekend. Het huidige prijsverval zal vooral in Q1 tot uitdrukking komen.

    docs.google.com/spreadsheets/d/1LRjUQ...
  5. forum rang 8 Lepre Chaun 10 augustus 2023 15:33
    Reuters meld al .

    Een depressieve spotmarkt dit jaar die verzwakt is door een zwakke vraag op korte termijn en stijgende voorraden .

    De spotprijzen voor lithiumcarbonaat in China liggen rond de 260.000 yuan per ton, minder dan een halve piek in de buurt van 600.000 yuan per ton afgelopen november.

    ($ 1 = 7,2086 Chinese yuan renminbi)
  6. forum rang 6 Fox WIld 10 augustus 2023 16:07
    quote:

    Thorgall schreef op 10 augustus 2023 16:04:

    Laten we het breder bekijken en niet vergeten dat het ondanks de matige prestaties van AMG dit natuurlijk een heerlijk beursjaar is tot op heden. Ook vandaag knalt de index weer lekker omhoog.
    AMG is nu voor het jaar weer terug op 0%. Slotkoers 2021 was volgens mij 34,40.
  7. forum rang 7 Just lucky 10 augustus 2023 16:08
    quote:

    Thorgall schreef op 10 augustus 2023 16:04:

    Laten we het best bekijken en niet vergeten dat het ondanks de matige prestaties van AMG dit natuurlijk een heerlijk beursjaar is tot op heden. Ook vandaag knalt de index weer lekker omhoog.
    Even ter nuancering, sommigen zitten alleen in AMG........
  8. [verwijderd] 10 augustus 2023 16:48
    Bijna een koers in de 33 en dat op een mooie groene beursdag. Als je elke dag de hoeveelheid belegd geld in AMG minder ziet worden begrijp ik wel dat er mensen zijn die op een gegeven moment toch de handdoek in de ring gooien. Op veel hogere koersen werd hier op dit forum geschreven dat het dom was om uit te stappen maar nu met deze koers zitten we alweer euro's lager en de val lijkt maar door te gaan. Elk klein herstel (op een mooie groene beursdag) eindigt toch weer met een lager slot. Wat als de beurs weer eens dieprood is? Wat blijft er dan nog over van de koers?
    Ik blijf het ook raar vinden dat er mensen zijn die dit allemaal niet erg vinden want over paar jaar komt het geld binnenrollen. Dus wat maakt deze koersdaling dan uit aldus deze forumcollega's.
    Een dergelijke gedachtegang kan ik toch niet goed volgen. Waarom eerst een kleine 16 euro per aandeel te verliezen om over paar jaar(?) deze weer in te lopen en er wellicht overheen te gaan?
  9. forum rang 7 Just lucky 10 augustus 2023 17:01
    quote:

    Mika schreef op 10 augustus 2023 16:48:

    Bijna een koers in de 33 en dat op een mooie groene beursdag. Als je elke dag de hoeveelheid belegd geld in AMG minder ziet worden begrijp ik wel dat er mensen zijn die op een gegeven moment toch de handdoek in de ring gooien. Op veel hogere koersen werd hier op dit forum geschreven dat het dom was om uit te stappen maar nu met deze koers zitten we alweer euro's lager en de val lijkt maar door te gaan. Elk klein herstel (op een mooie groene beursdag) eindigt toch weer met een lager slot. Wat als de beurs weer eens dieprood is? Wat blijft er dan nog over van de koers?
    Ik blijf het ook raar vinden dat er mensen zijn die dit allemaal niet erg vinden want over paar jaar komt het geld binnenrollen. Dus wat maakt deze koersdaling dan uit aldus deze forumcollega's.
    Een dergelijke gedachtegang kan ik toch niet goed volgen. Waarom eerst een kleine 16 euro per aandeel te verliezen om over paar jaar(?) deze weer in te lopen en er wellicht overheen te gaan?
    Weet je wat het mooie is, als mensen het spuugzat zijn en capituleren en er uitstappen, dan is de bodem veelal bereik. Dan stijgt de koers meestal een heel stuk voordat mensen weer instappen. Daar komt de uitdrukking hoog verkopen en laag kopen vandaan, wat vaak dus niet gebeurd.
  10. forum rang 5 Bart Meerdink 10 augustus 2023 17:04
    quote:

    Mika schreef op 10 augustus 2023 16:48:

    Bijna een koers in de 33 en dat op een mooie groene beursdag. Als je elke dag de hoeveelheid belegd geld in AMG minder ziet worden begrijp ik wel dat er mensen zijn die op een gegeven moment toch de handdoek in de ring gooien. Op veel hogere koersen werd hier op dit forum geschreven dat het dom was om uit te stappen maar nu met deze koers zitten we alweer euro's lager en de val lijkt maar door te gaan. Elk klein herstel (op een mooie groene beursdag) eindigt toch weer met een lager slot. Wat als de beurs weer eens dieprood is? Wat blijft er dan nog over van de koers?
    Ik blijf het ook raar vinden dat er mensen zijn die dit allemaal niet erg vinden want over paar jaar komt het geld binnenrollen. Dus wat maakt deze koersdaling dan uit aldus deze forumcollega's.
    Een dergelijke gedachtegang kan ik toch niet goed volgen. Waarom eerst een kleine 16 euro per aandeel te verliezen om over paar jaar(?) deze weer in te lopen en er wellicht overheen te gaan?
    Tja, dat heb je met grondstoffen, als de prijs zakt dan gaat de producent mee naar beneden. En vice versa.
    Op de korte termijn kun je die prijzen niet goed voorspellen. En er dus ook niet op handelen.
    Kopen of verkopen op basis van de koersontwikkeling, allemaal achteraf dus, lijkt me niet zo zinvol.
    Beleggers in AMG voorzien op de wat langere termijn meer vraag dan aanbod in Lithium.
    Wat er dan op de korte termijn gebeurt, daar kun je je het beste niet al te druk over maken.
    Hier helpt diversificatie, dan heb je altijd wel plusjes tegenover de minnetjes.
17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 559 560 561 562 563 ... 876 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.