Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015002AG2

Laatste koers (eur) Verschil Volume
3,390   -0,461   (-11,96%) Dagrange 3,300 - 3,770 907.736   Gem. (3M) 527,1K

Ebusco 2023, It giet oan.

8.139 Posts
Pagina: «« 1 ... 147 148 149 150 151 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 13 juni 2023 08:43
    Sectorbericht: (goede promotie)

    DAF LF Electric: Artistic Celebrations with Sustainable Mobility

    By Strategic Research Institute on Jun 13, 2023 11:01 am

    In a remarkable display of support for the arts and sustainable mobility, DAF has generously donated an LF Electric distribution truck to the renowned Van Gogh Museum in Amsterdam as part of its 50th anniversary celebrations in 2023. This electric vehicle from DAF will serve as a vital transportation asset, carrying the museum's commemorative items to schools and communities throughout the Netherlands, promoting art and culture to a wider audience.

    The ceremonial handover of the DAF LF Electric keys took place, with Emilie Gordenker, the general director of the Van Gogh Museum, graciously receiving them from Harald Seidel, the president of DAF Trucks. This zero-emission truck will embark on a tour across the Netherlands, delivering unique reproductions of Van Gogh's masterpieces to inspirational individuals and serving as a promotional tool for the museum's milestone celebrations.

    The Van Gogh Museum, a beacon of artistic brilliance, attracts over 1.5 million visitors from around the globe annually. Officially inaugurated on June 2, 1973, it has captivated art enthusiasts with its unparalleled collections. Marking its 50th anniversary, the museum has curated a series of special exhibitions and festive activities, enabling visitors to immerse themselves in the world of Vincent van Gogh.

    Emilie Gordenker, the visionary general director of the Van Gogh Museum, aptly expresses the profound impact of Vincent's paintings on our lives. His artistic creations and his unique perspective on life continue to inspire countless individuals. The museum's initiative to acknowledge and honor modern-day Vincents—those who inspire others through their talent, passion, and unwavering support—is commendable. Fifty winners have been selected to receive limited edition reproductions, further spreading the artistic legacy of Van Gogh.

    The DAF LF Electric truck assumes a pivotal role in the Van Gogh Museum's operations, facilitating the distribution of special Van Gogh Museum Editions. These 3D, high-quality reproductions of Van Gogh's artworks will reach a broader audience, fostering a deeper appreciation for his genius. The vehicle's striking livery showcases a section of the iconic Van Gogh Sunflowers painting, capturing the essence of his vibrant and expressive style. Inside, the superstructure of the truck is meticulously designed to provide a welcoming environment for the fortunate winners who will receive their Van Gogh Museum Edition paintings.

    Harald Seidel, the esteemed president of DAF Trucks, proudly emphasizes the partnership with the Van Gogh Museum and DAF's unwavering commitment to sustainable road transport solutions. DAF's range of state-of-the-art electric vehicles, complemented by comprehensive advice and services, including PACCAR charging stations and tailored driver training, empowers customers to embrace zero-emission transport solutions across various applications. Whether it's regional haulage, local distribution, or refuse collection, DAF enables its customers to contribute to a greener future.
  2. forum rang 7 MOEdig Voorwaarts 13 juni 2023 10:33
    quote:

    Ruval schreef op 12 juni 2023 19:23:

    [...]
    Er staan ruim 59/mln aandelen uit. Bij een emissie van 100/mln betekent dit € 1,70 verwatering per aandeel. En bij een koers van € 10 dus € 1 verwatering per aandeel. Kortom bij huidige koers is emissie niet interessant en zal men eerder kijken naar een (hopelijk) renteloze lening ivm Green Deal oid. Overigens vind ik deze verwatering minimaal op basis van absurd lage koers en grote potentieel. Ik stap liever nu in en heb een keer een tijdelijke dip van 10%, dan dat ik eindeloos wacht en op koers van € 15 - € 20 instap na emissie. Uiteraard is dit een persoonlijke inschatting en afweging.
    Ik heb sterk de indruk dat je het begrip verwatering niet helemaal begrijpt; als er €100 mln zou moeten worden opgehaald door nieuwe aandelen uit te geven komt dat inderdaad neer op €1,70 per bestaand aandeel. De verwatering (aantal nieuwe aandelen) hangt echter af van de emissieprijs en daar valt niet veel meer over te zeggen dan dat deze zeer waarschijnlijk onder de koers voorafgaand aan de emissie zal zijn en wellicht zelfs in de vorm van een claimemissie. Als ik dat laatste scenario onder de gebruikelijke voorwaarden (minimaal 35% korting op de TERP) en uitgaande van de huidige koers doorreken kom ik op een verwatering (d.w.z. percentage nieuw uit te geven aandelen t.o.v. huidige aantal uitstaande) van minimaal een kleine 40%.

    In prinicipe is dit echter een theoretische discussie; voorlopig is het bij de IPO opgehaalde geld nog lang niet op, maar Ebusco zal snel moeten aantonen dat de weg naar succes is ingeslagen. Als dat niet lukt, vraag ik me sterk af wie er uberhaupt nog €100 mln in deze tent zou willen steken (of een claimemissie garanderen). Een scenario waarbij de patenten, halfafgebouwde bussen en wat gereedschap voor een habbekrats door de curator worden verkocht, ligt dan meer voor de hand.

    Hoogste tijd dus om te gaan leveren (letterlijk & figuurlijk)!!
  3. Anoniempje 13 juni 2023 12:04
    quote:

    lucas D schreef op 13 juni 2023 11:39:

    De koers blijft zonder reden hangen, terwijl de ontwikkelingen en verkoop gewoon doorgaan.
    Soms begrijp je dingen niet.
    Dit is op zich best te verklaren.
    Mensen zijn een beetje huiverig om op dit moment (bij) te kopen. Zeker gezien de afgelopen maanden.

    Het kantelpunt ligt in augustus als h1 wordt gerapporteerd. Indien dat positief is zal de koers mee gaan bewegen. Als het negatief is dan sukkelen we weer een aantal maanden zo verder. Het is simpelweg wachten op eindelijk een keer positief scenario.
  4. Anoniempje 14 juni 2023 10:11
    quote:

    Groeneguru schreef op 14 juni 2023 10:02:

    8,34 euro. De bus is vertrokken naar eindbestemming Goudenbergenland! Blijf maar lekker zitten want u komt gerust op uw mooie eindbestemming
    Eerst moet de bus voor veel mensen nog uit het Groteverliesdal voordat de klim naar de Goudenberg kan beginnen :-).
    Maar het begin lijkt gemaakt.
  5. Elrond 14 juni 2023 17:22
    quote:

    Jokeltje schreef op 14 juni 2023 17:18:

    [...]

    Er zijn hier de voorbije maanden al heel wat bodems verkondigd. Toch nog liever even afwachten alvorens opnieuw in te stappen.

    heb ik de afgelopen tijd te vaak gedaan, wachten.....
    ASML, BESI en de ergste misser NVDA, iedere keer dacht ik te duur, nog even wachten.
    Nu een nieuwe strategie: gewoon kopen en bewaren
    (kopen in tranches)
  6. pipsi 14 juni 2023 20:39
    BEWAAR DE DATUM: 15 JUNI 2023
    Duurzame busmobiliteit op het Iberisch schiereiland bevorderen
    In deze Digital Roadshow stop duiken we in de dynamische wereld van duurzaam busvervoer en verkennen we innovatieve oplossingen voor een groenere toekomst. Van alternatieve aandrijvingen zoals elektrisch en waterstof tot de infrastructuur die hen ondersteunt, we zullen de transformerende kracht van duurzame mobiliteit ontdekken.

    Ons online evenement brengt experts, marktleiders en enthousiastelingen samen die gepassioneerd zijn over het revolutioneren van de manier waarop we met de bus reizen. We zullen de vooruitgang op het gebied van alternatieve aandrijvingen in de schijnwerpers zetten en hun potentieel bespreken om de busindustrie op het Iberisch schiereiland en Europa opnieuw vorm te geven. Door middel van inzichtelijke informatie en boeiende discussies krijgen we een dieper inzicht in de voordelen, uitdagingen en hun rol van deze technologieën bij het verminderen van koolstofemissies.

    Bovendien zal dit livestream-evenement de cruciale rol van mobiliteitsstartups en partnerschappen bij het stimuleren van duurzame busmobiliteit onderzoeken. We zullen succesvolle samenwerkingen die een tastbaar verschil maken in het personenvervoer nader bekijken en bespreken hoe het benutten van de kracht van innovatie en samenwerking de overgang naar duurzaam busvervoer kan versnellen en een milieuvriendelijker en efficiënter systeem kan creëren.

    Busontwerp en de integratie van nieuwe duurzame materialen zullen ook voorop staan in onze discussies. We zullen onderzoeken hoe doordachte ontwerpkeuzes en het gebruik van milieuvriendelijke materialen het comfort, de veiligheid en de milieuprestaties van bussen kunnen verbeteren. Van lichtgewicht bouwmaterialen tot energie-efficiënte technologieën, we zullen de nieuwste trends en doorbraken in duurzaam busontwerp verkennen.

    Doe met ons mee voor deze meeslepende online ervaring, waar u kunt samenwerken met experts uit de industrie, meer te weten kunt komen over geavanceerde technologieën en de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van duurzame busmobiliteit op het Iberisch schiereiland kunt ontdekken.

    Start van het evenement: 15 juni 2023 om 11:30 uur CEST (10:30 uur WEST)

    We verwelkomen al onze exposanten, partners en volgers om morgen ons livestream Roadshow-evenement bij te wonen. Registratie is gratis.
    MAN Truck & Bus SE ProBus Omnibusvertrieb GmbH Ebusco® MCV Deutschland GmbH MUNK Group TM Technischer Gerätebau GmbH Valeo Thermal Commercial Vehicles Germany Gmbh Otokar Europe S.A.S. ANADOLU ISUZU Iveco Magirus AG Van Hool Deltaplan Datenverarbeitung GmbH ITCS Services pepper motion GmbH Punginelli srl Herbert KNEITZ GmbH Karsan Automotive Electrobus Europe Ltd. Franz Kiel GmbH ALTAS AUTO Wavecom | Technologies ZF Group AMCON GmbH VDL BUS & Coach Deutschland J.M. VOITH SE & CO. KG OMNIBUSREVUE Bundesverband Deutscher Omnibusunternehmen Flix INDCAR.

    www.bus2bus.berlin/en/digital/roadsho...
  7. pipsi 14 juni 2023 20:47
    Met kleine stappen een groot verschil maken

    Op maandag 12 juni vond bij Concordia Damen in Werkendam een bouwupdate van het Waterstof Elektrisch Vrachtschip Antonie (WEVA) plaats. De genodigden kregen van eigenaar Harm Lenten een rondleiding over het zero-emissie binnenvaartschip. Het WEVA-project gaat om kennis delen, innovatie demonsteren en de standaard voor waterstof in de binnenvaart neerzetten. De komende weken wordt dit eerste nieuwbouw waterstofelektrische binnenvaartschip volledig afgebouwd. Aan het eind van de zomer staat de proefvaart op de agenda.

    Klimaatneutraal transport
    Het schip komt onder de naam Ms Antonie in de vaart. Het 135-meter lange schip gaat onder de vlag van NPRC in opdracht van Nobian geheel emissievrij zout vervoeren vanuit Delfzijl naar de Nobian-fabriek in de Rotterdamse Botlek. Per afvaart gaat het om circa 3.850 ton zout. Marco Waas van Nobian is verheugd met het schip: “10% van onze scope 3 CO2-emissies komt voort uit transportactiviteiten. Nobian wil in 2040 klimaatneutraal opereren. Groen vervoer over water hoort daarbij. Vijf jaar geleden zijn wij als partners begonnen met dit project. Het maakt ons trots dat dit klimaatneutrale schip binnenkort in de vaart komt. Als de grootste groene waterstoffabrikant van Nederland is het geweldig dat Ms Antonie onze grondstof zout CO2-neutraal gaat vervoeren.”
    WEVA-project, NPRC, Met kleine stappen een groot verschil maken

    De aanhouder wint
    Femke Brenninkmeijer van NPRC onderstreept dat er doorzettingsvermogen vereist is: “Als je aan grote zaken zoals de energietransitie werkt, moet je met tegenslag om kunnen gaan. Dit project vereist lef en doorzettingsvermogen. Het is geweldig dat de overheid een serieuze partners is binnen get WEVA-project. Juist door de handen met partners ineen te slaan krijg je zo’n complex project van de grond. Ik ben bijzonder trots dat wij als NPRC dit samen met ons lid Harm Lenten, de klant en alle stakeholders hebben weten te realiseren. Ik hoop dat wij anderen met dit nieuwbouw waterstofelektrische binnenvaartschip gaan inspireren.”
    WEVA-project, NPRC, Met kleine stappen een groot verschil maken

    Pilotproject
    NPRC-lid en binnenvaartondernemer Harm Lenten had vijf jaar geleden niet verwacht hier vandaag te staan. Glunderend vertelt hij over deze verduurzaming: “Een schip dat geen CO2 uitstoot en geen geluid maakt. Dat is toch fantastisch. Met dit pilotproject laten wij zien dat waterstof een haalbare en duurzame oplossing is voor het vergroenen van de binnenvaart. Juist door het bundelen van krachten, kennis en middelen kan je iets groots bereiken. Samen maken we het innovatieve WEVA-project tot een succes. Ik kan niet wachten totdat ik na de zomer volledig klimaatneutraal en stil door het Nederlandse landschap glijd.”
    WEVA-project, NPRC, Met kleine stappen een groot verschil maken

    Vliegwiel voor waterstof
    Het Havenbedrijf Rotterdam ziet waterstof als een kansrijke brandstof voor langere afstanden in de binnenvaart. Vivienne de Leeuw, directeur Financiën en Informatievoorziening (CFO) ziet de rol van waterstof groeien: “Rotterdam wordt een internationaal knooppunt voor de productie, import, toepassing en doorvoer van waterstof richting andere landen in Noordwest-Europa. Het WEVA-project getuigt van de juiste mentaliteit, waar wij in Rotterdam van houden, namelijk de mouwen opstropen en gewoon beginnen. Laat dit project het vliegwiel zijn om waterstof op grotere schaal veilig te kunnen gaan gebruiken in de binnenvaart.”

    nprc.eu/met-kleine-stappen-een-groot-...
8.139 Posts
Pagina: «« 1 ... 147 148 149 150 151 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.