Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015002AG2

Laatste koers (eur) Verschil Volume
1,097   +0,038   (+3,61%) Dagrange 1,023 - 1,141 2.956.918   Gem. (3M) 1,4M

Ebusco 2023, It giet oan.

8.140 Posts
Pagina: «« 1 ... 69 70 71 72 73 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. klaar 29 maart 2023 12:51
    quote:

    Diegy schreef op 29 maart 2023 12:34:

    [...]
    ..............................Vooruitzichten zijn prima en inderdaad geen emissie.
    Althans geen emissie in 2023, aldus CFO. Volgens ABN in 2024 emissie noodzakelijk. Echter, de CFO wees in de webcast op enkele alternatieven voor het probleem van de cashburn.

    Terzijde zij opgemerkt dat ook ASML jaren lang met verlies draaide.
  2. The Saint 29 maart 2023 13:11
    Laat gaan ! De trend van lagere winsten vanwege verhoogde kosten. Daar heeft ieder bedrijf last van. Daarom zo overdreven persberichten dat de winst tegenvalt. Dat is was toch te voorzien ….Denk eerder dat het een manier is om de koers kapot te trappen om de deur open te gooien voor grote beleggers en intussen de hedgefondsen geld laten verdienen in shortposities. Voor analisten van m.n. banken is het ‘ rupsje nooit genoeg’. Er is genoeg kapitaal en Outlook is ook prima. Het gaat ondanks alle factoren helemaal niet slecht met Ebusco.
  3. Charlemagne 29 maart 2023 13:50
    1ste stap : daghandelaar of niet; dan heb je winst of verlies aan het einde van de dag en strijk je de positie glad. Maar als je in elektrische bussen gelooft heb je een hele andere discussie en maakt de koers van vandaag niet uit..... kopen en nooit meer naar omkijken....

    mijn eerste spaargeld ging op aan aandelen Sbux - een paar l.lli.g koffietentjes - gokje wagen 5.000 aandelen gekocht op 0,75 $cent lang geleden en hoera! verkocht voor 1,50 wat was ik trots op mezelf... vandaag zou je multimiljonair geweest zijn met dat pakketje... door er gewoon met je vingers vanaf te blijven.....
  4. Beleggertje Uit Roffa 29 maart 2023 14:03
    Even m'n sigarendoosje erbij pakken :-) :

    Outlook is over 5 jaar 3.000 bussen per jaar, half miljoen omzet per bus, omzet 1,5 miljard en EBITDA-marge bijgesteld naar 20%: 300 miljoen. EV/EBITDA in de auto-industrie is ongeveer 8. Dus het bedrijf kan over 5 jaar mogelijkerwijs nog wel 2,4 miljard waard zijn, maar 17% daarvan is niet bereikbaar voor de bestaande aandeelhouders door een toekomstige emissie (100 miljoen is 17% huidige beurswaarde, ik ga even uit van een slecht scenario) en dan ga ik er tevens vanuit dat er verder geen netto schuldpositie is, dus dan kom je op ongeveer 2 miljard Euro beurswaarde voor de bestaande aandeelhouders (de overige 400 miljoen is voor de instappers op een toekomstige emissie)

    Als je dat gaat doen en je verdisconteert dat vanuit de toekomst naar nu met een 10% rendementsvereiste kom je nog steeds uit op 1,2 miljard euro uit en niet op de huidige 580 miljoen Euro, maar dus op ongeveer 20 Euro per aandeel als een faire prijs als je het nu zou aanschaffen om 10% rendement te behalen per jaar EN de huidige managementoutlook komt uit.

    Ik blijf dan ook gewoon lekker in het busje zitten. Klein belang en leuke rit om mee te maken :-)
  5. [verwijderd] 29 maart 2023 14:14
    quote:

    Beleggertje Uit Roffa schreef op 29 maart 2023 14:03:

    Even m'n sigarendoosje erbij pakken :-) :

    Outlook is over 5 jaar 3.000 bussen per jaar, half miljoen omzet per bus, omzet 1,5 miljard en EBITDA-marge bijgesteld naar 20%: 300 miljoen. EV/EBITDA in de auto-industrie is ongeveer 8. Dus het bedrijf kan over 5 jaar mogelijkerwijs nog wel 2,4 miljard waard zijn, maar 17% daarvan is niet bereikbaar voor de bestaande aandeelhouders door een toekomstige emissie (100 miljoen is 17% huidige beurswaarde, ik ga even uit van een slecht scenario) en dan ga ik er tevens vanuit dat er verder geen netto schuldpositie is, dus dan kom je op ongeveer 2 miljard Euro beurswaarde voor de bestaande aandeelhouders (de overige 400 miljoen is voor de instappers op een toekomstige emissie)

    Als je dat gaat doen en je verdisconteert dat vanuit de toekomst naar nu met een 10% rendementsvereiste kom je nog steeds uit op 1,2 miljard euro uit en niet op de huidige 580 miljoen Euro, maar dus op ongeveer 20 Euro per aandeel als een faire prijs als je het nu zou aanschaffen om 10% rendement te behalen per jaar EN de huidige managementoutlook komt uit.

    Ik blijf dan ook gewoon lekker in het busje zitten. Klein belang en leuke rit om mee te maken :-)
    Jij rookt lange sigaren zeg. Op de mijne staat "gewoon kopen, is groen enzo"
  6. Spoorman 29 maart 2023 14:37
    quote:

    Beleggertje Uit Roffa schreef op 29 maart 2023 14:03:

    Even m'n sigarendoosje erbij pakken :-) :

    Outlook is over 5 jaar 3.000 bussen per jaar, half miljoen omzet per bus, omzet 1,5 miljard en EBITDA-marge bijgesteld naar 20%: 300 miljoen. EV/EBITDA in de auto-industrie is ongeveer 8. Dus het bedrijf kan over 5 jaar mogelijkerwijs nog wel 2,4 miljard waard zijn, maar 17% daarvan is niet bereikbaar voor de bestaande aandeelhouders door een toekomstige emissie (100 miljoen is 17% huidige beurswaarde, ik ga even uit van een slecht scenario) en dan ga ik er tevens vanuit dat er verder geen netto schuldpositie is, dus dan kom je op ongeveer 2 miljard Euro beurswaarde voor de bestaande aandeelhouders (de overige 400 miljoen is voor de instappers op een toekomstige emissie)

    Als je dat gaat doen en je verdisconteert dat vanuit de toekomst naar nu met een 10% rendementsvereiste kom je nog steeds uit op 1,2 miljard euro uit en niet op de huidige 580 miljoen Euro, maar dus op ongeveer 20 Euro per aandeel als een faire prijs als je het nu zou aanschaffen om 10% rendement te behalen per jaar EN de huidige managementoutlook komt uit.

    Ik blijf dan ook gewoon lekker in het busje zitten. Klein belang en leuke rit om mee te maken :-)
    En wat als over 5 jaar blijkt dat we met z'n allen overgaan op waterstof?
  7. Beleggertje Uit Roffa 29 maart 2023 14:49
    quote:

    Spoorman schreef op 29 maart 2023 14:37:

    [...]
    En wat als over 5 jaar blijkt dat we met z'n allen overgaan op waterstof?
    Dan blijkt de outlook die vandaag is afgegeven een complete misrekening en zijn de Ebusco-aandeelhouders de sjaak (en terecht), maar dat is inherent aan een belegging, nul risico bestaat niet.

    Ik zeg ook niet dat mijn sigarendoosjesberekening uitkomt. Maar ik heb wel voor mezelf berekend of er nog steeds een gerede kans is dat mijn investeringkje op een aankoopkoers van 18 Euro nog serieus kan renderen in de toekomst en het antwoord is voor mij voorlopig ja.

    Overigens: Zelfs met mijn optimistische (pro-management) berekening kom je al op een koers uit die betekent dat de IPO-prijs van destijds (23 Euro) in ieder geval veel te hoog was, wat met name kwam door het te optimistisch rekenen met 35% EBITDA-marge. 17/18 Euro was eigenlijk eerlijker geweest bij een rendementsvereiste van 10% en een realistischere inschatting van de EBITDA-marge.

    Die prijs is echter wel het bedrijf ingerold als daadwerkelijke kapitaalversterking door aandeelhouders, dus je zou ook kunnen zeggen, dank aan al die aandeelhouders die er destijds teveel geld in hebben gestoken. :-)
  8. Groeneguru 29 maart 2023 14:50
    Geloof mij maar bussen op waterstof gaat niet massaal gebeuren. Waterstof zal met name woorden gebruik de industrie (staal, aluminium productie etc.) Waterstof is ook minder efficiënt voor vervoer want je hebt meer rendement verlies in de energie overdracht.
    Electrische bussen are here to stay. Batterijen zullen steeds efficiënter, goedkoper en duurzamer worden geproduceerd.
8.140 Posts
Pagina: «« 1 ... 69 70 71 72 73 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.