Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015002AG2

Laatste koers (eur) Verschil Volume
1,090   -0,004   (-0,38%) Dagrange 1,080 - 1,120 243.100   Gem. (3M) 1,5M

Ebusco 2023, It giet oan.

8.140 Posts
Pagina: «« 1 ... 27 28 29 30 31 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Drs P. 21 februari 2023 11:36
    quote:

    Tube lazervet schreef op 21 februari 2023 11:20:

    Ik wil graag instappen maar ik ben zo bang dat ik een kat in de zak koop.
    met deze enorm groeimarkt en de EU en nationale overheden die honderden miljarden in de energietransitie/ electrificering (openbaar) vervoer stoppen a no brainer. Prachtige LT investering en mogelijke overname kandidaat ( paar jaar geleden probeerde een "grote duitse speler" Ebusco al over te nemen).
  2. hvb 21 februari 2023 12:23
    quote:

    Jokeltje schreef op 21 februari 2023 10:32:

    Ik verwacht om verscillende redenen een kapitaalsverhoging en dus verwatering voor de huidige aandeelhouders.
    Peter Bijvelds heeft ruim een jaar geleden aangegeven dat er nog 100 miljoen nodig zou zijn om de productie volledig uit te bouwen. Hij gaf aan dat dat mogelijk zou zijn via een emissie, maar eventueel ook door uitgifte van (groene) obligaties.

    Hoe lager de aandelenkoers, hoe kleiner lijkt me de kans dat het benodigde kapitaal via een emissie zal worden opgehaald. Bij de huidige koers is Ebusco ongeveer 600 miljoen waard (47,5M aandelen x 13 euro), dan zou een claimemissie van 1 extra aandeel op elke 6 aandelen nodig zijn. Een verwatering van bijna 17%, circa 2 euro per aandeel.

    Groene obligaties kunnen worden ondersteund vanuit overheden en/of Europese fondsen, die garant kunnen staan (klimaat is immers politiek speerpunt) en waarschijnlijk ook tegen een lagere rente kunnen worden uitgegeven.

    Een groene obligatielening van 100 miljoen lijkt me wel mogelijk, het kapitaal van Ebusco is bijna 300 miljoen dus de ratio's blijven binnen de perken.

    Ik zie overigens geen 100% noodzaak om die 100 miljoen op te halen indien de productie en aflevering van bussen nu goed op gang komt. In ieder geval tot ruim 1000 bussen per jaar, geproduceerd in Deurne en Rouen, moet haalbaar zijn zonder extra kapitaal. Alleen als dat volgens plan loopt en er ook andere delen van de wereld grootschalig bediend gaan worden zal extra kapitaal nodig zijn. Dan lijkt me dat een luxe probleem. In dat geval zal de aandelenkoers al flink opgelopen zijn, en ook het uitgeven van een groene obligatie lijkt me dan geen probleem.
  3. hvb 21 februari 2023 12:28
    quote:

    Tube lazervet schreef op 21 februari 2023 12:01:

    Stel dat ze worden overgenomen moet ik dan denken aan 20E?
    Of is die 20 te hoog?
    Dan is 20 euro veel te laag. Ebusco zal dat niet accepteren. De aandelen in vaste handen kunnen dat ook gewoon tegenhouden, dus een vijandige overname maakt geen enkele kans.

    Alleen als de boel fout loopt in de toekomst ofwel als productie en verkoop niet volgens plan kunnen worden opgeschroefd, zal een overname toegestaan worden. In dat geval zal een koper vooral geïnteresseerd zijn in de opgebouwde kennis. Ik zie dat als een worst-case scenario.
  4. EdRaket 21 februari 2023 13:27
    quote:

    Tube lazervet schreef op 21 februari 2023 11:20:

    Ik wil graag instappen maar ik ben zo bang dat ik een kat in de zak koop.
    Je hoeft toch ook niet gelijk je hele vermogen er in te stoppen:-) Heb zelf al 3 x bijgekocht vanaf aankoop op 16,- en zit nu op een GAK van 14,2 Maak mij echt niet druk dat we nu op 13 staan.
  5. forum rang 7 Unimog 21 februari 2023 15:07
    quote:

    Jokeltje schreef op 21 februari 2023 10:32:

    [...]

    Vanaf 1 maart staat Ebusco in de UGAP catalogus zoals veel bedrijven. Meer niet. Of dat ook zal leiden tot meer orders valt af te wachten. Ik verwacht om verscillende redenen een kapitaalsverhoging en dus verwatering voor de huidige aandeelhouders.
    Het is wanneer je in Frankrijk gaat produceren wel fijn in die catalogus te staan.
  6. Anoniempje 21 februari 2023 15:39
    quote:

    Tube lazervet schreef op 21 februari 2023 12:01:

    Stel dat ze worden overgenomen moet ik dan denken aan 20E?
    Of is die 20 te hoog?
    Jij vraagt hier bijna iedere dag de afgelopen week naar de bekende weg. Als je niet de moeite neemt om je in te lezen in de markt, dan is het wellicht verstandig om niet te investeren.
    Als hier iemand je verteld dat dit het juiste moment is om in te stappen.....luister je dan en zet je al je spaargeld in?

    Zorg dat je kennis vergaard en deel hier indien je iets nuttigs hebt te melden.
    Stel niet iedere dag dezelfde vragen.

    Enkele van je laatstse posts:

    "Zijn ze koopwaardig?Of afblijven met je handjes?"
    "Ik wil graag instappen maar ik ben zo bang dat ik een kat in de zak koop."
    "Ik verwacht op 22 maart behoorlijke daling van de koers, dan stap ik in hoe denken jullie erover?"
    "Is er een kans dat we morgen weer op 1,10 staan?"
    "Ik heb een vraag over dit aandeel.Het valt mij op dat ze als erg hard gedaald zijn.Ze stonden op 10 euro een tijdje geleden.Zou dit aandeel in de toekomst koopwaardig kunnen zijn?"
    "Bestaat de kans dat de oorlog dit jaar zal eindigen?"
    "Wanneer is da uiterste datum van goedkeuring?31 maart ?Ik krijg 20 feb mijn loon, Ik wil gokje wagen."

    enz....enz....enz....
  7. domin8tor 21 februari 2023 17:07
    quote:

    hvb schreef op 21 februari 2023 12:23:

    [...]

    Peter Bijvelds heeft ruim een jaar geleden aangegeven dat er nog 100 miljoen nodig zou zijn om de productie volledig uit te bouwen. Hij gaf aan dat dat mogelijk zou zijn via een emissie, maar eventueel ook door uitgifte van (groene) obligaties.

    Hoe lager de aandelenkoers, hoe kleiner lijkt me de kans dat het benodigde kapitaal via een emissie zal worden opgehaald. Bij de huidige koers is Ebusco ongeveer 600 miljoen waard (47,5M aandelen x 13 euro), dan zou een claimemissie van 1 extra aandeel op elke 6 aandelen nodig zijn. Een verwatering van bijna 17%, circa 2 euro per aandeel.

    Groene obligaties kunnen worden ondersteund vanuit overheden en/of Europese fondsen, die garant kunnen staan (klimaat is immers politiek speerpunt) en waarschijnlijk ook tegen een lagere rente kunnen worden uitgegeven.

    Een groene obligatielening van 100 miljoen lijkt me wel mogelijk, het kapitaal van Ebusco is bijna 300 miljoen dus de ratio's blijven binnen de perken.

    Ik zie overigens geen 100% noodzaak om die 100 miljoen op te halen indien de productie en aflevering van bussen nu goed op gang komt. In ieder geval tot ruim 1000 bussen per jaar, geproduceerd in Deurne en Rouen, moet haalbaar zijn zonder extra kapitaal. Alleen als dat volgens plan loopt en er ook andere delen van de wereld grootschalig bediend gaan worden zal extra kapitaal nodig zijn. Dan lijkt me dat een luxe probleem. In dat geval zal de aandelenkoers al flink opgelopen zijn, en ook het uitgeven van een groene obligatie lijkt me dan geen probleem.
    Groene obligatie natuurlijk het mooiste, mits de rente niet te hoog is. Tevens heb ik ook geen problemen bij een emissie. Het probleem is dat Bijlevelds zelf de meeste aandelen heeft, hij zal die cash niet zomaar in kunnen leggen lijkt me?
  8. forum rang 4 Goed bezig 21 februari 2023 17:27
    Europa trekt 86 milljard uit voor de energie/ klimaat transitie, het doel is o.a. om ook bedrijven die zich inzetten voor de energie transitie extra te ondersteunen in hun groei naar het verminderen van de CO2 uitstoot.

    Dus als Ebusco eventueel extra geld nodig hebt om hun groei te kunnen versnellen, zal deze 100 miljoen echt geen probleem zijn.
8.140 Posts
Pagina: «« 1 ... 27 28 29 30 31 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.