Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Tesla OTC:TSLA.Q, US88160R1014

Vertraagde koers (usd) Verschil Volume
420,620   -15,550   (-3,57%) Dagrange 417,640 - 447,080 132.216.176   Gem. (3M) 91,8M

Lilium, dé nieuwe Tesla van de vliegtuigindustrie

28 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Eva1960 13 december 2022 16:21
    Wordt Lilium dé nieuwe Tesla van de vliegtuigindustrie?

    En gaat de koers ook 10-100 keer de huidige koers van $1.22 (slotkoers op 12-12-2022)?

    Die kans lijkt aanwezig, zonder absolute zekerheid natuurlijk.

    Het doel van dit draadje is om de discussie op gang te brengen of Lilium wel of niet de nieuwe Tesla van de vliegtuigindustrie wordt. Graag nodig ik je uit om daar aan bij te dragen.

    In de onderstaande 7 punten wordt kernachtig geformuleerd waarom Lilium de nieuwe Tesla kan worden. Daarna kan de discussie losbranden.
  2. Eva1960 13 december 2022 16:22
    1. Koers en koersdoel

    Extreem gedaalde koers -90% t.o.v. de top 2 in 021.
    Koers (1,20 per 12-12-20222) ligt op circa 10% van de hoogste koers uit 2021.
    Dus alle lucht lijkt eruit te zijn na de risk off modus van 2022.

    Barclays sluit nieuwe emissies nog niet (100%) uit, ziet nog onzekerheid met certificering en zette vervolgens het koersdoel op $1 (datum 7-12-2022), waarna het aandeel; naar year low ging.

    Huidig koersdoel gemiddelde is $5.66 met 6 analisten.
  3. Eva1960 13 december 2022 16:23
    2. Financiering

    Laatste emissie was op $1.30 (november 2022), waardoor de aanwezige cash (per circa 1-12-2022 dus na de emissie circa 250 mln bedraagt.

    De jaarlijkse cashburn is ook circa 250 mln. Dus genoeg geld voor 1 jaar burn.

    CFO geeft in q3-2022 call aan dat hij geen nieuwe emissie verwacht, omdat er vooruitbetalingen op orders komen (de eerste per begin 2023) en hij (innovatie)subsidies en leningen (leverage) verwacht te krijgen.
  4. Eva1960 13 december 2022 16:25
    4. Omzet, productiestart en schaalbaarheid van productie

    De productie start in 2023 met meer testvliegtuigen en in 2024 met orders bouwen en 2025 uitlevering.

    Lilium is nog bezig met dubbele certificering in zowel Europa door EASA en in de US door FAA. Dit traject is nog lopende naar verwachting in 2025 afgerond (na eerder uitstel).

    Schaalbare productie van 400 stuks per jaar in huidige locatie bij München, daarna op andere continenten nieuwe sites nog te bouwen a la Tesla.

    De omzet potentie is hoog bij een gemiddeld prijsbandbreedte van 5 a 10 mln per toestel is de omzet al snel minimaal 2-4 mld per jaar.

    Lilium werkt samen bestaande leveranciers uit de vliegtuigindustrie.
  5. Eva1960 13 december 2022 16:26
    5. Uniek, gepatenteerd, veilig, schaalbaar en toekomstbestendig ontwerp

    Door het (deels of geheel gepatenteerde) ontwerp van o.a. elektrische straalfanmotoren in de vleugels hebben ze een veel hogere veiligheid én zijn ze veel stiller dan brandstof helikopters. Hierdoor wordt o.a. groen en stil cityhoppen mogelijk zonder landinsgbanen.

    Lilium heeft geen beperkt aantal buiten propellers zoals andere eVTOL-lers.
    Lilium heeft motoren (circa 18!) in de vleugels zélf verwerkt, waardoor er een veel hogere veiligheid gegarandeerd kan worden. Website Lilium:

    The proprietary technology at the core of the Lilium Jet is Ducted Electric Vectored Thrust (DEVT) which we have refined through successive generations of aircraft demonstrators. Electric jet engines integrated into the wing flaps provide advantages in payload, aerodynamic efficiency and a lower noise profile, whilst also providing thrust vector control to manoeuvre the Lilium Jet through every phase of flight.

    Het ontwerp van Lilium is schaalbaar naar vliegtuigen met meer passagiers. Er kunnen meer passagiers mee dan de meeste van de concurrenten, minimaal 6 bij de launch edition Lilium Pioneer.

    De positionering van het toestel is up market zowel business als private. Later volgen liners.

    Het ontwerp is toekomstbestendig dus mét piloot en/of autonoom-autopilot en/of remote control. Echt autonoom op vaste vervoerstrajecten mét passagiers valt overigens niet snel te verwachten, dat heeft namelijk ook nog niet gewerkt in de huidige vliegtuigindustrie of in de Tesla’s van deze wereld “hands on steer”. Bij vaste vrachtvervoerstrajecten zonder passagiers zou dat waarschijnlijk eerder mogelijk worden.
  6. Eva1960 4 januari 2023 11:46
    Er is een eerste signaal van het einde van de daling.

    Het signaal was afgelopen donderdag op een koers van $1,16.

    Die dag zagen we 2 of 3 grote blokken in de naveiling (direct aan het einde van de beurs), waarbij het dagvolume plotseling 2-3 maal het normale volume was. Dit zagen we eerder bij Post nl op een koers van rond 1,52 vorig jaar.

    We zijn nu mogelijk aan het uitbodemen na de emissie van november en het Barclays sell advies van 7 december ($1).

    Nu kijken of de 1,16 “als bodem” nog een paar keer wordt aangestampt voordat we omhoog gaan vertrekken.
  7. Eva1960 5 januari 2023 10:34
    Goede timing Chris, ik heb eergisteren een lekker pluk op 1.16 binnengehaald en gisteren een order op 1.20 helaas gemist. Mooie stijging naar 1.29 gisteren dus al 15 cent stijging dit jaar. Ik ga kijken of er een terugval komt en dan verder inslaan.

    quote:

    Chris schreef op 4 januari 2023 13:41:

    Heb bij 1.14 USD nog wat bijgekocht en deel jouw vertrouwen .....keerpunt vanmiddag !
  8. Jesper 5 januari 2023 13:01
    Even een technische blik op Lilium:

    Op de lage tijdsframes (1HR) zien we een kanteling ontstaan. Weerstand ligt op ca $1.32 & 1.40. Wat naar mijn mening nu belangrijk is is dat we $1.22 nu vasthouden als support en dus een Higher Low maken. Op de grafiek is ook te zien dat dat prijspunt al terug getest is, dit geeft ook kracht aan (prijs keert terug en direct weer koopkracht). 1.22$ is ook het Point Of Control op het volume profiel. Dit houd in dat op dit prijspunt de meeste aandelen verhandeld zijn in de periode van November tot nu (In dit geval op $1.21 ca140k buy & 24k sell). In het kort: de weerstand die zagen op $1.22 is doorbroken en dit willen we vasthouden als support.

    Het is nog vroeg, maar lagere rentes, beter macro economisch nieuws.... Meer ruimte voor Risico aandelen?
  9. Jesper 8 januari 2023 18:21
    1.14 - 1.15 willen we graag vasthouden wat dat houd de kantelende constructie op 1HR tijdsframe in stand. Daarna gaan we opzoek naar de bodem die we al eerder gezien hebben namelijk 1.10 - 1.09. Wanneer we dit verliezen is er geen historische prijsactie meer links op de grafiek omdat we die prijzen nog nooit gezien hebben. Dan is het slechts gokken of naar de glazen bol kijken. Wat daarna wel zou kunnen is waarde (van het bedrijf en dus per aandeel) bepalen door fundamentele analyses uit te voeren, maar dat laat ik aan jullie over :)
28 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.