Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

Laatste koers (eur) Verschil Volume
8,110   +0,024   (+0,30%) Dagrange 7,980 - 8,210 341.754   Gem. (3M) 1,4M

Air France-KLM 2022

1.580 Posts
Pagina: «« 1 ... 72 73 74 75 76 ... 79 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 16 november 2022 12:08
    quote:

    Beursverkloot schreef op 16 november 2022 11:57:

    [...]

    OK en wat voegt dit toe aan extra informatie? Het is toch vrij logisch dat de overheid niet gaat deelnemen. Hahaha anders zou het echt een sigaar uit eigen doos zijn. De overheid verstrekt een lening en vervolgens wordt hun vordering op AIRFR met dit geld betaald... De reden dat aandeel daalt is dat markt nu doorheeft dat coronaschulden afbetaald moeten worden met duurder vreemd vermogen. Zeker gezien de stijgende rentes is dat geen gunstige ontwikkeling voor het rendement.
    Dank voor de beschouwing plus beoordeling. Voor mij leerzaam.
  2. forum rang 5 JvH 16 november 2022 12:34
    quote:

    Hendrik65 schreef op 16 november 2022 10:47:

    [...]

    Tot nu toe een mooie winst gemaakt met dit aandeel. Nu ga ik achteroverleunen en hoop ik - de hoop sterft als laatste - dat het aandeel weer stijgt. :) Betere keuzes? Fred, die zullen er zeker zijn geweest. Maar ondanks / dankzij al mijn gepieker en gepeins ben ik niet tot (een) betere gekomen.
    Zit er ook aan te denken om ze rond de 1,10 te kopen en op de plank te leggen. Verdubbelen naar 2.20 moet toch wel lukken binnen nu en 2 jaar.
  3. forum rang 4 biobert 16 november 2022 13:08
    quote:

    Beursverkloot schreef op 16 november 2022 11:57:

    [...]

    OK en wat voegt dit toe aan extra informatie? Het is toch vrij logisch dat de overheid niet gaat deelnemen. Hahaha anders zou het echt een sigaar uit eigen doos zijn. De overheid verstrekt een lening en vervolgens wordt hun vordering op AIRFR met dit geld betaald... De reden dat aandeel daalt is dat markt nu doorheeft dat coronaschulden afbetaald moeten worden met duurder vreemd vermogen. Zeker gezien de stijgende rentes is dat geen gunstige ontwikkeling voor het rendement.
    De reden dat AF-KLM daalt is dat investeerders die de convertibel kopen nu hun aandelen AF-KLM verkopen zodat ze geen dubbele positie in het aandeel krijgen. Bovendien drukken ze zo de conversiekoers van de convertibel die wordt vastgesteld aan de hand van de gemiddelde gewogen dagkoers van AF-KLM.
  4. [verwijderd] 16 november 2022 13:16
    quote:

    biobert schreef op 16 november 2022 13:08:

    [...]

    De reden dat AF-KLM daalt is dat investeerders die de convertibel kopen nu hun aandelen AF-KLM verkopen zodat ze geen dubbele positie in het aandeel krijgen. Bovendien drukken ze zo de conversiekoers van de convertibel die wordt vastgesteld aan de hand van de gemiddelde gewogen dagkoers van AF-KLM.
    En de 'meetdag' is dan vandaag? Of gaat het over een langere periode?
  5. Edwin10 16 november 2022 13:43
    Helaas, de afgelopen uren blijft de koers vrij vlak tussen -11,5 en 12,2 procent. Had echt gehoopt dat het verlies inmiddels weer iets van 7% zou zijn. Juist met het grote volume wat er is blijf ik het bijzonder vinden dat het aandeel zo vlak blijft liggen. Wellicht dat er nog iets gebeurd als Wallstreet opengaat maar ergens verwacht ik van niet. Grote vraag is hoe we morgen gaan openen. Ik overweeg namelijk om toch mijn verlies te nemen omdat ik morgen weer een rode opening verwacht.
  6. Warm Buffet 16 november 2022 14:00
    quote:

    biobert schreef op 16 november 2022 13:08:

    [...]

    De reden dat AF-KLM daalt is dat investeerders die de convertibel kopen nu hun aandelen AF-KLM verkopen zodat ze geen dubbele positie in het aandeel krijgen. Bovendien drukken ze zo de conversiekoers van de convertibel die wordt vastgesteld aan de hand van de gemiddelde gewogen dagkoers van AF-KLM.
    Dank, deze reactie snijdt hout! Alleen institutionele partijen komen in aanmerking voor inschrijving en gaat om coupures van € 100.000 per obligaties. CMA CGM, die 9% belang houdt in AIRF-KLM, zal vandaag verkopen om vervolgens met de opbrengst de obligatie te kopen. *Dit verklaart de koersdruk vandaag*

    AIRF-KLM gebruikt het kapitaal volledig voor terugbetaling van de eeuwigdurende obligatie die in 2021 is uitgegeven aan de Franse Staat. De prijs van het referentieaandeel zal gelijk zijn aan de volume-gewogen gemiddelde handelsprijs (VWAP) van de aandelen van Air France-KLM op de gereglementeerde markt van Euronext in Parijs (“Euronext Paris”) vanaf de opening van de handel op 16 november 2022 tot de sluiting van de handel op dezelfde dag. De conversie-/ruilprijs van de Obligaties zal worden vastgesteld op een premie van 20% tot 25% boven de prijs van het referentieaandeel.*Dit zal ongeveer rond de 1,55 liggen??*

    Vanaf de uitgiftedatum tot 23 november 2025 (exclusief) zullen de Obligaties interest opbrengen tegen een nominaal jaarlijks tarief tussen 5,75% en 6,50%

    Bron: www.globenewswire.com/news-release/20...
  7. [verwijderd] 16 november 2022 14:51
    quote:

    Hangklokje schreef op 16 november 2022 14:48:

    Ze drukken de koers vandaag om de prijs zo laag mogelijk te krijgen aangezien.
    De periode van koers van de obligaties wordt bepaald tussen 09.00 uur en 17,30 vandaag,
    Dan zou het logies zijn dat de koers morgen weer naar de 1,40 gaat .....of zie ik dat verkeerd???
    Ik zou het niet weten. Onafhankelijk daarvan heb ik zojuist 4K stuks bijgekocht. Een GAK rond de 1,30 euro vind ik niet verkeerd.
  8. [verwijderd] 16 november 2022 15:12
    quote:

    Hangklokje schreef op 16 november 2022 14:52:

    [...]Wel tricky, als je niet weet waar je mee bezig bent
    Ik bedoelde te zeggen dat ik niet weet of die koers morgen weer op 1,40 euro staat. Maar als de verkoopdruk door de 'grote jongens' afneemt, zal de koers mijns inziens wel weer opveren. Ook die 'grote jongens' hebben daar baat bij.
1.580 Posts
Pagina: «« 1 ... 72 73 74 75 76 ... 79 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.