Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AB InBev BRU:ABI.BL, BE0974293251

Laatste koers (eur) Verschil Volume
53,300   -0,420   (-0,78%) Dagrange 53,220 - 53,580 1.868.337   Gem. (3M) 1,3M

Proost!

5.394 Posts
Pagina: «« 1 ... 215 216 217 218 219 ... 270 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Concojones 28 juli 2022 18:36
    Ik heb ook opnieuw naar de vraag over H2 guidance geluisterd en ik interpreteer het echt als: we doen geen voorspellingen voor de marges in H2. CFO zei weliswaar dat 4-8% herhaald werd voor 2022, maar CEO zei heel ferm: die 4-8% per jaar was bedoeld als een multi-year guidance, die we gaven om duidelijkheid te scheppen over onze toekomst tijdens de chaos van de pandemie. Zo versta ik het.
  2. Concojones 28 juli 2022 18:38
    quote:

    Ballie Wallie schreef op 28 juli 2022 18:29:

    Dat kan eender welke munt zijn
    Hij zei wel degelijk 4 cent per aandeel, en uit de context blijkt duidelijk dat het om dollarcent gaat. Hij besprak nl. een slide met quarterly EPS. Dus $80 miljoen. Wat mij niet duidelijk is, is of dit eenmalig is of niet.
  3. forum rang 8 Lepre Chaun 28 juli 2022 18:48
    AB InBev zal bierprijzen mogelijk nog optrekken

    AB InBev zou de prijzen van haar biermerken de komende maanden nog wel eens kunnen optrekken. CEO Michel Doukeris zette daarvoor vandaag de deur op een kier tijdens een call met analisten en investeerders naar aanleiding van de resultaten van het tweede kwartaal.

    De Belgisch-Braziliaanse bierreus trok de bierprijzen in het eerste semester al op met circa 8 procent. Doordat de inflatie haast overal torenhoog blijft, hinken de huidige prijzen echter achterop, verklaarde Doukeris. Daarom is er ruimte voor een verhoging. In het verleden rekende 's werelds grootste brouwer de inflatie namelijk door in de prijszetting.

    Toch wou de CEO niet bevestigen dat de biergigant de hogere prijzen daadwerkelijk volledig zal doorrekenen. "We proberen een evenwicht te zoeken tussen de consumentenverwachtingen, de prijszetting, onze kosten en de marktomgeving", aldus Doukeris.

    De AB InBev-CEO gaf wel toe dat de inflatie hoger ligt dan aanvankelijk werd verwacht. "Maar we beschikken over verschillende manieren om de hogere kosten te verwerken", bleef Doukeris op de vlakte.
  4. Concojones 28 juli 2022 18:48
    quote:

    Concojones schreef op 28 juli 2022 18:22:

    Nog iets: ABI rapporteerde $5.1b normalized ebitda (+7.2%).
    Maar earnings release zegt dat dit ~$201 tax credits omvat, en de CFO zegt dat die tax credits eenmalig zijn (conf. call 20:40).
    Is dan de "echte" normalized ebitda niet $4.9b (+3.9%), wat lager is dan de 5.6% consensus...
    Maar als dit klopt, zou je toch je hier de analisten toch over horen?
    Update: ja, het moet $4.9b zijn, maar toch is +7.2% correct, want vorig jaar zat er een gelijkaardige tax credit in.
  5. forum rang 8 Lepre Chaun 28 juli 2022 18:53
    De wereldwijde bierprijsstijgingen blijven achter bij de inflatie, waardoor ze nog meer ruimte hebben om te stijgen, zei het hoofd van AB InBev, 's werelds grootste brouwer.

    De maker van Budweiser en Corona zei dat de stijgingen van de bierprijzen geen gelijke tred hebben gehouden met inflatiemaatregelen zoals de Amerikaanse consumentenprijsindex. In het verleden heeft het bedrijf de prijzen verhoogd om de inflatie te evenaren.

    "Wat dit jaar veranderde, is dat de CPI veel groter is dan je zou verwachten en het hele jaar door versnelde", zei Michel Doukeris, Chief Executive Officer van AB InBev, donderdagmiddag tijdens een telefoongesprek met analisten en investeerders.

    De Amerikaanse consumentenprijsindex steeg in juni met 9,1% ten opzichte van een jaar eerder, wat beter was dan de voorspellingen en een nieuw record van vier decennia bereikte.

    'S Werelds grootste brouwer, die ook Stella Artois maakt, balanceert de vraag van de consument met de stijgende inputkosten, zei de CEO.

    "We hebben veel hefbomen om aan te trekken hoe we inputkosten accepteren", zei Doukeris.

    Het bedrijf rapporteerde eerder donderdag financiële resultaten over het tweede kwartaal die de meeste analyseconsensusschattingen overtroffen. Toch daalden de aandelen van het bedrijf maar liefst 5,6% in de Europese handel, omdat handelaren zich zorgen maakten over dalende volumes in de VS en zwakkere marges.

    AB InBev dreef zijn prijzen in de eerste helft met ongeveer 8% omhoog en zou in de rest van het jaar meer moeten doen, zei Bloomberg Intelligence-analist Duncan Fox.

    "Het opdrijven van de prijzen zou het volume en de mix kunnen testen als consumenten besluiten goedkopere bieren te kopen," zei Fox.
  6. Concojones 28 juli 2022 19:07
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 28 juli 2022 18:48:

    AB InBev zal bierprijzen mogelijk nog optrekken

    AB InBev zou de prijzen van haar biermerken de komende maanden nog wel eens kunnen optrekken. CEO Michel Doukeris zette daarvoor vandaag de deur op een kier tijdens een call met analisten en investeerders naar aanleiding van de resultaten van het tweede kwartaal.

    De Belgisch-Braziliaanse bierreus trok de bierprijzen in het eerste semester al op met circa 8 procent. Doordat de inflatie haast overal torenhoog blijft, hinken de huidige prijzen echter achterop, verklaarde Doukeris. Daarom is er ruimte voor een verhoging. In het verleden rekende 's werelds grootste brouwer de inflatie namelijk door in de prijszetting.

    Toch wou de CEO niet bevestigen dat de biergigant de hogere prijzen daadwerkelijk volledig zal doorrekenen. "We proberen een evenwicht te zoeken tussen de consumentenverwachtingen, de prijszetting, onze kosten en de marktomgeving", aldus Doukeris.
    i
    De AB InBev-CEO gaf wel toe dat de inflatie hoger ligt dan aanvankelijk werd verwacht. "Maar we beschikken over verschillende manieren om de hogere kosten te verwerken", bleef Doukeris op de vlakte.
    Ik verstond het als volgt: ja, we gaan de prijzen blijven optrekken. Nee, ik kan niet zeggen of we de inflatieindex volledig gaan kunnen doorrekenen, tot nu toe is dat niet gelukt, "but we're catching up" (volgens mij betekent dit: we willen wel, maar we kunnen voorlopig niet). (conf call 28:30)
  7. forum rang 8 Lepre Chaun 28 juli 2022 22:19
    James Edwardes Jones van RBC behoudt zijn positieve mening over het aandeel met een koopadvies. Het koersdoel blijft ongewijzigd op EUR 65.

    Analist Olivier Nicolai van Goldman Sachs analyse komt neer op een Neutraal advies. Het koersdoel stat nog altijd op 61 EUR.

    JPMORGAN herhaalt verkoopadvies. Het koersdoel staat nog altijd op 50 EUR.
  8. forum rang 8 Lepre Chaun 29 juli 2022 08:39
    Financieel directeur AB InBev: 'Schuldafbouw is on track'

    Fernando Tennenbaum, de financieel directeur van AB InBev: '

    Beleggers reageren negatief op de beter dan verwachte resultaten bij AB InBev. De schuldgraad daalt traag en AB InBev laat zijn jaarprognose onveranderd. 'We veranderen onze prognose niet elk kwartaal. Vorig jaar deden we dat tegen het einde van het jaar', zegt financieel directeur Fernando Tennenbaum.

    De bierbrouwer AB InBev deed het in het tweede kwartaal beter dan analisten verwacht hadden. Toch moet het aandeel donderdag ruim 4 procent inleveren op de Brusselse beurs. Vermoedelijk omdat het bedrijf zijn prognose niet verhoogde en de schuldafbouw traag gaat. 'We blijven voortwerken aan de schuldafbouw', zegt financieel directeur Fernando Tennenbaum.

    AB InBev streeft al jaren naar een schuldratio van twee keer de brutobedrijfswinst (ebitda). Wanneer gaat u dat doel bereiken?

    Fernando Tennenbaum: 'Daarover geven we geen prognose, maar we maken vooruitgang. Onze schuldgraad bedraagt nu 3,86 keer de ebitda. Dat was eind vorig jaar nog 3,96 keer. Als je weet dat we historisch gezien meer cash genereren in de tweede helft van ons boekjaar (waarmee schulden kunnen worden afbetaald, red.), dan hebben we in het eerste halfjaar een goede vooruitgang gemaakt met onze schuldafbouw. We zitten on track.'

    Analisten hopen dat u uw prognose zult verhogen. Wat houdt u tegen?

    Tennenbaum: 'We hebben enkele maanden geleden gezegd dat we op middellange termijn een ebitda-groei van 4 tot 8 procent verwachten. We gaan onze prognose niet elk kwartaal veranderen. We hebben duidelijke grenzen aangegeven. Vorig jaar hebben we onze prognose pas tegen het einde van het jaar gepreciseerd.'

    Baren covid en economisch ontij - wie weet zelfs een recessie - u zorgen?

    Tennenbaum: 'Elk kwartaal is anders. Er gebeurt van alles. In het tweede kwartaal hadden we last van de covidlockdowns in China en kampte een fabriek in Zuid-Afrika met de gevolgen van een overstroming. Komt er een recessie? Daarover speculeer ik niet. Ik kan alleen zeggen dat de vraag naar bier nog groot is. Kijk naar onze volumes, die in het tweede kwartaal met 3,4 procent zijn gestegen. Dat is een goede indicatie. Maar hoe het voortgaat? Dat is moeilijk te voorspellen.'
    De consumentengoederengroep Unilever zei dat ze 70 procent van hun gestegen kosten kan doorrekenen aan haar klanten, de supermarkten. Hoe zit dat bij AB InBev?

    Tennenbaum: 'Ik kan u geen precies percentage geven. Maar AB InBev neemt initiatieven om de omzet te managen in al zijn markten. We monitoren de situatie overal. Het resultaat is dat de omzet en de winst zijn gestegen in het tweede kwartaal. Maar wereldwijd zijn de bierprijzen minder hard gestegen dan de inflatie.'
  9. forum rang 8 Lepre Chaun 29 juli 2022 08:52
    AB InBev - stijgende prijzen stuwen winst hoger

    Onze visie
    Ondanks de stijgende grondstoffen- en supply chain-kosten blijft AB InBev het herstel voortzetten. We zijn er nog niet en het zal waarschijnlijk nog een paar jaar duren voordat de winst volledig is hersteld. Maar de verkoop is verbeterd met versoepelingsbeperkingen en het feit dat de groep erin slaagt om de volumes hoger te drijven en tegelijkertijd de prijzen op te drijven met meer premiumopties.

    En omdat AB InBev zulke hoge vaste kosten heeft, moet de omzetstijging meebewegen. (Een brouwerij is een stuk efficiënter als ze op volle capaciteit werkt). Het omgekeerde is natuurlijk ook waar, daarom zijn het een paar moeilijke jaren geweest.

    In ontwikkelde markten biedt een trend naar meer premium producten de mogelijkheid om zowel de marges als de omzet te verhogen. Dat heeft de groep in de kaart gespeeld, want sterke merken als Michelob Ultra, Stella en Corona hebben de vruchten geplukt van de verschuiving.

    Voet aan de grond in minder ontwikkelde markten van Latijns-Amerika tot Sub-Sahara Afrika betekent dat er ruimte is voor enorme volumegroei in de komende jaren.
    We beginnen dit al in actie te zien en het lijkt erop dat premiumisatie een trend is die ook zijn weg vindt naar deze regio's. De groei in Mexico, Brazilië en Colombia werd gedreven door duurdere merken.

    De nettoschuld is bijna 4 keer de contante winst, ver verwijderd van de doelstelling van het bedrijf van 2 keer. Dat cijfer zal vanzelf dalen als de winst herstelt, maar het absolute schuldniveau kan meer werk gebruiken.

    Er is geen onmiddellijke zorg, meer dan 70% van de schuld hoeft niet te worden terugbetaald voor 5 jaar of langer en rentebetalingen zijn zeer beheersbaar.

    Halfjaarresultaten (omzetgroei autonoom)
    De omzet steeg met 2,1% in Noord-Amerika, tot $ 8,2 miljard, terwijl de volumes met 3,4% daalden. In de VS zorgde een veerkrachtige bierindustrie ervoor dat de omzet met 2,4% groeide. De onderliggende kaswinst (EBITDA) daalde met 1,1% tot $3,0 mrd.

    In Midden-Amerika steeg de omzet met 15,9% tot $ 6,7 miljard, met een totale volumestijging van 5,9%. Mexico presteerde sterk, met omzetgroei in het midden van de tienerjaren. De onderliggende kaswinst steeg met 10,1% tot $3,1 mrd.

    In Zuid-Amerika stegen de totale volumes met 6,6%. De omzet steeg met 28,6% tot $5,3 mrd. Columbia realiseerde halverwege de jaren twintig omzetgroei. Premiummerken presteerden goed in Colombia en Brazilië. De onderliggende kaswinst voor de regio steeg met 25,1% tot $1,7 mrd.

    In Europa, het Midden-Oosten en Afrika groeiden de volumes met 5,9%. De omzet steeg met 15,1% naar $3,9 mrd en de onderliggende cashwinst steeg met 20,5% naar $1,2 mrd. Europa groeide in de lage cijfers en Zuid-Afrika met dubbele cijfers, beide aangevoerd door premiummerken.

    De regio Azië-Pacific zag de volumes met 1,5% dalen, maar de omzet steeg met 2,6% tot $ 3,5 miljard. De onderliggende kaswinst steeg met 0,7% tot $1,2 mrd. Beperkingen in China hadden invloed op belangrijke kanalen en de volumes daalden met 5,5%.

    De vrije kasstroom voor de periode kwam uit op $ 243 miljoen, de nettoschuld daalde van $ 76,2 miljard naar $ 75,9 miljard, of 3,9 keer de onderliggende kaswinst - vóór de optimale bandbreedte van de groep van 2 keer.
  10. forum rang 10 voda 29 juli 2022 13:27
    Advies van Jefferies over AB InBev
    Beurshuis Jefferies
    Aandeel Anheuser-Busch InBev
    Datum 29 juli 2022
    Advies Kopen
    Koersdoel 67,00 EUR

    Detail advies
    (Trivano.com) - Op 29 juli 2022 hebben de analisten van Jefferies hun beleggingsadvies voor Anheuser-Busch InBev (ABI; ISIN: BE0974293251) herhaald. Het advies van Jefferies voor Anheuser-Busch InBev blijft "kopen".

    Het koersdoel wordt door Jefferies verlaagd van 68,00 EUR naar 67,00 EUR.

    Op 5 mei 2022 publiceerde Anheuser-Busch InBev kwartaalcijfers.
  11. forum rang 8 Lepre Chaun 29 juli 2022 14:45
    AB INBEV: Deutsche Bank optimistisch over het dossier

    Onderzoek van Deutsche Bank en analist Mitch Collett, dat al positief is, beschouwen het aandeel nog steeds als een koopkans. Het koersdoel blijft liggen op 73 EUR.

    AB INBEV : Deutsche Bank optimiste sur le dossier
    29/07/2022 | 13:59

    Déjà positif sur le dossier, la recherche de chez Deutsche Bank et son analyste Mitch Collett considèrent toujours le titre comme une opportunité d'achat. L'objectif de cours continue d'être situé à 73 EUR.
  12. forum rang 8 Lepre Chaun 29 juli 2022 14:48
    AB InBev SA-NV (Anheuser-Busch InBev) presteert beter (Bernstein Research)

    Het Amerikaanse analysebedrijf Bernstein Research heeft het koersdoel voor AB Inbev 62 euro en de rating op "Outperform" gelaten. De brouwerijgroep heeft solide resultaten gepresenteerd, schreef analist Trevor Stirling in een onderzoek dat vrijdag beschikbaar is na het kwartaalbericht. Hij stelde zijn schattingen echter iets naar beneden bij, voornamelijk als gevolg van valuta-effecten.
  13. Moonshot 29 juli 2022 17:42
    Ik denk dat de daling gisteren weinig te maken heeft met de "misser" van EPS. EPS bij ABI zegt sowieso niet heel veel omdat die soms nogal vertekend beeld geeft. Zeker tov EBITDA, EBIT en FCF.

    De verklaring is denk ik eenvoudig: veel FMCG producenten hebben afgelopen dagen goede resultaten bekend gemaakt. Duidelijk beter dan die van ABI (Coca-Cola, Unilever, etc.). En vooral: ze drukken allemaal stevige prijsstijgingen door, soms +10-12%. ABI hoort een van de sterkste prijszetters te zijn in FMCG en nu blijkt dat ze dit veel minder hebben gedaan dan andere spelers.

    Revenue stijgt met 8,5% op H1 2022, Gross profit met 2,5%. Gross margin op kwartaalbasis verliest meer dan 300 basispunten... Dat is gigantisch. Andere FMCG'ers spreken van 100-150 bps.

    Ikzelf, en andere in de markt duidelijk ook, verwachten meer van ABI. Ze zouden een van de sterkste marktposities moeten hebben en profiteren van de heropening maar dat blijkt helemaal niet. Kijk naar het contrast met Diageo gisteren: +20% revenue groei en +10% prijsstijgingen en sterke premiumisering. Dan zijn de ABI cijfers heel flauw. Is het niet durven doorduwen of niet kunnen doorduwen, dat is de vraag...

    Ook opvallend: niet vermeld in de press release maar wel in het H2 2022 rapport is een positief translation effect door FX bewegingen. Ze maken op p20 een post met "consolidated interim statement of comprehensive income". Daar staat een "meevaller" door FX van +2 mld USD. Uiteraard telt dit niet mee voor de operationele prestaties maar het is toch een heel grote meevallen als ik dit juist interpreteer. Als de EM FX wat meewillen zou ik niet verbaasd zijn van een sterke eenmalige, niet operationele meevaller bij de FY 2022 resultaten. Maar het is mij dus niet helemaal duidelijk of dit puur fictief is en al dan niet verwerkt is in de gerapporteerde Q2 cijfers.

    De cijfers zijn zeker niet slecht gezien de omstandigheden in China etc. Maar er komen toch terechte vragen bij de capaciteit om prijzen op te trekken en tov andere FMCG is dit niet goed genoeg. Zelfs vandaag ook nog P&G met zeer sterke pricing en weinig impact op volume.
5.394 Posts
Pagina: «« 1 ... 215 216 217 218 219 ... 270 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.