Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
14,010   -0,225   (-1,58%) Dagrange 13,970 - 14,360 1.594.127   Gem. (3M) 1,5M

Just Eat Takeaway 2022!!!!!!!!

73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 1913 1914 1915 1916 1917 ... 3689 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Lassic 14 juli 2022 12:54
    quote:

    Pedro Ines Kuilen schreef op 14 juli 2022 10:22:

    [...]

    Ik zou het graag je willen vertellen maar dat mag niet ondanks dat het niet in het reglement hier is opgenomen!! Overigens heb ik ook ooit screenshots gepost hier, maar toen geloofde men mij niet om dat ik zoveel aandelen van bedrijven had dacht men dat het wel gefotoshopt moest zijn, dus vanaf toen heb ik principieel geen screenshots meer gepost!! Zie je overigens dat de koers al flink is opgeklommen tot bijna 3%?
    In dit verhaal lees ik eigenlijk alleen maar dat je bearish bent op Takeaway (met een short positie) en doet alsof je bullish bent om met aparte opmerkingen echte bulls bang te maken zodat zij het aandeel dumpen. Maar dat is slechts een vermoeden...
  2. Lapswans 14 juli 2022 12:56
    Dat hele Amazon verhaal heeft uiteindelijk nul effect gehad op de koers. Sterker nog, Marshall wace was er zo van onder de indruk dat ze flink hebben uitgebreid. Brussel doet een inval bij de concurrenten en laat hen zelfs stijgen, terwijl JET maar blijft zakken. Er zijn gewoon momenteel geen geïnteresseerde investeerders en dat reken ik die knullige CFO maar vooral die volgevreten eigenwijze CEO erg aan. En wat doet Corinne daar eigenlijk? Misschien werd zijn wel even in de billen geknepen door de COO. Het kan allemaal bij circus JET.
  3. Lapswans 14 juli 2022 13:03
    quote:

    Terex7 schreef op 14 juli 2022 12:52:

    Tering! Wat een volatiliteit nog steeds. Stijgingen worden hardnekking de kop ingedrukt.

    Jitse hoeft maar 1 dingetje te doen: verkoop iets voor 1 a 2 miljard en de koers explodeert. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn.
    Jitse is al die ene man op TV wiens huis helemaal vol staat met allerlei verzamelingen. Een man die graag iets bezit maar er geen afscheid van kan nemen. Een man die moeten zal bewijzen dat hij gelijk had. Dat een van die dingen die jarenlang in de weg heeft gestaan echt iets waard bleek.

    Maar: wat kunnen we er tegen doen? Ik heb hem diverse keren gemaild, Alex Captain en IR in de cc meegenomen en zie dat hij op twitter ook vaak wordt aangesproken. Meneer is fucking eigenwijs en eigenzinnig. Bepaald alles zelf en verzameld jaknikkers om zich heen. Een coach is niet nodig (zei hij tegen Humberto Tan) en de koers boeit hem niet zolang het maar meer als 50 EUR waard blijft maakt hij zich geen zorgen (zei hij tegen Harry Mens).
  4. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 14 juli 2022 13:03
    quote:

    Lassic schreef op 14 juli 2022 12:54:

    [...]

    In dit verhaal lees ik eigenlijk alleen maar dat je bearish bent op Takeaway (met een short positie) en doet alsof je bullish bent om met aparte opmerkingen echte bulls bang te maken zodat zij het aandeel dumpen. Maar dat is slechts een vermoeden...
    Eerst vol short en nu vol long!
  5. forum rang 6 Trx7 14 juli 2022 13:22
    quote:

    Lapswans schreef op 14 juli 2022 13:03:

    [...]

    Jitse is al die ene man op TV wiens huis helemaal vol staat met allerlei verzamelingen. Een man die graag iets bezit maar er geen afscheid van kan nemen. Een man die moeten zal bewijzen dat hij gelijk had. Dat een van die dingen die jarenlang in de weg heeft gestaan echt iets waard bleek.

    Maar: wat kunnen we er tegen doen? Ik heb hem diverse keren gemaild, Alex Captain en IR in de cc meegenomen en zie dat hij op twitter ook vaak wordt aangesproken. Meneer is fucking eigenwijs en eigenzinnig. Bepaald alles zelf en verzameld jaknikkers om zich heen. Een coach is niet nodig (zei hij tegen Humberto Tan) en de koers boeit hem niet zolang het maar meer als 50 EUR waard blijft maakt hij zich geen zorgen (zei hij tegen Harry Mens).
    Ohja die was ik even vergeten! Dat hij geen coach nodig heeft. Ik viel toen haast van mijn stoel.

    Jitse heeft serieus echt issues. Typisch iemand die zijn eigen strijd creeert en inderdaad allemaal ja-knikkes om hem heen heeft.

    Denk dat JET uiteindelijk als een kaartenhuis in gaat storten als gevolg van financieringsproblemen (dan heb ik het wel over eind 2023-2024, MITS Jitse op dezelfde koers doorgaat. Dus niks verkoopt en telkens wat loze beloftes maakt om iedereen weer rustig te krijgen.

    Op dit tempo komt er een moment dat de tering naar de nering wordt gezet en beleggers als CR en Baupost de handoek in de ring gaan gooien.
  6. forum rang 4 optietrader 14 juli 2022 13:25
    quote:

    Lassic schreef op 14 juli 2022 10:16:

    [...]

    Hoi Pedro,

    Dit particuliertje wil graag weten hoe een echte belegger als jij handelt. Kun jij misschien je transacties/posities delen zodat ik (en anderen) ervan kunnen leren?
    Doe geen moeite, hij vertelt nooit iets over zijn handelswijze en posities. Vorig jaar nog wel, toen vertelde hij (was op een ander draadje) dat hij 100 aandelen had gekocht à 80 euro. Vanaf dat moment ging de koers bergafwaarts en is hij begonnen om van z`n zakgeld (krantewijkje in Rotterdam) af en toe een aandeel bij te kopen. Hij bezit er nu inmiddels 86 tegen een gak van 77 euro. (zoveel zakgeld hij ook weer niet). Verhalen over andere deals en buitenlandse reisjes zijn deels uit de duim gezogen en deels citaten uit de Donald Duck. Binnenkort beginnen de schoolvakanties, dan kan hij meer uren maken als jet maaltijd bezorger en vakkenvuller bij de appie.
  7. forum rang 5 Gaston Lagaffe 14 juli 2022 13:27
    quote:

    Terex7 schreef op 14 juli 2022 12:52:

    Jitse hoeft maar 1 dingetje te doen: verkoop iets voor 1 a 2 miljard en de koers explodeert. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn.
    Ik denk dat we ons moeten realiseren dat Groen niets met aandeelhouders(waarde) heeft en nog steeds van plan is geen onderdelen af te stoten. De doelstellingen die hij had kunnen de prullenbak in want de groei valt ver terug en de stevige concurrentie blijft (hoge margedruk hoewel dit wat lijkt te verminderen). Cat Rock en consorten zijn stil dus ook vanuit die hoek is er geen fantasie. Al met al een treurige situatie. Het is opvalland dat men blijkbaar niet in staat is enige positief nieuws te produceren en de koers tot dit niveau liet zakken.
  8. forum rang 7 Hendrik Roo 14 juli 2022 13:31
    quote:

    Terex7 schreef op 14 juli 2022 13:22:

    [...]

    Ohja die was ik even vergeten! Dat hij geen coach nodig heeft. Ik viel toen haast van mijn stoel.

    Jitse heeft serieus echt issues. Typisch iemand die zijn eigen strijd creeert en inderdaad allemaal ja-knikkes om hem heen heeft.

    Denk dat JET uiteindelijk als een kaartenhuis in gaat storten als gevolg van financieringsproblemen (dan heb ik het wel over eind 2023-2024, MITS Jitse op dezelfde koers doorgaat. Dus niks verkoopt en telkens wat loze beloftes maakt om iedereen weer rustig te krijgen.

    Op dit tempo komt er een moment dat de tering naar de nering wordt gezet en beleggers als CR en Baupost de handoek in de ring gaan gooien.
    Dit vind ik eerlijk gezegd in tegenspraak met jouw terechte constatering van gisteren waarin je vermeldt dat de financiering van de meeste Peers minder goed op orde is en de Cash Burn hoger. Je zou dan toch zeggen dat het niet anders kan dan dat de marges over de gehele markt omhoog gaan evt. In combinatie met consolidaties ?
  9. forum rang 7 Hendrik Roo 14 juli 2022 13:34
    quote:

    Terex7 schreef op 13 juli 2022 17:02:

    [...]

    Strikt genomen is dat eerder een probleem voor de concurrentie van JET en dus een voordeel voor JET. Meeste van die concurrentie was gefund met venture kapitaal tot IPO datum. Doordash bijvoorbeeld met geld van Softbank.

    JET is misschien wel de enige partij die zn eigen broek het beste kan ophouden. Nadeel bij JET is alleen de CEO.
    Deze bedoel ik....
  10. forum rang 6 Trx7 14 juli 2022 13:37
    quote:

    Gaston Lagaffe schreef op 14 juli 2022 13:27:

    [...]Ik denk dat we ons moeten realiseren dat Groen niets met aandeelhouders(waarde) heeft en nog steeds van plan is geen onderdelen af te stoten. De doelstellingen die hij had kunnen de prullenbak in want de groei valt ver terug en de stevige concurrentie blijft (hoge margedruk hoewel dit wat lijkt te verminderen). Cat Rock en consorten zijn stil dus ook vanuit die hoek is er geen fantasie. Al met al een treurige situatie. Het is opvalland dat men blijkbaar niet in staat is enige positief nieuws te produceren en de koers tot dit niveau liet zakken.
    De situatie is mijn inziens ook nijpend. Nu is er nog vertrouwen in de economie. Maar dat is allemaal een kwestie van perceptie.

    Hoorde vorig weekend nog van een Rotterdamse restauranthouder hoe erntstig de situatie is mbt inkoopkosten die uit de pan rijzen en hoe lastig het is om persooneel aan te trekken en te behouden. De tent zit altijd ramvol maar draait net quite en slechter dan tijdens de lock downs.

    Maar CR gaf in december ook al aan dat Jitse niet anticipeert op veranderende marktomstandigheden. Denk dat hij misschien ook alleen maar gevoed wordt met te positieve informatie.

    De concurrentie is moordend en blijft aanhouden en de economie verslechter. Lijkt mij daarom onmogelijk om die 5%*GTV doestelling aan te houden.
  11. forum rang 6 Trx7 14 juli 2022 13:49
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 14 juli 2022 13:31:

    [...]

    Dit vind ik eerlijk gezegd in tegenspraak met jouw terechte constatering van gisteren waarin je vermeldt dat de financiering van de meeste Peers minder goed op orde is en de Cash Burn hoger. Je zou dan toch zeggen dat het niet anders kan dan dat de marges over de gehele markt omhoog gaan evt. In combinatie met consolidaties ?
    JET heeft de beste uitgangspositie als gevolg van de profit pools uit Duitsland en Nederland. Maar dat wordt weer teniet gemaakt door Grub, Zuid-Europa en nog een paar markten. Want strikt genomen draait volgens mij alleen West-Europa en Canada een plus.

    Doordash is bijvoorbeeld 99% VS maar daar worden nog geen winsten gemaakt.

    JET heeft dus wel (anders dan de andere partijen) de potentie om winst te maken. Die potentie is er al, maar wordt alleen teniet gedaan door de strategie om de grootste te worden ipv een gezond winstgevend bedrijf als geheel.
  12. Peter D 14 juli 2022 13:54
    Vandaag eens alle cijfers doorgespit nu de koers zo extreem laag is.

    Korte samenvatting van de negatieve punten:
    -De kosten voor de koeriers(bezorging) zijn in 2021 geëxplodeerd naar 55% van de omzet (t.o.v. 35% in 2020)
    -Circa 40-45% van de omzet van JET komt uit de VS > gemiddelde commissie hier 20%. Concurrent Doordash rekent een gemiddelde commissie van 12% (omzet / gross transaction volume)
    -In de VS is er nog steeds een discussie gaande om de max. commissie fee op 15% te maximeren > zou de omzet van JET in de VS duidelijk bedreigen
    -Doordash groeit in de VS veel harder dan JET
    -Deliveroo + Uber Eats groeien in het VK veel harder dan JET > leidende positie staat hier zwaar onder druk
    -Concurrenten (Delivery Hero + Deliveroo) rekenen met een toekomstige EBITDA marge van 7% over het GTV, terwijl JET met 5% rekent > heeft JET te hoge kosten / uitgaven?
    -Eind volgend jaar komt de kaspostie zwaar onder druk bij de aflopende leningen > eventuele uitgifte extra aandelen?

    Positieve punten:
    -Samenwerking met Amazon biedt 130 miljoen extra potentiële klanten in de VS > kan de omzet van Grubhub verdubbelen
    -Inflatie zorgt voor een toename van de GTV + de commissie fee (in €)
    -Duidelijke focus van het management op kosten / resultaat
    -Nieuwe samenwerkingen gaan een boost geven aan het GTV (Amazon, 7Eleven, Albert Heijn etc.)

    Wanneer we kijken naar de waarderingen van concurrenten (d.d. 14-7-2022)

    Beurswaarde Delivery Hero € 9 mlrd = 20% van GTV
    Beurswaarde Deliveroo € 1.6 mlrd = 20% van GTV
    Beurswaarde DoorDash € 28 mrld = 55% van GTV

    Kortom laten we een conservatieve waardering rekenen voor JET van 20% van de GTV (€ 30 mrld) = € 6 miljard aan waarde = circa € 30,- per aandeel

    Dit wordt ondersteund door het belang in Ifood + Grubhub wat een zekere waarde herbergt.

    Laten we uitgaan dat JET zijn doelen voor 2027 behaalt:
    -GTV € 50 mrld
    -EBITDA marge van 5% = € 2.5 miljard = EBITDA van € 10 per aandeel

    Omgerekend is de huidige koers dan 1.5x de verwachte EBITDA marge van 2027.

    Natuurlijk het management presteert zeer slecht en communiceert zeer slecht. Kijk naar de Amazon deal, wat ontvangt JET voor commissie over de bestellingen die via Amazon Prime leden worden geplaatst? Gaat dit tegen een gereduceerd tarief? Wat zijn de doelstellingen die Amazon dien te vervullen om een 15% belang te mogen nemen? Alles is wederom vaag en slecht gecommuniceerd.

    Maar dan nog, het aandeel wordt t.o.v. Delivery Hero of Deliveroo met een 50% korting verhandeld mijns inziens.
    Zeg het maar? Koopwaardig of nog wachten?
  13. forum rang 6 Goudmijn64 14 juli 2022 13:57
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 13 juli 2022 12:42:

    Hele Amazon bericht alweer vergald
    Die Jetse snapt niet dat ie moet doorpakken met goed nieuws
    Wat een dromer die gozer
    @ons aller Dietertje van Eis: zal de ceo vandaag verder dromen?
    Het wordt tijd dat iemand hem de waarheid vertelt.
    Wie zou dat durven?

    Of komt dat door jou lang verwachte PB nu snel?
    Koers blijft dramatisch. Lijkt wel glpg in 2020 en 2021.
73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 1913 1914 1915 1916 1917 ... 3689 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.