Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
16,710   0,000   (0,00%) Dagrange 16,350 - 16,800 146.447   Gem. (3M) 199,9K

AMG - 2022: dit jaar moet het gebeuren!

9.510 Posts
Pagina: «« 1 ... 198 199 200 201 202 ... 476 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Freddy Krueger 22 juni 2022 13:37
    Ondanks dat ik een fan ben van AMG blijf ik voorlopig aan de zijlijn( uiteraard wel behoud huidige positie).
    Dat geldt voor alles trouwens, ik zie een verslechtering van de aandelenmarkten en dan gaat alles gewoon door het putje.
    Zelf ben ik van plan om naast AMG, tech te kopen als het moment daar is.
    Dat moment is er nog niet!
  2. forum rang 8 Lepre Chaun 22 juni 2022 14:21
    Ook al zou er een recessie komen zou dit nog niet uitmaken aangezien de batterij industrie uitgebreid gaat worden.
    OCI stijgt ook in een Oekraïne conflict.
    Gewoon 10 euro koerswaarde eraf in 2 weken hier op AMG.
    Is de Energietransitie revolutie voorbij of moet die nog beginnen.
  3. forum rang 7 am1993 22 juni 2022 15:14
    Vorige week op mijn 25% porto AMG calls maart 23, 30 geschreven. Kreeg ik € 2,18 voor. Omdat ik 25% cash sta ook evenzoveel puts maar 23, 30 geschreven. Kreeg ik € 6,81 voor. Totaal dus € 9 per aandeel ontvangen. Mijn GAK is € 32.
    Doe ik niets en moet ik ze leveren, dan levert me dat (inclusief stel € 1 interim dividend) € 10 p/a, ofwel € 30 + € 10 = € 40. Dat is 25% op mijn investering in AMG.
    Krijg ik ze geleverd voor € 30, dan krijg ik ze (inclusief dat interim dividend) voor € 20. Mijn GAK daalt daarmee naar (32+20)/2 = 26.
    Komt aardig overeen met huidige koers en voor die prijs wil ik AMG ook wel op de plank hebben. Had AMG, als ik ze niet in porto had gehad op dit niveau zéker gekocht. Mogelijk al eerder. Maar vond (gelet op mijn huidige aantal AMGs en de GAK, dat ik op deze standen toch even moest ingrijpen.
    Mooiste scenario is natuurlijk als AMG in maart zo rond de € 30 staat, want dan daalt mijn GAK naar € 22 en heb ik daar al € 8 rendement op.
  4. forum rang 7 am1993 22 juni 2022 15:20
    quote:

    Kees1 schreef op 22 juni 2022 15:06:

    Door de aankomende recessie en de oorlog in Oekraine loopt de energietransitie naar mijn mening vertraging op. Een dergelijke vertraging kan jaren duren. Daarom denk ik dat AMG op dit moment hoog genoeg geprijsd is.
    De energietransitie als geheel (dus inclusief woningen e.d.) zal m.i. inderdaad forse vertraging oplopen, want daar is bij Overheid en consumenten straks geen/veel minder geld meer voor. De vraag naar batterijen zal m.i. echter sterk toenemen vanwege hoge energiekosten. Daarnaast is het stroomnetwerk al zwaar overbelast, dus kan je, als je zonnepanelen hebt en je overtollige energie niet op het netwerk kwijt kan, beter investeren in een batterij, waarin je je eigen opgewekte energie opslaat en weer zelf verbruikt. Dus met o.a. het lithium van AMG zitten we voorlopig wel goed, lijkt mij.
  5. forum rang 6 rene66 22 juni 2022 15:45
    quote:

    am1993 schreef op 22 juni 2022 15:20:

    [...]
    De energietransitie als geheel (dus inclusief woningen e.d.) zal m.i. inderdaad forse vertraging oplopen, want daar is bij Overheid en consumenten straks geen/veel minder geld meer voor. De vraag naar batterijen zal m.i. echter sterk toenemen vanwege hoge energiekosten. Daarnaast is het stroomnetwerk al zwaar overbelast, dus kan je, als je zonnepanelen hebt en je overtollige energie niet op het netwerk kwijt kan, beter investeren in een batterij, waarin je je eigen opgewekte energie opslaat en weer zelf verbruikt. Dus met o.a. het lithium van AMG zitten we voorlopig wel goed, lijkt mij.
    Ik weet het zo snel niet mbt de vertraging. Nederland wil zo snel mogelijk af van fossiele brandstoffen. Zoals jij terecht aangeeft zijn er flinke problemen met het stroomnetwerk. Om die reden denk ik ook dat er een versnelling gaat komen mbt grote batterijen/accu's voor de opslag.

    Een ander punt is dat de overheid (eigenlijk de ECB) altijd geld kan bijdrukken. Wat dat betreft is AMG gewoon eerder te laag geprijsd op dit moment,
  6. forum rang 7 Just lucky 22 juni 2022 16:38
    quote:

    Just lucky schreef op 22 juni 2022 15:58:

    10jr rente in US daalt sterk, straks DJ groen en AMG? Die wordt weggevaagd vanwege 1 middelmatige verkoper. Recessie 2x ingeprijsd, op de verwachting dat er 10 a 20% kans is dat we mogelijk volgend jaar in een recessie belanden....
    En ja hoor, Indices US weer groen en AMG blijft in het ravijn liggen, er was slecht een klein verkopertje en totaal geen kopers, dus geen herstel voor AMG.....
  7. forum rang 5 Fox WIld 22 juni 2022 16:58
    quote:

    Just lucky schreef op 22 juni 2022 16:38:

    [...]En ja hoor, Indices US weer groen en AMG blijft in het ravijn liggen, er was slecht een klein verkopertje en totaal geen kopers, dus geen herstel voor AMG.....
    Je was altijd vol vertrouwen over AMG maar lijkt nu toch wat in paniek te raken...
  8. forum rang 6 Bert12345 22 juni 2022 17:05
    quote:

    Just lucky schreef op 22 juni 2022 16:38:

    [...]En ja hoor, Indices US weer groen en AMG blijft in het ravijn liggen, er was slecht een klein verkopertje en totaal geen kopers, dus geen herstel voor AMG.....
    Waarom ben je toch altijd zo negatief over AMG? Ze dalen een beetje. Dat is een moment opname. Ik zit er iets onder de 26 in. Velen goedkoper. Dat vind ik een prima prijs gezien de verwachtingen.

    Rustig afwachten, niet paniekeren en niet zenuwachtig kijken. Over een jaar zit het goed.

    Kortom: stop met die negativiteit.
  9. [verwijderd] 22 juni 2022 17:25
    quote:

    K. Wiebes schreef op 22 juni 2022 17:20:

    [...]Volgens mij zijn ze in twee maanden tijd, van 41 naar 26, 35% afgestort.
    Tja, helaas de realiteit. Niet verkopen en afwachten. Of op tijd uitstappen en weer laag instappen. Dit laatste heb ik gedaan. Hopelijk kunnen we vanaf nu weer richting de 30.
  10. forum rang 5 Blanco rolling 22 juni 2022 18:01
    quote:

    am1993 schreef op 22 juni 2022 15:20:

    [...]
    De energietransitie als geheel (dus inclusief woningen e.d.) zal m.i. inderdaad forse vertraging oplopen, want daar is bij Overheid en consumenten straks geen/veel minder geld meer voor. De vraag naar batterijen zal m.i. echter sterk toenemen vanwege hoge energiekosten. Daarnaast is het stroomnetwerk al zwaar overbelast, dus kan je, als je zonnepanelen hebt en je overtollige energie niet op het netwerk kwijt kan, beter investeren in een batterij, waarin je je eigen opgewekte energie opslaat en weer zelf verbruikt. Dus met o.a. het lithium van AMG zitten we voorlopig wel goed, lijkt mij.
    In Frankrijk pakken ze door.
    Vaste terugleververgoeding van 61 cent per kwh voor een periode van 20 jaar en maximaal 20 panelen.

    Op dat beleid kun je tenminste bouwen, in tegenstelling tot in NL
  11. forum rang 8 Lepre Chaun 22 juni 2022 18:01
    Volgens berekeningen van het Federaal Instituut voor Geowetenschappen en Natuurlijke Hulpbronnen (BGR) zal er tegen 2030 niet genoeg lithium zijn om de doelstelling van de federale regering van 15 miljoen elektrische auto's te halen. Dit meldt het "Handelsblatt" (donderdageditie), daarbij verwijzend naar het onderzoek.

    Zelfs als alle projecten die momenteel zijn gepland en in aanbouw zijn, volgens schema worden uitgevoerd en we uitgaan van een matige groei van de vraag, zullen we in 2030 niet genoeg lithium hebben om aan de wereldwijde vraag te voldoen", zegt studieauteur Michael Schmidt. In 2020 werd wereldwijd 82.000 ton lithium geproduceerd en de komende acht jaar zal de vraag toenemen tot minstens 316.000 of meer dan 550.000 ton per jaar, afhankelijk van het scenario. Volgens de experts van de BGR zou in 2030 in het ergste geval 300.000 ton lithium per jaar ontbreken. In het beste geval nog 90.000 ton - zoveel als er nu per jaar wordt geproduceerd.

    90 procent van de verwerkte grondstof vloeit vervolgens in lithium-ionbatterijen voor elektrische auto's. Een VW-woordvoerder laat weten dat de capaciteit en vraagsituatie samen met de leveranciers voortdurend in de gaten wordt gehouden. Het autobedrijf heeft er alle vertrouwen in in de toekomst aan de vraag naar lithium te kunnen voldoen en richt zich vooral op recycling. "We zijn enorm afhankelijk van import en staan ??er niet eens goed voor als je naar de markt kijkt", aldus Schmidt.


    Europa wordt gevaarlijk afhankelijk van prijzen. De drie grootste bedrijven ter wereld komen uit China, Chili en de VS.

    www.hasepost.de/lithium-mangel-wird-r...

    Je zou dan verwachten dat de prijs en de strijd om lithium in alle hevigheid zou Los barsten.
    Behalve bij AMG die deed niet mee.
  12. forum rang 6 Bert12345 22 juni 2022 18:03
    quote:

    klaagbox schreef op 22 juni 2022 17:47:

    Het was vandaag huilen met de pet op .
    Dat mag iedereen zeggen van mij hier.
    Elke mens met vol IQ ziet toch liever plus 6 dan min 6%.
    Het gaat er nu om, dat jij je emotie een beetje in bedwang kan houden. Dat heeft dus niks met IQ te maken, maar meer met EQ.
  13. Haegen 23 juni 2022 06:36
    The Company is pleased with the strong responses received from participants and has accepted a pre-auction offer of US$6,350/dmt (SC5.5, FOB Port Hedland basis) with a 10% deposit having already been received.

    This offer of US$6,350/dmt equates to an approximate price of US$7,017/dmt on a SC6.0 CIF China basis after adjusting for lithia content on a pro rata basis and freight costs. Shipment is expected from late July.

    1pls.irmau.com/site/PDF/91fb2bff-3002...

    Een pre-auction verkoop van spodumene concentraat. Dat pakt Pilbara best slim aan
9.510 Posts
Pagina: «« 1 ... 198 199 200 201 202 ... 476 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.