Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
10,575   +0,100   (+0,95%) Dagrange 10,330 - 10,605 1.140.554   Gem. (3M) 1,4M

Just Eat Takeaway 2022!!!!!!!!

73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 1077 1078 1079 1080 1081 ... 3689 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 22 april 2022 20:02
    quote:

    wiegveld schreef op 22 april 2022 19:48:

    [...]

    jellema klinkt erg gefrustreerd zeg.
    Hij heeft 10-tallen beleggers proberen te overtuigen van koersen > 100€ ongeveer 1 jaar geleden.
    had daar dus direct belang bij met de forse positie die hij zegt te hebben vanaf 40€.
    Vreemd ook dat een prof zo lang zijn aandelen vasthoudt tot onder de 40 €.
    kortom verhaal met een staart.
    Ik zit het as we speak ook te luisteren, het is overigens net afgelopen. Die frustratie is natuurijk best te begrijpen als je goed luistert dat de CFO gewoon heeft zitten slapen en verkeerde verwachtingen heeft geschept mbt de winstgevendheid in Europa.

    Jellema heeft de rit naar beneden bijgekocht, dus niet op of rond de €100 gekocht en blijven zitten maar fors bijgekocht. Hij zei in deze podcast dat hij heel veel aandelen JET heeft en in een podcast afgelopen week zei hij dat JET 8% uitmaakt van zijn totale portefeuille maar dat hij het 80% van zijn tijd had over JET.

    Als je goed luistert wat het hele netwerk van JET waard is volgens Jellema, dan is deze koers idd belachelijk laag en ik ben het met hem eens dat jitse Canada, Grubhub, Australië en Israël moet verkopen en zijn positie in Europa moet versterken zodat de rest van concurrenten wel drie keer nadenkt om te investeren in gebieden waar JET zit in Europa als zijn positie is versterkt.
  2. forum rang 6 Op en Neer 22 april 2022 20:08
    quote:

    MarkvDuin schreef op 22 april 2022 20:02:

    [...]

    Ik zit het as we speak ook te luisteren, het is net overigens net afgelopen. Die frustratie is natuurijk best te begrijpen als je goed luistert dat de CFO gewoon heeft zitten slapen en verkeerde verwachtingen heeft geschept mbt de winstgevendheid in Europa.

    Jellema heeft de rit naar beneden bijgekocht, dus niet op of rond de €100 gekocht en blijven zitten maar fors bijgekocht. Hij zei in deze podcast dat hij heel veel aandelen JET heeft en in een podcast afgelopen week zei hij dat JET 8% uitmaakt van zijn totale portefeuille maar dat hij het 80% van zijn tijd had over JET.

    Als je goed luistert wat het hele netwerk van JET waard is volgens Jellema, dan is deze koers idd belachelijk laag en ik ben het met hem eens dat jitse Canada, Grubhub, Australië en Israël moet verkopen en zijn positie in Europa moet versterken zodat de rest van concurrenten wel drie keer nadenkt om te investeren in gebieden waar JET zit.
    Jellema is een slimme belegger. Destijds kocht hij ook Alice steeds bij op een laag niveau. Hij heeft er tenslotte nog goed aan verdiend. Hij schatte de waarde van Altice hoger in, dit na grondig huiswerk. Het is een goed teken dat Jellema ook aangeeft dat JET in som der delen veel meer waard is dan de huidige koers.
  3. [verwijderd] 22 april 2022 20:10
    quote:

    wiegveld schreef op 22 april 2022 20:06:

    Ik hoor juist dat de waardering voor de buitenlandse bedrijven veel te hoog is.
    Maar hij geeft wel klip en klaar aan wat er mist bij JET.
    En ook weer het coachloos zijn bij H Tan.
    Elke serieuze CEO heeft tegenwoordig een coach en laat zich adviseren in deze tijd, Jitse is gewoon te arrogant om dat in te zien.

    Ik hoop dat zijn oren goed gewassen worden in de USA op het moment en dat hij tot inkeer komt.
  4. [verwijderd] 22 april 2022 20:11
    quote:

    Ali C schreef op 22 april 2022 20:08:

    [...]
    Jellema is een slimme belegger. Destijds kocht hij ook Alice steeds bij op een laag niveau. Hij heeft er tenslotte nog goed aan verdiend. Hij schatte de waarde van Altice hoger in, dit na grondig huiswerk. Het is een goed teken dat Jellema ook aangeeft dat JET in som der delen veel meer waard is dan de huidige koers.
    Eens! ;)
  5. forum rang 4 tradersonly 22 april 2022 20:14
    Even korte samenvatting.

    Grubhub is 1/3 GTV.
    Dus +/- 20 miljard blijft over indien men zich volledig hier uit terug zal trekken.

    Jellema noemt dit 'de route terug'. Zijn voorstel is om alles buiten EU te verkopen.

    Ned/Dld (meest lucratief - dld is volgens Jellema alleen al de huidige koers waard)
    Ifood (Brazilie) - verkoop aan Prosus (die hebben al 2/3 )
    Menulog (Aus)
    SkiptheDishes (Canada draait goed) - 3 miljard GTV met 2 a 3 procent marge - eventueel i.c.m grubhub verkopen.
    Israel verkopen

    Grubhub, Skipthedishes, Menulog, Israel zouden zo'n 4 a 5 miljard inkomsten moeten kunnen opleveren. Plus huidig cash 1 miljard = 5 a 6 miljard = 33 euro per aandeel.
    Helft investeren in core EU landen die reeds winstgevend zijn. Daar kun je dan uiteindelijk die 5% marge pakken.
    Maar stel 2,5% van 20 miljard = 0,5 miljard = 3 euro per aandeel.
    De helft van de opbrengst investeer je om op die 2,5 (en later wellicht 5% uit te komen)
    De andere helft blijft cash in het bedrijf (of uitkeren - al zou ik dat niet snel doen) dat is zo'n 14 euro per aandeel
    kw van 10 maakt 30 euro + de cash positie = 44 euro.
  6. JetenJul 22 april 2022 21:34
    quote:

    aextracker schreef op 22 april 2022 18:39:

    Spannend weekje voor de boeg voor de "bodemduikers"bij JET.
    Einde maand sluiten op koers onder Euro 25.20 leidt tot een volgende (laatste) zetje omlaag.
    Next level euro 22-23,- bodempatroon uit nemen ?
    Nou spannend hoor

    JET is gedoken van €120 naar €25.

    Stel je voor dat het komende week van €25 naar €22 daalt.
    Dat kunnen de JET beleggers niet aan.

    Pffffffff
  7. forum rang 7 bezinteergebelegt 22 april 2022 21:40
    Hoe meer ieder1 hier het waarderingssommetje tracht te maken, hoe harder J. Groen gaat lachen.

    Er gaat simpelweg niets van dat alles gebeuren.

    Hij moet nog even wat gezeik aanhoren op de AVA, wat hij braaf zal doen, en gaat daarna gewoon door op de ingeslagen weg.

    Want alle ruis die er nu is, ebt gewoon weer weg de komende weken.

    Op naar het volgende skitripje.
  8. forum rang 6 Op en Neer 22 april 2022 21:44
    quote:

    bezinteergebelegt schreef op 22 april 2022 21:40:

    Hoe meer ieder1 hier het waarderingssommetje tracht te maken, hoe harder J. Groen gaat lachen.

    Er gaat simpelweg niets van dat alles gebeuren.

    Hij moet nog even wat gezeik aanhoren op de AVA, wat hij braaf zal doen, en gaat daarna gewoon door op de ingeslagen weg.

    Want alle ruis die er nu is, ebt gewoon weer weg de komende weken.

    Op naar het volgende skitripje.
    J. Groen is stront eigenwijs. Hij is wel de oprichter, maar mist toch wel de capaciteiten om JET verder te ontwikkelen.
  9. De Stille 22 april 2022 21:45
    quote:

    wiegveld schreef op 22 april 2022 20:58:

    Denk dat Jellema ook graag geld gebruikt om de aandelen JET in te kopen.
    Je mist UK nog in je opsomming trouwens
    Mooie analyse en een mooi strategievoorstel van Jellema. JET kan zich beter richten op heel Europa en vervolgens verder kijken. Uber uit Europa, JET uit Amerika. Dat zou voor beide partijen beter zijn
  10. forum rang 7 Hendrik Roo 22 april 2022 22:09
    quote:

    bezinteergebelegt schreef op 22 april 2022 21:40:

    Hoe meer ieder1 hier het waarderingssommetje tracht te maken, hoe harder J. Groen gaat lachen.

    Er gaat simpelweg niets van dat alles gebeuren.

    Hij moet nog even wat gezeik aanhoren op de AVA, wat hij braaf zal doen, en gaat daarna gewoon door op de ingeslagen weg.

    Want alle ruis die er nu is, ebt gewoon weer weg de komende weken.

    Op naar het volgende skitripje.
    Exact het scenario waar ik op hoop. Want alleen de allergrootste zakelijke successen (Amazon, Tesla etc) zijn behaald door de meest eigengerijde ondernemers. Ook Pedro kan dat bevestigen.
  11. forum rang 7 DeWalt 22 april 2022 22:44
    quote:

    De Stille schreef op 22 april 2022 21:45:

    [...]

    Mooie analyse en een mooi strategievoorstel van Jellema. JET kan zich beter richten op heel Europa en vervolgens verder kijken. Uber uit Europa, JET uit Amerika. Dat zou voor beide partijen beter zijn
    En ook de operationele kritiek (cfo, trekpop RvC) snijd hout. O.a. Mw TomTom zit in de RvC en die heeft geen normaal beeld van de RvC, die denkt dat je net als bij TomTom je gewoon wat geld betaald en je de CEO grootaandeelhouder zijn gang laat gaan….
  12. forum rang 7 Hendrik Roo 22 april 2022 23:14
    quote:

    bezinteergebelegt schreef op 22 april 2022 21:40:

    Hoe meer ieder1 hier het waarderingssommetje tracht te maken, hoe harder J. Groen gaat lachen.

    Er gaat simpelweg niets van dat alles gebeuren.

    Hij moet nog even wat gezeik aanhoren op de AVA, wat hij braaf zal doen, en gaat daarna gewoon door op de ingeslagen weg.

    Want alle ruis die er nu is, ebt gewoon weer weg de komende weken.

    Op naar het volgende skitripje.
    Denk het niet Bezint. Dat staan de Amerikanen niet toe. Het is nu luisteren of wegwezen.
  13. forum rang 10 bp5ah 23 april 2022 00:48
    AEX onder druk door rentevrees

    Just Eat Takeaway.com daalde deze week meer dan 7,5 procent en was daarmee hekkensluiter. De maaltijdbezorger werd negatiever over de brutotransactiewaarde dit jaar en zegt de opties voor Grubhub te bekijken, waaronder een verkoop. Volgens analisten van Jefferies schoot Just Eat Takeaway.com tekort, ook al voorziet het bedrijf betere marges. "De vraag is of het opportunistische model van topman Jitse Groen houdbaar blijkt", zei Van Eerden. Het bedrijf mag in zijn handen knijpen als Grubhub voor de helft van de aankoopprijs van 6 miljard dollar kan worden verkocht, vindt hij.

    www.iex.nl/Nieuws/745208/AEX-onder-dr...
  14. forum rang 6 Bert12345 23 april 2022 01:03
    quote:

    MarkvDuin schreef op 22 april 2022 20:02:

    [...]

    Ik zit het as we speak ook te luisteren, het is overigens net afgelopen. Die frustratie is natuurijk best te begrijpen als je goed luistert dat de CFO gewoon heeft zitten slapen en verkeerde verwachtingen heeft geschept mbt de winstgevendheid in Europa.

    Jellema heeft de rit naar beneden bijgekocht, dus niet op of rond de €100 gekocht en blijven zitten maar fors bijgekocht. Hij zei in deze podcast dat hij heel veel aandelen JET heeft en in een podcast afgelopen week zei hij dat JET 8% uitmaakt van zijn totale portefeuille maar dat hij het 80% van zijn tijd had over JET.

    Als je goed luistert wat het hele netwerk van JET waard is volgens Jellema, dan is deze koers idd belachelijk laag en ik ben het met hem eens dat jitse Canada, Grubhub, Australië en Israël moet verkopen en zijn positie in Europa moet versterken zodat de rest van concurrenten wel drie keer nadenkt om te investeren in gebieden waar JET zit in Europa als zijn positie is versterkt.
    Zouden we jou als RvC lid kunnen toevoegen? Typische pensioenado baan (van een miljarden bedrijf).
  15. JetenJul 23 april 2022 07:00
    Laat eerst de AEX (en daarmee ook JET net als ieder ander bedrijf, behalve FlowTraders) maar eens goed corrigeren.

    Dat de AEX nog boven de 700 punten staat terwijl er rentestijging na rentestijging aankomt en een MegaInflatie, en vele Eurpopese landen (wat enkele jaren terug nog goed was voor 100-den punten daling) als Griekenland, Italië, Spanje etc...etc....in hele grote staatsschuld problemen komen, is nog voor geen meter in de AEX verwerkt.

    Op een AEX ergens in de 500 koop ik weer wat aandeeltjes. Nu kopen is zelfmoord.
73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 1077 1078 1079 1080 1081 ... 3689 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.