Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Van Binck naar Saxo?

8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 277 278 279 280 281 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Ruud, Frankrijk 29 maart 2022 17:21
    Als ik dit bericht niet als gezien aanklik, blijft het gebruik van de site onmogelijk.

    Controleer uw Portefeuillerapport
    We zien dat u al enige tijd niet naar uw Rekeningoverzicht hebt gekeken.

    Onder Europese voorschriften (MiFID II), zijn we verplicht om u te stimuleren uw Portefeuillerapport met regelmatige tussenpozen te bekijken als u dit nog niet hebt gedaan.

    Het Portefeuillerapport is een PDF dat u voor een bepaalde periode kunt downloaden en dat belangrijke informatie bevat voor uw rekening(en), waaronder:

    Een overzicht van de waarde van uw rekening
    Een overzicht van winst en verlies
    Een portefeuilleoverzicht
    Een geconsolideerd tarief
    Winst/verlies per product en instrument
    Verdeling van boekingen per product en instrument
    Een rekeningafschrift
    Uw Portefeuilleoverzicht en andere rapporten zijn verkrijgbaar in het platform via:
    Account > Historic reports > Portfolio Report

    Gaat Saxo bepalen wat ik wel/niet mag/kan doen?
    Kan het nog gekker?

    Natuurlijk kan ik gewoon aanklikken en dan is de blokkade opgeheven.

    Bijna dagelijks kom ik dit soort nonsens tegen.
  2. forum rang 9 Ron-tron system 29 maart 2022 17:26
    quote:

    efdé schreef op 28 maart 2022 11:13:

    Ik merk dat Saxo het uur 1 uur achteruit zette, ipv 1 uur vooruit.
    Nog iemand gemerkt?
    Om 11:13 reëel, zetten zij dus 9:13 :-)
    Dat kunnen ze dus ook ni :-)
    Misschien gaat de beurs dan ook pas 2u later open:)))
    Geeft leuke kansen toch
  3. greedy1967 29 maart 2022 20:39
    Pffff ik ben er nu ook klaar mee. Heb het een tijdje aangekeken maar mijn geduld is op. Een uur in de wacht gestaan. Ik heb een stamrecht BV en handel niet in derivaten. Bij Binck hoefde je je LEI registratie niet te verlengen als je niet handelt in derivaten. Volgens MIFID II is dit ook niet nodig. Saxo hanteert haar eigen policy en verlangt gewoon een geldige LEI registratie die elk jaar verlengd moet worden. Weer extra kosten. Nu verlangen ze ook allerlei documenten over de herkomst van het vermogen. Die informatie heb ik destijdsc ooit al aangeleverd aan Binck. Waarom pakken ze het dossier van Binck er niet bij? Wat een bureaucratische k..tent.
  4. Ruud, Frankrijk 29 maart 2022 21:31
    Utter frustration:

    As of today you, Saxobank, are my most hated entity on the net.

    Blocking access to accounts because you have to make sure for the authorities that your clients have been made aware by you of their portfolio?

    Unless I click on the message and you have fulfilled your obligation, all my accounts remain blocked.
    No access at all.
    And that is valid for all separate accounts, which are defiled by this nonsense.
    I understand that that's very easy for you.

    Klotenklaren heet dat.

    What despicable tactics.
  5. ARDOR 29 maart 2022 22:17
    quote:

    Ruud, Frankrijk schreef op 29 maart 2022 17:07:

    Dat was een hele fijne @Cash.

    Die Siks heb ik ook een keer geprobeerd.
    Ja, daar schiet je echt wat mee op. LOL
    Dat ging toendertijd over de shift van Binck naar Saxo.
    Geeft ie ook beleggingslessen dan?
    Misschien wat jonkies de ETF's inpraten.

    Ben met ING in overleg geweest.
    Klonk OK, maar private klanten kunnen geen vreemde valuta rekeningen aanhouden en dat heb ik toch wel nodig.

    Heeft iemand nog een idee voor een broker voor buitenlandse beurzen (vooral TSX, maar ook ASX)?

    Bij LYNX kan je op deze beurzen handelen. Volgens mij krijg je ook nog een bonus als je in maart een rekening opent.
  6. forum rang 7 Ron Kerstens 30 maart 2022 10:09
    quote:

    greedy1967 schreef op 29 maart 2022 20:39:

    Pffff ik ben er nu ook klaar mee. Heb het een tijdje aangekeken maar mijn geduld is op. Een uur in de wacht gestaan. Ik heb een stamrecht BV en handel niet in derivaten. Bij Binck hoefde je je LEI registratie niet te verlengen als je niet handelt in derivaten. Volgens MIFID II is dit ook niet nodig. Saxo hanteert haar eigen policy en verlangt gewoon een geldige LEI registratie die elk jaar verlengd moet worden. Weer extra kosten. Nu verlangen ze ook allerlei documenten over de herkomst van het vermogen. Die informatie heb ik destijdsc ooit al aangeleverd aan Binck. Waarom pakken ze het dossier van Binck er niet bij? Wat een bureaucratische k..tent.
    Dat is goed dat je dat zegt, ik heb altijd braaf mijn Lei(s) verlengd maar dat blijkt dus niet altijd nodig te zijn (zie onderstaand stuk). Ik zou trouwens toch even goed kijken of je ergens anders wel met je stamrecht bv terecht kan onder betere voorwaarden, dat valt tegen is mijn ervaring.

    Voor wie is een LEI verplicht?
    In Europa is een LEI verplicht voor juridische entiteiten (ondernemingen of rechtspersonen zoals eenmanszaken, vof ’s, cv’s, bv’s, zelfstandigen zonder personeel, stichtingen, kerkgenootschappen, maar ook fondsen voor gemene rekening (burgerlijke) maatschappen e.d.) die een effectenrekening hebben bij een financiële instelling of die derivatentransacties afsluiten. Voldoet u aan bovenstaande definitie en hebt u bij Van Lanschot een effectenrekening voor Beleggingsadvies, Vermogensbeheer en/of Zelf Beleggen? Of wilt u met ons derivatentransacties afsluiten? Dan bent u verplicht om een LEI aan te vragen.

    Moet ik mijn LEI jaarlijks verlengen?

    Een LEI wordt voor de duur van een jaar verstrekt. Als u in derivaten (opties, futures, valutatermijntransacties) belegt, moet de LEI elk jaar verlengd worden, vanwege de rapportageverplichting onder de European Markets Infrastructure Regulation (EMIR). U ontvangt ongeveer zestig dagen voor de afloopdatum van uw LEI een e-mail van de KvK. Er zijn kosten verbonden aan het verlengen van de LEI. Meer informatie hierover vindt u op de website van de KvK.

    Belegt u niet in derivaten, maar wel in andere financiële instrumenten zoals bijvoorbeeld aandelen en obligaties? Dan hoeft u onder MiFID II uw LEI niet te verlengen. Maar u bent zelf verantwoordelijk voor het tijdig opzeggen van de LEI, anders wordt deze automatisch voor u verlengd. U ontvangt ongeveer zestig dagen voor de afloopdatum van uw LEI een e-mail van de KvK, waarmee u de LEI kunt opzeggen. In die e-mail kunt u kiezen voor de optie ‘beëindigen’ door het beëindigingsformulier van de KvK in te vullen. Als u kiest voor beëindigen, dan zal de status van de LEI naar ‘lapsed’ (verlopen) wijzigen. Onder MiFID II is dan nog altijd sprake van een geldige LEI.
  7. forum rang 7 ffff 30 maart 2022 12:10
    Greedy,

    Als ik jou en advies mag geven...? Gewoon die LEI verlengen en de kosten ervan maar als bedrijfskosten zien. Ik verzeker je dat je echt in de problemen kunt komen als je de LEI niet verlengd hebt. Het is dan veel lastiger om de zaak weer normaal te kunnen laten verlopen, want ze blokkeren wel degelijk je rekening.
    Ervaring met CVA, Stichting, BV en BVBA en momenteel NV.....

    Het " gemakkelijke" van de LEI vind ik dan weer dat ze dat eigenlijk automatisch voor je verlengen, mits natuurlijk betaling. Dat gelazer met die UBO registratie, dus de Ultimate Beneficial Owner vind ik veel en veel gecompliceerder. Daar vorig jaar ruim twee dagen druk mee geweest en ook dat moet jaarlijks herhaald worden.

    Een mens wordt gek van die bureaucratie....

    Peter
  8. forum rang 5 graham20 30 maart 2022 16:29
    quote:

    Ron Kerstens schreef op 30 maart 2022 14:38:

    Ik zie dat je hetzelfde LEI verhaal ook op trustpilot hebt gezet, alleen duurde daar de wachttijd slechts 45 min ?

    nl.trustpilot.com/review/home.saxo
    Gerard kan deze screen print van AFM doorgeven aan Saxo, om hun beraad wat te versnellen. Geschreven in Jip en Janneke-taal.
  9. steelmouse 30 maart 2022 17:31
    Ik krijg er de hik van. Zondag jl melding dat het ww vernieuwd moest worden, en toen barstte de ellende los. Niet kunnen inloggen..... Inmiddels overdag , na eeuwig wachten 2 x iemand vd helpdesk gesproken die gewoon zeggen dat IK het ww verkeerd intype, terwijl ze kunnen zien dat ik al 12 emails van Saxo heb gehad met bevestiging ww. Het werkte even, en toen kon er niet meer ingelogd worden op de PC. Bizar is dat ik sinds gistermiddag wel kon inloggen op de tablet en gsm, en sinds vanmorgen alleen nog maar op gsm. Na 16 u kon ik de telefonische helpdesk ook niet bereiken, dwz ik ben verbonden, dan 2 x nr 1 intoetsen, en dan vraagt een mevrouw of ik er nog ben, en dan tuuttuuut. Tientallen keren nu. De chat zegt vriendelijk dat ik vanuit Belgie eerst 0031 moet draaien... (alsof ik dat na 40 jaar nog niet weet) verder heb ik er ook niets aan. Kortom, ik word er horendol van. Gevraagd via de chat of ZIJ mij kunnen bellen, maar dat zal ook wel niets worden. Ohja, ik moest van Firefox naar Chrome, gedaan, maakt geen barst uit.
  10. Ruud, Frankrijk 31 maart 2022 09:22
    Vanmorgen 06.12 uur (01-04-20220):

    "We herinneren u graag aan een lopende corporate action voor één van uw aandelen.
    Wij hebben nog geen keuze van u ontvangen.
    Hieronder zenden we u al graag de details mee van deze corporate action."

    Ze zijn al lang bijgeschreven stelletje administratieve topsporters.
    Hoe kan het voorkomen dat zulke amateurs geen sluitingsbevel van de een of andere autoriteit krijgen.

    Voor zover ik het begrepen heb en van mijn eigen account, is dit soort nonsens dagelijkse kost.

    Gisteren gesproken met Lynx vandaag misschien Mexem (?) proberen.
    ING en Giro al afgevallen SQ in overweging.

    "What have they done to my Binck, Ma"
    (Melanie Safka, 1971)
  11. forum rang 10 DeZwarteRidder 31 maart 2022 09:30
    quote:

    steelmouse schreef op 30 maart 2022 17:31:

    Ik krijg er de hik van. Zondag jl melding dat het ww vernieuwd moest worden, en toen barstte de ellende los. Niet kunnen inloggen..... Inmiddels overdag , na eeuwig wachten 2 x iemand vd helpdesk gesproken die gewoon zeggen dat IK het ww verkeerd intype, terwijl ze kunnen zien dat ik al 12 emails van Saxo heb gehad met bevestiging ww. Het werkte even, en toen kon er niet meer ingelogd worden op de PC. Bizar is dat ik sinds gistermiddag wel kon inloggen op de tablet en gsm, en sinds vanmorgen alleen nog maar op gsm. Na 16 u kon ik de telefonische helpdesk ook niet bereiken, dwz ik ben verbonden, dan 2 x nr 1 intoetsen, en dan vraagt een mevrouw of ik er nog ben, en dan tuuttuuut. Tientallen keren nu. De chat zegt vriendelijk dat ik vanuit Belgie eerst 0031 moet draaien... (alsof ik dat na 40 jaar nog niet weet) verder heb ik er ook niets aan. Kortom, ik word er horendol van. Gevraagd via de chat of ZIJ mij kunnen bellen, maar dat zal ook wel niets worden. Ohja, ik moest van Firefox naar Chrome, gedaan, maakt geen barst uit.
    Gebruik je Bitdefender.....?
  12. forum rang 7 MOEdig Voorwaarts 31 maart 2022 10:35
    Gelukkig neem ik niet voor ieder wissewasje contact op met de servicedesk en kan ik best wachten op mijn jaaroverzicht tot de laatste dag van april, dus die frustraties blijven me bespaard. Waar ik me echter wel kapot aan erger, is dat de laatste tijd bij optiepagina's (of althans pogingen daar naartoe te gaan) ik heel vaak getraktreerd wordt op de volgende mededeling:

    Helaas kunnen we de pagina die u zoekt niet vinden.

    Als u onze marktplaats wilt verkennen Markten
    Een product zoeken Markten


    Resultaat is dat je dan geen nieuwe optiepositie kan opnemen, omdat ook die alternatieve routes op hetzelfde dode spoor uitkomen. Je kunt wel via je portefeuille bestaande posities sluiten. Nieuwe openen moet dan maar bij een andere broker, ook als het bijvoorbeeld om gedekt te schrijven calls gaat en dan is het natuurlijk niet zo efficient de aandelen bij de ene broker aan te houden en "naked" te schrijven bij de ander.

    Eerder deze week had ik er 1 of enkele dagen geen last van, maar vandaag is het weer feest.

    Ervaren jullie hetzelfde "gebruiksgemak" of ben ik de enige "uitverkorene"?

    Ik gebruik overigens Saxo Investor en ben daar na enige gewenningsperiode in principe niet heel negatief over (qua interface - hoewel veel onnodig klikwerk om te komen waar je wilt zijn-), maar had uiteraard liever Binck gehouden. Sommige andere brokers wantrouw ik (zal geen namen noemen, maar iets met een flat en een giro komt in de buurt), andere zijn nog gruwelijker om mee te werken dan Saxo (IB bij gebruik Client Portal; om de 10 min uitgelogd worden, weer lekker met de security code card in de weer en dan soms geen koersinfo meer krijgen. De extreme kermis van TWS is nog steeds niet aan mijn besteed, dus ja, zo wordt je vanzelf een pure buy and hold belegger...).
8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 277 278 279 280 281 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.