Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
10,535   -0,045   (-0,43%) Dagrange 10,265 - 10,560 1.390.946   Gem. (3M) 1,3M

Just Eat Takeaway 2022!!!!!!!!

73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 625 626 627 628 629 ... 3689 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Op en Neer 6 maart 2022 17:53
    quote:

    DeWalt schreef op 6 maart 2022 17:45:

    Doordash wilde eigenlijk Deliveroo kopen, maar omdat ze daar niet uitkwamen werd het Wolt.

    UBER/Amazon op het vinkentouw bij JET?
    Ik durf te wedden dat JET tegen deze koers zo een keer wordt overgenomen. Ik zou er niet raar van opkijken. Hetzelfde scenario als destijds bij Gemalto.
  2. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 6 maart 2022 17:58
    quote:

    Ali F. schreef op 6 maart 2022 17:53:

    [...]
    Ik durf te wedden dat JET tegen deze koers zo een keer wordt overgenomen. Ik zou er niet raar van opkijken. Hetzelfde scenario als destijds bij Gemalto.
    Ik acht de kans op een scenario als destijds bij Gemalto zeer gering! Ik moet zeggen met Gemalto heb ik heel veel geld gewonnen maar ik verwacht dat JET op eigen kracht snel zal herstellen! Geef master strateeg Jitse Groen nog even tijd! Ik verwacht dat JET morgen al stijgt op het nieuws uit Oekraïne!
  3. forum rang 7 DeWalt 6 maart 2022 18:01
    quote:

    Ali F. schreef op 6 maart 2022 17:53:

    [...]
    Ik durf te wedden dat JET tegen deze koers zo een keer wordt overgenomen. Ik zou er niet raar van opkijken. Hetzelfde scenario als destijds bij Gemalto.
    6mrd marketcap gaat nergens over met tafelzilver IFood en de vele mooie nr1 posities die dit bedrijf heeft. Ik hou ze lekker vast, komt goed.

    Zit nu ook op de piste in de zon ;-) Deze vrijdag 3 personen in voorste gedeelte vliegtuig die via thuisbezorgd de maaltijd geserveerd kregen door stewardess. Toch een aardige extra business in de dop denk ik.
  4. forum rang 4 Herbert 6 maart 2022 18:05
    quote:

    Ali F. schreef op 6 maart 2022 17:53:

    [...]
    Ik durf te wedden dat JET tegen deze koers zo een keer wordt overgenomen. Ik zou er niet raar van opkijken. Hetzelfde scenario als destijds bij Gemalto.
    Zelfs bij 100 procent premie is aandeel spot goedkoop. Het hangt ervan af waar CR en de rest genoegen nemen.
  5. forum rang 4 Herbert 6 maart 2022 18:06
    quote:

    DeWalt schreef op 6 maart 2022 18:01:

    [...]
    6mrd marketcap gaat nergens over met tafelzilver IFood en de vele mooie nr1 posities die dit bedrijf heeft. Ik hou ze lekker vast, komt goed.

    Zit nu ook op de piste in de zon ;-) Deze vrijdag 3 personen in voorste gedeelte vliegtuig die via thuisbezorgd de maaltijd geserveerd kregen door stewardess. Toch een aardige extra business in de dop denk ik.
    17 miljard foetsie en Jitse denkt nog steeds miljarden te krijgen
  6. Jan1976 6 maart 2022 20:15
    quote:

    Herbert schreef op 6 maart 2022 18:06:

    [...]

    17 miljard foetsie en Jitse denkt nog steeds miljarden te krijgen
    Ik wil iedereen hier wel uit de droom helpen...er komt geen overname of aandeleninkoop bij JET. Er is maar 1 remedie bij dit aandeel...tijd uitzitten, eventueel bijkopen, middelen of verkopen. Het is niet anders, JET maar ook bijvoorbeeld PROSUS zijn lange termijn verhalen. Zodra JET enigszins groene cijfers gaat presenteren zal de koers omhoog gaan en heb je nog tijd zat om (bij) te kopen. Tot die tijd blijft het aansukkelen tussen de 20 en 30 á 40 euri max. Ik denk dat je over een periode van minstens 3 a 4 jaar moet denken voordat de koers substianseel gaat stijgen. Het huidige marktsentiment werkt natuurlijk ook niet mee, de beer is los en bij JET denk je iedere keer dat het niet lager kan...helaas valt het tegen.
    Mocht JET wegvallen uit de AEX (wat ik niet onaannemelijk acht met deze koers) en weer in de AMX worden geplaatst dan zal nog meer koersdruk ontstaan want dan gaan de ETF aanbieders ook op de verkoop knop drukken. Het is niet allemaal niet anders.
    Ps: ook ik heb een positie met een ruime GAK en ik baal ook...Gelukkig ben ik ruim vertegenwoordigt in dividend aandelen, heb ik tenminste nog wat in de komende tijd...de beurs...er is altijd wat!
  7. En_Hausse 6 maart 2022 20:25
    quote:

    DeWalt schreef op 6 maart 2022 18:01:

    [...]
    6mrd marketcap gaat nergens over met tafelzilver IFood en de vele mooie nr1 posities die dit bedrijf heeft. Ik hou ze lekker vast, komt goed.

    Zit nu ook op de piste in de zon ;-) Deze vrijdag 3 personen in voorste gedeelte vliegtuig die via thuisbezorgd de maaltijd geserveerd kregen door stewardess. Toch een aardige extra business in de dop denk ik.
    6 Mld is meer dan wat Besi waard is. En die firma maakt circa 300mn euro winst met flinke groei. Het is überhaupt de vraag of maaltijd bezorging überhaupt rendabel wordt. Dat laatste is voor mij een reden om er niet in te stappen, zoveel vraagtekens..
  8. forum rang 6 Bert12345 6 maart 2022 20:28
    quote:

    Herbert schreef op 6 maart 2022 16:50:

    [...]

    Welke opties heeft Jitse bij een vijandige bod? Snel iFood van de hand doen (net als Abn destijds Lasalle bank had verkocht). Van de 1.3 miljard kunnen ze makkelijk de helft inzetten voor inkoop aandelen. Jitse heeft veel beloofd en NIKS geleverd dus bij AVA gaan ze hem grillen.
    Stel, je koopt eigen aandelen in. Dan krijg je hogere aandelen, maar het aantal aandelen neemt ook af. Per saldo verandert er niets aan de waarde van een bedrijf.

    STEL, dit zou wel het geval zijn. Dan zou elke bedrijf eigen aandelen inkopen, en daar mee de "enterprise value" (zoals sommigen dat noemen) toenemen. Dan heb je een geld machine ontdekt.

    Sorry, onzin dus.

    Gezien de uitgeven die ze nog gaan maken in de UK, (cash outflow) is de inkoop van aandelen hoogst onwaarschijnlijk (feitelijk is die nul). Overigens niet alleen in de UK. Mss heeft PRX ook nog kostbare plannen met iFood waar JET aan mag meebetalen.
  9. forum rang 4 Herbert 6 maart 2022 20:39
    quote:

    Bert12345 schreef op 6 maart 2022 20:28:

    [...]

    Stel, je koopt eigen aandelen in. Dan krijg je hogere aandelen, maar het aantal aandelen neemt ook af. Per saldo verandert er niets aan de waarde van een bedrijf.

    STEL, dit zou wel het geval zijn. Dan zou elke bedrijf eigen aandelen inkopen, en daar mee de "enterprise value" (zoals sommigen dat noemen) toenemen. Dan heb je een geld machine ontdekt.

    Sorry, onzin dus.

    Gezien de uitgeven die ze nog gaan maken in de UK, (cash outflow) is de inkoop van aandelen hoogst onwaarschijnlijk (feitelijk is die nul). Overigens niet alleen in de UK. Mss heeft PRX ook nog kostbare plannen met iFood waar JET aan mag meebetalen.
    Ik ben het niet met je eens, maar goed jij zit wel vaker naast wat JET betreft
  10. Eduard de Wit 6 maart 2022 21:05
    Mijn maximale verlies met dit gok aandeel is nog maar een schamele 2750 euro ( ik heb 100 stuks ).

    Tja, dan is het een no brainer en gewoon houden.
    Kan mij die paar centen nog schelen dan, het is niets vergeleken met mijn overige verlies op aandelen.

    Waar ik wel benieuwd naar ben, zijn er dan echt zoveel beleggers die zoveel meer aandeken hebben?

    Het blijft een hoog risico aandeel, niet verstandig als je daar veel aandelen van hebt.
  11. En_Hausse 6 maart 2022 21:23
    Aan de mensen die hier long zitten een serieuze vraag: hoe zeker zijn jullie ervan dat JET / maar ook Maaltijdbezorging in het algemeen op lange termijn winstgevend gaat worden?

    Mij staat bij dat een oud Domino’s CEO ooit gezegd heeft dat ze in 60 jaar nog nooit geld hebben verdiend aan de bezorging van een pizza.

    Verwachten jullie als JET aandeelhouders dat schaalgrootte bij maaltijd bezorging tot significante winstgevendheid leidt? Op welke kosten gaat dit schelen? Want de restaurants verder uitknijpen door prijzen te verhogen zit er niet echt in lijkt me. Zou dolgraag een keer een realistische calculatie voorbij willen zien komen.
  12. [verwijderd] 6 maart 2022 21:26
    quote:

    Bert12345 schreef op 6 maart 2022 20:28:

    [...]

    Stel, je koopt eigen aandelen in. Dan krijg je hogere aandelen, maar het aantal aandelen neemt ook af. Per saldo verandert er niets aan de waarde van een bedrijf.

    STEL, dit zou wel het geval zijn. Dan zou elke bedrijf eigen aandelen inkopen, en daar mee de "enterprise value" (zoals sommigen dat noemen) toenemen. Dan heb je een geld machine ontdekt.

    Sorry, onzin dus.

    Gezien de uitgeven die ze nog gaan maken in de UK, (cash outflow) is de inkoop van aandelen hoogst onwaarschijnlijk (feitelijk is die nul). Overigens niet alleen in de UK. Mss heeft PRX ook nog kostbare plannen met iFood waar JET aan mag meebetalen.
    Je investeert in een bedrijf omdat je verwacht dat iedere Euro die er netto binnenkomt geinvesteerd wordt en een opbrengst genereert hoger dan bv de rente. Als dat niet het geval is geef dan de overtollige cash maar aan de aandeelhouders misschien dat die er iets zinnigs mee kunnen doen.

    Als JET aandelen inkoopt met de opbrengst van iFood zeggen ze indirect dat investeren in maaltijdbezorging niet rendabel is anders zou dat geld wel aangewend worden om verder te groeien.
  13. Burtolovic 6 maart 2022 21:47
    quote:

    En_Hausse schreef op 6 maart 2022 21:23:

    Aan de mensen die hier long zitten een serieuze vraag: hoe zeker zijn jullie ervan dat JET / maar ook Maaltijdbezorging in het algemeen op lange termijn winstgevend gaat worden?

    Mij staat bij dat een oud Domino’s CEO ooit gezegd heeft dat ze in 60 jaar nog nooit geld hebben verdiend aan de bezorging van een pizza.

    Verwachten jullie als JET aandeelhouders dat schaalgrootte bij maaltijd bezorging tot significante winstgevendheid leidt? Op welke kosten gaat dit schelen? Want de restaurants verder uitknijpen door prijzen te verhogen zit er niet echt in lijkt me. Zou dolgraag een keer een realistische calculatie voorbij willen zien komen.
    De hoge marges zitten in het marktplaatsmodel ('de Booking van de restaurants), maar de paradox is dus dat je ook moet bezorgen, omdat je anders geen monopoliepositie kan hebben. Over een paar jaar als de markt volledig verdeeld is, gaan er een paar bedrijven heel veel geld verdienen aan food-delivery. Als JET de overwinning pakt, gaat het aandeel misschien 10 x zoveel waard zijn in 2027. High risk, high reward
  14. forum rang 7 DeWalt 6 maart 2022 21:51
    quote:

    En_Hausse schreef op 6 maart 2022 20:25:

    [...]

    6 Mld is meer dan wat Besi waard is. En die firma maakt circa 300mn euro winst met flinke groei. Het is überhaupt de vraag of maaltijd bezorging überhaupt rendabel wordt. Dat laatste is voor mij een reden om er niet in te stappen, zoveel vraagtekens..
    5,3mrd omzet bij jet….

    Jij denkt dat bedrijven structureel geld blijft toeleggen op deze service? Nee dit wordt een cashcow eerste klas
  15. Burtolovic 6 maart 2022 21:51
    quote:

    kassa! schreef op 6 maart 2022 21:26:

    [...]

    Je investeert in een bedrijf omdat je verwacht dat iedere Euro die er netto binnenkomt geinvesteerd wordt en een opbrengst genereert hoger dan bv de rente. Als dat niet het geval is geef dan de overtollige cash maar aan de aandeelhouders misschien dat die er iets zinnigs mee kunnen doen.

    Als JET aandelen inkoopt met de opbrengst van iFood zeggen ze indirect dat investeren in maaltijdbezorging niet rendabel is anders zou dat geld wel aangewend worden om verder te groeien.
    Jitse zou natuurlijk het liefst alles in het bedrijf stoppen (en dit zou wellicht voor JET beter zijn op de lange termijn), maar de paradox hier is dat als hij dat doet de koers laag blijft op de korte termijn, en er weinig geduld op dit moment is. Hij heeft dus geen keuze
73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 625 626 627 628 629 ... 3689 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.