Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AB InBev BRU:ABI.BL, BE0974293251

Laatste koers (eur) Verschil Volume
52,580   +0,340   (+0,65%) Dagrange 51,940 - 52,600 1.617.441   Gem. (3M) 1,4M

Proost!

5.400 Posts
Pagina: «« 1 ... 189 190 191 192 193 ... 270 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Dividend Collector 24 februari 2022 08:46
    quote:

    Speedbox schreef op 24 februari 2022 07:53:

    Wat een hufter die Poetin en dan ook nog ons Inbev feestje van vandaag verpesten. Weer geduld hebben zeker en nog geen reactie van Lepre ??
    Succes ermee allen.
    Ach, voor de inwoners van Oekraïne is het vele malen erger moet je maar denken.
  2. forum rang 8 Lepre Chaun 24 februari 2022 08:51
    Brouwer Jupiler en Hertog Jan verkocht meer en duurder bier

    Bierbrouwer Anheuser-Busch InBev heeft vorig jaar meer bier verkocht dan in 2020. In het laatste kwart viel de groei, door onder meer nieuwe coronamaatregelen in verschillende Europese landen, wel wat tegen. Het bier en de andere dranken die aan de man werden gebracht waren bovendien wat duurder, want de omzet groeide harder dan het verkochte volume.

    Die duurdere biertjes zijn het gevolg van meer vraag naar premium-bieren, een trend die grote concurrent Heineken ook al langer merkt, zoals Leffe en Corona in Europa. In Europa komt inmiddels de helft van de omzet van premium- en superpremium-bieren, schrijft het Belgisch-Braziliaans-Amerikaanse concern in zijn handelsupdate.

    De hoeveelheid bier die AB-InBev vorig jaar verkocht lag net geen 10 procent hoger dan een jaar eerder. De omzet steeg evenwel met 15,6 procent. Aan de grote merken als Budweiser, Stella Artois en Corona werd 22,9 procent meer verdiend. De totale omzet kwam daarmee uit op 54,3 miljard dollar, omgerekend zo’n 48,3 miljard euro.

    Daarvan bleef een winst over van 5,7 miljard dollar tegen 5 miljard dollar een jaar eerder. AB InBev verwacht dit jaar ook weer meer bier af te zetten en hogere prijzen te kunnen vragen.
  3. Fezpatrick 24 februari 2022 08:58
    Ach alles gaat straks hard naar beneden, en over een tijdje blijken dit soort dagen mooie bijkoop momenten te zijn geweest.
    Zeker als je gespreid inkoopt.

    Ergste vind ik dat de bevolking in de Oekraïne dit moet verduren door zo'n malloot van een Poetin, dan komt geld zeker niet op de eerste plaats.
  4. Fezpatrick 24 februari 2022 09:12
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 24 februari 2022 09:08:

    Een bezetting van de Oekraïne maakt nadrukkelijk geen deel uit van de planning van de operatie, benadrukte Poetin.
    Hij wil daar gewoon een Russisch gezinde president hebben net als in Wit Rusland, echter vrees ik dat dat niet zo makkelijk zal gaan...
  5. forum rang 8 Lepre Chaun 24 februari 2022 09:40
    AB InBev spoelt corona door en lost verwachtingen in

    AB InBev heeft in 2021 de volumes, omzet en winst zien stijgen boven de analistenverwachtingen. De Leuvense bierreus houdt het dividend stabiel op 0,5 euro. Voor 2022 verwacht de brouwer een tragere groei.

    De verkochte volumes stegen in 2021 met 9,6 procent tot 581,68 miljoen hectoliter. De omzet steeg 15,6 procent tot 54,3 miljard dollar. Beide cijfers liggen hoger dan in precoronajaar 2019.

    De winstcijfers liggen fors boven die van 2020, maar wel nog steeds onder die van 2019. Op een jaar tijd steeg de genormaliseerde ebitda-winst (winst voor intresten, belastingen, afschrijvingen en waardeverminderingen) met 11,8 procent tot 19,21 miljard dollar. De onderliggende winst ging van 5 miljard naar 5,77 miljard dollar.

    Voor 2022 verwacht de bierbrouwer 4 tot 8 procent groei van de ebitda, "overeenkomstig de vooruitzichten op de middellange termijn".
    Daarbij gaat AB InBev uit van een "snellere" groei van de omzet "dankzij een gezond evenwicht tussen volume en prijs".
  6. forum rang 8 Lepre Chaun 24 februari 2022 11:49
    Budweiser ziet sterke vraag naar premiumbier in China

    PEKING] Budweiser Brewing APAC, het grootste bierbedrijf van Azië qua verkoopcijfers, zei donderdag (24 februari) dat het van plan is om meer high-end bier in China te promoten, gezien de sterke vraag, vooral naar biergeschenksets in beperkte oplage die meer dan 1.500 yuan kosten (S $ 321). De Aziatische tak van Anheuser-Busch InBev, die een portfolio heeft van meer dan 50 biermerken, waaronder Hoegaarden, Stella Artois, Corona en Harbin, zei dat het momenteel meer dan 45 procent van de Chinese markt van premium en super premium bier in handen heeft. Volgens brancheanalisten drinken Chinese consumenten minder, maar beter bier. Bier kost in China doorgaans tussen de 5 en 10 yuan per fles. Premium bier is geprijsd op 10-12 yuan en super premium is iets meer.

    Vandaag schatten we dat er slechts 16 procent van de totale bierconsumptie in China premium of super premium is," terwijl dat in Zuid-Korea 25 procent is en in het Westen 40 tot 45 procent, zei Jan Craps, co- voorzitter en chief executive van Budweiser APAC, in een interview met Reuters na de resultaten over het vierde kwartaal.
    "Als je kijkt naar het huishouden met een gemiddeld inkomen en de groei van het BBP (in China), dan zal de markt erg aantrekkelijk zijn." Als gevolg van de sterke vraag naar dergelijke producten, een super high-end limited edition geschenkdoos geprijsd op 10-12 yuan en super premium is iets meer.

    Vandaag schatten we dat er slechts 16 procent van de totale bierconsumptie in China premium of super premium is," terwijl dat in Zuid-Korea 25 procent is en in het Westen 40 tot 45 procent, zei Jan Craps, co- voorzitter en chief executive van Budweiser APAC, in een interview met Reuters na de resultaten over het vierde kwartaal.
    "Als je kijkt naar het huishouden met een gemiddeld inkomen en de groei van het BBP (in China), dan zal de markt erg aantrekkelijk zijn." Als gevolg van de sterke vraag naar dergelijke producten, een super high-end limited edition geschenkdoos geprijsd op 1.588 yuan die een fles bier bevatte ontworpen voor het Jaar van de Tijger en twee Italiaanse kristallen glazen, "onmiddellijk uitverkocht" na de lancering in januari, zei hij. "We hebben maar 2.400 flessen verkocht. Vanaf het begin hebben we niet geprobeerd meer te verkopen, we willen het heel beperkt houden." Grote biermerken in China zoals Tsingtao Brewery en China Resources Beer hebben ook super high-end producten gelanceerd die rond of meer dan 1.000 yuan kosten. Analisten van de Chinese investeringsbank CICC zeiden in juli in een rapport dat de high-end markt de grootste groeimotor van de bierindustrie was. Budweiser rapporteerde donderdag een stijging van de nettowinst
    Vandaag schatten we dat er slechts 16 procent van de totale bierconsumptie in China premium of super premium is," terwijl dat in Zuid-Korea 25 procent is en in het Westen 40 tot 45 procent, zei Jan Craps, co- voorzitter en chief executive van Budweiser APAC, in een interview met Reuters na de resultaten over het vierde kwartaal.
    "Als je kijkt naar het huishouden met een gemiddeld inkomen en de groei van het BBP (in China), dan zal de markt erg aantrekkelijk zijn." Als gevolg van de sterke vraag naar dergelijke producten, een super high-end limited edition geschenkdoos geprijsd op 1.588 yuan die een fles bier bevatte ontworpen voor het Jaar van de Tijger en twee Italiaanse kristallen glazen, "onmiddellijk uitverkocht" na de lancering in januari, zei hij. "We hebben maar 2.400 flessen verkocht. Vanaf het begin hebben we niet geprobeerd meer te verkopen, we willen het heel beperkt houden." Grote biermerken in China zoals Tsingtao Brewery en China Resources Beer hebben ook super high-end producten gelanceerd die rond of meer dan 1.000 yuan kosten. Analisten van de Chinese investeringsbank CICC zeiden in juli in een rapport dat de high-end markt de grootste groeimotor van de bierindustrie was. Budweiser rapporteerde donderdag een stijging van de nettowinst met 84,8 procent voor 2021 op een omzetstijging van 14,9 procent, geholpen door premiumverkopen. REUTERS

5.400 Posts
Pagina: «« 1 ... 189 190 191 192 193 ... 270 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.