Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel CMB.TECH BRU:CMBT.BL, BE0003816338

Laatste koers (eur) Verschil Volume
12,790   -0,200   (-1,54%) Dagrange 12,760 - 12,960 19.254   Gem. (3M) 29,4K

Forum geopend voor Euronav

19.431 Posts
Pagina: «« 1 ... 873 874 875 876 877 ... 972 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Vavli 5 februari 2022 20:17
    Dat lijkt me in elk geval een heel sterk signaal dat de onderhandelingen op een goed spoor zitten en kunnen resulteren in een nieuwe deal zodat Iran terug kan deelnemen aan het mondiale economische leven. En dat zou dus het einde kunnen betekenen van de ‘illegale’olietrafiek waarvoor oude tankers worden ingezet zodat die eindelijk naar de schroot kunnen. Goed voor het milieu en voor Euronav!
  2. DW Services 7 februari 2022 08:08
    quote:

    Risky bets schreef op 4 februari 2022 12:05:

    Ik heb deze tweet de wereld in gestuurd over tankers. Ik denk dat dit een heel belangrijk concept (en Clarksons grafieken zijn) voor bulls.

    twitter.com/joeriwestland/status/1489...
    Volg je al enkele jaren ondertussen (zeer correcte 3-delige tweet)
  3. Jan Frans B 7 februari 2022 19:35
    Zou het bericht dat er goede hoop is voor een betere toestand tov Iran de reden zijn voor een stijging van 6,22 % en meer dan 1M omzet op één dag Risky Bets ? Dan ziet het er wel heel goed uit als Biden zijn doel bereikt. Maar 1M op één dag dan moet daar toch minstens één grote jongen tussen zitten, en ik denk dan automatisch aan onze Noorse vriend natuurlijk. Zo ja zie jij hem naar 40% gaan zoals bij FRO ?
  4. Erik007 7 februari 2022 19:53
    Euronav zit vandaag in het goede Peloton...

    +6,22% in Brussel

    "Euronext Brussel: een bijsmaakje bij Lotus, hernieuwde hoop bij Euronav
    De Tijd, KOEN LAMBRECHT
    Vandaag om 17:40

    'Potentieel intact'

    Na de zwakke resultaten over het vierde kwartaal en heel 2021 die Euronav donderdag had gepubliceerd, werd het aandeel aanvankelijk afgestraft. Het herstelde toen topman Hugo De Stoop zei dat wanneer de tankermarkt herstelt, we wellicht vertrokken zijn voor een lange, meerjarige cyclus. Vrijdag resulteerde dat optimisme in 3,8 procent koerswinst, vandaag kwam er nog eens 6,2 procent bij tot 8,268 euro.

    Een positief rapport van ING zet het herstel kracht bij. Er is nog wat geduld nodig, schrijft analist Quirijn Mulder, maar het opwaartse potentieel is volledig intact. Euronav benadrukt dat het dieptepunt van de tankermarkt voorbij is. De prijzen voor tweedehandsschepen stijgen en de verhouding tussen bestellingen en vloot staat op het laagste peil in 25 jaar. ‘Als de markten herstellen, kan dat sneller, breder en langer zijn’, meent Mulder. ‘En met zijn ervaren management en zijn jonge, wendbare vloot denken we dat het bedrijf een van de best geplaatste is om van die markttrends te profiteren.’

    Mulder vindt de koers aantrekkelijk. Het opwaartse potentieel tot zijn nieuwe koersdoel van 9,25 euro (verlaagd van 11,15 euro) bedraagt 25 procent. Door de goedkope waardering en het feit dat de tankermarkt vroeg of laat zal opveren, behoudt hij zijn koopadvies."
  5. Thole 7 februari 2022 20:11
    Bij een positieve uitkomst van de onderhandelingen met Iran zou die 9,25 euro toch te laag moeten zijn? Want bij Euronav zelf houden ze daar zelfs geen rekening mee, ze noemen het een wild card.1,3 tot 2 miljoen bpd is niet min en zeker met het dubbel effect (oude illegale schepen eruit en extra aanbod). Dus deze analist lijkt me er dan van uit te gaan dat dat niet positief zal zijn.
  6. Risky bets 8 februari 2022 08:45
    quote:

    Jan Frans B schreef op 7 februari 2022 19:35:

    Zou het bericht dat er goede hoop is voor een betere toestand tov Iran de reden zijn voor een stijging van 6,22 % en meer dan 1M omzet op één dag Risky Bets ? Dan ziet het er wel heel goed uit als Biden zijn doel bereikt. Maar 1M op één dag dan moet daar toch minstens één grote jongen tussen zitten, en ik denk dan automatisch aan onze Noorse vriend natuurlijk. Zo ja zie jij hem naar 40% gaan zoals bij FRO ?
    Vooral hele serie postieve analisten rapporten die opmerken dat EURN gewoon heel goedkoop is. Verder was de hele tanker markt positief op de beurs door Iran news flow en outlook voor meer drilling.
  7. forum rang 10 DeZwarteRidder 8 februari 2022 09:09
    quote:

    Risky bets schreef op 8 februari 2022 08:45:

    [...]Vooral hele serie postieve analisten rapporten die opmerken dat EURN gewoon heel goedkoop is. Verder was de hele tanker markt positief op de beurs door Iran news flow en outlook voor meer drilling.
    Euronav is goedkoop, was altijd al goedkoop en zal altijd goedkoop blijven.
  8. forum rang 4 boothram 8 februari 2022 10:27
    Er wordt een consolidatie verwacht in de tankersector..;en dan moeten de waardeverhouding een beetje kloppen. Zeker als er aandelentransacties mee gepaard gaan.
    We naderen de 1000 posten ... is de software voorzien voor meer?? ik stel voor dat we overschakelen naar het 20220 forum, en dat eerlijkheidshalve ons forum erkent wordt als een van de actiefste op internet. En als sommige actiever zijn, dan is het enkel en alleen omdat ze vermeld worden als meest actieveoneerlijk van de uitgever. Trouwens... wat kun je gaan discuteren over een aandeel als royal dutch?? Ex-royal dutsje(spellingscorrecto!) natuurlijk. We weten allemaal at hen te doen staat, en de de kwartaalcijfers geven al voldoende info, toch? O ja, ze investeren nog altijd in olie, en niet genoeg in alternatieven. BV. door inkoop van eigen aandelen. Als de rechter maar niet oordeelt dat ze daarmee niet voldoen aan hun maatschappelijke herstelverplichtingen...s
    ee you later on forum 2022... om er geen 2 te hebben.
  9. forum rang 10 DeZwarteRidder 8 februari 2022 13:03
    quote:

    Risky bets schreef op 8 februari 2022 08:45:

    [...]Vooral hele serie postieve analisten rapporten die opmerken dat EURN gewoon heel goedkoop is. Verder was de hele tanker markt positief op de beurs door Iran news flow en outlook voor meer drilling.
    Je kunt je aandelen Euronav beter omruilen in een LNG-tankerboer.

    Olie is uit de mode en LNG is in de mode.
  10. mijn gedacht 8 februari 2022 14:39
    tja, idd, LNG zou nu hot moeten zijn maar ook Exmar blijft sukkelen. De match Rusland vs Oekraïne wordt wellicht niet gespeeld, Poetin zal zijn Pyrrusoverwinning in Moskou groots moeten verkopen en binnen een maand perst hij zijn Nordstreams vol gas met ferme prijsdalingen als gevolg. En daar zullen de LNG tankers dus niet beter van worden....
  11. forum rang 10 DeZwarteRidder 8 februari 2022 14:43
    quote:

    mijn gedacht schreef op 8 februari 2022 14:39:

    tja, idd, LNG zou nu hot moeten zijn maar ook Exmar blijft sukkelen. De match Rusland vs Oekraïne wordt wellicht niet gespeeld, Poetin zal zijn Pyrrusoverwinning in Moskou groots moeten verkopen en binnen een maand perst hij zijn Nordstreams vol gas met ferme prijsdalingen als gevolg. En daar zullen de LNG tankers dus niet beter van worden....
    Exmar vervoert geen LNG, maar LPG.
  12. Risky bets 8 februari 2022 14:49
    Jullie hebben LNG macro verkeerd.

    Iedereen die LNG kan produceren doet dat al lang zo veel als maar mogelijk is, met de huidige TTF / JKM prijzen.

    Dus voor hoge shipping rates, wil je dat alles vanaf USA/Qatar/Rusland een hele lange route naar Asie gaat, en niet een kort stukje heen en weer naar Europa. De hoge TTF prijzen hier in Europe, hebben er juist voor gezorgd dat LNG rates gecrashed zijn.
  13. Risky bets 8 februari 2022 16:00
    Is de mening van 1 chinees. Moet het nog zien dat ze echt omlaag gaan, vandaag nog record aluminium prijzen.

    Als je straks strategische staat support voor het bestellen van nieuwbouw schepen uit china gaat krijgen is dat natuurlijk wel een negatief. China betaald uiteindelijk veel van de scheepvaart rekeningen, dus die hebben er wel een belang bij om het goedkoop te houden.
19.431 Posts
Pagina: «« 1 ... 873 874 875 876 877 ... 972 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.