Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,115   +0,100   (+1,99%) Dagrange 5,000 - 5,150 151.437   Gem. (3M) 187,7K

TOMTOM Februari 2022 - Is 2022 in navolging van 2020 en 2021 ook een transitiejaar

1.671 Posts
Pagina: «« 1 ... 10 11 12 13 14 ... 84 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 dachthetniet 1 februari 2022 16:11
    Die keuze is er nu ook al niet. Ja op papier. Maar of je nu je gegevens achterlaat bij een google of huawei maakt voor een particulier weinig uit. Overheden hebben een groter belang en zullen echt wel willen voorkomen dan bijv een china de gegevens in handen krijgt van zijn burgers.
  2. forum rang 6 tatje 1 februari 2022 16:18
    Teslin Participaties

    Nederlandse participaties

    Houdt substantiële belangen in Nederlandse beursgenoteerde bedrijven met groeiambities en een sterk management. Beurswaarde op het eerste moment van investeren tot € 2 miljard.
    ?10 tot 15 bedrijven in portefeuille
    ?Mix van small en mid caps
    ?Belangen tussen 5% en 30%
    ?Uitgifte nieuwe participaties
    ?Deelnemingsvrijstelling mogelijk

    Ik lees sterk management en een belang tussen de 5% en 30%

    Sterk management bij TT mee eens :-)

    Ja je moet minimaal 5% hebben om iets te willen bereiken in Tom Tom.

    Gaat Teslin nog van 3,07% naar 5,1%

  3. Lionfart 1 februari 2022 16:18
    Nederlandse autobranche wil dat consumenten meer controle krijgen over autodata

    Door Julian Huijbregts
    Nieuwsredacteur
    Feedback • 01-02-2022 14:3570
    Een samenwerkingsverband van Nederlandse brancheorganisaties uit de autosector wil dat consumenten zelf kunnen bepalen of ze data uit hun voertuig delen en met wie. Volgens AFCAR NL moet er wetgeving moeten komen waarmee dat wordt geregeld.

    Privacy- en mededingingsregels blijven achter bij de digitalisering van de auto, schrijft het samenwerkingsverband in een open brief gericht aan de minister van Economische Zaken en Klimaat en de minister van Infrastructuur en Waterstaat. De brief is ook naar de nieuwe staatssecretaris Koninkrijksrelaties en Digitalisering gestuurd.

    Volgens de briefschrijvers denken verreweg de meeste automobilisten dat ze geen zeggenschap hebben over de data die hun auto verzendt. Autobezitters zouden vaak geen weet hebben van het feit dat er data naar de fabrikant wordt verzonden.

    In de brief pleiten de aangesloten organisaties voor de invoering van wetgeving. De organisaties willen daarmee consumenten keuze geven over het delen van data en daardoor meer bedrijven kans geven om toegang te krijgen tot data. Volgens de organisaties loopt het mkb nu achterstanden op, omdat alleen autofabrikanten toegang hebben tot de gegevens.

    Het samenwerkingsverband wil dat de overheid zich sterk maakt voor een sectorspecifieke regelgeving in de komende Data Act van de Europese Commissie. De ontwerpregelgeving daarvoor wordt op korte termijn gepubliceerd. Volgens AFCAR NL worden de problemen niet opgelost met de Data Act.

    Binnen die Europese regelgeving zou een 'specificatie van uitgangspunten' opgenomen moeten worden die faciliteren dat consumenten zelf keuzevrijheid krijgen om te bepalen met welke partijen de data of delen daarvan worden gedeeld. Ook zouden consumenten het delen moeten kunnen stoppen en kunnen bepalen aan welke partijen de data wordt overgedragen.

    De specificatie zou ook moeten vastleggen waar de data wordt opgeslagen en het voertuig zelf zou als neutrale plaats het uitgangspunt moeten zijn, in plaats van centrale opslag op een server, vindt het samenwerkingsverband. De brief is ondertekend door de ANWB, BOVAG, FOCWA, RAI Aftermarket, RAI Equipment, VACO, Verbond van Verzekeraars en VNA.
    tweakers.net/nieuws/192712/nederlands...
  4. forum rang 4 dachthetniet 1 februari 2022 16:22
    Ik ben wel benieuwd welk slecht nieuws al is doorgesijpeld bij de grotere spelers. Anders is een terugval van 12% moeilijk te verklaren. Zouden de cijfers nog minder goed zijn dan dat ze eigenlijk al waren. Of is Indigo alweer afgeschreven net als het sports project van mevr tomtom.
  5. Tolikara 1 februari 2022 16:22
    Jiba, helemaal gelijk maar kijk om je heen wie heeft er geen Apple of Googl telefoon. De waarheid is anders dan ik zou willen maar vraag aan Boem wie er Tomtom in Thailand kent laat staan gebruikt of in welk land dan ook. Ik spreek regelmatig mensen van banken in Singapore en Hongkong en dat zijn echt wel mensen die er verstand van hebben. Tomtom, niemand buiten dit forum geeft er een cent voor. Zo snel mogelijk onder een groot bedrijf is de enige oplossing. Maar ja dhr Goddijn is een beetje trots. Ik heb aandelen Tomtom sinds 2009 en door de lockdown wereldwijd ben ik genoodzaakt in nl te verblijven, verveel me en kijk regelmatig op het forum. Ene Justin schreef hier al op vanaf 2010 dat Tomtom het beste is en veel beter dan Here en al helemaal dan Mobileye. Interesseert me echt niets, de cijfers daar gaat het om en geen aannames.

  6. JIBA 1 februari 2022 16:37
    quote:

    Tolikara schreef op 1 februari 2022 16:22:

    Jiba, helemaal gelijk maar kijk om je heen wie heeft er geen Apple of Googl telefoon. De waarheid is anders dan ik zou willen maar vraag aan Boem wie er Tomtom in Thailand kent laat staan gebruikt of in welk land dan ook. Ik spreek regelmatig mensen van banken in Singapore en Hongkong en dat zijn echt wel mensen die er verstand van hebben. Tomtom, niemand buiten dit forum geeft er een cent voor. Zo snel mogelijk onder een groot bedrijf is de enige oplossing. Maar ja dhr Goddijn is een beetje trots. Ik heb aandelen Tomtom sinds 2009 en door de lockdown wereldwijd ben ik genoodzaakt in nl te verblijven, verveel me en kijk regelmatig op het forum. Ene Justin schreef hier al op vanaf 2010 dat Tomtom het beste is en veel beter dan Here en al helemaal dan Mobileye. Interesseert me echt niets, de cijfers daar gaat het om en geen aannames.

    Grotendeels eens. Maar er bij neerleggen dat Google/Apple/Facebook bepalen wat er met ieders privacy kan en mag, dat is wat mij betreft nooit een optie.
    Ik gooi mijn telefoon nog liever meteen in de sloot.

    Sowieso vind ik het al belachelijk dat je bij alles wat je bezoekt eerst tig vinkjes moet omzetten, zo gemaakt dat iedereen er genoeg van heeft en standaard op alles accepteren klikt. Van mij mag het verplicht worden om standaard 1 knop te plaatsen met alles weigeren. Sterker nog, maak het maar zo dat als je WEL gevolgd wil worden, dat je alles handmatig moet aanvinken.

    Maar goed, deels off-topic. Iets met een ei kwijt zijn enzo. Als we NewKid's posts altijd moeten slikken, dan de mijne ook maar ;-)))
  7. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 1 februari 2022 16:40
    quote:

    dachthetniet schreef op 1 februari 2022 16:22:

    Ik ben wel benieuwd welk slecht nieuws al is doorgesijpeld bij de grotere spelers. Anders is een terugval van 12% moeilijk te verklaren. Zouden de cijfers nog minder goed zijn dan dat ze eigenlijk al waren. Of is Indigo alweer afgeschreven net als het sports project van mevr tomtom.
    Ik verwacht goed nieuws en goede cijfers!
    Wat je nu ziet is bangmakerij en bewust schudden aan de boom door de koers lager te zetten en de stoploss orders in te kunnen pikken!!

    Zoals wereld en Newkids altijd schrijven, TomTom strong buy!;-))
  8. forum rang 7 Wereldbelegger 1 februari 2022 16:40
    quote:

    Riet v. Milt schreef op 1 februari 2022 16:16:

    Vroeger was er nog vertrouwen in aanloop naar de cijfers. Dat is ook voorbij. Heel verstandig zij die er rond € 9 zijn uitgestapt.

    In twee weken bijna €1 van de koers af, zo’n tien procentjes.
    Was het vertrouwen of alleen maar (ongefundeerde) hoop?

    Vroeger waren er nog koerstoeteraars die ons gek maakte met hun valse tonen de dagen voor de cijfers. Dat is ook voorbij.
    Eigenlijk wordt de fanclub van TT steeds realistischer gedurende de leegloop.
  9. forum rang 6 Dutchy Ron 1 februari 2022 16:49
    quote:

    Tolikara schreef op 1 februari 2022 15:12:

    Dutch Ron ik heb je eerder geschreven dat Huawei niets meer in te brengen heeft in het westen. Dus in de VS en Europa. Dat betekent dat Tomtom nul krijgt van de overeenkomst. In Azië is het een andere zak maar buiten China koopt echt niemand nog Huawei dus maw TomTom _ Huawei is een nul uren contract. Dus ook de Huawei auto is nul. Geopolitiek daar gaat het om. Tomtom en privacy, ach onzin. Iedereen in de VS en Europa heeft toch ook een Apple of andere telefoon met Chrome en wat maakt het uit. Het gaat om standaard en dat wordt nu eenmaal Google en straks neemt Apple daar een deel van. Tomtom tja kijk eens in Azië. Niemand gebruikt het of kent het.
    Er zijn meer continenten en landen als Europa, US en China……. Geef Huawei nog 2 jaar en dan praten we verder ;-)
  10. [verwijderd] 1 februari 2022 17:00
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 1 februari 2022 16:40:

    [...]

    Was het vertrouwen of alleen maar (ongefundeerde) hoop?

    Vroeger waren er nog koerstoeteraars die ons gek maakte met hun valse tonen de dagen voor de cijfers. Dat is ook voorbij.
    Eigenlijk wordt de fanclub van TT steeds realistischer gedurende de leegloop.

    Goed dat de realisten zijn blijven waarschuwen voor ongefundeerd optimisme. De tijd dat je 10 duimpjes scoorde door ze te beschimpen lijkt voorgoed achter ons te liggen.
    HG zal geen enkele moeite hebben om met de waarschijnlijk belabberde resultaten de worst weer een paar jaar te verhangen en de aandeelhouders bedanken voor hun geduld en vertrouwen. Heb vorige week helaas op 8,70 weer positie ingenomen, maar genoeg cash over om vrijdag uit te breiden. Verwacht dat rond de €7 te kunnen doen.

    Ben benieuwd óf er, en zo ja hoe weinig analisten tijd vrij zullen maken voor de CC.
  11. forum rang 4 dachthetniet 1 februari 2022 17:00
    quote:

    Vive tu vida positivamente schreef op 1 februari 2022 16:40:

    [...]

    Ik verwacht goed nieuws en goede cijfers!
    Wat je nu ziet is bangmakerij en bewust schudden aan de boom door de koers lager te zetten en de stoploss orders in te kunnen pikken!!

    Zoals wereld en Newkids altijd schrijven, TomTom strong buy!;-))
    Wat een onzin.
  12. forum rang 7 Wereldbelegger 1 februari 2022 17:05
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 31 januari 2022 12:15:

    Nico Bakker heeft in zijn laatste CN Dashboard van 31 januari
    op de Dag Dashboard bij TomTom het advies “Enter Long overweging” genoteerd.

    Ik weet niet of u er waarde aan moet hechten want Nico Bakker is “onbetrouwbaar en wispelturig” volgens een half-glas-vol positivo TTkenner en gisteren heb ik hier ook gelezen “dat je helemaal niets aan analisten hebt”.

    Voor TT beleggers die wel wat met Nico Bakker hebben is het NA maanden van zwijgen over TT een positief signaal.

    Nico Bakker heeft in zijn laatste CN Dashboard van 1 februari enige aanpassingen gedaan.
    op de Dag Dashboard is het advies “Enter Long overweging” en de groene balk weggehaald
    Op de Week Dashboard is de groende balk weggehaald.
    Voor TomTom is alleen nog op de maand Dashboard een groene balk.

    “onbetrouwbaar en wispelturig” maar toch voor de toekomst positief gestemd.
    Daar moet je als half-glas-vol positivo TTkenner toch hartstikke blij mee zijn.

    TomTom al jaren Strong Buy
  13. forum rang 7 Wereldbelegger 1 februari 2022 17:08
    quote:

    Riet v. Milt schreef op 1 februari 2022 17:00:

    [...]

    Goed dat de realisten zijn blijven waarschuwen voor ongefundeerd optimisme. De tijd dat je 10 duimpjes scoorde door ze te beschimpen lijkt voorgoed achter ons te liggen.
    HG zal geen enkele moeite hebben om met de waarschijnlijk belabberde resultaten de worst weer een paar jaar te verhangen en de aandeelhouders bedanken voor hun geduld en vertrouwen. Heb vorige week helaas op 8,70 weer positie ingenomen, maar genoeg cash over om vrijdag uit te breiden. Verwacht dat rond de €7 te kunnen doen.

    Ben benieuwd óf er, en zo ja hoe weinig analisten tijd vrij zullen maken voor de CC.
    Rond de € 7,- is Tomtom een Stronger Buy dan rond de 'bangmakerij/stoploss boomschudden' Strong Buy koers van € 8,34 op dit moment.

  14. forum rang 6 Dutchy Ron 1 februari 2022 17:18
    quote:

    Alles kwijt schreef op 1 februari 2022 16:13:

    Ben ik verzeild geraakt op het draadje van Huawei ?

    Huawei is een grote TT klant en sinds het verplichte afscheid van Google Maps zijn ze buiten China afhankelijk van TT met hun Petal Maps. Bij gebrek aan ander nieuws hier even gedeeld dat Huawei hun 90% verlies in Europa probeert weer goed te maken met de dure opvouwbare telefoon, smart watch, etc.

    En 120 automodellen gebruiken al Huawei, ook een kwestie van tijd dat die Aziatische modellen naar Europa komen.
  15. forum rang 7 Wereldbelegger 1 februari 2022 17:28
    quote:

    GLMF schreef op 1 februari 2022 17:17:

    [...] Precies en rond de € 6 een nog 'strongere' buy (laat staan onder de zes)
    En dat zegt u!
    Goh! Wat kan een mens zich vergissen in een poster op dit TT draadje.
    Helemaal geen blijk van frustratie over de koersontwikkeling.
    Chapeau! Dat maakt een TT belegger een echte TT belegger.

    Op naar de eerste steunlijn op €7,86

  16. [verwijderd] 1 februari 2022 19:28
    quote:

    pwijsneus schreef op 1 februari 2022 15:16:

    [...]

    Volgens Justin levert TomTom die gegevens ook nog; www.eurobench.com/forum/Topic/1337677...

    Achja, volgens dezelfde persoon zou RNM ook maar voor 1 model zijn overgestapt naar Google, was Volvo maar een klein contract en zou Honda ook naar TT gaan. hondanews.com/en-US/releases/honda-an...

    Je moet wendbaar blijven!
    Dat bericht over Tesla was nadat ik iemand bij TT had gesproken die me wist te vertellen dat TT Tesla had gescoord als klant. Aangezien ik die persoon niet in verlegenheid wilde brengen heb ik er toen 'omheen' gepost met bronnen e.d. Inmiddels is het lang geleden dus kan het wel.

    Wat is er in de tussentijd gebeurd, met TomTom en Tesla. Best wel bizar. Aan de ene kant zitten er gewoon met 100% zekerheid bepaalde tomtom data in Tesla product. In elk geval iets met speed limits. Er waren zelfs Tesla klanten die naar TomTom verwezen werden voor wensen/vragen. Specifiek naar Trip Bonds, iemand die er niet meer werkt, die werkt namelijk bij USHR www.ushrauto.com/team

    Ook bizar hoe Tesla als enige partij maar bleef volhouden dat je geen HD maps nodig hebt bij autonoom rijden, daarmee de hele industrie tegensprekend over iets waar wel overeenstemming over is. Ik vermoed een of ander politiek spel vanuit Musk. Zo roept hij ook altijd dat lidar sensoren niet nodig zijn, terwijl zijn eigen technici zeggen dat verschillende sensoren wel de veiligheid vergroten. Om de marktwaarde van lidar fabrikanten onder druk te zetten? Dat suggereerde het verhaal van Lanctot over de masquerade. www.linkedin.com/pulse/lidar-end-musk...

    Doordat er zoveel Musk fanboys zijn, weet Musk verwarring te zaaien. Als hij zegt dat zelfrijden beter werkt als je een banaan op je auto monteert, dan rijden er morgen honderdduizenden mensen met een banaan op hun auto. Ergens is iets mis gegaan of is er een strijd geweest met TomTom en Tesla, anders kan ik die eerste signalen van die TT manager echt niet duiden.

    Ik heb verder nooit gezegd dat Renault zich maar voor 1 model tot Renault zou wenden, ik heb gezegd dat de markt in paniekmodus schoot met het idee dat het hele Renault-Nissan-Mitsubishi concern naar Google zou gaan. Dat is dus niet het geval. Ten eerste beperkt het zich tot Renault (niet die andere twee merken) en tot nu toe beperkt het zich tot 2 modellen. Dat wil niet zeggen dat Renault misschien niet nog meer modellen hiermee gaat uitrusten. Wat ik al eerder zei denk ik dat Renault zowel eigen systemen (met tomtom componenten, maar dan wel met de over the air updates) en Google naast elkaar gaat gebruiken en dan gewoon op basis van klant reviews zal bepalen wat voor de klant de beste way forward is.

    Jouw Honda bericht spreekt niet tegen dat ook TomTom iets met Honda aan het doen is (wat bleek uit een vacature). Het kan zijn dat bijvoorbeeld Honda voor infotainment met Google werkt en voor ADAS en autonoom rijden met TomTom gaat werken. Of dat Honda niet Google Automotive Services gaat gebruiken of niet overal, maar wel het open source Android, waar TT Indigo ook op gebaseerd is. Ik zou maar gewoon even afwachten, de situatie is meestal niet binair (alles of niets) en aangezien ik TT nog nooit iets voor Honda heb zien doen zou het sowieso een win zijn.
1.671 Posts
Pagina: «« 1 ... 10 11 12 13 14 ... 84 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.