Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
11,295   +0,115   (+1,03%) Dagrange 10,935 - 11,375 1.738.269   Gem. (3M) 1,3M

JUST EAT TAKEAWAY 2022 (relevante info)

61 Posts
Pagina: 1 2 3 4 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Gaston Lagaffe 4 januari 2022 12:15
    quote:

    Stephanus1987 schreef op 4 januari 2022 07:52:

    Strikes by delivery workers in Sheffield spread to Blackpool, Sunderland, Huddersfield and Chesterfield

    socialistworker.co.uk/art/52828/Deliv...

    Dwingt JET niet een minimum vergoedingen af bij subcontractors?
    Ik verwacht dat dit op termijn beter geregeld gaat (moeten) worden. Bij de introductie van Deliveroo waren er financiële partijen die om deze redenen niet mee wilden doen . Je ziet dat dit niet goed geregeld is (de Europese Commissie is kritisch) en rechters geven soms wel instemming (GB en Belgie) en soms geen instemming (Nederland en Spanje) voor bepaalde constructies. Per saldo verwacht ik dat JET iets fatsoenlijker (maar duurder ?) handelt en Deliveroo en Uber Eats hun "workers" tot op het bot uitbuiten.
  2. forum rang 4 OJ84 5 januari 2022 09:08
    Op veel fora en media wordt nu veel gesuggereerd en gespeculeerd op overname plannen binnen de sector. Wie denken jullie dat hier op dit moment de grootste kandidaat/kandidaten voor zijn? Het lijkt er toch op dat deze markt nog niet gecontroleerd wordt en waar nog vele jonge en kleine bedrijven een stukje aandeel weg willen snoepen…:
  3. forum rang 5 Gaston Lagaffe 5 januari 2022 12:45
    quote:

    OJ84 schreef op 5 januari 2022 09:08:

    Op veel fora en media wordt nu veel gesuggereerd en gespeculeerd op overname plannen binnen de sector. Wie denken jullie dat hier op dit moment de grootste kandidaat/kandidaten voor zijn?
    Een overname is niet eenvoudig maar ik zou puur vanuit financiële hoek (Cat Rock/UBS met op de achtergrond een Prosus of Uber) mogelijkheden zien voor een overname. JET wordt langzaam in stukken gedeeld en per opbod verkocht aan de hoogste bieder. Ifood kan redelijk snel naar Prosus, JET-Australie/Nieuw Zeeland naar DH (Uber, Doordash ?). Kroonjuweel Duitsland+ Nederland naar Doordash/Uber en ga zo maar door. Uiteindelijk zal er een goede opbrengt resteren en de aandeelhouders zullen het verkoopproces met instemming gadeslaan. Dat is duidelijk wat anders dan hetgeen we nu zien. Eigenlijk grossiert JET in slecht nieuws en dus beginnen aandeelhouders ongeduldig te worden.
  4. WilBan 6 januari 2022 09:47
    Hoe kan je in vredesnaam een bedrijf zo naar de filistijnen helpen. Op 63 ingestapt dacht kan toch echt niet slechter maar JG krijgt het voor elkaar. Binnen 1,5 maand Door de zure appel heen bijten en hopen dat JG snel eruit eruit gewerkt wordt of dat er een vijandig bod komt. Dit is voor nu kansloos!!!!!
  5. > Iannuzi 6 januari 2022 10:42
    Wat een volume in de eerste anderhalf uur. Is dat een teken van de bodem? Iemand een TA update? ik dacht dat deze rond 44 lag.

    Ben wel benieuwd hoever de groot aandeelhouders dit spel willen toestaan en wat de strategie is (consolidatie; elkaar markten toespelen). Ze bloeden in ieder geval allemaal, want ook Doordash, Deliveroo en Hero gaan hard onderuit.
  6. forum rang 6 RJ 80 6 januari 2022 10:55
    Ook brede sell off he. JET is nu niet bepaald een zekerheidje. Daling van nu is vermoed ik vooral door brede sentiment gedragen. JG is wel schuldig aan intransparantie en had mijns inziens US met rust moeten laten, maar verder zal hij best weten wat hij doet. Zijn ego kan enkel weinig verdragen en zorgt voor onnodig reuring en posts in de media waar hij later in de acties die ze nemen tegenstrijdig zijn (zelf bezorgen bvb, was hij voorheen op tegen/zag hij geen heil in). Het zou goed zijn dat er aan geloofwaardigheid gewerkt wordt. Hoog van de toren toeteren of sandbaggen van toekomstiige verwachtingen… hij is nu niet bepaald nederig en dat wordt nu extra hard afgestraft omdat men zenuwachtig is, kijk naar big tech /groei bedrijven nu. Daar zit JET ook nog eens tussen.

    Ik hou maar vast wat ik heb. Als Jg niet zo’n grote mond had, had ik mss nog wel een keer bij willen kopen nu. Maar ik vind het nog risicovoller geworden nu…. Met dito potentie overigens, want ze doen echt wel zaken goed. Schoenmaker, dichter bij de leest blijven…..
  7. forum rang 4 Stephanus1987 6 januari 2022 11:04
    quote:

    RJ 80 schreef op 6 januari 2022 10:55:

    Ook brede sell off he. JET is nu niet bepaald een zekerheidje. Daling van nu is vermoed ik vooral door brede sentiment gedragen. JG is wel schuldig aan intransparantie en had mijns inziens US met rust moeten laten, maar verder zal hij best weten wat hij doet. Zijn ego kan enkel weinig verdragen en zorgt voor onnodig reuring en posts in de media waar hij later in de acties die ze nemen tegenstrijdig zijn (zelf bezorgen bvb, was hij voorheen op tegen/zag hij geen heil in). Het zou goed zijn dat er aan geloofwaardigheid gewerkt wordt. Hoog van de toren toeteren of sandbaggen van toekomstiige verwachtingen… hij is nu niet bepaald nederig en dat wordt nu extra hard afgestraft omdat men zenuwachtig is, kijk naar big tech /groei bedrijven nu. Daar zit JET ook nog eens tussen.

    Ik hou maar vast wat ik heb. Als Jg niet zo’n grote mond had, had ik mss nog wel een keer bij willen kopen nu. Maar ik vind het nog risicovoller geworden nu…. Met dito potentie overigens, want ze doen echt wel zaken goed. Schoenmaker, dichter bij de leest blijven…..
    Perfect verwoord. Ik heb mij ook laten verleiden door wat ik dacht dat gunstige koersniveau's waren, hoewel ik ook al een positie had voor het hele grub verhaal. Voor mij een les beter naar mijn onderbuikgevoel te luisteren. Vorig jaar las ik een interview met Jitse in het NRC en dacht ik.. zo jij hebt nogal wat noten op je zang. Gecombineerd met de aankoop van Grub had ik moeten weten dat dit te risicovol was. Ik vrees overigens dat Jitse het zich zelf wel moeilijk maakt met deze koers, er zal vanuit de aandeelhouders echt forse druk komen om dat aan aandeelhouderswaarde te doen. Ik weet dat hij kijkt op de langere termijn, als een ras-ondernemer. Maar helaas werkt het zo niet als je een beursgenoteerde onderneming bedrijft. Dan wordt je toch echt afgerekend op deze koersen. Afstoten Grub, verkopen Ifood en richten op monopolie in EU lijkt mij de enige exit.
  8. forum rang 5 Gaston Lagaffe 6 januari 2022 14:40
    quote:

    Stephanus1987 schreef op 6 januari 2022 11:04:

    [...]
    Ik vrees overigens dat Jitse het zich zelf wel moeilijk maakt met deze koers, er zal vanuit de aandeelhouders echt forse druk komen om dat aan aandeelhouderswaarde te doen.
    Er komt natuurlijk een moment (beneden de € 40,- ?) dat een kapitaalkrachtige partij de kans om tegen een dergelijke scherpe prijs marktaandeel te kopen te mooi vind en een bod uitbrengt. Dit kan maar het hoeft niet. Je bent overgeleverd aan wat kapitaalkrachtige derden willen. JET en Groen zelf hebben weinig meer te vertellen. Geen gunstige situatie voor een belegger in JET. Nog maar wat op € 43,- bijgekocht maar de ratio ontbreekt. Opmerkelijk dat JET zover is kunnen zakken.
  9. JoeSixpack 6 januari 2022 15:35
    Wat me verbaas is dat de gemelde shortposities niet toenemen (althans tot aan 4 januari) De om\zetten zijn de laatste dagen groot.
    .In het verleden was het voor hedgefunds e.d. een lonende strategie om een aandeel tot een bepaald niveau kapot te shorten.
    Of de koers gaat zich herstellen of er komt 12 janauri gewoon slecht nieuws wat tot (aanzienlijke|) bijstelling PT's analisten kan gaan leiden.
    Hogere rente en techsentiment zit JET ook in de weg.
61 Posts
Pagina: 1 2 3 4 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.