Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,974   +0,070   (+1,43%) Dagrange 4,902 - 5,020 105.024   Gem. (3M) 201,2K

Tom Tom december 2021

3.494 Posts
Pagina: «« 1 ... 140 141 142 143 144 ... 175 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 NewKidInTown 23 december 2021 13:20
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 23 december 2021 12:57:

    Ik denk wel dat vanaf maandag 3 januari de instrumenten weer uit de foedraal worden gehaald vanwege de optredens van TomTom, Bosch en Stellantis op het CES podium. Drie wereldclubs die voor de hoogste graad van aandacht gaan.
    Ah, ik heb het me al vaak afgevraagd, maar zijn DAT de Drie Musketiers ?
  2. forum rang 4 OPT 23 december 2021 13:24
    quote:

    Vive tu vida positivamente schreef op 23 december 2021 12:08:

    Met zo weinig mogelijk stukken bij dit positieve sentiment de koers drukken is toch wel weer heel bijzonder!
    Wie weet vsnmiddag weer de grote koper die groots gaat inkopen!
    Hoe dan ook, alle signalen staan op donker groen!
    ???
  3. harrysnel 23 december 2021 13:27
    quote:

    Gijsie schreef op 23 december 2021 12:03:

    [...]

    Interessant. Dat had ik me niet gerealiseerd. Dit betekent dat een toename van de shorts duidt op iemand die een belang opbouwt. Daarvan uitgaande betekent het dat de koers niet omlaag is gegaan door de short selling en dat het neerwaarts risico beperkt wordt. De shorters zullen bij een lagere koers immers terugkopen.
    Toename shorts kan om heel veel redenen en dat opbouw van belang is daar maar 1 van.

    Een short kan ook ingenomen zijn als paartje: long Garmin- short TomTom. Bij biotech zie je dat veel omdat investeren in die sector heel risicovol is gezien de kans op mislukking van medicijn. Als je dan geloof hebt in een farmabedrijf dan ga je tegelijkertijd een andere farma speler (of een biotech index) short. Zonder de mogelijkheid om short te gaan zou de biotech zichzelf niet goed kunnen financieren via de beurs omdat het zonder mogelijkheid van shortselling te riskant is voor de geldverschaffers om uitsluitend longposities in te nemen. Short kan ookaangegaan worden als onderdeel mandje van shortposities om risico te hedgen.

    Wies (Ketchup) weet dat 100x beter.
  4. forum rang 6 Dutchy Ron 23 december 2021 13:33
    bizar koersverloop -4% tov AEX …… voor opgezet plan …… zoals gezegd of you can’t beat them join them……morgen verwacht ik geen nieuws en is WS gesloten. Volgende week wellicht en anders nog een weekje langer wachten tot de CES.

    Ik doe tot eind dit jaar niets meer, schaf hooguit nog wat extra TT aan voor de lange termijn ……. ze trappen de koers nu naar beneden en per saldo zijn we er weinig mee opgeschoten ….. de tijd dat de persberichten elkaar week naar week opvolgenden ligt ver achter ons.

    Ik zit me af te vragen wat een meerjarenplan IndiGO deal met Stellantis zal doen met de koers? +10% dagje zou je verwachten maar als de koers de dagen ervoor 8% lager is gezet is het per saldo niet best.

    De dag is nog niet voorbij en er zijn wellicht het ook investeerders die niet short zitten en de shorters kunnen uitroken.

    Anders wordt het tijd voor een GameStopje, via Reddit ;-)
  5. eduardo3105 23 december 2021 13:39
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 23 december 2021 13:33:

    bizar koersverloop -4% tov AEX …… voor opgezet plan …… zoals gezegd of you can’t beat them join them……morgen verwacht ik geen nieuws en is WS gesloten. Volgende week wellicht en anders nog een weekje langer wachten tot de CES.

    Ik doe tot eind dit jaar niets meer, schaf hooguit nog wat extra TT aan voor de lange termijn ……. ze trappen de koers nu naar beneden en per saldo zijn we er weinig mee opgeschoten ….. de tijd dat de persberichten elkaar week naar week opvolgenden ligt ver achter ons.

    Ik zit me af te vragen wat een meerjarenplan IndiGO deal met Stellantis zal doen met de koers? +10% dagje zou je verwachten maar als de koers de dagen ervoor 8% lager is gezet is het per saldo niet best.

    De dag is nog niet voorbij en er zijn wellicht het ook investeerders die niet short zitten en de shorters kunnen uitroken.

    Anders wordt het tijd voor een GameStopje, via Reddit ;-)
    Ik denk dat negatief koersverloop hier mee te maken heeft

    Meer techbedrijven zeggen grote beurs CES af vanwege omikron
  6. forum rang 4 dachthetniet 23 december 2021 13:50
    quote:

    eduardo3105 schreef op 23 december 2021 13:39:

    [...]
    Ik denk dat negatief koersverloop hier mee te maken heeft

    Meer techbedrijven zeggen grote beurs CES af vanwege omikron
    Ja hoor. In wat voor opzicht heeft de beurswaarde van een bedrijf met het afzeggen van conculega bedrijven op 1 specifieke beurs te maken. En dan niet een klein beetje maar meteen 3% eraf.
  7. eduardo3105 23 december 2021 14:03
    quote:

    dachthetniet schreef op 23 december 2021 13:50:

    [...]

    Ja hoor. In wat voor opzicht heeft de beurswaarde van een bedrijf met het afzeggen van conculega bedrijven op 1 specifieke beurs te maken. En dan niet een klein beetje maar meteen 3% eraf.
    Dit soort opmerkingen kwamen de laatste tijd hier regelmatig voorbij op dit forum

    "Ik verwacht een stormvloed aan positieve berichten tijdens de CES"
  8. forum rang 4 dachthetniet 23 december 2021 14:14
    quote:

    eduardo3105 schreef op 23 december 2021 14:03:

    [...]
    Dit soort opmerkingen kwamen de laatste tijd hier regelmatig voorbij op dit forum

    "Ik verwacht een stormvloed aan positieve berichten tijdens de CES"
    Ook die zijn gebakken lucht. Maar ik begreep je sarcasme dan niet. Excuus
  9. Gijsie 23 december 2021 14:29
    quote:

    harrysnel schreef op 23 december 2021 13:27:

    [...]

    Toename shorts kan om heel veel redenen en dat opbouw van belang is daar maar 1 van.

    Een short kan ook ingenomen zijn als paartje: long Garmin- short TomTom. Bij biotech zie je dat veel omdat investeren in die sector heel risicovol is gezien de kans op mislukking van medicijn. Als je dan geloof hebt in een farmabedrijf dan ga je tegelijkertijd een andere farma speler (of een biotech index) short. Zonder de mogelijkheid om short te gaan zou de biotech zichzelf niet goed kunnen financieren via de beurs omdat het zonder mogelijkheid van shortselling te riskant is voor de geldverschaffers om uitsluitend longposities in te nemen. Short kan ookaangegaan worden als onderdeel mandje van shortposities om risico te hedgen.

    Wies (Ketchup) weet dat 100x beter.
    Dank. Helder. Bovenstaande scenario's zijn me bekend. Het opbouwen van een belang als oorzaak van short toename was dat niet. Maar klinkt in combinatie met de bizarre eindveiling van een paar dagen terug behoorlijk geloofwaardig.
  10. [verwijderd] 23 december 2021 15:01
    Ik heb een proef abonnement op Automobilwoche genomen om de toelichting van Goddijn te lezen op de samenwerking met Volkswagen CARIAD. Ik stuur jullie de rekening wel. Of een flesje wijn is ook goed :)

    Het artikel is groter en vertelt alles wat ook in het persbericht ook staat. Ik voeg alleen toe wat de toelichting vanuit Goddijn en vanuit CARIAD zijn. Komtie...

    ===

    Ontwikkel een gemeenschappelijke verstandhouding
    Goddijn: “Het contract is heel belangrijk voor ons, maar ook voor Volkswagen. Dit langdurige partnerschap gaat verder dan hoe partnerschappen tussen autofabrikanten en leveranciers doorgaans werken, waarbij de beste prijs vaak voorop staat”, zegt Goddijn. Zo werken partnerships in software niet. “De bijzondere samenwerking met Volkswagen stelt ons in staat om inzicht te krijgen in de doelstellingen van onze twee bedrijven”, voegt de TomTom-baas toe.

    TomTom heeft er altijd voor gepleit dat autofabrikanten op strategisch niveau samenwerken met softwarefabrikanten. “Bij softwareontwikkeling willen de spelers constant leren, verbeteren en nieuwe versies op de markt brengen, net zoals we dat kennen van mobiele telefoons. De ontwikkeling van voertuigen beweegt zich nu in de richting van continue verbetering. En als je het goed wilt doen, heb je geen losse contracten, maar een langdurige samenwerking nodig zoals die tussen TomTom en Volkswagen nu is gevormd."

    Eerste modellen op de weg in 2023
    Francisco Moreno, Head of Navigation bij Cariad, legt uit: "Door samen te werken met TomTom zetten we een nieuwe stap op weg om de voertuigen van de Volkswagen Group om te vormen tot een auto-ervaring die naadloos kan worden geïntegreerd in het digitale leven van de bestuurder." TomTom werkt aan de gezamenlijke ontwikkeling van verdere innovatieve oplossingen.

    De eerste modellen die gebruik maken van de volgende generatie navigatietechnologie zullen elektrisch zijn en in 2023 de weg op gaan. Deze voertuigen zullen profiteren van de actieradius van een elektrische auto en routebegeleiding die veel nauwkeuriger is dan alles wat vandaag beschikbaar is. De ontwikkeling van verdere functies zoals rijstrookafhankelijke navigatie of rijstrookafhankelijk verkeer maken ook deel uit van onze continue innovatiecyclus.
  11. forum rang 6 tatje 23 december 2021 15:18
    Het nieuwe goud.

    Laten we de ambitie van de CMD bijstellen.

    Omzet geen 1,8 maar 1,4 miljard
    Marge geen 90% maar 84%
    gross profit 1176 miljoen
    Opex zonder D en A 650
    ebitda 526
    D en A lease 14 en PPE 11 25 we nemen echter 40
    ebit 486
    belasting 17% 81
    winst 405

    per aandeel 3 euro .

    Tja

    - geen 2000 geen 1800 maar 1400 miljoen omzet
    - geen 90% maar 84% marge
    - opex zonder D en A geen 550 geen 600 maar 650

    Ik geloof dus in de ambitie.

    Maar niets is zeker op deze aardkloot.

    ja, ooit stoppen met ademen.
  12. forum rang 4 vreemdvermogen 23 december 2021 15:29
    quote:

    *JustMe* schreef op 23 december 2021 15:01:

    Ik heb een proef abonnement op Automobilwoche genomen om de toelichting van Goddijn te lezen op de samenwerking met Volkswagen CARIAD. Ik stuur jullie de rekening wel. Of een flesje wijn is ook goed :)

    Ja hoor ik geef je wel een flesje Sjatoo Goddijn Kran Kruu . Kunnen we 'wijnen, wijnen' Nou je moet wel in of in de buurt van Amsterdam wonen.:0)
  13. forum rang 7 Wereldbelegger 23 december 2021 15:38
    quote:

    NewKidInTown schreef op 23 december 2021 13:15:

    Zou de 8,35 nog kans maken vandaag ?

    quote:

    Overtake schreef op 23 december 2021 13:26:

    [...]

    Er is vast een IEX-columnist die wil verklaren dat de gap geclosed moest worden.
    U zegt het, anderen denken het.
    de mensen die er iets in zien, verwachten dat eerst de gap tot 8,55 gesloten moet worden.
    Daar lijkt de koers mee bezig te zijn.
    - Althans als vermaarde 'grote inkoper' niet langs komt.

    Voor de diehard TA believers is nog een gap te zien tot 8,30 op de drie maanden chart.
    - Maar dan moet je een groot oog hebben voor details.
    - En het vooral 'willen' zien.
  14. [verwijderd] 23 december 2021 15:39
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 23 december 2021 15:37:

    TT bleeder vandaag
    WYNN verkocht op 90 (+10% in een maandje)
    LVS nog wachten op 40 (39 nu)
    SEDG GAK 73 en voor LT evenals TT GAk 6,95 na aankopen
    Verder alleen nog Philips (30,15) en PostNL op 3,65
    PostNL gaat eruit op 4,00
    De dag is nog niet om :)

    Denk wel dat TT rood sluit maar niet zo diep rood op deze verder groene beursdag.
  15. forum rang 7 Wereldbelegger 23 december 2021 15:43
    Ontwikkel een gemeenschappelijke verstandhouding
    Goddijn: “Het contract is heel belangrijk voor ons, maar ook voor Volkswagen. Dit langdurige partnerschap gaat verder dan hoe partnerschappen tussen autofabrikanten en leveranciers doorgaans werken, waarbij de beste prijs vaak voorop staat”, zegt Goddijn. Zo werken partnerships in software niet. “De bijzondere samenwerking met Volkswagen stelt ons in staat om inzicht te krijgen in de doelstellingen van onze twee bedrijven”, voegt de TomTom-baas toe.

    TomTom heeft er altijd voor gepleit dat autofabrikanten op strategisch niveau samenwerken met softwarefabrikanten. “Bij softwareontwikkeling willen de spelers constant leren, verbeteren en nieuwe versies op de markt brengen, net zoals we dat kennen van mobiele telefoons. De ontwikkeling van voertuigen beweegt zich nu in de richting van continue verbetering. En als je het goed wilt doen, heb je geen losse contracten, maar een langdurige samenwerking nodig zoals die tussen TomTom en Volkswagen nu is gevormd."


    Maar wat levert die langdurige partnerschap een TTbelegger op meneer Goddijn?
    Koers van € 10,-?
    Koers van € 35,- eind 2023?

    25-30% afkoop-exitpremie op de actuele koers?
3.494 Posts
Pagina: «« 1 ... 140 141 142 143 144 ... 175 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.