Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Van Binck naar Saxo?

8.139 Posts
Pagina: «« 1 ... 204 205 206 207 208 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Hiëronymus! 28 november 2021 10:59
    Goedemorgen,

    Ik ontving het bericht ook.
    Echter zag ik uit twee push notificaties dat gisteravond de cash posities zijn overgeboekt (EUR en USD).
    De mail mbt de tekorten vanuit de Binck kant is puur een geautomatiseerd bericht welke je nu als gevolg van de migratie naar mijn mening onterecht ontvangt.

    Maandagochtend weet je hoe de vlag er bij hangt. Vooralsnog niet te druk om maken.
    Overigens zag ik op de iPad nog een rood icoontje met 87 er bij staan, bij de Saxo app... dat zal wel elke x een nieuwe positie zijn die zogenaamd is ingenomen.
  2. forum rang 7 JdeFL 28 november 2021 20:14
    Eerste keer ingelogd, ziet er toch goed uit. Favorietenlijst mee overgeboekt, Saldi en aantal aandelen kloppen, dacht even dat EQ van equiduct kwam, maar lijkt me nu gewoon equity te zijn.... Mis goud, $ en wat indexen, maar zal ze in favorieten steken.
    Op naar zwarte maandag......
    Oh, en euronext realtime is toch gratis (B), had ik niet meer op gerekend.
  3. martini99 29 november 2021 09:54
    Krijgen meer mensen dit verzoek van Saxo?

    We willen u laten weten dat de informatie die u via het platform hebt verstrekt nog niet geheel compleet is. Om uw dossier compleet te maken hebben wij nog onderstaande informatie/documentatie (één van onderstaande documenten) nodig:
    1)Belastingaangifte
    2)Een kopie van een recente loonstrook (en bonusbetaling indien van toepassing), die uw gemiddeld maandloon of jaarloon aantoont.
    3)Aangezien de herkomst van vermogen winsten uit beursopbrengsten is, willen wij u vragen het rapport met jaarlijks rendement of een portefeuilleoverzicht door te zenden.
    4)Een ander soortgelijk document dat de herkomst van uw vermogen/bron van inkomen verklaart.
    Wij vragen u vriendelijk om de gevraagde gegevens en/of documenten uiterlijk binnen 14 dagen aan te leveren. Als u hier nog vragen over heeft, dan kunt u natuurlijk even contact met ons opnemen. Alvast bedankt voor uw medewerking.
    met vriendelijke groeten,
    Saxo Bank


    Ze hebben bijna 20 jaar beurshistorie staan bij Binck, waarom krijgen we dan dit soort debiele vragen!?!
  4. Martijn :-) 29 november 2021 09:58
    Ik ben dit weekend ook overgezet en best tevreden. Vorige week al wat rondgekeken nadat ik mijn wachtwoord had aangepast. Ik moest even wat nieuwe geschiktheidstoetsen doen maar dat was het enige vervelende. Het is uiteraard even wennen en zoeken, maar het lijkt vooralsnog allemaal stabiel en betrouwbaar. Ik handel overigens niet in opties, maar in aandelen en turbo's.
  5. [verwijderd] 29 november 2021 10:16
    quote:

    Martijn :-) schreef op 29 november 2021 09:58:

    Ik ben dit weekend ook overgezet en best tevreden. Vorige week al wat rondgekeken nadat ik mijn wachtwoord had aangepast. Ik moest even wat nieuwe geschiktheidstoetsen doen maar dat was het enige vervelende. Het is uiteraard even wennen en zoeken, maar het lijkt vooralsnog allemaal stabiel en betrouwbaar. Ik handel overigens niet in opties, maar in aandelen en turbo's.
    Aandelen en Turbo,s, goed te doen, maar zodra je opties gaat schrijven op je aandelen wordt het bagger
  6. Gemberthee 29 november 2021 10:25
    quote:

    JoshuaAndrade schreef op 26 november 2021 14:55:

    [...]

    Achteraf gezien moet ik Saxo dankbaar zijn, 2 dagen geleden al mijn aandelen met een mooie winst verkocht omdat ik hun tool 'beu' was en geen gedoe wou.
    Ik kan deze volgende week naar alle waarschijnlijkheid met een mooie korting terugkopen.
    Op 25 november mijn geld willen opnemen bij Saxo.
    Nu 29 november nog steeds 'wordt verwerkt'.
    Niet normaal hoe traag dit gaat
  7. Gemberthee 29 november 2021 10:27
    quote:

    Martijn :-) schreef op 29 november 2021 09:58:

    Ik ben dit weekend ook overgezet en best tevreden. Vorige week al wat rondgekeken nadat ik mijn wachtwoord had aangepast. Ik moest even wat nieuwe geschiktheidstoetsen doen maar dat was het enige vervelende. Het is uiteraard even wennen en zoeken, maar het lijkt vooralsnog allemaal stabiel en betrouwbaar. Ik handel overigens niet in opties, maar in aandelen en turbo's.
    Tevreden?
    U bent snel content ;)
  8. Zilverduit 29 november 2021 10:34
    Zojuist het platform even bekeken en het ziet er nog steeds best overzichtelijk uit. Ook alle valuta is nu mooi zichtbaar. Echte test is natuurlijk bij het aan en verkopen en of alle dividenden wel automatisch goed meekomen etc. We zullen het zien. Zal wel even opzoeken wanneer welk dividend komt.
  9. Piet_Precies 29 november 2021 11:18
    quote:

    RSA2020 schreef op 29 november 2021 10:28:

    Wie weet hoe je in saxo meerdere vensters kan openen? Ik hou graag mijn watchtlist, portefeuille en andere schermen gelijktijdig open in verschillende tabbladen. Dat lijkt niet te kunnen in Saxo? Iemand idee?
    Dat word hem helaas niet op de website of tradergo. In TraderPro kan je wel meerdere schermen naast elkaar, werkt een klein beetje als Protrader, maar dit is niet gebaseerd op Tradingview, wat echt een verademing is om te gebruiken. Intens zonde dat we nu met dit platform opgeschept zitten...

    Heeft iemand de EUR/USD spot kunnen vinden (of andere valutaparen) ? Ik krijg alleen futures voorgeschoteld als ik er op wil zoeken, maar wil gewoon de spot rate hebben..
  10. forum rang 7 rene l 29 november 2021 12:02
    Voor mij is het nu 8 weken geleden dat ik over gegaan ben naar Saxo.
    Ze zeggen wel eens, alles went, inmiddels heb ik ervaren hoe Saxo werkt, maar ik kan zeggen, wennen zal het nooit.

    Ongelofelijk hoe ze het gelukt is om het gebruiksvriendelijke Binck platform volledig om zeep te helpen en mij het hopeloze Saxo platform door de strot geduwd te hebben.

    Vooraf allemaal mooie praatjes, Saxo zal een verademing worden, het werkt zeer intuitief, maar helaas, pindakaas, niks van dit alles, het is een volledige ongecontroleerde bende waar het zoeken, zoeken en nog eens zoeken is.
    Vele intuitieve functionaliteiten die bij Binck vanzelfsprekend waren zijn inmiddels historie, ze zijn weg.

    Wel moet ik zeggen dat ik Saxo nog niet op fouten heb kunnen betrappen, de beloofde prijsafspraken zijn netjes doorgevoerd, en het inloggen met de SMS code is een fluitje van een cent, ik hoef nu zelf 1 handeling minder te verrichten.

    Maar dat is ook werkelijk het enige positieve wat ik aan de omzetting ervaren heb, want na het inloggen begint de ellende.
    Ik kom in het basisscherm met mijn portefeuille, de opsomming van mijn posities vind ik ook onoverzichtelijk, en al die benamingen, m.n. de opties, wie heeft dat in vredesnaam bedacht, overduidelijk door iemand die niks met beleggen heeft.

    En dan klik ik maar naar markten, wat zie ik dan, slechts een paar markten, best presterend NL, minst presterend NL, meest populair NL, en als ik wat verder naar beneden scroll dan komt er zowaar ook nog wat nieuws tevoorschijn.
    En dan is het maar klikken, klikken en maar doorklikken, er staat heel veel info tussen waar een normale belegger geen boodschap aan heeft.

    Voor de belangrijkste indicatoren moet ik dan weer op futures klikken, maar waar vind ik de olieprijs, de prijs van het goud, de valuta's, toch allemaal wel belangrijk lijkt mij.

    Saxo, snappen jullie het niet, alle bovengenoemde zaken moet je allemaal in 1 oogopslag kunnen zien, zoiets noem je intuitief, maar dat snappen jullie blijkbaar niet.

    Simpele muisbewegingen en klikken tussen de indexen van bijvoorbeeld de AEX, de AMX, en de AScX lukt niet meer, dit kan toch zo niet als je vind dat je intuitief te werk gaat, en waar vind ik het overzicht van de overige Nederlandse fondsen, volgens mij vind je deze nergens, ze schitteren gewoonweg door afwezigheid.
    Hopeloos, moedeloos is wat bij mij opkomt.

    En heb je AEX index voor je met alle fondsen op een rij, ik zie geen bied- en laatkoersen, slechts wat zwarte pijltjes die op en neer gaan, en dat is het, hoe bedenk je zoiets in vredesnaam, waarschijnlijk wederom een computernerd die niks met beleggen heeft.

    En ook de opties, geen bied- en laatkoersen, geen volumes, geen grafieken met historische gegevens, en in het weekend staat alles op nul.
    Hoe is dit in vredesnaam mogelijk Saxo, snappen jullie het wel, jullie zijn goed fout bezig.

    En dan nog de TA grafieken, ik weet niet wat jullie blijkbaar ergens in een bezemkast gevonden hebben, ik kan zeggen, het is werkelijk dikke bagger, te zot voor woorden, tenenkrommend.
    Lijntjes trekken is een chaos, ze verschuiven continu, net als de grafiek zelf die het af en toe op een lopen zet, puur amateurisme.

    Binck werkte voorheen volgens mij met ProRealTime, nooit geen probleem, stabiel, en er liep ook altijd een onopvallend kruis mee waarmee je simpel de bodems en toppen even kon bekijken, en weten jullie hoe dat werkte, dat werkte heel erg intuitief.
    Maar nu, dit is allemaal verdwenen, als sneeuw voor de zon.

    Saxo, wat heeft jullie in vredesnaam bezield, lees alle reviews maar eens na, en wat ik hier ook op het forum lees, vele trouwe klanten hebben jullie inmiddels vaarwel gezegd en de porto overgeboekt naar elders.
    Krab jullie maar eens achter de oren en vraag jullie af waarom klanten dit doen, dit doen ze niet voor niks.

    Binck was tenslotte nooit de goedkoopste, maar Binck bood altijd wel waar voor z'n geld, toegankelijk, betrouwbaar en eigenlijk nooit een storing.

    Doe er wat aan Saxo, of laten jullie liever de klanten maar in de kou staan.
    Ik hoop werkelijk dat jullie het snappen van wat jullie mij aangedaan hebben.

    En als ik de enige ben die er zo over denkt dan zou ik hier graag een persoonlijke reactie van jullie ontvangen.
    Maak me dan maar lekker zwart, en zeg maar zoals we het bij ons in de regio zeggen, je bent zo dom als het achtereind van een varken.

  11. GVe 29 november 2021 12:42
    Helemaal met de vorige post eens! Deze applicatie is door een software developer in elkaar gezet en er is niet vanuit user experience door een ervaren UI designer over nagedacht en getoetst bij eindgebruikers zoals je dat normaliter bij software ontwikkeling doet! Ik vraag me ook af waar je feedback mbt deze applicatie kunt geven en volgen of deze ook opgepakt wordt?
  12. Tiesiex 29 november 2021 12:56
    Ben dit weekend overgezet en kon gisteravond laat inloggen. Van te voren al de relevante toetsen opnieuw gedaan, geen probleem. Alles wat nieuw is moet wennen, maar bij sommige dingen geloof ik mijn ogen niet.
    - geen responsive website. Belangrijke info kun je alleen zien door horizontaal te scrollen, terwijl er veel lege ruimte is op een scherm met een normale resolutie. Heel ouderwets.
    - De positie-opbouw is verdwenen en niet meer op te vragen. In de oude Binck-omgeving is dit scherm leeg.
    - de rendementen van het lopende jaar kun je niet zien. Saxo begint gewoon opnieuw te tellen vandaag, en bij Binck staat een negatief rendement sinds de migratie. Dit kan echt niet. Hoe nu het rendement vast te stellen?
    - de Rendement % en Rendement Sinds Start staan op gelijke waarden. Waar zijn de rendementen te zien per positie? Zijn we het rendement sinds aankoop van een positie gewoon kwijt?
    - het dagresultaat is leeg. Hoe kun je het dagresultaat zien van je hele portefeuille, gedurende een beursdag?
    - bij het profiel en Persoonlijke gegevens komt en foutmelding dat de functie niet beschikbaar is.
    - het dividendoverzicht staat onder corporate actions, zonder enige referentie naar het woord Dividend en toont alleen het aantal aandelen. Wellicht dat er meer data is te zien (o.a. totalen van bedragen en ingehouden belasting) als de betaaldatum is geweest. Er is alleen in de detailsinformatie te zien om welke valuta het gaat.
    - bij bellen naar de support afdeling was ik wachtende #27 en bij het sturen van een ticket kreeg ik antwoord dat de behandeling wel twee weken kan duren. Waarom zetten ze meer portefeuilles over dan ze kunnen ondersteunen?
    Al met al vrees ik voor verdwenen kritische informatie, zowel op je scherm als de gegevens om het rendement te volgen.
  13. forum rang 6 marique 29 november 2021 13:06
    quote:

    rene l schreef op 29 november 2021 12:02:

    (...)
    En als ik de enige ben die er zo over denkt dan zou ik hier graag een persoonlijke reactie van jullie ontvangen.
    Maak me dan maar lekker zwart, en zeg maar zoals we het bij ons in de regio zeggen, je bent zo dom als het achtereind van een varken.
    Rene I,

    Ik ben een simpele B&H belegger die af en toe ook wat koopt en verkoopt.
    Al die toeters en bellen waar jij over klaagt deren mij niet omdat ik die ook bij Binck nooit bekeek.
    Daar heb ik andere bronnen voor zoals de koerslijsten en de Marktmonitor van IEX.

    Maar .... zelfs voor de meest eenvoudige, maar wel essentiële activiteit als een order inleggen word ik nu bij Saxo geconfronteerd met een zoekplaatje waar ik maar niet aan kan wennen. Het werkt allemaal wel maar het ziet er allemaal vreselijk primitief uit.

    Zoals de vlag er nu bij hangt, ga ik voor de aandelen waar ik af en toe in handel naar DeGiro. Dan mag Saxo op mijn onveranderlijke B&H pakket blijven passen. Daarvoor berekenen ze tenslotte een beheer fee.



8.139 Posts
Pagina: «« 1 ... 204 205 206 207 208 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.