Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Van Binck naar Saxo?

8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 145 146 147 148 149 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 optietrader 25 oktober 2021 12:00
    quote:

    MOEdig Voorwaarts schreef op 25 oktober 2021 11:22:

    [...]

    Dank voor je reactie, ik ben echter puur op zoek naar terugmelding via SMS, waar ik als "dinosaurus" aan gehecht en gewend was. Houd niet van apps en zit het liefst achter mijn desktop. Was altijd fijn als een SMS je op een uitvoering attendeerde, ongeacht of je op je "post" zit of niet. Ik krijg echter de indruk dat ik deze mag toevoegen aan het rijtje "gigantische verbeteringen als gevolg van de transitie naar Suckso eh ik bedoel Saxo"...
    Het is op dit moment (nog) niet mogelijk om orderbevestigingen te krijgen via SMS.
  2. WM77 25 oktober 2021 12:01
    quote:

    MOEdig Voorwaarts schreef op 25 oktober 2021 11:22:

    [...]

    Dank voor je reactie, ik ben echter puur op zoek naar terugmelding via SMS, waar ik als "dinosaurus" aan gehecht en gewend was. Houd niet van apps en zit het liefst achter mijn desktop. Was altijd fijn als een SMS je op een uitvoering attendeerde, ongeacht of je op je "post" zit of niet. Ik krijg echter de indruk dat ik deze mag toevoegen aan het rijtje "gigantische verbeteringen als gevolg van de transitie naar Suckso eh ik bedoel Saxo"...
    Ja, inderdaad. Via SMS is niet mogelijk. Dat heb ik ook veel liever want als je nu geen internetverbinding hebt dan krijg je de terugmelding niet.
  3. jrxs4all 25 oktober 2021 12:37
    quote:

    luc_1987 schreef op 23 oktober 2021 15:12:

    Goedemiddag. Ik was erg blij met Binck, omdat dit goede and relatief goedkope toegang gaf aan Canadese TSX-V penny stocks, maar ook UK penny stocks op de AIM market (Alternative Investment Market).

    Lynx of Interactive brokers biedt wel toegang tot de TSX-V, maar niet naar alle AIM aandelen in de UK.
    Kent iemand een broker die zowel de TSX-V (Canada) aan bied, maar ook alle aandelen in the UK (inclusief alle AIM aandelen)?
    Je zou behalve Swissquote die ik eerder aanhaalde ook nog Interactive Investor kunnen proberen:

    www.ii.co.uk/ii-accounts/trading-account

    Het lijkt er op dat die wel klanten van buiten het UK accepteren. Ik hoor graag als het lukt.
  4. forum rang 7 Ron Kerstens 25 oktober 2021 12:53
    quote:

    WM77 schreef op 25 oktober 2021 12:01:

    [...]

    Ja, inderdaad. Via SMS is niet mogelijk. Dat heb ik ook veel liever want als je nu geen internetverbinding hebt dan krijg je de terugmelding niet.
    Zonder internetverbinding kan je ook geen orders opgeven, of doe je dit ook via SMS ?

    De pushmeldingen (orderbevestiging, uitvoering) op een smartphone werken bij Saxo uitstekend.

  5. WM77 25 oktober 2021 13:12
    quote:

    Ron Kerstens schreef op 25 oktober 2021 12:53:

    [...]

    Zonder internetverbinding kan je ook geen orders opgeven, of doe je dit ook via SMS ?

    De pushmeldingen (orderbevestiging, uitvoering) op een smartphone werken bij Saxo uitstekend.

    Niet al mijn orders worden uitgevoerd op het moment van opgeven van de order.
    Bij mij werkt het niet uitstekend. Ik heb er al wel een paar niet ontvangen. Dat kan ook best aan mijn telefoon liggen (Samsung S3) maar dat laat dus ook zien (wat mij betreft) dat SMS terugmelding beter is.
  6. forum rang 7 rene l 25 oktober 2021 13:42
    Het blijft een enorme dikke meuk bij Saxo.

    Nu na 3 weken lukt het mij nog steeds niet om op een normale manier via mijn PC in de woonkamer verbinding te krijgen.
    Gek genoeg werkt het wel via de PC boven, ik snap er werkelijk niks meer van.

    Geduld meneer, heel veel geduld, en nog meer geduld en blijf vooral geduldig.
    Bel ons niet meer, we pakken toch niet op.
    We hebben uw klacht in behandeling maar u moet geduld hebben, heel veel geduld, er is iets serieus aan de hand waar we nog geen oplossing voor hebben.

    Wat is Saxo toch van toko, je kunt nog beter 112 bellen, daar krijg je met grote waarschijnlijkheid wel iemand aan de lijn.

    Afgelopen vrijdagavond kwam er ongeveer een uur na het inloggen iets in beeld.
    Ja, het scherm beneden was er plotseling.
    Al mijn financiele waardes stonden op nul, geen inzicht in de porto of wat anders.
    Maar gek genoeg, plotseling kwam er een bericht rechts boven in beeld, er was een transactie gedaan via Citi.
    Ik had werkelijk geen idee wat dat was, onverklaarbaar, waar zijn ze mee bezig.
    En plotseling was ik weer uitgelogd, er was een systeemfout, en dat was het.

    Verder moet ik na 3 weken zeggen dat het platform ook 2x niks is, je kunt alles wel vinden, het zit heel onlogisch in elkaar, het kost veel zoekwerk en ik stuit op vele ongemakken.
    Ik weet zeker, het gaat nooit wennen.

    Je kunt nog beter naar de IEX Markt Monitor kijken, daar gebeuren dingen, en alle belangrijke zaken zijn samengevat op 1 scherm.

    Het Saxo platform is overduidelijk bedacht door amateuristische computernerds die niks met de beurs hebben en niet snappen waar beleggers op zitten te wachten.
    Onbegrijpelijk dit.

    Ik moet nu steeds trap op, trap af, het is nog wel ergens goed voor, je blijft in beweging en het is goed voor je conditie.

    Maar wanneer wordt mijn probleem nu eens opgelost, mijn geduld is met gemak op.

    Zelf heb ik meer dan 15 jaar bij Binck gezeten.
    Ik ben niet al te handig met computers, maar ik moet wel zeggen, ik heb in al die 15 jaar nooit de helpdesk van Binck hoeven te benaderen omdat ik zelf ergens niet uit kon komen.
    En betreft storingen of dingen die niet goedgingen, het was een zeldzaamheid.

    Ik zou zeggen, zijn er niet wat voormalige Binck medewerkers die een soort van management buy out willen doen en het oude Binck systeem mee kunnen nemen?
  7. Zeus 25 oktober 2021 13:49
    quote:

    rene l schreef op 17 maart 2021 16:54:

    [...]

    Bedankt voor het plaatsen Hans, zelf heb ik nog geen mail gehad van Binck.

    Ik heb de demo eens geopend, en werkelijk, toch mijn grote verbazing, het ziet er gelikt uit, en een stuk sprankelender dan het huidige Binck.

    Natuurlijk is het pas een demo met nog niet alle mogelijkheden, maar ik heb het idee dat ik er heel snel aan gewend zal zijn en dat er niet echt veel veranderden gaat.

    Er wordt ook duidelijk aangegeven dat de tarieven ongewijzigd blijven.
    Het enige wat veranderd is dat de vaste kosten van 1 Euro per aandelentransactie komen te vervallen.

    Het rekeningnr. en de inlogcode blijven ook ongewijzigd, je hoeft zelf helemaal niets te doen.
    Wat mij betreft een compliment aan Binck/Saxo hoe ze dit allemaal zo geflikt hebben.

    Ik vind het prima zo, ik had mij al grote zorgen gemaakt toen ik een blik op de site van Saxo wierp.
    Voor mij is er in ieder geval geen enkele reden om op zoek te gaan naar een andere broker.
    Ik zie toevallig een berichtje van jouw ergens uit maart in dit draadje. Grappig hoe een mens zich vergissen kan.
  8. forum rang 7 Ron Kerstens 25 oktober 2021 13:55
    quote:

    WM77 schreef op 25 oktober 2021 13:12:

    [...]

    Niet al mijn orders worden uitgevoerd op het moment van opgeven van de order.
    Bij mij werkt het niet uitstekend. Ik heb er al wel een paar niet ontvangen. Dat kan ook best aan mijn telefoon liggen (Samsung S3) maar dat laat dus ook zien (wat mij betreft) dat SMS terugmelding beter is.
    Dat klopt, bij mij uiteraard ook niet maar de afmelding in de loop van de dag is bij mij wel correct. Nu heb ik wel altijd een internetverbinding op de iphone, weet eerlijk gezegd niet wat er gebeurt met pushmeldingen als dat niet het geval is.
  9. forum rang 7 Ron Kerstens 25 oktober 2021 14:07
    quote:

    Ron Kerstens schreef op 25 oktober 2021 13:55:

    [...]

    Dat klopt, bij mij uiteraard ook niet maar de afmelding in de loop van de dag is bij mij wel correct. Nu heb ik wel altijd een internetverbinding op de iphone, weet eerlijk gezegd niet wat er gebeurt met pushmeldingen als dat niet het geval is.
    @WM77;
    Ik heb het uit nieuwsgierigheid toch eens getest. Iphone op vliegtuigstand en dan order opgeven, ordermelding zie ik netjes op SaxotraderPro en uiteraard niet op mijn iphone. Als ik 10 min later mijn iphone weer aanzet komt er geen pushmelding maar zie ik wel op de saxoinvestor app een rood 2tje staan. Na inloggen zie ik dat de order is ingevoerd en uitgevoerd. Kortom, je hebt gelijk, het is wel een wezenlijk verschil waar je even op moet letten.
  10. forum rang 7 rene l 25 oktober 2021 14:30
    quote:

    Ron Kerstens schreef op 25 oktober 2021 13:58:

    @Rene Wat voor pc's en OS heb je boven en beneden staan ?
    Ron, ik heb het even uitgezocht, trap af trap op.

    Beneden:
    Lenova PC/AMD A6-9225/Windows 10 Home
    (Ca. 2 jaar oud, verbonden d.m.v. kabel met modem, hiermee kom ik niet of na zeer lange tijd binnen bij Saxo)

    Boven:
    Lenova PC/Intel Pentium CPU G3250/Windows 8.1
    (Ongeveer 5 jaar oud, verbinding via wifi, zonder problemen inloggen bij Saxo)

    Ik ga nu eerst de trap weer af en ga een stukkie fietsen, ik snap er gewoon helemaal niks van.
  11. forum rang 7 Ron Kerstens 25 oktober 2021 14:54
    Is het wellicht een idee om die pc van boven eens beneden aan te sluiten via je ethernetkabel ? Misschien zit die kabel achter een beschermde lanport oid. Als je bovenpc het beneden via de lankabel het ook niet doet weet je in elk geval dat het aan je routerinstelling/beveiliging ligt. Doet die pc het wel dan is er wat met je windows10 pc (antivirussoftware oid) aan de hand. Je beneden pc is standaard (en moderner dan boven) en zou het natuurlijk moeten doen. Andere oplossing is om de lankabel van de beneden pc eruit te trekken en hem via wifi te activeren om te kijken of Saxo het dan wel doet.
  12. [verwijderd] 25 oktober 2021 15:42
    IK ben nu sinds 3 okt over van binck naar Saxo. Het ging gelijk fout met een couponuitkering die plaatshad net op de 3e okt. Zo bleef het bedrag bij BInck. De eerste week een drama om de helpdesk te benaderen en ook de tickets. Maar na een week begon het tij te keren en kreeg netjes antwoord op mijn tickets, het couponbedrag op mijn rekening bij saxo en ook het verlies wat ik leed bij de verlate overboeking van de couponrente ( was in TrY). Ik heb mij in een week flink verdiept in het systeem en eerlijk is eerlijk het valt mij niet tegen. Binck was zeker gebruikersvriendelijker. Maar 80% is nagenoeg gelijk. die 20% neem ik dus voor lief en heb ik eigenlijk niet nodig. Orders en overboekingen gaan zeer snel en overzichtelijk en worden keurig gemeld. Ik heb voorheen veel in opties gehandeld bij Binck ging dat prima. Saxo blijkbaar minder, Zij hanteren andere regels, maar inviduele optiesorders gaan prima. Ja dat verhaal over margin is lastig maar volgens mij vanwege de risicobeheersing etc wat ik overigens niet verkeerd vind als oud bankman. Veel ellende in de afgelopen 20 jaar meegemaakt over die margin. Veel beleggers weten geen maat.. ABN , heb ik vernomen heeft ook strenge regels bij margins. Overall ben ik tevreden over Saxo en de zaken die bij Saxo niet lekker lopen doe ik gewoon bij andere aanbieder ook goed voor de spreiding. Wat betreft de snelheid van het inladen van de data is af en toe wel een dingetje maar ligt bij mij aan de brouwser. Edge doet bij mij het beste. Hopelijk gaat de storm nu liggen over Saxo en is het business as useal. Dit is mijn mening en ervaring na 3 weken Saxo.
8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 145 146 147 148 149 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.