Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Van Binck naar Saxo?

8.139 Posts
Pagina: «« 1 ... 86 87 88 89 90 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Jantje__belegger 6 oktober 2021 18:37
    quote:

    closer schreef op 6 oktober 2021 18:29:

    [...]
    LOL

    Ik begin al een beetje te wennen, maar ik mis vooral het gemak van de Binck app voor mobiel.
    Ik mis de app van Binck ook. Maar ook de wijze waarop ik mijn schaduwportefeuille had ingericht. Met een heel specifieke reden in één overzicht precies wat ik hebben wel.

    Morgen ga ik maar iets in Excel knutselen en moet dan periodiek de koersen erin laden. Echt van deze tijd.

  2. Jantje__belegger 6 oktober 2021 18:38
    quote:

    rationeel schreef op 6 oktober 2021 18:35:

    [...]
    Des te beter:)

    Houden zo:)

    Vermeerderen, natuurlijk op een prettige manier:)
    Zeker.

    Maar om eerlijk te zijn: ik heb het gevoel dat de rek een beetje uit de beurs aan het gaan is. Ik zie een klap aankomen waar ik geen deelgenoot van wil zijn. Maar ja, mijn gevoel daar hebben jullie niks aan.
  3. forum rang 7 Ron Kerstens 6 oktober 2021 20:20
    quote:

    Jantje__belegger schreef op 6 oktober 2021 18:16:

    [...]

    Dat waardeer ik ook, maar ga nou niet net doen alsof het allemaal puike boel is.

    Ik ben de laatste dagen net bezig met Saxo Investor en ben blij dat ik in dat gebrekkig ding een beetje wat kan vinden, dan is het wel weer flink shit dat eigenlijk Saxo Trader GO veel beter blijkt te zijn. Als ik dat had geweten dan had ik me de moeite van Investor bespaard.

    Jantje, je bent een hele aparte. Iedereen, m’n Saxo, heeft het gedaan behalve Jantje die niks leest en zich niet informeert. Het staat heel duidelijk op hun site en in de mails wat en voor wie de 3 platforms bedoeld zijn. Als je echt wil handelen zou ik eens de desktop versie (SaxoTrader Pro) proberen, een behoorlijke verbetering tov Protrader van Binck. Draait hier nu op 2 schermen en na 2 dagen kan ik er behoorlijk overweg mee.

  4. forum rang 7 A3aan 6 oktober 2021 20:33
    quote:

    WM77 schreef op 6 oktober 2021 15:38:

    Elke keer als ik inlog krijg ik een melding van corp actions over het ING keuzedividend. De keuze is al doorgevoerd maar toch blijf ik die krijgen. Heeft iedereen dat of ligt dat aan mij? Volgens de servicedesk is het om zeker te weten dat ik op de hoogte ben van het event maar ik twijfel daar een beetje aan.

    Daarnaast kan ik geen geld uitbetalen omdat mijn tegenrekening niet opgezet is. Meer mensen die daar last van hebben?

    Ik ook. Is best irritant. Staat gewoon op kas maar willen klaarblijkelijk herbeleggen opdringen.
  5. WM77 6 oktober 2021 20:51
    quote:

    closer schreef op 6 oktober 2021 18:29:

    [...]
    LOL

    Ik begin al een beetje te wennen, maar ik mis vooral het gemak van de Binck app voor mobiel.
    '

    Ja, mobiel vind ik ook drama. Maar het feit dat het dagresultaat niet per fonds beschikbaar is vind ik wel het grootste minpunt. Vanmiddag ging het weer met duizenden omhoog en omlaag en het is zo lastig te zien welke fondsen dit precies veroorzaakten.
  6. van Puffelen 6 oktober 2021 22:56
    [quote alias=A3aan id=13726873 date=202110062033]
    [...]

    Ik ook. Is best irritant. Staat gewoon op kas maar willen klaarblijkelijk herbeleggen opdringen.
    [/quote
    Ja, bij mij ook. Ik ben vooral een dividendbelegger, heb nogal wat BDC's en REIT's in USD-portefeuille.
    Dus ontvang al jaren elke maand cash dividenden hiervan, heb dat al meerdere malen aangegeven in Instructies, maar iedere keer geeft hij bij een nieuwe inlog weer herbelegging aan i.p.v. cash. Vanavond heb ik ze een mail(orderticket heet dat geloof ik) gestuurd waarin ik dit probleem schets en dat ik absoluut geen aandelen wil maar cash en dat ik hun verantwoordelijk hou, mocht dit fout gaan. Ze weten er namelijk nu van in ieder geval, wordt vervolgd.
  7. Jantje__belegger 7 oktober 2021 09:02
    quote:

    Ron Kerstens schreef op 6 oktober 2021 20:20:

    [...]

    Jantje, je bent een hele aparte. Iedereen, m’n Saxo, heeft het gedaan behalve Jantje die niks leest en zich niet informeert. Het staat heel duidelijk op hun site en in de mails wat en voor wie de 3 platforms bedoeld zijn. Als je echt wil handelen zou ik eens de desktop versie (SaxoTrader Pro) proberen, een behoorlijke verbetering tov Protrader van Binck. Draait hier nu op 2 schermen en na 2 dagen kan ik er behoorlijk overweg mee.

    @Ron: waar kan ik die desktop versie best downloaden?
  8. Jantje__belegger 7 oktober 2021 10:01
    Direct gedaan en het werkt.

    Wat ik nog niet kan vinden, in geen enkele van de apps: bij Binck had ik altijd een overzicht van mijn kas waarbij elke mutatie een + of een - liet zien, daardoor was het geheel controleerbaar.

    Ik zie nu wel de mutatie, b.v. een geschreven put ASML 2 stuks tegen 4 Euro per stuk, maar ik zie niet de financiële mutatie van 800 Euro.

    Ook de afboeking van de kosten is lastig te volgen. Bij "Te verwerken kas" staat wel de kosten van die twee geschreven opties, maar nergens zie ik bij het kassaldo de werkelijke afboeking.
  9. tedje007 7 oktober 2021 11:14
    Voor de 2e keer gaat het mis met de juiste en volledige weergave van dividend bij Saxo. Dit keer een US aandeel. Via de chat contact gezocht (mijn advies, zsm medewerker vragen want die chatbot helpt je niet). Eerste reactie alweer zeer empathisch: wat goed dat u dit aangeeft, dit is natuurlijk heel vervelend. Nagekeken: blijkt idd weer niet juist te zijn. Om dan vervolgens heel klantvriendelijk te vragen of ik de melding wil doorgeven aan de helpdesk zodat zij er een ticket van kunnen aanmaken. Mijn ergernis neemt met de dag toe. Moet ik nu fors meer geld betalen om vervolgens iedere dag zelf te moeten controleren of de info klopt en dan zelf weer de meldingen gaan doen om het gecorrigeerd te krijgen. Dit geeft toch totaal geen vertrouwen dat deze partij de zaken op orde heeft? Geldoverboeking duurt overigens ook langer dan ik bij Binck gewend was (heb mijn kassaldo maar alvast weggehaald) en op mijn klachten heb ik nu 7 dagen later nog steeds geen reactie. Saxo sucks.
  10. [verwijderd] 7 oktober 2021 12:42
    IK heb nog steeds geen coupon ontvangen van een obligatielening. Deze coupondatum viel precies in het overzetweekend. Iemand ook daar ervaring mee? Moest ook een ticket laten aanmaken. Nog steeds geen antwoord. terwijl mijn vriend die nog bij Binck zit reeds maandag 4 okt zijn coupon heeft bijschreven gekregen
  11. Jantje__belegger 7 oktober 2021 12:45
    quote:

    Zeus schreef op 7 oktober 2021 11:17:

    @Jantje.
    In de desktopversie kun je bovenaan kiezen voor 'rekening'. Vervolgens kun je daar kiezen voor 'transactieoverzicht'. Daar zie je dan de geldbedragen die met je orders gemoeid zijn.
    Het is wat omslachtig maar zo doe ik het.
    Daar zie ik niet afboekingen van de transactiekosten, wel?
8.139 Posts
Pagina: «« 1 ... 86 87 88 89 90 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.