Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
11,295   +0,115   (+1,03%) Dagrange 10,935 - 11,375 1.738.269   Gem. (3M) 1,3M

Just Eat Takeaway.com 2021

24.314 Posts
Pagina: «« 1 ... 620 621 622 623 624 ... 1216 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Riding the Tiger 28 september 2021 09:37
    Een Market cap van 14 mia euro voor een omzet van 3 Mia euro en dik verlies, het is nog steeds een peperduur aandeel. Oplopende interestvoeten zal de koers niet vooruithelpen. Ford heeft een beurswaarde van 56 Mia voor een omzet van 136 Mia $. Ford zal volop inzetten op electrische wagens... We gaan back 2 basics, een beetje realiteitszin kan geen kwaad... De vergelijking is enkel maar om aan te tonen hoe ver we van de realiteit af zijn met sommige tech aandelen. En maaltijden bezorgen in niet echt high tech... volgens mijn bescheiden mening....
  2. forum rang 6 Bert12345 28 september 2021 09:43
    quote:

    Riding the Tiger schreef op 28 september 2021 09:37:

    Een Market cap van 14 mia euro voor een omzet van 3 Mia euro en dik verlies, het is nog steeds een peperduur aandeel. Oplopende interestvoeten zal de koers niet vooruithelpen. Ford heeft een beurswaarde van 56 Mia voor een omzet van 136 Mia $. Ford zal volop inzetten op electrische wagens... We gaan back 2 basics, een beetje realiteitszin kan geen kwaad... De vergelijking is enkel maar om aan te tonen hoe ver we van de realiteit af zijn met sommige tech aandelen. En maaltijden bezorgen in niet echt high tech... volgens mijn bescheiden mening....
    Denk ook dat dit verdienmodel zuigt, maar velen zullen het niet met ons eens zijn.
  3. langetermijner 28 september 2021 10:09
    quote:

    Mikkel_64 schreef op 28 september 2021 09:54:

    Zou je me kunnen toelichten wat exact de toegevoegde waarde is van een share-based compensatie programma? Was dit enkele weken terug op 80 euro niet een betere timing geweest ?
    Het doel is om werknemers aan het bedrijf te binden en de belangen van werknemers gedeeltelijk op een lijn brengen met die van aandeelhouders (een hogere koers op de lange termijn)

    Dat het bericht nu naar buiten komt betekent niet per definitie dat de shares op deze koers worden uitgegeven. SBC-schemes zijn er in alle soorten en maten, wanneer en tegen welke voorwaarden de werknemer deze aandelen ontvangen kan ik niet 1,2,3 zeggen. De kans is echter wel heel groot dat dit aandelen zijn die werknemers afgelopen jaar al hebben verdiend en dat deze uitgifte is bedoeld om af te rekenen.
  4. andrejes 28 september 2021 10:14
    quote:

    langetermijner schreef op 28 september 2021 10:09:

    [...]
    Het doel is om werknemers aan het bedrijf te binden en de belangen van werknemers gedeeltelijk op een lijn brengen met die van aandeelhouders (een hogere koers op de lange termijn)

    Dat het bericht nu naar buiten komt betekent niet per definitie dat de shares op deze koers worden uitgegeven. SBC-schemes zijn er in alle soorten en maten, wanneer en tegen welke voorwaarden de werknemer deze aandelen ontvangen kan ik niet 1,2,3 zeggen. De kans is echter wel heel groot dat dit aandelen zijn die werknemers afgelopen jaar al hebben verdiend en dat deze uitgifte is bedoeld om af te rekenen.
    morgen dus
    It is expected that Admission of the Plan Shares on the London Stock Exchange and on Euronext Amsterdam will become effective on or around 9.00 a.m. CET on 29 September 2021.
  5. [verwijderd] 28 september 2021 10:20
    quote:

    langetermijner schreef op 28 september 2021 10:09:

    [...]
    Het doel is om werknemers aan het bedrijf te binden en de belangen van werknemers gedeeltelijk op een lijn brengen met die van aandeelhouders (een hogere koers op de lange termijn)

    Dat het bericht nu naar buiten komt betekent niet per definitie dat de shares op deze koers worden uitgegeven. SBC-schemes zijn er in alle soorten en maten, wanneer en tegen welke voorwaarden de werknemer deze aandelen ontvangen kan ik niet 1,2,3 zeggen. De kans is echter wel heel groot dat dit aandelen zijn die werknemers afgelopen jaar al hebben verdiend en dat deze uitgifte is bedoeld om af te rekenen.
    Top man, thanks voor de heldere toelichting!
  6. langetermijner 28 september 2021 10:26
    quote:

    andrejes schreef op 28 september 2021 10:14:

    [...]
    morgen dus
    It is expected that Admission of the Plan Shares on the London Stock Exchange and on Euronext Amsterdam will become effective on or around 9.00 a.m. CET on 29 September 2021.
    Yes, technisch worden de aandelen morgen verhandelbaar maar zoals ik al zij kan het dus bijvoorbeeld best zo zijn dat werknemers twee jaar geleden al "virtual shares" hadden ontvangen die na 2 jaar bij het bedrijf blijven worden omgezet naar echte aandeelen. Ik ken verder de details niet maar de kans is heel groot dat werknemers deze aandelen op een hogere koers hadden ontvangen, gezien het koersverloop van JET.

    Ik denk dat zij net als de aandeelhouders niet zo blij zijn met deze koers. Ben benieuwd of zo nog wel achter Jitse Groen staan, op Glasdoor heeft Jitse tenminste nog wel een goede rating.
  7. forum rang 6 Bert12345 28 september 2021 10:36
    quote:

    langetermijner schreef op 28 september 2021 10:26:

    [...]
    twee jaar geleden al "virtual shares" hadden ontvangen die na 2 jaar bij het bedrijf blijven worden omgezet naar echte aandeelen.
    Men noemt een dergelijke constructie ook weleens een calloptie met een uitoefenprijs t.t.v. toekenning.
  8. forum rang 5 Hoppschwiiz 28 september 2021 11:13
    quote:

    Riding the Tiger schreef op 28 september 2021 09:37:

    Een Market cap van 14 mia euro voor een omzet van 3 Mia euro en dik verlies, het is nog steeds een peperduur aandeel. Oplopende interestvoeten zal de koers niet vooruithelpen. Ford heeft een beurswaarde van 56 Mia voor een omzet van 136 Mia $. Ford zal volop inzetten op electrische wagens... We gaan back 2 basics, een beetje realiteitszin kan geen kwaad... De vergelijking is enkel maar om aan te tonen hoe ver we van de realiteit af zijn met sommige tech aandelen. En maaltijden bezorgen in niet echt high tech... volgens mijn bescheiden mening....
    AB voor je post. JET is id schreeuwend duur voor een bedrijf dat geen pepernoot verdient in een markt met een paar concurrenten met diepe zakken. Zie dan maar eens bij te sturen. (Personeel minder betalen of schrappen? Fees verhogen?) Kansloos
24.314 Posts
Pagina: «« 1 ... 620 621 622 623 624 ... 1216 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.