Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel FuelCell Energy Inc OTC:FCEL.Q, US35952H7008

Vertraagde koers (usd) Verschil Volume
6,160   -0,850   (-12,13%) Dagrange 5,870 - 9,450 13.371.592   Gem. (3M) 25,1M

Forum FuelCell Energy geopend

1.456 Posts
Pagina: «« 1 ... 59 60 61 62 63 ... 73 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Zoon van FcFn 15 september 2021 02:04
    quote:

    Rendementmaker schreef op 14 september 2021 16:24:

    [...]

    Zoals jullie zien op 9 september nog getipt, hoop dat er velen met mij hebben bijgekocht en/of zijn ingestapt.
    Even nog een lekkere lange neus naar de Zure Ridder..!

    Deze jonge heeft ze vanaf ja echt waar vanaf 17ct.
    Ik moet zeggen dat toen de 29$ op de borden stond ik voor heel even miljonair was.
    Dat is helaas momenteel wel anders..
    Ben toch te greedy geweest en heb veel zien verdampen.

    Maja heb wel een leuke Mercedes voor de deur staan en al een flink deel van mijn hypotheek af betaald.
    Ook heb ik nu een leuke cent op de bank staan om lekker leuke dingen mee te kunnen doen.

    Heb bij degiro nog vrije munten genoeg om mee te spelen en ook nog 45000 aandelen Fcell in porto.

    Dus ja Ridder...

    What Fool's can doooo..

    En dan te weten dat dit alles nog masr het begin is.

    Get the fuck out of here.
    Or get in.....

    Lutsert..
  2. forum rang 10 DeZwarteRidder 16 september 2021 00:46
    Schoner en duurzaam

    Tata Steel is de laatste jaren steeds meer onder vuur komen te liggen. De producent is een van de grootste CO2-uitstoters en de uitstoot van giftige stoffen leidt tot gezondheidsklachten bij omwonenden. Een recent, zorgwekkend RIVM-rapport was een kantelpunt. Lokale bestuurders, Kamerleden en omwonenden vroegen zich af of de staalindustrie nog wel toekomst heeft in de IJmond.

    Door het pr-offensief van woensdag pakt Tata Steel de regie deels weer terug in de discussie over de eigen toekomst. Het staalbedrijf dwingt politiek Den Haag hiermee serieus te investeren in waterstof, iets waar volgens critici tot nu toe te lang mee is gewacht.

    Tata-directeur Van den Berg wilde woensdag geen prijskaartje hangen aan de waterstofroute, maar noemde overheidssubsidie 'onontbeerlijk'. Volgens eerdere ramingen van vakbond FNV Metaal gaat de overstap van Tata op waterstof €1,4 mrd kosten. Volgens Van den Berg 'begrijpt en aanvaardt' de Indiase aandeelhouder dat de koerswijziging financiële consequenties heeft. Maar het is onduidelijk of het moederbedrijf financieel wil bijspringen.

    Geld en energie

    Eerste vraag aan politici is dan ook: hoeveel geld willen zij uittrekken voor de vergroening van Tata Steel én de rest van de zware industrie. Zij ziet groene waterstof als de ultieme techniek om de CO2-uitstoot te verlagen.

    Tot nu toe heeft het kabinet ongeveer €100 mln vrijgemaakt voor de ontwikkeling van waterstof. Veel te weinig om de eigen ambities waar te maken, menen experts. De politiek zal fors meer moeten gaan investeren: in installaties, in de infrastructuur en in het afgeven van de benodigde vergunningen. Aparte subsidieregelingen voor waterstof zijn er nog niet.

    Ook de beschikbaarheid is een probleem. Groene waterstof wordt gemaakt met duurzame energie van windparken en zonneweiden. Alleen is er nog te weinig duurzame energie beschikbaar voor Tata Steel, en andere bedrijven, om groene waterstof te maken. Het staalbedrijf heeft maar liefst 6 gigawatt duurzaam opgewekte stroom nodig voor de productie van groen staal. Ter vergelijking: dit jaar is het totaalvermogen wind op zee 2,5 gigawatt.

    Ondenkbaar

    De beperkte beschikbaarheid van hernieuwbare energie en het ontbreken van een infrastructuur maakt groene waterstof voor Nederland een kostbaar middel. En de overstap naar waterstofstaal is niet morgen geregeld. Annemarie Manger, directeur Klimaat van Tata Steel, schetste dat het bedrijf pas na 2030 met waterstof gaat produceren. Ook noemt ze het onwaarschijnlijk dat voor die tijd één van de twee hoogovens sluit, of de Kooksfabriek 2, een belangrijke bron van overlast in de omgeving.

    Omwonenden zijn dan ook niet volledig overtuigd van de 'radicale koerswijziging' zoals Tata het zelf noemt. Sanne Walvisch van stichting FrisseWind.nu reageert 'voorzichtig positief' op het nieuws, maar vraagt zich af of er geen oplossing voor de kortere termijn is. 'Het betekent dat onze kinderen nog opgroeien in de gevaarlijke uitstoot. Dat is ondenkbaar.'

    Lees het volledige artikel: fd.nl/bedrijfsleven/1412761/tata-dwin...
  3. Zoon van FcFn 16 september 2021 01:08
    quote:

    Bakker24 schreef op 14 september 2021 16:01:

    Mooi aandeel voor de lange termijn. Koers van $30 ligt dichterbij dan men denkt.
    Er schijnen nog altijd veel shortende partijen aanwezig te zijn helaas...
    Mischien zitten ze in de problemen, of mischien krijgen ze het wel nog lager hier...
    Ik kan mezelf echt niet voorstellen dat ze het onder de 5$ kunnen gaan trekken..
    Maja...

    Ook hier ga ik als het toch zover gaat komen er nog een deel bij nemen voor de korte termijn.

    Het kan mijns inziens echt niet lang meer gaan duren alvorens echt de weg omhoog weer word ingeslagen..

    Voor de LT is mijn vertrouwen zeker toe genomen.

    Succes.
  4. Zoon van FcFn 16 september 2021 01:15
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 16 september 2021 00:46:

    Schoner en duurzaam

    Tata Steel is de laatste jaren steeds meer onder vuur komen te liggen. De producent is een van de grootste CO2-uitstoters en de uitstoot van giftige stoffen leidt tot gezondheidsklachten bij omwonenden. Een recent, zorgwekkend RIVM-rapport was een kantelpunt. Lokale bestuurders, Kamerleden en omwonenden vroegen zich af of de staalindustrie nog wel toekomst heeft in de IJmond.

    Door het pr-offensief van woensdag pakt Tata Steel de regie deels weer terug in de discussie over de eigen toekomst. Het staalbedrijf dwingt politiek Den Haag hiermee serieus te investeren in waterstof, iets waar volgens critici tot nu toe te lang mee is gewacht.

    Tata-directeur Van den Berg wilde woensdag geen prijskaartje hangen aan de waterstofroute, maar noemde overheidssubsidie 'onontbeerlijk'. Volgens eerdere ramingen van vakbond FNV Metaal gaat de overstap van Tata op waterstof €1,4 mrd kosten. Volgens Van den Berg 'begrijpt en aanvaardt' de Indiase aandeelhouder dat de koerswijziging financiële consequenties heeft. Maar het is onduidelijk of het moederbedrijf financieel wil bijspringen.

    Geld en energie

    Eerste vraag aan politici is dan ook: hoeveel geld willen zij uittrekken voor de vergroening van Tata Steel én de rest van de zware industrie. Zij ziet groene waterstof als de ultieme techniek om de CO2-uitstoot te verlagen.

    Tot nu toe heeft het kabinet ongeveer €100 mln vrijgemaakt voor de ontwikkeling van waterstof. Veel te weinig om de eigen ambities waar te maken, menen experts. De politiek zal fors meer moeten gaan investeren: in installaties, in de infrastructuur en in het afgeven van de benodigde vergunningen. Aparte subsidieregelingen voor waterstof zijn er nog niet.

    Ook de beschikbaarheid is een probleem. Groene waterstof wordt gemaakt met duurzame energie van windparken en zonneweiden. Alleen is er nog te weinig duurzame energie beschikbaar voor Tata Steel, en andere bedrijven, om groene waterstof te maken. Het staalbedrijf heeft maar liefst 6 gigawatt duurzaam opgewekte stroom nodig voor de productie van groen staal. Ter vergelijking: dit jaar is het totaalvermogen wind op zee 2,5 gigawatt.

    Ondenkbaar

    De beperkte beschikbaarheid van hernieuwbare energie en het ontbreken van een infrastructuur maakt groene waterstof voor Nederland een kostbaar middel. En de overstap naar waterstofstaal is niet morgen geregeld. Annemarie Manger, directeur Klimaat van Tata Steel, schetste dat het bedrijf pas na 2030 met waterstof gaat produceren. Ook noemt ze het onwaarschijnlijk dat voor die tijd één van de twee hoogovens sluit, of de Kooksfabriek 2, een belangrijke bron van overlast in de omgeving.

    Omwonenden zijn dan ook niet volledig overtuigd van de 'radicale koerswijziging' zoals Tata het zelf noemt. Sanne Walvisch van stichting FrisseWind.nu reageert 'voorzichtig positief' op het nieuws, maar vraagt zich af of er geen oplossing voor de kortere termijn is. 'Het betekent dat onze kinderen nog opgroeien in de gevaarlijke uitstoot. Dat is ondenkbaar.'

    Lees het volledige artikel: fd.nl/bedrijfsleven/1412761/tata-dwin...
    Niet Apeldoorn maar Fuelcell Energy Inc bellen dan...
  5. forum rang 5 Ronald Engels 16 september 2021 02:31
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 16 september 2021 00:46:

    Schoner en duurzaam

    Tata Steel is de laatste jaren steeds meer onder vuur komen te liggen. De producent is een van de grootste CO2-uitstoters en de uitstoot van giftige stoffen leidt tot gezondheidsklachten bij omwonenden. Een recent, zorgwekkend RIVM-rapport was een kantelpunt. Lokale bestuurders, Kamerleden en omwonenden vroegen zich af of de staalindustrie nog wel toekomst heeft in de IJmond.

    Door het pr-offensief van woensdag pakt Tata Steel de regie deels weer terug in de discussie over de eigen toekomst. Het staalbedrijf dwingt politiek Den Haag hiermee serieus te investeren in waterstof, iets waar volgens critici tot nu toe te lang mee is gewacht.

    Tata-directeur Van den Berg wilde woensdag geen prijskaartje hangen aan de waterstofroute, maar noemde overheidssubsidie 'onontbeerlijk'. Volgens eerdere ramingen van vakbond FNV Metaal gaat de overstap van Tata op waterstof €1,4 mrd kosten. Volgens Van den Berg 'begrijpt en aanvaardt' de Indiase aandeelhouder dat de koerswijziging financiële consequenties heeft. Maar het is onduidelijk of het moederbedrijf financieel wil bijspringen.

    Geld en energie

    Eerste vraag aan politici is dan ook: hoeveel geld willen zij uittrekken voor de vergroening van Tata Steel én de rest van de zware industrie. Zij ziet groene waterstof als de ultieme techniek om de CO2-uitstoot te verlagen.

    Tot nu toe heeft het kabinet ongeveer €100 mln vrijgemaakt voor de ontwikkeling van waterstof. Veel te weinig om de eigen ambities waar te maken, menen experts. De politiek zal fors meer moeten gaan investeren: in installaties, in de infrastructuur en in het afgeven van de benodigde vergunningen. Aparte subsidieregelingen voor waterstof zijn er nog niet.

    Ook de beschikbaarheid is een probleem. Groene waterstof wordt gemaakt met duurzame energie van windparken en zonneweiden. Alleen is er nog te weinig duurzame energie beschikbaar voor Tata Steel, en andere bedrijven, om groene waterstof te maken. Het staalbedrijf heeft maar liefst 6 gigawatt duurzaam opgewekte stroom nodig voor de productie van groen staal. Ter vergelijking: dit jaar is het totaalvermogen wind op zee 2,5 gigawatt.

    Ondenkbaar

    De beperkte beschikbaarheid van hernieuwbare energie en het ontbreken van een infrastructuur maakt groene waterstof voor Nederland een kostbaar middel. En de overstap naar waterstofstaal is niet morgen geregeld. Annemarie Manger, directeur Klimaat van Tata Steel, schetste dat het bedrijf pas na 2030 met waterstof gaat produceren. Ook noemt ze het onwaarschijnlijk dat voor die tijd één van de twee hoogovens sluit, of de Kooksfabriek 2, een belangrijke bron van overlast in de omgeving.

    Omwonenden zijn dan ook niet volledig overtuigd van de 'radicale koerswijziging' zoals Tata het zelf noemt. Sanne Walvisch van stichting FrisseWind.nu reageert 'voorzichtig positief' op het nieuws, maar vraagt zich af of er geen oplossing voor de kortere termijn is. 'Het betekent dat onze kinderen nog opgroeien in de gevaarlijke uitstoot. Dat is ondenkbaar.'

    Lees het volledige artikel: fd.nl/bedrijfsleven/1412761/tata-dwin...
    ==========================

    DeZwarteRidder,

    Even heel kort, om slechts 300.000 ton CO2 uitstoot te verminderen van een van de Blast Fornuizen via schone waterstof via windmolens en electrolyzers, zijn ruwweg zo`n 1000 windmolens op zee nodig van ieder 9 MWh en als ik me nog goed herinner 105 electrolyzers van de firma Hydrogenics Co van ieder minimaal 3 MWh capaciteit, die ieder ruwweg 5 a 6 kg waterstof / uur produceren en nog vele andere kostbare apparatuur, enzv.

    Een grap die Tatasteel voor het schoonmaken van slechts een Blast Fornuis, ruwweg 2.3 miljard euro aan nieuwe kapitaalinvesteringen zou kosten en dan is op zijn best slechts een Blast Fornuis schoon!!!!!!

    Ter informatie heb in 2019 of 2020, geplaats op het Klimaat Forum IEX, de volledige berekening, enzv. opgestuurd naar de Nieuwsdienst en Directie Tatasteel en kreeg tot 2X toe na aandringen slechts min of meer te horen geen belangstelling, men wilde niet gebruik maken van mijn erediensten/adviezen.

    Heb toen inderdaad ook de informatie over Molten Carbonate Fuel Cells van FuelCell Energy Inc met complete uitleg en van electrolyzers van Hydrogenics Co per E-mail opgestuurd naar TATA-Steel.

    In Nederland is het inderdaad zinloos om te proberen ook één goed bedrijf zoals Tata-Steel aan te bieden op "erediensten" basis te willen helpen en/of te adviseren, men denkt n.l. altijd het zelf beter te weten, of je moet een gigantisch duur adviesbureau zijn zoals McKinsey/Roland Berger, die daarna het TATA personeel individueel gaan uitmelken naar hun kennis en hun oplossingen en dit na drie maanden als Rapport tegen 500.000 USD of veel meer, op tafel leggen als zijnde de oplossingen gevonden door hun Adviesbureaus! Zinloos!

    Let op mijn woorden, TATA-Steel over op groene waterstof Blast Fornuizen gaat de komende 10 jaar en wellicht nooit gebeuren, alleen oude ingenieurs en vakmensen kunnen dit oplossen.
    Advies bureaus zullen er alleen stinkend rijk aan worden zonder enige prestaties en uiteindelijk zal men gedwongen de tent sluiten en overplaatsen naar India, Vietnam of China!

    M.v.g. Ronald
  6. Zoon van FcFn 17 september 2021 02:41
    Aan Ronald Engels.

    Hey Ronald.
    Een tijdje geleden toen Fcel gruwelijk omhoog ging, adviseerde jij ons om snel onze aandelen te verkopen.
    Blind van de euforie destijds moest ik daar om lachen.
    Beter had ik naar jou geluisterd toen.

    Je hebt 100% gelijk gekregen dat maanden later Fcell veel goedkoper zou zijn.
    En jammer maar waar, het is ook zo gebleken.

    Ook heb je toen gezegd dat voor jou Fcell op 5$ weer koop waardig zou wezen en dat je er dan nog wel eens naar zou willen kijken.

    Wat ik me nu af vraag is wat je er nu van denkt!
    Die 5$ daar is die dichtbij inmiddels.
    Of die daar ook echt komen gaat, who knows.

    Maar wat is nu jou gedachte gezien de huidige situatie qua marketing en de onlangs overlegde Q3 cijfers...?

    Zou je Fcell nogaltijd afraden...

    Groet FcFn.
  7. forum rang 10 DeZwarteRidder 18 september 2021 11:48
    quote:

    Zoon van FcFn schreef op 18 september 2021 02:05:

    Zo het er nu uitziet kost Fcell de komende maandag ongeveer 6.50$....

    Wat zouden ze denken jullie 20 september 2024 kosten dan...

    2$ of 200$.....

    Iets om over na te denken....

    Ik ga voor het laatste..
    Vergeet dat laatste bedrag maar gauw.
  8. rivo 20 september 2021 09:30
    In de rand...

    Bill Gates haalt miljard op voor ontwikkeling schone energie

    Amerikaanse bedrijven als American Airlines, Microsoft en General Motors hebben in totaal 1 miljard dollar gedoneerd aan een initiatief van Bill Gates. Het geld wordt gebruikt om de ontwikkeling van technologieën te stimuleren die moeten leiden tot schone energie. Het project van Gates heet Breakthrough Energy en richt zich onder meer op groene waterstof en duurzame vliegtuigbrandstof.

    Die oplossingen zijn nog niet goedkoop genoeg om in de praktijk te worden gebruikt. Zo is duurzame vliegtuigbrandstof nog altijd vijf keer zo duur als kerosine. Gates wil met het initiatief een bijdrage leveren aan de doelstelling om tegen 2050 bijna geen broeikasgassen meer uit te stoten.

    Vorige maand kwam VN-klimaatpanel IPCC nog met een alarmerend rapport. Volgens de onderzoekers kan de aarde in de komende twee decennia met 1,5 graad opwarmen als drastische maatregelen uitblijven om de uitstoot van broeikasgassen te beperken. Het IPCC concludeerde dat de mensheid ontegenzeggelijk verantwoordelijkheid draagt voor het opwarmen van de aarde.

    Steun
    De steun van de bedrijven komt tegen de achtergrond van de plannen van de Amerikaanse president Joe Biden om de CO2-uitstoot sneller te reduceren. Eerder deze maand liet de regering weten dat de luchtvaart tegen 2030 een vijfde minder broeikasgassen moet uitstoten.

    Ook Bank of America, staalproducent ArcelorMittal, de Boston Consulting Group en vermogensbeheerder BlackRock hebben geld gedoneerd aan het initiatief van Gates.

    Volgens de medeoprichter van Microsoft is er in totaal zo’n 50 biljoen dollar (zo’n 43.000 miljard euro) nodig om de uitstoot van broeikasgassen wereldwijd naar nul terug te brengen.
  9. wesmail 27 september 2021 16:20
    DANBURY, Conn., 27 september 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- FuelCell Energy(Nasdaq: FCEL), een wereldleider op het gebied van brandstofceltechnologie — met als doel zijn gepatenteerde, ultramoderne brandstofcelplatforms te gebruiken om een ??wereld mogelijk te maken die wordt aangedreven door schone energie — juicht de Californische gouverneur Gavin Newsom toe bij de ondertekening van Senaat Bill 155, die een verlenging met twee jaar omvat van het Fuel Cell Net Energy Metering-programma, bekend als Fuel Cell NEM. Dit wetsvoorstel vertegenwoordigt een enorme investering in het verlichten van de effecten van klimaatverandering in Californië door middel van milieubescherming, beperking van extreme hitte, kustherstel en preventie van natuurbranden. De noodproclamatie van gouverneur Newsom in juli gaf aan dat Californië alle beschikbare hulpmiddelen nodig heeft om ervoor te zorgen dat het elektriciteitsnet van Californië veerkrachtig blijft in het licht van extreme vraag-, hitte- en aanbodbeperkingen. de schone, altijd ingeschakeld vermogen dat brandstofcellen leveren, zal de broodnodige voordelen op het gebied van energie, het milieu en de volksgezondheid opleveren. Uitbreiding van het Fuel Cell NEM-programma zal klanten in Californië de zekerheid geven dat investeren in en het inzetten van schone alternatieve energiebronnen met basislast in het belang is van de staat als geheel en in overeenstemming is met de milieudoelstellingen van de staat.

    “Met brandstofcel NEM kunnen bedrijven hun eigen privékapitaal investeren in schone, stevige technologie die hun energieverbruik vermindert en hun ecologische voetafdruk verkleint door Scope 1, 2 en 3 emissies te verminderen, terwijl de staat profiteert van het behoud en het creëren van nieuwe banen, het verminderen van uitstoot van broeikasgassen, criteria luchtverontreinigende stoffen en watergebruik zonder directe prikkels”, zegt Jason Few, President en Chief Executive Officer van FuelCell Energy, Inc. de ambitie van de staat voor betrouwbare basislaststroom, investeringen in schone energie, het scheppen van banen en milieubescherming.”

    Het Fuel Cell NEM-programma stelt klanten die brandstofcelsystemen tot vijf megawatt ter plaatse installeren in staat om te worden verlost van het betalen van stand-by- en vertrekbelastingen die worden opgelegd door de nutsbedrijven in Californië die eigendom zijn van investeerders. De verlichting van deze kosten en het gebruik van opwekking ter plaatse via dit programma stelt klanten in Californië in staat hun energiekosten te stabiliseren, de instabiliteit te neutraliseren die het Californische net soms teistert en een negatieve invloed heeft op hun bedrijfsactiviteiten, en te investeren in schone, stevige energietechnologie.
1.456 Posts
Pagina: «« 1 ... 59 60 61 62 63 ... 73 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.