Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Fugro AEX:FUR.NL, NL00150003E1

Laatste koers (eur) Verschil Volume
16,900   0,000   (0,00%) Dagrange 16,680 - 17,000 383.282   Gem. (3M) 358,5K

Fugro - 2021 jaardraadje (voor iedereen)

17.762 Posts
Pagina: «« 1 ... 322 323 324 325 326 ... 889 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Bergonzi_deleted 21 mei 2021 21:01
    quote:

    ff_relativeren schreef op 21 mei 2021 20:30:

    Het is toch net alsof de algoritmes er op zijn afgesteld om binnen het trendkanaal te blijven he ? In ieder geval tot er FA-redenen zijn (als de omstandigheden dus veranderen).
    Lijkt het wel een beetje op ja, maar de druk blijft er wel op zitten en 1 aanleiding kan genoeg zijn om er doorheen te gaan.. nieuw speelveld krijgen we dan.
  2. forum rang 5 Henkie 1960 21 mei 2021 22:32
    Goedenavond Bergonzi,hoe denkt jij over mijn tweede bericht,kan je alles nog iets positiever maken?Buiten alles ik heb vorige week niks gekocht,gewacht tot vandaag,mijn vrouw overgehaald om met mij 1500 Air France/KLM te kopen voor €4,42.Ik zei dat we in een maand €1500 winst maken.Ach zo niet ook geen probleem.
  3. forum rang 6 Bergonzi_deleted 21 mei 2021 23:05
    quote:

    Henkie 1960 schreef op 21 mei 2021 22:32:

    Goedenavond Bergonzi,hoe denkt jij over mijn tweede bericht,kan je alles nog iets positiever maken?Buiten alles ik heb vorige week niks gekocht,gewacht tot vandaag,mijn vrouw overgehaald om met mij 1500 Air France/KLM te kopen voor €4,42.Ik zei dat we in een maand €1500 winst maken.Ach zo niet ook geen probleem.
    Goedenavond Henkie.. je bedoelt de verkoop van Seabed? Ik verwacht geen verdere wonderen, de koers reageerde eerder al vrij matig, maar misschien geeft het net dat bepalende zetje uit het dalende trendkanaal..
    KLM bungelt al een tijdje rond de 5 euro, dus van 4.42 naar 5.42 is goed mogelijk, zeker als de vakantiereizen weer op gang gaan komen..maar dat was jouw gok ook denk ik
  4. [verwijderd] 22 mei 2021 07:52
    Voor het eerst sinds tijden weer eens in Fugro gestapt, voorzichtig met wat aandelen; had ik natuurlijk al een paar maanden geleden moeten doen, maar ja er is zoveel keus in Beleggerswereld. Ingestapt uit overwegingen van een draai van het sentiment over dit soort aandelen in de laatste tijd, wat nog niet tot uitdrukking komt in de koers. Gewoon wat lijntjes trekken en dan verder speculeren. Tja stelt niet zoveel voor, maar je moet wat.......
  5. forum rang 8 aextracker 22 mei 2021 09:23
    Beter laat dan niet alrob !
    FUGRO zit \ werkt volop aan transitie.
    Van fossiel geologisch naar groen geologisch- & bodem technisch onderzoek.
    Olieprijzen die weer aantrekken, dus de oude tak van sport wordt marge technisch wat ruimer en groeuitechnisch kansrijker. Groentechnisch zien we steeds meer opdrachten.
    FUGRO moet eerst de Euro 10,- nu uitnemen en dat lijkt kansrijk.
    Dan ligt de weg open via Euro 11, naar euro 14,-

    Tzt Euro 20,- op de borden ?
    Why not ?
  6. [verwijderd] 23 mei 2021 08:42
    quote:

    aextracker schreef op 22 mei 2021 09:23:

    Beter laat dan niet alrob !
    FUGRO zit \ werkt volop aan transitie.
    Van fossiel geologisch naar groen geologisch- & bodem technisch onderzoek.
    Olieprijzen die weer aantrekken, dus de oude tak van sport wordt marge technisch wat ruimer en groeuitechnisch kansrijker. Groentechnisch zien we steeds meer opdrachten.
    FUGRO moet eerst de Euro 10,- nu uitnemen en dat lijkt kansrijk.
    Dan ligt de weg open via Euro 11, naar euro 14,-

    Tzt Euro 20,- op de borden ?
    Why not ?
    Inderdaad dat groentechnisch onderzoek heeft de toekomst; als ik enkel zie, hoe naarstig gezocht moet worden naar de grondstoffen die nodig zijn voor accu's e.d., waar tekorten dreigen, dan heeft Fugro de toekomst als ze meegaan met die ontwikkeling. Ik vraag me af hoever ze met die transitie zijn.
  7. forum rang 4 RobS 23 mei 2021 13:03
    Net in Buitenhof Maarten Wetselaar directeur Shell en verantwoordelijk voor de energietransitie binnen Shell geeft aan dat men aan het versnellen is met investeringen in wind en waterstof . Dat is goed nieuws voor Fugro indien nu ook het Rijk nog over de brug komt met subsidies denk dat we binnen vaker de volgende persberichten gaan krijgen:
    www.fugro.com/media-centre/press-rele...

    Zie verder de transitie van Shell:
    www.shell.com/powering-progress/_jcr_...
  8. forum rang 4 RobS 24 mei 2021 15:20
    quote:

    Jalen schreef op 24 mei 2021 09:52:

    Kent iemand deze opdracht?

    www.energyvoice.com/oilandgas/north-s...

    Edit: zie ook link hieronder. Volgens mij is dit een nieuwe opdracht, nog niet geplaatst op de Fugro website.

    www.naturalgasworld.com/shell-picks-s...

    Volgens mij werd hij hier al gemeld door itwn
    quote:
    itwm schreef op 20 mei 2021 15:16:

    Leuk klusje voor de kust van de Uk met drie schepen vol continue aan het werk. Dat is al gauw 60 k per dag aan omzet.

    Heb je een website?

    Maar nu het officiële bericht bedankt Jalen
  9. [verwijderd] 24 mei 2021 22:07
    quote:

    Henkie 1960 schreef op 24 mei 2021 21:54:

    Corona bepaalt de olieprijs,niet het vraag en aanbod.Minder corona hoe geleidelijk hoger de olieprijs,hoe winstgevender Fugro,hoe meer de koers omhoog gaat.Morgen minimaal 3% erbij.
    Daar ben ik het niet mee eens. En dat maakt een forum zo interessant. De prijs voor ruwe olie is naar mijn onbescheiden mening vooral afhankelijk van de speculanten. En minder afhankelijk van de actuele vraag- en aanbodzijde.

    Dan een puntje waar we het al eerder over hebben gehad : Fugro doet niets met olie. Handelt niet in olie.
    De marge op ruwe olie heeft dus helemaal niets van doen met de winstgevendheid van Fugro. Dat zijn spookverhalen.

    Ook Corona bepaalt niet de prijs voor ruwe olie. Corona kan een economie tijdelijk afremmen, waardoor er minder vraagzijde is naar ruwe olie. Maar ook dat doet weinig met de marge op ruwe olie. Ruwe olieprijzen bestaan vooral uit kostprijs (en die verschilt per viscositeit en de diepte waarop geboord en gepompt moet worden), transport en overslagkosten, personeel en materiaal, nationale en internationale accijnzen en andere belastingen, verzekeringskosten en risico-opslag -en uiteraard de minimale marge die het olieproducerende bedrijf zet per barrel ruwe olie-.

    Fugro doet dus niets met olie. En ook niet met gas. Fugro is een on-shore en off-shore bodem-onderzoeker, en drijft dus voor haar inkomsten op de marges per ontvangen opdracht. Niet op de fluctuaties in de prijs van ruwe olie.
  10. forum rang 7 Jalen 25 mei 2021 09:14
    quote:

    ff_relativeren schreef op 24 mei 2021 22:07:

    [...]
    Daar ben ik het niet mee eens. En dat maakt een forum zo interessant. De prijs voor ruwe olie is naar mijn onbescheiden mening vooral afhankelijk van de speculanten. En minder afhankelijk van de actuele vraag- en aanbodzijde.

    Dan een puntje waar we het al eerder over hebben gehad : Fugro doet niets met olie. Handelt niet in olie.
    De marge op ruwe olie heeft dus helemaal niets van doen met de winstgevendheid van Fugro. Dat zijn spookverhalen.

    Ook Corona bepaalt niet de prijs voor ruwe olie. Corona kan een economie tijdelijk afremmen, waardoor er minder vraagzijde is naar ruwe olie. Maar ook dat doet weinig met de marge op ruwe olie. Ruwe olieprijzen bestaan vooral uit kostprijs (en die verschilt per viscositeit en de diepte waarop geboord en gepompt moet worden), transport en overslagkosten, personeel en materiaal, nationale en internationale accijnzen en andere belastingen, verzekeringskosten en risico-opslag -en uiteraard de minimale marge die het olieproducerende bedrijf zet per barrel ruwe olie-.

    Fugro doet dus niets met olie. En ook niet met gas. Fugro is een on-shore en off-shore bodem-onderzoeker, en drijft dus voor haar inkomsten op de marges per ontvangen opdracht. Niet op de fluctuaties in de prijs van ruwe olie.

    Tsja, volgens mij bepaalt de prijs van olie of men het wel of niet interessant vindt om nieuwe olievelden te exploiteren. En is er een vrij directe relatie tussen de olieprijs en de winsten van Fugro, al wordt dat steeds minder.
    Stellen dat Fugro niets met olie doet is hetzelfde als stellen dat Schiphol ‘niets doet met vliegtuigen’; Schiphol bezit idd geen vliegtuigen en zij vliegt geen passagiers en vracht over en weer. Maar als de vliegtuigen stoppen met vliegen heeft Schiphol toch echt een probleem.
17.762 Posts
Pagina: «« 1 ... 322 323 324 325 326 ... 889 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.