Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Plug Power OTC:PLUG.Q, US72919P2020

Vertraagde koers (usd) Verschil Volume
2,560   +0,260   (+11,30%) Dagrange 2,220 - 2,600 83.925.539   Gem. (3M) 55,3M

Forum Plug Power Inc geopend

4.626 Posts
Pagina: «« 1 ... 124 125 126 127 128 ... 232 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Mariske 19 mei 2021 09:10
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 18 mei 2021 13:10:

    [...]

    Tja, wat wil je; het is geschreven door een Belg.
    Gaan we nu ook al deze kant op, wat een kleuter ben jij zeg.
    Beetje weinig aandacht als kind gekregen.

    Wat klopt in je bewering is dat de aandelenmarkt duur staat.
    Doch vergelijken met vroeger is niet meer helemaal hetzelfde :
    de rente is nog nooit zo laag geweest , There is no alternative.
    Zelf al zouden aandelen maar 2% per jaar groeien de komende tien jaar, dan nog brengen ze een veelvoud op van een spaarrekening.
    In het geval van enkele aandelen, zoals Tesla is de waardering gewoon absurd. In geen enkel groeiscenario is een dergelijke koers te verantwoorden. Stockpicking is dus meer dan ooit belangrijk.
  2. forum rang 10 DeZwarteRidder 19 mei 2021 09:17
    quote:

    Mariske schreef op 19 mei 2021 09:10:

    [...]Gaan we nu ook al deze kant op, wat een kleuter ben jij zeg.
    Beetje weinig aandacht als kind gekregen.

    Wat klopt in je bewering is dat de aandelenmarkt duur staat.
    Doch vergelijken met vroeger is niet meer helemaal hetzelfde :
    de rente is nog nooit zo laag geweest , There is no alternative.
    Zelf al zouden aandelen maar 2% per jaar groeien de komende tien jaar, dan nog brengen ze een veelvoud op van een spaarrekening.
    In het geval van enkele aandelen, zoals Tesla is de waardering gewoon absurd. In geen enkel groeiscenario is een dergelijke koers te verantwoorden. Stockpicking is dus meer dan ooit belangrijk.
    Blijkbaar snap jij niet dat de waardering van Plug nog veel absurder is.

    En stockpicking gaat jou niet redden.
  3. Mariske 20 mei 2021 14:21
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 19 mei 2021 09:17:

    [...]
    Blijkbaar snap jij niet dat de waardering van Plug nog veel absurder is.

    En stockpicking gaat jou niet redden.
    Daar heb je gelijk in. Dat snap ik niet, omdat het niet waar is.
    Dit bedrijf groeit als kool en zoals de CEO aangaf, dit bedrijf heeft de ambitie om één van de grootste bedrijven uit Amerika te worden.
    Ik geloof persoonlijk dat de kaarten gunstig liggen om als beste uit de waterstofrace te komen.
    Ja hoor, die race die jij gelooft dat er nooit zal komen, die bedoel ik.

  4. forum rang 10 DeZwarteRidder 20 mei 2021 14:42
    quote:

    Mariske schreef op 20 mei 2021 14:21:

    [...]
    Daar heb je gelijk in. Dat snap ik niet, omdat het niet waar is.
    Dit bedrijf groeit als kool en zoals de CEO aangaf, dit bedrijf heeft de ambitie om één van de grootste bedrijven uit Amerika te worden.
    Ik geloof persoonlijk dat de kaarten gunstig liggen om als beste uit de waterstofrace te komen.
    Ja hoor, die race die jij gelooft dat er nooit zal komen, die bedoel ik.
    Plug heeft voorlopig geld genoeg om flinke kortingen te geven en dus omzet te kopen net zo als het verleden.

    Plug kan dus best een hoop (bruto!) omzet maken, maar echte nettowinst zullen ze nooit maken en dus betalen betalen de aandeelhouders belachelijk veel geld voor een waardeloos aandeel.

    In de komende jaren wordt Plug een gigantisch geldverspillingsfestijn, waarbij het management natuurlijk multimiljonair gaat worden dankzij bonussen en opties.
  5. Belegopjeboterham 20 mei 2021 15:08
    De benoeming van Benjamin Haycraft in deze strategische positie bevestigt de ambitie van Plug Power om zijn ontwikkeling in Europa te versnellen.LATHAM, NY en BOULOGNE-BILLANCOURT, Frankrijk, 20 mei 2021 (GLOBE NEWSWIRE) - Plug Power Inc. (NASDAQ: PLUG), een toonaangevende leverancier van kant-en-klare waterstofoplossingen voor de wereldwijde groene waterstofeconomie, kondigt Benjamin Haycraft aan als de nieuwste Vice President Strategie en Bedrijfsontwikkeling, Europa. Deze benoeming bevestigt de wens van Plug Power om zijn ontwikkelingsmogelijkheden in Europa te versnellen.
    Voordat hij bij Plug Power kwam, adviseerde Benjamin Haycraft het bedrijf als bankier van Santander, wat resulteerde in de aankondiging van de joint venture-projecten begin 2021 met Europese leiders, waaronder de Renault Group in Frankrijk en Acciona op het Iberisch schiereiland. Benjamin Haycraft, gevestigd in Frankrijk, zal verantwoordelijk zijn voor het uitvoeren van de Europese Plug Power-strategie, het zoeken naar externe groeimogelijkheden, het optreden als commerciële interface tussen Plug Power en zijn partners, en het op grote schaal inzetten van groene waterstofgeneratie- en distributie-infrastructuur in heel Europa.Plug Power levert al meer dan 10 jaar waterstof- en brandstofceloplossingen in Europa, vaak in samenwerking met belangrijke Europese bedrijven zoals Carrefour, IKEA, BMW en GAUSSIN. Plug Power heeft sterke ontwikkelingsambities in Europa en wil zijn aanwezigheid in de komende maanden aanzienlijk versterken op het gebied van commerciële mobiliteit op de weg met brandstofcellen, de opwekking en distributie van groene waterstof en grootschalige elektrolyse-markten.De heer Haycraft zal rapporteren aan Sanjay Shrestha, Chief Strategy Officer bij Plug Power en algemeen directeur van de Energy Solutions-divisie. 'Het valt niet te ontkennen. Europa zal een sleutelrol spelen bij het ontstaan ??van een groene waterstofeconomie ”, aldus de heer Shrestha. “Ik ben verheugd dat Benjamin het Plug Power-team komt versterken. Ik geloof dat hij al uit de eerste hand heeft gezien dat Plug Power uniek is omdat het de hele waterstofwaardeketen kan verbinden om vandaag kant-en-klare en concurrerende oplossingen te implementeren. Zijn strategische vaardigheden zullen alleen maar helpen om deuren te openen voor verdere Europese commercialisering. "Op basis van een brede internationale ervaring (New York, Madrid, Parijs) nam Benjamin Haycraft onlangs de verantwoordelijkheid op zich van de ESG Corporate Finance-groep voor de Santander Bank, nadat hij de afgelopen drie jaar de expertise van de bank op het gebied van waterstof had opgebouwd. Hij heeft meer dan tien jaar gewerkt bij financiële en investeringsbanken en heeft zich gericht op onderwerpen op het gebied van schone mobiliteit en hernieuwbare energie.
  6. forum rang 10 DeZwarteRidder 20 mei 2021 15:16
    quote:

    Belegopjeboterham schreef op 20 mei 2021 15:08:

    De benoeming van Benjamin Haycraft in deze strategische positie bevestigt de ambitie van Plug Power om zijn ontwikkeling in Europa te versnellen.LATHAM, NY en BOULOGNE-BILLANCOURT, Frankrijk, 20 mei 2021 (GLOBE NEWSWIRE) - Plug Power Inc. (NASDAQ: PLUG), een toonaangevende leverancier van kant-en-klare waterstofoplossingen voor de wereldwijde groene waterstofeconomie, kondigt Benjamin Haycraft aan als de nieuwste Vice President Strategie en Bedrijfsontwikkeling, Europa. Deze benoeming bevestigt de wens van Plug Power om zijn ontwikkelingsmogelijkheden in Europa te versnellen.
    Voordat hij bij Plug Power kwam, adviseerde Benjamin Haycraft het bedrijf als bankier van Santander, wat resulteerde in de aankondiging van de joint venture-projecten begin 2021 met Europese leiders, waaronder de Renault Group in Frankrijk en Acciona op het Iberisch schiereiland. Benjamin Haycraft, gevestigd in Frankrijk, zal verantwoordelijk zijn voor het uitvoeren van de Europese Plug Power-strategie, het zoeken naar externe groeimogelijkheden, het optreden als commerciële interface tussen Plug Power en zijn partners, en het op grote schaal inzetten van groene waterstofgeneratie- en distributie-infrastructuur in heel Europa.Plug Power levert al meer dan 10 jaar waterstof- en brandstofceloplossingen in Europa, vaak in samenwerking met belangrijke Europese bedrijven zoals Carrefour, IKEA, BMW en GAUSSIN. Plug Power heeft sterke ontwikkelingsambities in Europa en wil zijn aanwezigheid in de komende maanden aanzienlijk versterken op het gebied van commerciële mobiliteit op de weg met brandstofcellen, de opwekking en distributie van groene waterstof en grootschalige elektrolyse-markten.De heer Haycraft zal rapporteren aan Sanjay Shrestha, Chief Strategy Officer bij Plug Power en algemeen directeur van de Energy Solutions-divisie. 'Het valt niet te ontkennen. Europa zal een sleutelrol spelen bij het ontstaan ??van een groene waterstofeconomie ”, aldus de heer Shrestha. “Ik ben verheugd dat Benjamin het Plug Power-team komt versterken. Ik geloof dat hij al uit de eerste hand heeft gezien dat Plug Power uniek is omdat het de hele waterstofwaardeketen kan verbinden om vandaag kant-en-klare en concurrerende oplossingen te implementeren. Zijn strategische vaardigheden zullen alleen maar helpen om deuren te openen voor verdere Europese commercialisering. "Op basis van een brede internationale ervaring (New York, Madrid, Parijs) nam Benjamin Haycraft onlangs de verantwoordelijkheid op zich van de ESG Corporate Finance-groep voor de Santander Bank, nadat hij de afgelopen drie jaar de expertise van de bank op het gebied van waterstof had opgebouwd. Hij heeft meer dan tien jaar gewerkt bij financiële en investeringsbanken en heeft zich gericht op onderwerpen op het gebied van schone mobiliteit en hernieuwbare energie.
    'Veel geschreeuw en weinig wol'.

    Gelukkig hebben ze genoeg geld om deze dure meneer te betalen.
  7. forum rang 10 DeZwarteRidder 21 mei 2021 08:05
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Mijn vraag/opmerking aan jou:

    Een volle tank van 5,6 kilo zou dan volgens jou ongeveer 1,75 megawatt, of te wel 1750 kWh gaan kosten.

    Hoe valt dit te verklaren met het feit dat die 5,6 kg ongeveer € 50,- ex btw zou moeten kosten?
    1750 kWh zou met de huidige energie prijzen toch veel duurder moeten zijn?
    Mvg,
    Hans
    =======================================

    Voda,

    1,75 megawatt zou in principe door gesubsidieerde Windmolens geleverd nu reeds rond de 60 euro zonder belastingen moeten kosten!

    Dus denk, dat dit niet de echte reele prijs is en wellicht ook zwaar gesubsidieerd is op dit moment, in de hoop dat door verbeterde technologie, waterstof in de toekomst enorm veel goedkoper wordt?

    Waterstof wat goedkoper lijkt me wel snel mogelijk, b.v. 20 à 30 % door verbeterde technologie, echter men moet zich duidelijk realiseren, dat waterstof één energiedrager is die altijd geproduceerd moet worden, b.v. uit gedemineraliseerd schoon water, uit b.v. CH4 + Stoom, uit b.v. ammoniak, NH4 + Stoom, enzv.

    Benzine komt uit aardolie, wat in principe dus door de natuur gratis en natuurlijk geproduceerd is en werd in enorme hoeveelheden en daardoor per liter benzine slechts enkele euro centen kost om te produceren en bovendien in vele honderden miljarden liters per jaar op dit moment probleemloos wereldwijd geproduceerd kan worden!

    Ik zie waterstof per kilogram niet snel goedkoper worden als 7 à 8 euro per kg, hier kun je echter wel ruwweg 100 km/kg mee rijden, afhankelijk van het type auto!

    De kapitaal en investeringskosten, Windmolens, Elektrolyzers, Stroomnetten, Water Demineralisatie Plants, Waterstof Pijpleidingen, Waterstofvulstations, enzv., schijnen mij bij simpel door rekenen erg hoog en daar bovenop tevens 60 à 70 % energieverlies in de hele infrastructuur logistics van waterstof van windmolens naar transport middelen, dus ben helaas niet optimistisch, hoe dit rendabel te krijgen is zowel voor het bedrijfsleven als voor de Overheden!!!

    De laatste elektrolyzers op dat moment grootste van 3 MWhour, die ik bestudeerd heb van Hydrogenics Inc. was in 2019 en wellicht zijn er nu grotere elektrolyzers van b.v. 5 à 10 MWhour, met wellicht aanzienlijk betere efficientie en b.v. 5 à 10 kg waterstof productie per MWh, dat zou ik moet uitzoeken op Hydrogenics Site!

    Mocht de Overheid het Plan hebben zowel elektrische autos als wel waterstof aangedreven autos te gaan belasten zoals men nu doet met benzineauto`s, dus 1.10 euro belasting per liter euro 95, dan wordt iedere e-auto en H2-auto ook daardoor triestig onbetaalbaar?

    M.v.g. Ronald Engels
  8. Mariske 21 mei 2021 09:21
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 21 mei 2021 08:05:

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Mijn vraag/opmerking aan jou:

    Een volle tank van 5,6 kilo zou dan volgens jou ongeveer 1,75 megawatt, of te wel 1750 kWh gaan kosten.

    Hoe valt dit te verklaren met het feit dat die 5,6 kg ongeveer € 50,- ex btw zou moeten kosten?
    1750 kWh zou met de huidige energie prijzen toch veel duurder moeten zijn?
    Mvg,
    Hans
    =======================================

    Voda,

    1,75 megawatt zou in principe door gesubsidieerde Windmolens geleverd nu reeds rond de 60 euro zonder belastingen moeten kosten!

    Dus denk, dat dit niet de echte reele prijs is en wellicht ook zwaar gesubsidieerd is op dit moment, in de hoop dat door verbeterde technologie, waterstof in de toekomst enorm veel goedkoper wordt?

    Waterstof wat goedkoper lijkt me wel snel mogelijk, b.v. 20 à 30 % door verbeterde technologie, echter men moet zich duidelijk realiseren, dat waterstof één energiedrager is die altijd geproduceerd moet worden, b.v. uit gedemineraliseerd schoon water, uit b.v. CH4 + Stoom, uit b.v. ammoniak, NH4 + Stoom, enzv.

    Benzine komt uit aardolie, wat in principe dus door de natuur gratis en natuurlijk geproduceerd is en werd in enorme hoeveelheden en daardoor per liter benzine slechts enkele euro centen kost om te produceren en bovendien in vele honderden miljarden liters per jaar op dit moment probleemloos wereldwijd geproduceerd kan worden!

    Ik zie waterstof per kilogram niet snel goedkoper worden als 7 à 8 euro per kg, hier kun je echter wel ruwweg 100 km/kg mee rijden, afhankelijk van het type auto!

    De kapitaal en investeringskosten, Windmolens, Elektrolyzers, Stroomnetten, Water Demineralisatie Plants, Waterstof Pijpleidingen, Waterstofvulstations, enzv., schijnen mij bij simpel door rekenen erg hoog en daar bovenop tevens 60 à 70 % energieverlies in de hele infrastructuur logistics van waterstof van windmolens naar transport middelen, dus ben helaas niet optimistisch, hoe dit rendabel te krijgen is zowel voor het bedrijfsleven als voor de Overheden!!!

    De laatste elektrolyzers op dat moment grootste van 3 MWhour, die ik bestudeerd heb van Hydrogenics Inc. was in 2019 en wellicht zijn er nu grotere elektrolyzers van b.v. 5 à 10 MWhour, met wellicht aanzienlijk betere efficientie en b.v. 5 à 10 kg waterstof productie per MWh, dat zou ik moet uitzoeken op Hydrogenics Site!

    Mocht de Overheid het Plan hebben zowel elektrische autos als wel waterstof aangedreven autos te gaan belasten zoals men nu doet met benzineauto`s, dus 1.10 euro belasting per liter euro 95, dan wordt iedere e-auto en H2-auto ook daardoor triestig onbetaalbaar?

    M.v.g. Ronald Engels
    Mooi artikel, onderbouwd. Dit zie ik graag nog komen van jou DZR.

    Allemaal mooie overdenkingen.

    Om op enkele zaken te reageren:

    Er is echter ook het feit dat het binnen dit en 20 jaar niet meer van willen is maar van moeten. Dus die subsidies die er nu zijn gaan zeker niet stoppen, ze gaan juist toenemen.

    De reden dat men nu diesel en benzine belast is omdat ze milieuvervuilend zijn. Dat zal dus bij waterstof niet gebeuren.

    Energieprobleem : de kosten voor energie zijn hier vrij hoog. Het is daarom erg waarschijnlijk dat de productie van deze energie uit het buitenland zal komen , waar er bijvoorbeeld heel veel zon is ( woestijnen nuttig gebruiken) of wind.

    Aardolie en aardgas is een eindig product, waterstof is oneindig want het wordt gewonnen uit het meest voorkomende element op deze planeet.

    Infrastructuur : bestaande infrastructuur kan gebruikt worden oa aardgas,...

  9. Belegopjeboterham 21 mei 2021 23:37
    Leuk artikel in Business Review vanmorgen: Plug Power personeelsbestand meer dan verdubbeld in de afgelopen twee jaar, stijgende meer dan 1.400, "Ik denk dat de material handling bedrijf zal de cash cow voor Plug Power voor vele jaren, zijn" chief executive Andy Marsh zei deze week. De brutomarge voor de verkoop van brandstofcellen en waterstof-brandstofsystemen groeide tussen 2018 en 2019 van 21% naar bijna 35%, voordat vorig jaar een klap werd veroorzaakt door een versnelde verwerving van warrants op aandelen als gevolg van een overeenkomst met Amazon.

    De verkoop van elektrolyse-apparaten zou de volgende grote inkomstengenerator kunnen zijn, zei Marsh. Met Electrolyzers kunnen klanten met elektriciteit produceren wat Plug beschrijft als schone of groene waterstof. Marsh wijst op het doel van de Europese Unie om tegen 2030 voldoende elektrolyzers te hebben geïnstalleerd om 40 gigawatt waterstof te produceren. Noord-Afrika heeft een soortgelijk doel. "Dat heeft het potentieel om groter te zijn dan materiaalbehandeling", zei Marsh over de elektrolyse-industrie. Een andere grote potentiële markt is het gebruik van plug-brandstofcellen voor grote stationaire energieprojecten, zoals back-upstroom voor fabrieken, distributiecentra en datacenters, zei Marsh.

    Dat wordt een groot deel van de focus van Plug's joint venture met energie- en chemiegigant SK Group. Het Zuid-Koreaanse conglomeraat investeerde $ 1,5 miljard en nam in januari een belang van 9,9% in Plug toen de twee bedrijven samenwerken in een bedrijf dat een verkooppijplijn zal openen in China, Zuid-Korea en Vietnam. Plug heeft momenteel negen mensen in dienst bij SK Group in Zuid-Korea om de joint venture tegen het einde van het derde kwartaal af te ronden. Een aparte joint venture voor de productie van commerciële vrachtwagens op brandstofcellen met de Franse groep Renault zou in de komende zes weken kunnen worden voltooid. Die inspanningen zijn in de maak nu Plug zich klaarmaakt om waterstofcentrales te bouwen in New York, Pennsylvania en Texas. De bouw zou tegen het einde van het jaar of in het begin van het eerste kwartaal van 2022 kunnen beginnen.

    Ondertussen racet Plug om een ??fabriek van $ 125 miljoen te openen in een buitenwijk van Rochester, die in staat zal zijn om 60.000 brandstofcelstacks en 500 elektrolyzers per jaar te produceren. De verbouwing van de voormalige signaleringsinstallatie van Alstom is aan het afronden en de productie zal naar verwachting in augustus beginnen. Hij blijft optimistisch dat de vraag naar brandstofcellen op waterstof zal blijven groeien.
  10. forum rang 10 DeZwarteRidder 23 mei 2021 09:21
    Killing voor Plug:
    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    Deze revolutionaire ‘vijf minuten-accu’ gaat over drie jaar in massaproductie

    De Israëlische start-up Store Dot heeft een accu ontwikkeld die binnen vijf minuten volledig opgeladen kan worden. Deze technologie voor extreem snel opladen gaat over drie jaar in massaproductie.

    Erik Kouwenhoven 23-05-21, 06:00
    Steeds meer mensen flirten met een elektrische auto. In een flink aantal gevallen haken aspirant-kopers toch af uit angst voor de relatief lage actieradius en de te lange laadtijden. Een nieuw ontwikkelde technologie zou binnenkort een einde kunnen maken aan deze vooroordelen.

    Lees ook
    Voor de accu van de toekomst is ritje van 1000 kilometer een makkie
    Tesla's geheime ‘miljoen kilometer’-accu moet elektrische auto fors goedkoper maken

    Na jaren van planning heeft de Israëlische startup store Dot een Li-ion-accu ontwikkeld die dankzij een speciaal uitgevonden Extreme Fast Charging-technologie (XFC) binnen enkele minuten volledig opgeladen kan worden. Het proces is gebaseerd op het vervangen van graniet door metaalachtige nanodeeltjes. Begin dit jaar werd een eerste prototype gepresenteerd.

    Massaproductie in 2024
    Het bedrijf is negen jaar geleden opgericht. Store Dot heeft inmiddels een overeenkomst voor serieproductie getekend met het Chinese bedrijf EVE Energy. Volgens eigen informatie is de partner een van ’s werelds toonaangevende leveranciers van losse onderdelen voor elektrische auto’s en energieopslagsystemen. In de nabije toekomst willen de twee bedrijven hun krachten bundelen om de massaproductie van de XFC-batterij te starten. Dit zou in 2024 moeten beginnen.

    Met wereldwijde bedrijven als BP, Samsung en Daimler heeft de start-up al enkele bekende supporters. Geïnteresseerde autofabrikanten kunnen voor het einde van dit jaar het prototype van de XFC-batterij testen. De technologie is naar verluidt al met succes gedemonstreerd in een elektrische scooter. Naast het opladen van elektrische auto’s zijn de ontwikkelaars van plan hun technologie ook te gebruiken voor alledaagse elektrische apparaten, zoals smartphones en laptops.

    www.ad.nl/auto/
  11. forum rang 10 DeZwarteRidder 23 mei 2021 09:48
    quote:

    nine_inch_nerd schreef op 23 mei 2021 09:43:

    Je hebt een waterstof- en een batterijenmarkt dadelijk. Niet met elkaar te vergelijken. "appels met peren" vergelijking.
    Jij weet er duidelijk weinig van:

    De brandstofcellen van Plug zijn een directe concurrent van batterijen/accu's.

    En omdat batterijen vele malen efficiënter zijn dan brandstofcellen, zullen batterijen het gaan winnen..

    De mooie toekomstplannetjes van Plug gaan in het water(stof) vallen.
4.626 Posts
Pagina: «« 1 ... 124 125 126 127 128 ... 232 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.