Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
11,180   +0,620   (+5,87%) Dagrange 10,820 - 11,380 2.629.492   Gem. (3M) 1,3M

Just Eat Takeaway.com 2021

24.314 Posts
Pagina: «« 1 ... 125 126 127 128 129 ... 1216 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 24 februari 2021 14:18
    quote:

    RustigBlijvenTeAllenTijde schreef op 24 februari 2021 14:00:

    [...]

    Inderdaad, ik snap niet hoe mensen een bepaald aandeel kunnen kopen en vervolgens geen flauw idee hebben wat er gaande is.
    Tja, net als die mensen die denken dat die grote shorters JETjes moeten terugkopen. De meeste shorters zitten long in Grub en krijgen na de overname JET geleverd.
    Ze moeten juist terugkopen als de deal niet doorgaat.
  2. forum rang 4 BowmoreBoerke 24 februari 2021 14:39
    quote:

    RustigBlijvenTeAllenTijde schreef op 24 februari 2021 14:00:

    [...]
    Inderdaad, ik snap niet hoe mensen een bepaald aandeel kunnen kopen en vervolgens geen flauw idee hebben wat er gaande is.
    Tegenwoordig zegt dat ook niets meer hoor.....Het kan altijd twee kanten op, zeker met dit soort aandelen. Hoen ik ernaar kijk: er is geen "dividend-bodem" zoals bij ASR, NN of Shell, eerder een "alles-of-niets" aandeel.

    De economie gaat langzaamaan weer van het slot af, maar food delivery blijft. JET staat er juridisch beter voor dan de concurrenten (ik verwacht daar nog forse claims uit hoofde van dienstverband/loon- en pensioenvorderingen). Anderzijds: het is een markt met flinterdunne marges en winst wordt er onderaan de streep niet gemaakt. Alles zal afhangen van hoe hard de rentes stijgen en wie het dan het langste volhoudt.

    JET is voor mij een trader/gokaandeel. Of de blijven bestaan, of ze worden weggevaagd. Ze zijn nu te groot voor een overname - zowel qua kosten/financiering als qua marktaandeel (gelet op de overal heersende anti-monopoly wetgeving).

    De koers gaat (pijlsnel) omhoog als men denkt, dat JET als winnaar uit de bus gaat komen. En andersom als JET tot de verliezers wordt gerekend.

    Een bloedlink aandeel: een lijk in de kast á la Ahold (pensioenen) kan JET al nekken.

    Toch blijf in in JET beleggen en ook nog eens all-in bij tijd en wijle. Anders is het leven ook maar zo saai en ik slaap er toch wel goed om.
  3. Frankman 24 februari 2021 15:16
    quote:

    BowmoreBoerke schreef op 24 februari 2021 14:39:

    [...]

    Tegenwoordig zegt dat ook niets meer hoor.....Het kan altijd twee kanten op, zeker met dit soort aandelen. Hoen ik ernaar kijk: er is geen "dividend-bodem" zoals bij ASR, NN of Shell, eerder een "alles-of-niets" aandeel.

    De economie gaat langzaamaan weer van het slot af, maar food delivery blijft. JET staat er juridisch beter voor dan de concurrenten (ik verwacht daar nog forse claims uit hoofde van dienstverband/loon- en pensioenvorderingen). Anderzijds: het is een markt met flinterdunne marges en winst wordt er onderaan de streep niet gemaakt. Alles zal afhangen van hoe hard de rentes stijgen en wie het dan het langste volhoudt.

    JET is voor mij een trader/gokaandeel. Of de blijven bestaan, of ze worden weggevaagd. Ze zijn nu te groot voor een overname - zowel qua kosten/financiering als qua marktaandeel (gelet op de overal heersende anti-monopoly wetgeving).

    De koers gaat (pijlsnel) omhoog als men denkt, dat JET als winnaar uit de bus gaat komen. En andersom als JET tot de verliezers wordt gerekend.

    Een bloedlink aandeel: een lijk in de kast á la Ahold (pensioenen) kan JET al nekken.

    Toch blijf in in JET beleggen en ook nog eens all-in bij tijd en wijle. Anders is het leven ook maar zo saai en ik slaap er toch wel goed om.
    Na een lekker glaasje Bowmore slaap ik ook wel lekker
  4. forum rang 4 BowmoreBoerke 24 februari 2021 15:22
    quote:

    Frankman schreef op 24 februari 2021 15:16:

    [...]
    Na een lekker glaasje Bowmore slaap ik ook wel lekker
    Voorkeur? De "oude" 12 was mooi (gebotteld tussen pakweg 2010 en 2019), nu vind ik de standaard 12 maar zo-zo. Gaan we verder terug, dan graag een 95- of 97er, bottled mid-20's. Daar heb ik nog een doosje of 2 van staan (vrijwel uitsluitend 1997-ers en tussen de 10- en 12 jaar oud). Uit begin 2000 (distilled 2000-2003) heb ik ook nog wel een doosje of 2 staan (ook 10-12 jaar oud). Jaren 60 is nu vrijwel onbetaalbaar.
  5. Frankman 24 februari 2021 15:55
    hahah we hebben een kenner!!! Ik ben echt een Islay drinker en heb bowmore zeker in mijn collectie. Maar zo specifiek kan ik niet antwoorden. ik heb een "normale" staan van 12 jaar en een "Vault Edition"
    Moet eerlijk zeggen dat ik die laatste heb sinds kerst en nog niet open heb gemaakt.

  6. forum rang 6 Lamsrust 24 februari 2021 16:44
    quote:

    RSI schreef op 24 februari 2021 13:56:

    [...]

    Wanneer wordt dit bekend?
    Ik heb even de investorportal van Grubhub gecheckt maar er is nog geen datum gepland voor de Grubhub AGM waarin dit onderwerp van stemming is. Wel geeft de CEO van Grubhub aan dat de merger eerste helft van 2021 wordt afgewikkeld, dus AGM zal dan wel in april/mei zijn.
  7. Tis wa! 24 februari 2021 16:52
    Brussel wil betere bescherming platformmedewerkers
    Publicatiedatum: 15:05
    Eerste consultatie gestart.

    (ABM FN-Dow Jones) De Europese Commissie wil dat platformmedewerkers, zoals maaltijdbezorgers en chauffeurs van bijvoorbeeld Uber, betere werkomstandigheden krijgen. Dit meldde de Commissie woensdag.

    Daartoe heeft de Commissie een eerste consultatie gelanceerd.

    De coronacrisis heeft voor een groeiversnelling van de platformeconomie gezorgd, aldus de Commissie.

    "Platforms kunnen mensen helpen nieuwe banen te vinden en nieuwe zakelijke ideeën te ontdekken. Tegelijkertijd moeten we ervoor zorgen dat onze Europese waarden goed worden geïntegreerd in de digitale economie. We moeten ervoor zorgen dat deze nieuwe vormen van werk duurzaam en eerlijk blijven", zei eurocommissaris Margrethe Vestager woensdag in een toelichting.

    In de afgelopen weken kregen diverse platformbedrijven een negatieve uitspraak bij de rechter. Zo oordeelde men in Amsterdam dat bezorgers van Deliveroo werkzaam zijn op basis van een arbeidsovereenkomst.

    Een Britse rechter oordeelde dat chauffeurs van Uber geen zelfstandigen zijn, maar moeten worden beschouwd als werknemers.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    Copyright ABM Financial News. All rights reserved
  8. Edwin10 24 februari 2021 16:58
    quote:

    Tukkie schreef op 24 februari 2021 16:38:

    Heerlijk aandeel om in te beleggen zeg. #blokaanmijnbeen
    Zo herkenbaar. Ben bang dat we nog wel even vast zitten aan dit aandeel. Maarja wat zo snel naar beneden gaat (zonder echte duidelijke oorzaken) kan hopelijk ook zo weer naar boven (met goede verklaringen, die er in deze voor JET gunstige tijden ook zijn).
24.314 Posts
Pagina: «« 1 ... 125 126 127 128 129 ... 1216 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.