Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Energie« Terug naar discussie overzicht

Waterstof

5.279 Posts
Pagina: «« 1 ... 103 104 105 106 107 ... 264 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Leefloon 29 december 2020 17:14
    quote:

    Hautfourno schreef op 29 december 2020 14:44:

    Hydrogen Fuel Cell vs. Battery Electric Cars – Which is Better?
    Voor het hele spectrum bestaat er (nog) geen enkel technisch volwaardige alternatieve oplossing, zodat het zeker bij de uitersten (racen, vrachtwagens) de "beste" de komende jaren nog de "minst slechte" is. Door praktische beperkingen, of bijvoorbeeld doordat een elektrische bakwagen in de praktijk niet aan een theoretisch ideaal voldoet. Partijen zoals Ahold Delhaize met bevoorradende partners wil best een voorloper zijn, maar in de praktijk is het té vroeg voor elektrisch óf waterstof.

    In een video zoals www.rolande.nl/video-rolande-over-biolng hoort de goede verstaander dan ook dat zo'n proef niet meer is dan "een eerste stap". Waarbij waterstof zomaar een volgende of laatste stap zou kunnen zijn. De vervoerder noemt eveneens hordes rond de eerste stap, waaronder bijvoorbeeld kunnen tanken onderweg. Belangstellenden zouden eens kunnen proberen om een (algemene) presentatie van Leegstraten bij te wonen, over de stand van zaken vanuit Albert Heijn bekeken. Zoiets bijwonen kan soms, als zaalvulling bij een transporteur (o.a. in het verleden bij de VVD). Je hoort dan open en eerlijk dat bio-LNG.inderdaad maar een tussenstap is, en (nog) geen zelfstandige eindoplossing. Idem dito voor elektra en waterstof. Best boeiend, als je de kans ooit hebt om ...
  2. [verwijderd] 29 december 2020 20:52
    quote:

    Leefloon schreef op 29 december 2020 17:14:

    [...]
    Voor het hele spectrum bestaat er (nog) geen enkel technisch volwaardige alternatieve oplossing, zodat het zeker bij de uitersten (racen, vrachtwagens) de "beste" de komende jaren nog de "minst slechte" is. Door praktische beperkingen, of bijvoorbeeld doordat een elektrische bakwagen in de praktijk niet aan een theoretisch ideaal voldoet. Partijen zoals Ahold Delhaize met bevoorradende partners wil best een voorloper zijn, maar in de praktijk is het té vroeg voor elektrisch óf waterstof.

    In een video zoals www.rolande.nl/video-rolande-over-biolng hoort de goede verstaander dan ook dat zo'n proef niet meer is dan "een eerste stap". Waarbij waterstof zomaar een volgende of laatste stap zou kunnen zijn. De vervoerder noemt eveneens hordes rond de eerste stap, waaronder bijvoorbeeld kunnen tanken onderweg. Belangstellenden zouden eens kunnen proberen om een (algemene) presentatie van Leegstraten bij te wonen, over de stand van zaken vanuit Albert Heijn bekeken. Zoiets bijwonen kan soms, als zaalvulling bij een transporteur (o.a. in het verleden bij de VVD). Je hoort dan open en eerlijk dat bio-LNG.inderdaad maar een tussenstap is, en (nog) geen zelfstandige eindoplossing. Idem dito voor elektra en waterstof. Best boeiend, als je de kans ooit hebt om ...
    ik ben het met u eens, zeker met uw openingszin, er staat de komende jaren veel te gebeuren. We kunnen gewoon niet zonder gas en nucleaire energie.
    persoonlijk denk ik dat we van gas naar waterstof gaan evolueren, dit is nu al aan het gebeuren. Turkije onderzoek hoeveel waterstof bij/in het bestaande aardgas/net kan toegevoegd worden. Siemens energy heeft onlangs 2 nieuwe reactoren voor de stadsverwarming van Warschau vervangen, deze lopen nu op gas maar zullen stapsgewijs omgezet worden naar waterstof om uiteindelijk alleen op waterstof te functioneren. de lopende omzetting van vaste brandstoffen en gas naar schone energie zijn talrijk, daarom investeer ik ook in verschillende waterstofaandelen.
    Of het genoeg zal zijn om tegen 2050 aan de tegen dan gestelde milieueisen te voldoen denk ik niet. We verslinden met ons alleen teveel energie en daarom denk in dat we atoomenergie ook nog nodig zullen hebben. De ommekeer is daar ook bezig GE/Hitachi, Nuscale, Rolls Royce ontwikkelen SMR (Small Modular Reactors). Al veel over gelezen, men beseft daar heel goed dat veiligheid, restafval breekpunten zijn. en de oplossingen zijn al gevonden, zelfs produceren zonder restafval. De eerste wordt al gebouwd in Canada.

    Bronnen staan in de tekst vermeld, google doet de rest.
    Groeten
  3. [verwijderd] 29 december 2020 22:09
    quote:

    jacco1969 schreef op 29 december 2020 21:19:

    [
    CLEAN POWER CAPITAL CORP

    Nog iemand ingestapt?

    Nu +20% in Canada
    Hier nog niet, ik wacht nog even af wat er gaat gebeuren met mijn huidige porto.
    Wellicht nog in de toekomst.

    Was van plan om bij een verdere stijging van een ander (otc) aandeel de inleg er uit te halen, dit zou ik dan vervroegd in Clean power capital kunnen stoppen.

  4. [verwijderd] 30 december 2020 09:18
    quote:

    Gerald schreef op 29 december 2020 16:52:

    Eerste post in dit draadje. Ik heb op afgelopen maand Saga Pure gekocht en tot vanmiddag bijgekocht. ISIN is: NO0010572589
    Eentje om in de gaten te houden denk ik.
    Vraag me wel even af wat deze reder met waterstof doet , zie daar op hun site geen verwijzingen naar ..?
  5. [verwijderd] 30 december 2020 09:36
    quote:

    ramp 2017 schreef op 30 december 2020 09:18:

    [...]

    Vraag me wel even af wat deze reder met waterstof doet , zie daar op hun site geen verwijzingen naar ..?
    Doen ze inderdaad ook niet, sinds de naams wijziging investeren ze flink in groene/duurzame energie.
    Sinds kort hebben ze een flinke positie in bijvoorbeeld Everfuel en NEL asa genomen.

  6. cdbe 30 december 2020 09:45
    quote:

    Scoupy- schreef op 30 december 2020 09:36:

    [...]

    Doen ze inderdaad ook niet, sinds de naams wijziging investeren ze flink in groene/duurzame energie.
    Sinds kort hebben ze een flinke positie in bijvoorbeeld Everfuel en NEL asa genomen.

    Als ik mij niet vergis is het een gewoon investeringsbedrijf?
5.279 Posts
Pagina: «« 1 ... 103 104 105 106 107 ... 264 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.