Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,974   +0,070   (+1,43%) Dagrange 4,902 - 5,020 105.024   Gem. (3M) 201,2K

TomTom december 2020, kom uit de kast!

844 Posts
Pagina: «« 1 ... 30 31 32 33 34 ... 43 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 sniklaas 23 december 2020 09:29
    quote:

    boem! schreef op 23 december 2020 06:03:

    Heb jij ook de moed om wat te zeggen over het toekomstperspectief aan FCF van een TT, Shell, ABN/ING of een URW/WHA of blijf jij je verschuilen achter de in het verleden behaalde resultaten.

    Ik kan het verkeerd zien vwb het toekomstig perspectief bij een TT, maar dat is altijd beter dan je enkel te concentreren op cijfers uit het verleden.
    TOMTOM is niet nieuw en in de 16 jaar aan de beurs al meerdere malen in de gelegenheid geweest om de aandeelhouders te belonen maar tot op de dag van vandaag zit dat niet in het D(R)NA van dit bedrijf, bestuur, grootaandeelhouders.

    Beurslieveling zijn, laat ik eens bij de A beginnen, de ADYEN en ALFEN van deze wereld die op een wijze communiceren zodat investeerders geinteresseerd raken in de potentie van deze bedrijven en deze aandelen met alle plezier opnemen in hun portefeuilles.

    wat jij opschrijft over TOMTOM zijn jouw op fantasie gebaseerde dromen, die na een paar hersteldagen hun vrije loop krijgen.

    Tot op heden staat de koers nog steeds ruim op verlies en staat A&E al vele jaren lang tegen een appel en ei gewaardeert en lukt het dit bestuur zelfs niet om het schuldenvrij pareltje, @TTT goudgarant te verpatsen.
    Het lukt zelfs niet om met een €750 mio uitkering rendement naar de aandeelhouder te brengen.

    Martin, keer terug naar de realiteit en wacht rustig af of dit zoveelste herstel ergens toe gaat leiden en hou de loftrompet voorlopig opgeborgen in het koffertje!
  2. [verwijderd] 23 december 2020 09:55
    Er is een groot verschil in benadering.

    Ik waardeer een bedrijf tegen de potentiele verdiencapaciteit die ik in het aandeel zie.

    Jij waardeert een bedrijf hoofdzakelijk op basis van de resultaten behaald in het verleden.

    De koers wordt uiteindelijk bepaald door de markt en ik heb de overtuiging dat die zich meer laat leiden door het potentieel dan door de resultaten uit dat verleden.
  3. forum rang 6 tatje 23 december 2020 09:57
    IK vraag me af, hoe men er bij komt, dat TT ons moet belonen.

    Deferred, daar moet men nog een prestatie voor leveren.

    Je ziet dat de cash ongeveer even groot is, als deferred .

    Pas als er een gedeelte van een positieve ebit ebt winst bij de cash komt, kan men overwegen om dividend te gaan betalen.

    Cash als voortvloeisel van deferred gaan ze miz nooit als dividend uitbetalen.

    Dus gewoon wachten tot 2022 2023 dan is er winst.

    FCF uit deferred gaan ze echt niet als dividend uitbetalen.

    Er zitten hier personen, die op een goede weg naar Rome zitten, maar hebben de ballen verstand van TT.

    Stel alles gaat online en wordt een jaarlijkse fee, dan zal automotive deferred gaan dalen.

    Automotive KAN dan als volgt worden.

    - een jaarlijkse fee van traffic SD ADAS en HD, tevens de operationele omzet.
    - vrijval uit deferred.

    Maken we dan veel winst, kan dividend een optie zijn.

    Is dit nadeliger voor de founders, dan gebeurt het niet.

    Gewoon, zoals ik het zie.
  4. forum rang 6 Dutchy Ron 23 december 2020 11:39
    Althans dat is wat het Taiwanese Economic Daily News beweert. In hun rapport is te lezen dat Taiwanese fabrikanten zich aan het voorbereiden zijn op de productie van Apple Car componenten. De daadwerkelijk productie zou dan ergens rond het tweede kwart van 2021 gaan beginnen. Een directeur (wiens naam niet genoemd wordt) van één van deze fabrieken beweert dat de techgigant al in 2021 wil gaan beginnen met de lancering van de Apple Car.

    Er is natuurlijk altijd een kans dat hier de waarheid gesproken wordt, maar deze kans lijkt wel bijzonder klein. Dit bericht staat ook haaks op andere geruchten die rondgaan. Zo beweert de doorgaans welingelichte Ming-Chi Kuo dat de Apple Car pas ergens tussen 2023 en 2025 de weg op gaat. Ook verscheen er kortgeleden een bericht dat Apple in gesprek is gegaan met autofabrikanten. Dit zouden de allereerste gesprekken zijn, dus het lijkt zeer onwaarschijnlijk dat ze op tijd tot een overeenkomst komen om al in 2021 te gaan beginnen.
  5. forum rang 6 tatje 23 december 2020 11:47
    Tom Tom had ook een aandelen inkoop strategie voor corona.

    Zeg es 9 euro is dan 5,5 miljoen aandelen.

    Ze hebben er door corona al 2,3 miljoen aandelen voor 17 miljoen.

    Halen ze er dus nu voor 33 miljoen 3,2 miljoen aandelen uit, dus a een tientje ongeveer, dan hebben ze het strategische doel voor corona bereikt.
    Namelijk 5,5 miljoen stuks.

    Door corona moeten ze iets langer doorgaan om hun algemene strategie te voldoen.

    17 miljoen 2,3 miljoen aandelen
    33 miljoen 3,7 miljoen aandelen op 9 euro

    Is 6 miljoen aandelen.

    Van 8,50 naar 10 is 17,6%.

    Lijkt veel.

    Gaan ze de aandeleninkoop per 4 jan 2021 hervatten.

    Of pas bij de cijfers Q4 2020 en FY 2020 op 4 feb 2021.

    Mijn visie.

    Hadden al via via de aandelen inkoop op de plank liggen.

    Inkopen tijdens corona was eigenlijk "" ieder nadeel heb ze voordeel "" en ze hoefden niet aan de plank.

    Het is maar een mening.
  6. forum rang 6 Dutchy Ron 23 december 2020 13:30
    Je ziet regelmatig perioden van 15 min of meer dat er geen handel is ..... Piet particulier is uitgekocht ... uitzonderingen daar gelaten .... maar je kunt beter kopen in een stijgende trend dan proberen vallende messen op te vangen. Benieuwd naar het slot. Gezien de lockdowns verbaas ik mij dat alles maar blijft stijgen. Eindejaar en nieuwjaarsralley zullen we maar denken .....
844 Posts
Pagina: «« 1 ... 30 31 32 33 34 ... 43 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.