Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel ArcelorMittal AEX:MT.NL, LU1598757687

Laatste koers (eur) Verschil Volume
22,680   0,000   (0,00%) Dagrange 22,560 - 22,830 1.439.270   Gem. (3M) 2,4M

ArcelorMittal December 2020

678 Posts
Pagina: «« 1 ... 8 9 10 11 12 ... 34 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. lefreaks 8 december 2020 10:14
    quote:

    ttroo schreef op 8 december 2020 09:47:

    Mittal ligt er niet goed bij. Gisteren moesten ze met groot geweld flink omhoog, maar konden dat niet vasthouden en vandaar ligt de koers goed onder vuur. Ik zit short op Mittal, de koers is technisch gewoon te hoog en op dat gebied een zeer mooi short opportunity.
    Als Corona enigszins onder controle komt, moet AM met de huidige hoge staalprijzen gemakkelijk tussen de 25 en 30 euro kunnen halen. Kwestie van geduld dus...
  2. forum rang 8 Lepre Chaun 8 december 2020 10:23
    De Chinese economie draait op volle toeren en is daarmee nu een enorme inhaalslag aan het maken op de Amerikaanse economie die wel nog enorm veel last heeft van de Corona uitbraak. De exportgroei in China is een ongehoorde 21% op jaarbasis. De vraag naar metalen neemt in China enorm toe.
  3. forum rang 6 ttroo 8 december 2020 10:32
    En? Ze zijn een flink gedeelte van hun bedrijf kwijt - Mittal USA voor hoeveel? Maar liefst $1.4 miljard. Het was mogelijk wel het gedeelte met het minste marge, maar ze hebben in Amerika meteen een grote concurrent erbij gemaakt. Dus dat wordt automatisch een concurrent voor Mittal Canada en Mittal Mexico. Niet direct, maar zeker op termijn. China draait wel. Ondanks die geweldige China draai draait Mittal operationeel winst, maar onder aan de streep niet. Nettowinst is dus Netto verlies. Ze zijn wel goed gebalanceerd met de balance sheet. Maar de sprong van een 11 euro naar een bijna 18 euro is te magisch. Er zal een euro van afmoeten.
  4. jojo3 8 december 2020 10:32

    By Yoko Kubota
    Car sales in China, the world's largest auto market, rose for the fifth straight month in November, as strong demand and policy stimulus continued to cement the recovery from the coronavirus pandemic.
    Passenger car sales grew 8% to 2.1 million vehicles last month from a year earlier, the China Passenger Car Association said Tuesday. In October, sales also rose 8%.
    China has come to rely on auto spending as a major factor to drive its economic rebound from a coronavirus-induced slump. To boost sales, China's cabinet and local governments have been easing purchase quotas and giving subsidies to car buyers.
    For the full year, the industry group said it expects car sales to drop 7% from a year earlier.
    --Raffaele Huang contributed to this article.
    Write to Yoko Kubota at yoko.kubota@wsj.com
    (END) Dow Jones Newswires
    December 08, 2020 04:18 ET (09:18 GMT)
    © 2020 Dow Jones & Company, Inc.

  5. forum rang 4 03har 8 december 2020 10:44
    quote:

    mvliex 1 schreef op 6 december 2020 22:42:

    [...]Klopt m.i. niet. De koers op 31/12 zal er niet door wijzigen maar als morgen de koers stijgt zweeft het antwoord niet in wind maar is het een feit, dan je toch slechter uit met eerder verkopen.
    Opgelucht weer in op 16,80 plus 60 cent!,,
  6. forum rang 10 voda 8 december 2020 10:51
    ArcelorMittal France Starts Projects for Green Steel

    ArcelorMittal unveiled at the beginning of November its latest projects to decarbonise its two steel sites in France in Dunkirk North and Fos-sur-Mer Bouches-du-Rhone, which each have two blast furnaces. Rather than a brutal conversion, ArcelorMitta chose to accumulate the technological bricks to move incrementally towards the production of zero carbon steel in 2050. In addition to recycling, which is gaining ground, two avenues are being explored to reduce the carbon footprint of steel. The first is the capture of CO2, which will be stored or recovered. The second is the direct reduction of the ore by a gas, natural and shale, as in the United States, or, better, green hydrogen produced by electrolysis of water thanks to to renewable electricity.

    In Dunkirk, the steelmaker is considering three levers. The doubling of the tonnages of recycled steel should reduce its emissions by 8%. The green blast furnace, which will not be completely so, further lowers them by 17%. Based on the Igar pilot, it plans to replace coal with iron and steel gases, including a part of gray hydrogen, captured, purified and then reinjected into the blast furnace. The 3D project, DMX Demonstration in Dunkirk, which reduces emissions by 8%, captures carbon to store it in oil wells depleted in the North Sea and in the seabed of the Norwegian continental shelf (Northern Lights project), thanks to collaboration with Ifpen, Axens, Total and seven other partners. The pilot should start in 2021, before an industrial version planned for 2025. At this stage, the northern site will have reduced its carbon footprint by 33% by 2030.

    In Fos-sur-Mer, Arcelor intends to multiply by ten the recycling of scrap metal by 2030, to reduce its emissions by 20%, which will cost it a pocket oven by 2024, then a pre-melting oven. This is the CarbHFlex project, unveiled on November 3 by ArcelorMittal Mediterranee, which could be deployed between 2021 and 2026. It is about"biologically converting carbon, into ethanol for fuels like in Ghent, Belgium, but also into isopropyl alcohol, acetone, a precursor of plexiglass, and other precursors of plastics

    ArcelorMittal hopes to obtain European financing before the end of 2021.

    Source - Strategic Research Institute
  7. forum rang 10 voda 8 december 2020 10:55
    China Steel & Iron Ore Import Export Trends in November 2020

    General Administration of Customs announced that China's steel exports in November 2020 totalled 4.4 million tonnes, up 8.9% MoM but down 3.8% YoY. China’s steel exports in January-November 2020 totaled 48.8 million tonnes, down 18.1% YoY. China's steel exports may increase further in December with higher orders for HRC and wire rod etc. Most Chinese mills have started to offer February or even March 2021 shipments.

    China's steel imports in November 2020 totalled 1.9 million tonne, up 4% MoM & 78% YoY. China’s steel imports January-November 2020 totalled 18.9 million tonnes, up by 74% YoY. China's imports of finished and semi-finished steel and metallics have surged this year to meet consumer demand

    China’s iron ore imports in November 2020 totalled 98.2 million tonnes, down 8.1% MoM from 106.74 million tonnes in October 2020 but up 8.3% YoY. For the first 11 months of 2020, iron ore imports stood at 1.07 billion tonnes, up 10.9% YoY beating full year imports of 1.06 billion tonnes in 2019.

    Source - Strategic Research Institute
  8. forum rang 6 ttroo 8 december 2020 11:17
    En weer binnen. Heb ik al geschreven dat ik Mittal veel te hoog vind liggen? Ze staan niet voor nies een stuk lager. Die koper op de 17.8 gisteren die denkt. Huh. Ik krijg ze nu voor 80 euro cent goedkoper. Maar ik koop ze toch niet (meer). Geen smart koper dus. Hoeveel heeft u trouwens betaald aan al die directeuren en commissarissen? De afgelopen 5 a 10 jaar heeft u ze miljoen euro's betaald. Voor wat? Voor het zelf geld brengen naar Mittal. Terwijl ze het zo goed doen in de wereld? U had net zo goed uw buurvrouw er neer kunnen zetten. Vermoedelijk het zelfde resultaat. Mittal maakt staal. Er is vraag naar staal. Waar gaan de behoeftigen heen? Niet naar de bakker. Ook. Maar niet als ze staal nodig hebben. Maar ok, u betaald liever een flinke premie aan leiders die uw positie doet pijn leiden.
  9. [verwijderd] 8 december 2020 11:24
    quote:

    Archie Steelman schreef op 7 december 2020 14:34:

    Normaal gesproken zie je altijd als Shell en ING laag stonden dat Arcelor er vlakbij stond in de rangschikking of zelfs lager. Dat is de laatste tijd niet meer het geval. Arcelor vertoeft steeds in de hoogste regionen. Het aandeel wil gewoon omhoog.
    Staat je niet blind, hier is geen logica , bij mittal kan het zo weer 3 euro zakken , blijf op je hoeden !!!!
  10. [verwijderd] 8 december 2020 11:27
    quote:

    mvliex 1 schreef op 6 december 2020 22:42:

    [...]Klopt m.i. niet. De koers op 31/12 zal er niet door wijzigen maar als morgen de koers stijgt zweeft het antwoord niet in wind maar is het een feit, dan je toch slechter uit met eerder verkopen.
    Wat is de koers 31/12 ? En het “als” koop je niets voor ! Kom dan met feiten ,!!!
    Goed gedaan har 0,60 cent in de pocket , super
  11. [verwijderd] 8 december 2020 11:28
    quote:

    ttroo schreef op 8 december 2020 11:17:

    Heb ik al geschreven dat ik Mittal veel te hoog vind liggen?
    Ja, dat had je, maar wat versta je onder te hoog?
    De kale boekwaarde van het aandeel is hoger dan de prijs die nu op de beurs wordt betaald,
    en bij de meeste fondsen is dat andersom.

  12. Archie Steelman 8 december 2020 11:42
    quote:

    Pussy schreef op 8 december 2020 11:24:

    [...]
    Staat je niet blind, hier is geen logica , bij mittal kan het zo weer 3 euro zakken , blijf op je hoeden !!!!
    Thanks Pussy, zo is het
    Tevens is dinsdag vaak een minder positieve dag voor Arcelor, hoewel ook hier geen logica in zit natuurlijk.
  13. Archie Steelman 8 december 2020 12:03
    Vervuiling> Italië> Vervuiling in Taranto> ILVA van Taranto
    Persbericht: "Benzeen + 128%"
    ILVA produceert minder maar vervuilt meer in 2020
    PeaceLink nodigt de burgemeester van Taranto, de president van de provincie en de president van de regio uit om alle documentatie naar de Europese Commissie en het EHRM (Europees Hof voor de Rechten van de Mens) te sturen om de onverenigbaarheid met de volksgezondheid van de hot area te onderstrepen van ILVA.
    7 december 2020
    PeaceLink-redactie
    ILVA produceert minder maar vervuilt meer ILVA van Taranto

    + 128% benzeen in 2020 vergeleken met 2019 in het Tamburi-district van Taranto
    -
    VERVUILINGSGEGEVENS 2020
    De vervuiling in het Tamburi-district is in 2020 toegenomen. En dit gebeurde ondanks het feit dat de staalproductie in de ILVA van Taranto daalde van 12.900 ton per dag (2019-cijfer) naar 8.800 (2020-cijfer).
    Het lijkt misschien paradoxaal, maar het is waar: ILVA produceert minder maar vervuilt meer.
    Als we de gegevens van Arpa 2019 (van januari tot november) vergelijken met de gegevens van Arpa 2020 (van januari tot november), blijkt dat er in het Tamburi-district in 2020 de volgende toenames van vervuiling waren in vergelijking met 2019 in de omgevingslucht:
    + 128% benzeen (kankerverwekkend)
    + 3% PM10 (kankerverwekkend)
    + 6% PM2.5 (kankerverwekkend)

    Er worden zelfs nog hogere gegevens geregistreerd aan de rand van de staalfabriek (ILVA Meteo-Parks control unit):
    + 215% voor benzeen (kankerverwekkend)
    + 48% voor PM10 (kankerverwekkend)
    + 30% voor PM2.5 (kankerverwekkend)

    Wat vertellen deze stijgingspercentages ons?
    Ze vertellen ons iets heel eenvoudigs, namelijk dat wanneer 2020 eindigt en de totale staalproductie van de staalfabriek in Taranto historische dieptepunten zal hebben bereikt (d.w.z. 3,2 miljoen ton / jaar staal), de impact op de gezondheid van De inwoners van het Tamburi-district zullen waarschijnlijk nog erger zijn dan in 2019, toen de fabriek 4,7 miljoen ton / jaar produceerde, of anderhalf miljoen ton staal meer.
    Het lijkt absurd. Maar de verwerkte gegevens zijn onweerlegbaar en komen van de Arpa / Ispra-regeleenheden.
    Gedetailleerde gegevens kunnen hier worden bekeken sociale.network/@a_marescotti/1052962...

    BEOORDELING VAN DE EFFECTEN OP HET MILIEU EN DE GEZONDHEID
    We herinneren eraan dat de VIIAS (Integrated Environmental and Health Impact Assessment) van 2019 - berekend op 4,7 miljoen ton / jaar - "een onaanvaardbaar risico liet zien in de buurt naast de staalfabriek" (Epidemiology & Prevention, 2019). De VIIAS is vorig jaar gepubliceerd in het wetenschappelijke tijdschrift Epidemiology & Prevention.
    Gezien het feit dat de VIIAS 2019 op 4,7 miljoen ton / jaar dit "onaanvaardbare risico" schatte bij lagere vervuilingsniveaus dan die in werkelijkheid plaatsvonden in 2020, kan worden afgeleid dat zelfs met het hete gebied op minimale productieniveaus (3,2 miljoen ton / jaar in 2020) vervuiling daalt niet tot een niveau dat de compatibiliteit van het hete gebied met de volksgezondheid kan aannemen.

    VERLAGENDE PRODUCTIE EN TOENEMENDE VERONTREINIGING
    Dit ding moet worden gemeld aan de regering en ook aan de vakbonden. Iedereen moet weten dat er geen compatibiliteit is tussen ILVA en de volksgezondheid, zelfs niet wanneer het laagste productieniveau ooit is bereikt. Dit bewijs laat geen excuses meer.
    Kortom: de hete zone van ILVA is gevaarlijk voor de volksgezondheid, ook als er minder wordt geproduceerd!
    Als niet aan de compatibiliteitsvoorwaarden wordt voldaan, zelfs bij productie in extreem lage versnellingen, is de enige keuze om de hete zone van de ILVA te sluiten.

    PEACELINK'S VERZOEKEN AAN DE BURGEMEESTER VAN TARANTO
    Geconfronteerd met dit constante en aanhoudende gevaar, vragen we de burgemeester van Taranto om in een bijgewerkte vorm, met een officieel document opgesteld met de ASL- en ARPA-technici, het gevaar van het hete gebied en de ongezondheid van het Tamburi-district te certificeren. Geconfronteerd met zo'n geactualiseerde verklaring - die ook aan het Openbaar Ministerie moet worden overhandigd - zal de overheid moeten kiezen: mensen redden of ze laten gaan.

    DE DRINGEND OM DE HETE GEBIED VAN ILVA TE STOPPEN
    De onverenigbaarheid met de volksgezondheid van de huidige hete zone van ILVA, zelfs bij de huidige "minimale" productieniveaus, maakt de urgentie van de onmiddellijke sluiting van de zone verantwoordelijk voor de langdurige vervuiling. Er is geen jaarlijkse planning nodig: mensen moeten worden gered, hier en nu, zonder te wachten op de komende jaren en de volgende slachtoffers.
678 Posts
Pagina: «« 1 ... 8 9 10 11 12 ... 34 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.