Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

Laatste koers (eur) Verschil Volume
7,374   -0,030   (-0,41%) Dagrange 7,294 - 7,464 285.499   Gem. (3M) 1,4M

Air France 2020

3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 117 118 119 120 121 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Koopman83 14 oktober 2020 09:37
    quote:

    Scapa schreef op 14 oktober 2020 00:56:

    [...]

    Of het hoofdzakelijk om prijs gaat weet ik niet. Kosten wel, want de marges zijn dun. Er zullen klanten zijn die puur prijd bewust zijn. Er zullen er ook nog altijd een deel kijken naar prijs/kwaliteit. KLM is in de loop der jaren ook goedkoper geworden. Het is echter geen bedrijf wat zich op de prijsbewuste reiziger richt die als sardientje vervoert wil worden. Het richt zich ook niet op de rijkeren die in alle luxe in fist class reist.

    De kracht van KLM zit hem denk ik in de mensen. Hoeveel mensen zeg met trots dat ze 'Ryanairer' zijn? Hoeveel airline staff dragen met trots een product uit? Degelijkheid, dat is waar KLM voor staat.

    Pre corona liepen de passagiersaantallen op. Dat doet Alitalia bijv. niet.

    KLM heeft niet per se oude vliegtuigen. De 747 was oud ja, maar die gaat weg en daar hebben ze gloednieuwe 787s voor terug. Dat doet de gemiddelde leeftijd van de vliegtuigen goed, alleen zegt dat niks.

    Een langeafstandsvliegtuig heeft namelijk een veel langere levensduur dan korteafstandsvliegtuigen. Een 737 van Ryanair bijv maakt veel korte vluchten. Elke keer dat die opstijgt en landt krijgt die meer te verduren. Opnieuw opstarten, opnieuw opdruk komen, schokken van de landing, etc, etc. Zo'n vliegtuig is dus ook eerder afgeschreven.

    Het gaat er dus niet om of een vliegtuig 'oud' is, maar of het product (de cabine) oud is. De laatste keer dat ik met KLM vloog hingen er geen beelbuizen aan het plafond. Dat zou namelijk wel oud zijn.

    Voor de corona crisis vloog ik erg veel. Maar geloof mij de gehele luchtvaart en dan emt name KLM is zeer sterk afhankelijk van zakelijk verkeer. Dit ligt nu compleet op zijn gat en de enorme kosten blijven doorlopen. Het klopt dat zakelijk je liever met KLM vliegt echter voor de vluchten binnen Europa is er zoveel concurentie en ook prijstechnisch is het haast niet te verantwoorden om deze buiten beschouwing te laten.
  2. forum rang 4 Jelle Trader 14 oktober 2020 10:13
    quote:

    Scapa schreef op 14 oktober 2020 00:56:

    [...]

    Of het hoofdzakelijk om prijs gaat weet ik niet. Kosten wel, want de marges zijn dun. Er zullen klanten zijn die puur prijd bewust zijn. Er zullen er ook nog altijd een deel kijken naar prijs/kwaliteit. KLM is in de loop der jaren ook goedkoper geworden. Het is echter geen bedrijf wat zich op de prijsbewuste reiziger richt die als sardientje vervoert wil worden. Het richt zich ook niet op de rijkeren die in alle luxe in fist class reist.

    De kracht van KLM zit hem denk ik in de mensen. Hoeveel mensen zeg met trots dat ze 'Ryanairer' zijn? Hoeveel airline staff dragen met trots een product uit? Degelijkheid, dat is waar KLM voor staat.

    Pre corona liepen de passagiersaantallen op. Dat doet Alitalia bijv. niet.

    KLM heeft niet per se oude vliegtuigen. De 747 was oud ja, maar die gaat weg en daar hebben ze gloednieuwe 787s voor terug. Dat doet de gemiddelde leeftijd van de vliegtuigen goed, alleen zegt dat niks.

    Een langeafstandsvliegtuig heeft namelijk een veel langere levensduur dan korteafstandsvliegtuigen. Een 737 van Ryanair bijv maakt veel korte vluchten. Elke keer dat die opstijgt en landt krijgt die meer te verduren. Opnieuw opstarten, opnieuw opdruk komen, schokken van de landing, etc, etc. Zo'n vliegtuig is dus ook eerder afgeschreven.

    Het gaat er dus niet om of een vliegtuig 'oud' is, maar of het product (de cabine) oud is. De laatste keer dat ik met KLM vloog hingen er geen beelbuizen aan het plafond. Dat zou namelijk wel oud zijn.

    @Scapa: Beste Scapa, met veel interesse lees ik je input op het KLM-AF forum. Inhoudelijk, informatief en prima beargumenteerd. Mag ik je vragen op welke manier je tegen het Duitse Lufthansa aankijkt? Zijn er specifieke verschillen tussen hen- en andere (Europese) Airliners? Staan zij er bijv. minder slecht voor dan hun concurrenten? Zou het op prijs stellen als je jou mening zou willen geven hierover. Gr, Jelle.
  3. [verwijderd] 14 oktober 2020 10:27
    quote:

    @iPlof schreef op 14 oktober 2020 08:35:

    [...]
    Klm en ook AF is vergelijkbaar met V&D of Opel, richt zich op de steeds kleiner wordende middenklasse. Dat is killing. De V&D ging ook ter ziele terwijl zowel Action als Bijenkorf het fantastisch deden.

    Het personeelsbestand van Klm is relatief echter zeer groot en zeer royaal betaald vergeleken met de sector. Men leeft nog in de vorige eeuw.

    Af-Klm in huidige vorm en zeker het aandeel gaan het gewoon niet redden, het is te laat.
    Vergelijkbaar met V&D en Opel? Twee bedrijven die niet met de tijd meegaan. Iets wat KLM wel doet. Als het een aflopende zaak zou zijn, een steeds kleiner wordende middenklasse is, dan zouden de passagiersaantallen niet oplopen.

    Zeer groot? KLM doet meer dan alleen vliegen. KLM maintenance, KLM ground services, KLM health services, KLM cargo. Dat zijn divisies die wel afgestoten zouden kunnen worden. Dan wordt er gesneden in personeelbestand, echter zoiets als onderhoud en ground services zijn nodig. Een derde partij inhuren betekent echter controle verlies over belangrijke (rand) activiteiten.

    Zeer royaal salaris? M-O, Azië verdient beter. Ik heb gehoord dat er salarissen, voor ervaren krachten, op kan lopen tot een half miljoen. En dat is tegelijkertijd een van de punten. KLM heeft in die zin de oude krachten. Mensen die lang bij een bedrijf werken zijn vaak duurder. Ryanair heeft veelal jong personeel. Zoals de vakkenvullers bij de supermarkt. Jong en daarom goedkoop.

    Ryanair is daarbij voor velen ook een soortgelijke baan. Tijdelijk. Een springplank naar de betere posities.
    Vorig jaar of inmiddels 2 jaar geleden moest Ryanair vluchten annuleren. Naar eigen zeggen omdat teveel mensen nog vakantie tegoed hadden, maar ik heb elders gehoord dat het was, omdat personeel massaal het bedrijf verliet, op zoek naar de betere posities.

    Verder qua top salaris? Volgens deze website zit de top van een Ryanair piloot op 180000€. extra.ie/2019/08/16/news/irish-news/r...
    Daarbij kan je je afvragen of dit het complete salaris is, of dat er een variabel bestand is, wat nog niet mee is genomen.

    Als laatste de belasting. In Ierland bijv. is de loonbelasting lager, dus iemand met 180000€ aan salaris verdient onder aan de streep wellicht meer dan iemand met 200000€ hier in Nederland.

    Dus in die zin, definieer 'zeer royaal' maar.
  4. forum rang 4 Jelle Trader 14 oktober 2020 10:40
    quote:

    Scapa schreef op 14 oktober 2020 10:27:

    [...]

    Vergelijkbaar met V&D en Opel? Twee bedrijven die niet met de tijd meegaan. Iets wat KLM wel doet. Als het een aflopende zaak zou zijn, een steeds kleiner wordende middenklasse is, dan zouden de passagiersaantallen niet oplopen.

    Zeer groot? KLM doet meer dan alleen vliegen. KLM maintenance, KLM ground services, KLM health services, KLM cargo. Dat zijn divisies die wel afgestoten zouden kunnen worden. Dan wordt er gesneden in personeelbestand, echter zoiets als onderhoud en ground services zijn nodig. Een derde partij inhuren betekent echter controle verlies over belangrijke (rand) activiteiten.

    Zeer royaal salaris? M-O, Azië verdient beter. Ik heb gehoord dat er salarissen, voor ervaren krachten, op kan lopen tot een half miljoen. En dat is tegelijkertijd een van de punten. KLM heeft in die zin de oude krachten. Mensen die lang bij een bedrijf werken zijn vaak duurder. Ryanair heeft veelal jong personeel. Zoals de vakkenvullers bij de supermarkt. Jong en daarom goedkoop.

    Ryanair is daarbij voor velen ook een soortgelijke baan. Tijdelijk. Een springplank naar de betere posities.
    Vorig jaar of inmiddels 2 jaar geleden moest Ryanair vluchten annuleren. Naar eigen zeggen omdat teveel mensen nog vakantie tegoed hadden, maar ik heb elders gehoord dat het was, omdat personeel massaal het bedrijf verliet, op zoek naar de betere posities.

    Verder qua top salaris? Volgens deze website zit de top van een Ryanair piloot op 180000€. extra.ie/2019/08/16/news/irish-news/r...
    Daarbij kan je je afvragen of dit het complete salaris is, of dat er een variabel bestand is, wat nog niet mee is genomen.

    Als laatste de belasting. In Ierland bijv. is de loonbelasting lager, dus iemand met 180000€ aan salaris verdient onder aan de streep wellicht meer dan iemand met 200000€ hier in Nederland.

    Dus in die zin, definieer 'zeer royaal' maar.
    Helder verhaal,...
  5. Al doende leert men 15 oktober 2020 12:26
    Via www.iex.nl/Nieuws/ANP-151020-187/Fran...

    'Frankrijk staat achter aandelenuitgifte AF-KLM'
    PARIJS (AFN/BLOOMBERG) - Frankrijk steunt luchtvaartconcern Air France-KLM als dat geld op wil halen door extra aandelen uit te geven. Ook een obligatielening die later in aandelen omgezet kan worden is voor Parijs geen probleem, heeft Martin Vial, het hoofd van het Franse staatsorgaan dat investeringen in bedrijven beheert, gezegd.

    Welke middelen Air France-KLM inzet en wanneer, zal de Franse overheid met het concern bespreken. Ook zal in die gesprekken worden gekeken hoeveel aandelen de onderneming uit zou kunnen geven.

    Frankrijk is met een belang van iets meer dan 14 procent de grootste aandeelhouder in Air France-KLM. Nederland volgt met 14 procent van de aandelen. Als Air France-KLM nieuwe aandelen of een converteerbare obligatielening uitgeeft, zou dat kunnen beteken dat de belangen van de twee landen kleiner worden.

    Luchtvaartmaatschappijen zitten wereldwijd in grote problemen door de coronacrisis. Er wordt veel minder gevlogen terwijl veel vaste kosten doorlopen. Air France kreeg inmiddels staatssteun vanuit Frankrijk en de Nederlandse overheid schoot KLM te hulp. Volgens Vial is gebrek aan geld op dit moment geen probleem voor Air France-KLM.
  6. [verwijderd] 15 oktober 2020 14:01
    quote:

    Jelle Trader schreef op 14 oktober 2020 10:13:

    [...]@Scapa: Beste Scapa, met veel interesse lees ik je input op het KLM-AF forum. Inhoudelijk, informatief en prima beargumenteerd. Mag ik je vragen op welke manier je tegen het Duitse Lufthansa aankijkt? Zijn er specifieke verschillen tussen hen- en andere (Europese) Airliners? Staan zij er bijv. minder slecht voor dan hun concurrenten? Zou het op prijs stellen als je jou mening zou willen geven hierover. Gr, Jelle.
    Bedankt voor het compliment.

    Grappig dat je vraagt naar hoe ik kijk naar Lufthansa. Voorop gesteld, ik ben zeker geen kenner in alle luchtvaartmarkten. Ik ben thuis in de Nederlandse markt en heb mij eigenlijk nooit heel erg verdiept in de naburige markten. Neemt niet weg dat ik wel eens wat lees/hoor, dus kan wel iets zeggen, maar ga vooral verder opzoek naar eigen antwoorden.

    Lufthansa past in het rijtje van legacy carriers, het opereert parallel aan BA en KLM (en nog een hoop anderen). Lufthansa is in mijn ogen deugdelijker, ze hebben een veel grotere thuismarkt, veel meer knooppunten en luchthavens, waarvandaan zij opereren, met als belangrijkste Frankfurt (het financiële hart van Europa). Ze hebben daarnaast ook een veel breder assortiment. Van budget airline, tot first class.
    Lufthansa heeft veel dochterondernemingen w.o: Austrian Airlines, Brussel Airlines, Eurowings, tot voor kort ook Germanwings.
    Het beheert daarmee ook een veel grotere en wellicht zelfs belangrijkste deel van de Europese markt.

    Dat staat ook in schril contrast met hoe we hier in Nederland tegen de luchtvaart aankijken. Daar liggen veel vliegvelden ook dicht op elkaar. In de buurt van Düsseldorf/Münster liggen er al iets van 4. Die gezamenlijk in de buurt van 40 miljoen mensen afhandelen, waarvan Düsseldorf de grootste. Hier heeft Greenpeace bijvoorbeeld al moeite met 1 luchthaven en 1 'grote' speler (KLM).
    Die grote speler die geheel verbleekt bij Lufthansa.

    Lufthansa is bovendien onderdeel van Star Alliance en daarbij horen een aantal andere zeer grote spelers (Air Canada, United, Air New Zealand, Avianca, SAS, Turkish Airlines,...), die de wereld bedienen. Ze bedienen een veel grotere markt, hebben meer vliegtuigen, betere ratings, zijn daarmee slagkrachtig. Daarmee denk ik niet dat het ze het dus slechter doen, maar juist beter.

    Lufhthansa/Star Alliance zijn leiders. Op de voet gevolgd door Oneworld en Sky Team, waarbij Sky Team (in mijn ogen) het beter doet/is dan Oneworld. Sky Team is groeiende, focust meer op de Aziatische markt, die ondertussen 'booming' is.

    One world is te verspreid en kleiner. In Europa hebben ze bijna niks en verder bedient het vooral Amerika en Oceanïe/Pacific.

    En als je het breder trekt? Je kan zeggen, die Star Alliance, laat die het maar doen, maak de Nederlandse tak (Sky Team) kleiner. Daarmee maken we van Nederland een spoke (van het hub-spoke systeem). Wij zouden dan bijv via Duitsland moeten vliegen, om vanaf daar elders te komen. Of maken van Nederland een hub, trekken we als Nederland dat deel van de Europese markt naar 'ons' toe en laten we hen op doorreis gaan via Nederland?

    Reizen doen mensen/goederen toch wel, dus het maakt mondiaal niet uit of het nou via het ene land of het andere land gaat, die CO2 uitstoot vindt toch plaats en komt in de mondiale atmosfeer terecht. Wat dat betreft heeft men soms weleens oogkleppen op.
  7. Erwin L 15 oktober 2020 17:33
    quote:

    Bache schreef op 15 oktober 2020 15:49:

    "Ook zal in die gesprekken worden gekeken hoeveel aandelen de onderneming uit zou kunnen geven."

    Bij Fugro reageren beleggers minder ontspannen op de 'aankondiging' cq 'bevestiging' van een emissie.
    IK denk dat bij Fugro niet meespeelt dat de Franse overheid het bedrijf, koste wat kost, overeind gaat houden.
  8. forum rang 4 Jelle Trader 15 oktober 2020 20:52
    quote:

    Scapa schreef op 15 oktober 2020 14:01:

    [...]

    Bedankt voor het compliment.

    Grappig dat je vraagt naar hoe ik kijk naar Lufthansa. Voorop gesteld, ik ben zeker geen kenner in alle luchtvaartmarkten. Ik ben thuis in de Nederlandse markt en heb mij eigenlijk nooit heel erg verdiept in de naburige markten. Neemt niet weg dat ik wel eens wat lees/hoor, dus kan wel iets zeggen, maar ga vooral verder opzoek naar eigen antwoorden.

    Lufthansa past in het rijtje van legacy carriers, het opereert parallel aan BA en KLM (en nog een hoop anderen). Lufthansa is in mijn ogen deugdelijker, ze hebben een veel grotere thuismarkt, veel meer knooppunten en luchthavens, waarvandaan zij opereren, met als belangrijkste Frankfurt (het financiële hart van Europa). Ze hebben daarnaast ook een veel breder assortiment. Van budget airline, tot first class.
    Lufthansa heeft veel dochterondernemingen w.o: Austrian Airlines, Brussel Airlines, Eurowings, tot voor kort ook Germanwings.
    Het beheert daarmee ook een veel grotere en wellicht zelfs belangrijkste deel van de Europese markt.

    Dat staat ook in schril contrast met hoe we hier in Nederland tegen de luchtvaart aankijken. Daar liggen veel vliegvelden ook dicht op elkaar. In de buurt van Düsseldorf/Münster liggen er al iets van 4. Die gezamenlijk in de buurt van 40 miljoen mensen afhandelen, waarvan Düsseldorf de grootste. Hier heeft Greenpeace bijvoorbeeld al moeite met 1 luchthaven en 1 'grote' speler (KLM).
    Die grote speler die geheel verbleekt bij Lufthansa.

    Lufthansa is bovendien onderdeel van Star Alliance en daarbij horen een aantal andere zeer grote spelers (Air Canada, United, Air New Zealand, Avianca, SAS, Turkish Airlines,...), die de wereld bedienen. Ze bedienen een veel grotere markt, hebben meer vliegtuigen, betere ratings, zijn daarmee slagkrachtig. Daarmee denk ik niet dat het ze het dus slechter doen, maar juist beter.

    Lufhthansa/Star Alliance zijn leiders. Op de voet gevolgd door Oneworld en Sky Team, waarbij Sky Team (in mijn ogen) het beter doet/is dan Oneworld. Sky Team is groeiende, focust meer op de Aziatische markt, die ondertussen 'booming' is.

    One world is te verspreid en kleiner. In Europa hebben ze bijna niks en verder bedient het vooral Amerika en Oceanïe/Pacific.

    En als je het breder trekt? Je kan zeggen, die Star Alliance, laat die het maar doen, maak de Nederlandse tak (Sky Team) kleiner. Daarmee maken we van Nederland een spoke (van het hub-spoke systeem). Wij zouden dan bijv via Duitsland moeten vliegen, om vanaf daar elders te komen. Of maken van Nederland een hub, trekken we als Nederland dat deel van de Europese markt naar 'ons' toe en laten we hen op doorreis gaan via Nederland?

    Reizen doen mensen/goederen toch wel, dus het maakt mondiaal niet uit of het nou via het ene land of het andere land gaat, die CO2 uitstoot vindt toch plaats en komt in de mondiale atmosfeer terecht. Wat dat betreft heeft men soms weleens oogkleppen op.
    Dank voor de uitgebreide reply met waardevolle info Scapa.
  9. forum rang 5 gbakl 16 oktober 2020 09:39
    gisteren Fugro dag.

    dit aandeel is niet alleen qua koersniveau vergelijkbaar met AF/KLM maar ook
    qua slechte financiele situatie en een emissie is niet te voorkomen.

    rond 15u (waarom tijdens handelsuren deze koersgevoelige info ?) werd door
    Fugro gemeld dat er verregaande besprekingen zijn met de banken over de
    haalbaarheid van een emissie.

    Koers krijgt meteen -10% om de oren en een freeze en laagste punt bijna
    20% lager waarna weer fors herstel tot 2.84.

    bij AF/KLM staat er heel wat staatsgarantie achter als back-up maar een
    concrete melding over een aanstaande emissie zal wel impact hebben.

    op termijn wordt gedacht aan mei maar dat is dik in de koffie kijken...
  10. @iPlof 16 oktober 2020 17:47
    SCHIPHOL - Vakbond FNV is verontwaardigd dat de KLM-piloten voordeeltjes ontvangen in ruil voor het snijden in hun loonkosten. Zo krijgen ze extra IPB-rechten (Indien Plaats Beschikbaar), inclusief een upgrade naar Business Class wanneer dat mogelijk is. Ander personeel krijgt dat niet. FNV heeft daarom een brief naar KLM-topman Pieter Elbers gestuurd.
    luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/...
  11. @iPlof 16 oktober 2020 17:48
    SCHIPHOL - In september reisden 1,3 miljoen passagiers van, naar of via Schiphol, een afname van 79,4 procent ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. Het aantal passagiersvluchten daalde met 53,2 procent tot een totaal van 20.066, zo maakte de luchthaven vandaag bekend.
    luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/...
  12. forum rang 5 gbakl 16 oktober 2020 18:55
    Vakbond grondpersoneel hekelt ongelijke behandeling bij KLM
    Gepubliceerd op 16 oktober 2020 17:05 | Views: 780 | Onderwerpen: luchtvaart

    UTRECHT (AFN) - Vakbond FNV Luchtvaart is ontevreden dat het grondpersoneel bij KLM anders wordt behandeld dan de piloten en dreigt geen handtekening te zetten onder het akkoord over aanpassing van de arbeidsvoorwaarden. Dat akkoord is essentieel voor KLM voor het verkrijgen van staatssteun van de Nederlandse overheid.

    Steen des aanstoots is de looptijd van de overeenkomst die voor het grondpersoneel tot eind 2022 is en voor de piloten maar tot en met maart van dat jaar. FNV vindt dat als alle partijen iets moeten inleveren, dat dan ook even lang moet zijn. "We hebben met KLM afgesproken dat de akkoorden voor alle medewerkers gelijk moeten zijn, dat wil de overheid ook", zegt bondsbestuurder Jan van den Brink.

    Bovendien steekt het voor het grondpersoneel dat de piloten in hun ogen 'extraatjes' krijgen, bijvoorbeeld voor het maken van privéreizen. "De verontwaardiging onder het grondpersoneel over deze ongelijke behandeling is groot", zegt Van den Brink. "Nu krijgen alleen de hoogstbetaalden een presentje als dank voor hun bijdrage. Als KLM een blijk van waardering wil geven, moet ze alle werknemers gelijk behandelen."

    FNV heeft een open brief geschreven aan KLM-topman Pieter Elbers om alle werknemers een gelijke blijk van waardering te geven.

    KLM bereikte met de bonden voor het grondpersoneel en cabinepersoneel pas in de ochtend van 1 oktober, de dag van de deadline, een akkoord over versobering van de arbeidsvoorwaarden. Met de piloten duurde het nog langer en werd pas enkele uren voordat de door de overheid gestelde deadline zou verlopen een deal gesloten
  13. [verwijderd] 17 oktober 2020 02:00
    Op luchtvaartnieuws een artikel over KLM, waarin Pieter Elbers het heeft over de toekomst. Het is een premium artikel, dus ik ga het niet kopieëren. Echter een korte samenvatting in eigen worden is echter wel mogelijk.

    Pieter Elbers stelt dat nu met de corona crisis KLM met het hub-spoke systeem een voordeel heeft ten opzichte van point-to-point airlines. Waar point-to-point rendabel is als een vliegtuig gevuld is, haalt het hub spoke systeem overal wat passagiers naar de hub om vanaf daar naar een bestemming te vliegen.

    Op dit moment en in de nabije toekomst zijn de passagiersaantallen voor een point to point verbinding te laag, maar nog wel genoeg voor het hub spoke systeem. Het hub spoke systeem zal dus (eerder) succesvoller zijn in de huidige tijd.
  14. forum rang 5 gbakl 17 oktober 2020 09:17
    Op dit moment en in de nabije toekomst zijn de passagiersaantallen voor een point to point verbinding te laag, maar nog wel genoeg voor het hub spoke systeem. Het hub spoke systeem zal dus (eerder) succesvoller zijn in de huidige tijd. ???
    ------------
    wishfull thinking ?

    ook voor Elbers is het nu overleven en hopen op voldoende goodwill van alle kanten als
    het weer een beetje opleeft.
    maar hij heeft net als iedereen geen idee hoe en wanneer het opleeft...
    maar af en toe komen er verkeerde signalen zoals teveel toegeven, zoals altijd al, aan
    die hoogvliegers van het pilotenclubje.
    dat valt natuurlijk niet goed en is zeer slecht voor het moraal bij de andere KLM-ers
    en voor het algemene beeld dat het cockpitwereldje altijd weer die uitzonderlijke
    voordelen weten uit te onderhandelen.
    en ze zitten al in een uitzonderlijk gunstige uitgangspositie..,financieel.
  15. arreno 17 oktober 2020 09:52
    quote:

    @iPlof schreef op 16 oktober 2020 17:48:

    SCHIPHOL - In september reisden 1,3 miljoen passagiers van, naar of via Schiphol, een afname van 79,4 procent ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. Het aantal passagiersvluchten daalde met 53,2 procent tot een totaal van 20.066, zo maakte de luchthaven vandaag bekend.
    luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/...
    Dat klopt dan aardig met de koers, die is 73% lager dan een jaar geleden.
    Ik las ergens dat de verwachting is, dat het pas in 2024 weer op het oude niveau zal zijn.
    Dus nu kopen op de plank leggen en in 2024 een rendement van + 270%?
3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 117 118 119 120 121 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.