Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel SHELL PLC AEX:SHELL.NL, GB00BP6MXD84

Laatste koers (eur) Verschil Volume
29,545   +0,275   (+0,94%) Dagrange 29,350 - 29,660 2.094.721   Gem. (3M) 6,2M

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 2978 2979 2980 2981 2982 ... 10002 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Greyhounds 22 september 2020 16:29
    quote:

    Spetter schreef op 22 september 2020 16:24:

    [...]

    Nee het is geen stomme vraag. Waterstof heeft zeker de toekomst. Echter is waterstof geen brandstof zoals olie of benzine maar een energiedrager/overbrenger, zeg maar een soort batterij. Je moet er (meer) energie instoppen om er energie uit te krijgen. Je kan de huidige infrastructuur (tankstations etc) zo geschikt maken voor waterstof. Het heeft dus zeker de toekomst en de voorkeur boven de vervuilende en met zeldzame metalen gevulde accu's en batterijen. Nog een voordeel van waterstof is dat je het kan genereren met het overvloed aan (windenergie) waardoor het en helemaal schoon is en de windmolens efficiënter benut kunnen worden.

    Wat houdt ons tegen van de overstap van olie naar waterstof?
    Om te beginnen zijn we met de elektrische accuauto's sinds de Prius onder invloed van milieubewegingen en politiek activisme een verkeerde weg in geslagen. Dit heeft ons, zoals zo vaak veel tijd en geld gekost en weinig ontwikkeling gebracht (Zie: Tesla). De milieuwinst is ook beperkt aangezien de meeste stroom voor de auto's door kolen en gas wordt gestookt. Iets soortgelijk vond in de jaren 80 ook plaats met kernenergie. Onder invloed van milieubewegingen is deze technologie op de achtergrond geraakt, terwijl het zich in de tussentijd had kunnen ontwikkelen tot een veilige en schone energiebron. Met als gevolg dat we 40 jaar lang kolen en gas hebben lopen stoken. Waarmee de milieubewegingen weer een nieuw winstmodel hebben gecreëerd/gevonden. Als er iets funest is voor het milieu zijn het wel de goede bedoelingen van de mens.

    Genoeg politiek. Het is een kwestie van de infrastructuur en de voertuigen aan te passen. Dit vereist een samenwerking van de autoindustrie, energiemaatschappijen (NB geen olie dus, wel shell, want transitie) en overheden. De samenwerking met de autoindustrie is er wel. Nu de overheden nog. Stem in maart dus vooral geen Groenlinks (Sorry, kon het niet laten).
    Thanks voor deze info. Die milieurakkers moeten ze zolangzamerhand maar eens gaan afschaffen, kost de gemeenschap hele veel geld helaas. Groenlinks heb ik allang mijn biuk van vol maar dat terzijde!
  2. forum rang 7 Greyhounds 22 september 2020 16:34
    quote:

    PieterDerksen schreef op 22 september 2020 16:32:

    Zo he.. dit zag ik even niet aankomen. Ik blijf er trouwens nog steeds bij: we gaan richting de 10. Ik durf het nog steeds te zeggen. Het begint steeds volatieler te worden. Maar de stand van vandaag begrijp ik niet.
    Jij bent er me wel eentje maar misschien zie je wel meer niet aankomen! :-)
  3. forum rang 4 leesmee 22 september 2020 16:36
    quote:

    Spetter schreef op 22 september 2020 16:26:

    [...]

    Ja ok. Maar dat was het 2 weken geleden ook en is het misschien over een week ook nog. Het hangt van die triggers af en die zie je zelden echt aankomen. Als morgen Iran in oorlog gaat met de VS en de Arabische staten ligt de halve wereld op zn kop.
    Eens, niemand kan dat soort events voorzien (behalve betrokken oorlogsvoerders), overigens ligt het wel voor de hand in dat voorbeeld dat de olieprijs stijgt. Maar na een weken/maandenlange gestage daling, met in de laatste week nog 10% down en nu +5% vanaf het dieptepunt kun je veronderstellen dat dat dieptepunt ook het dieptepunt blijft, zeker gegeven de fundamentele factoren die er op deze koers gewoon goed uitzien. Het is een gecalculeerde gok dat dit aandeel het diepste punt heeft gehad en dat eerste kopers weer gaan instappen. Ik zie RDSA ook niet zomaar weer op 18 komen, laat staan boven de 20, daarvoor is er fundamenteel behoorlijk wat veranderd, hoewel op middellange termijn de verminderde capex van de oliemaatschappijen kan zorgen voor teruglopende exploratiecapaciteit en een prijsopdrijvend effect. In de VS zakt de capaciteit van de schalieboeren bij een prijs van $40 elke maand met 0,5m bpd, dus nog weer een paar maanden en evenwicht tussen vraag en aanbod komt weer een stukje dichterbij. Je moet er niet aan denken als het Covid-probleem de wereld uit is..
  4. Spetter 22 september 2020 16:37
    quote:

    PieterDerksen schreef op 22 september 2020 16:32:

    Zo he.. dit zag ik even niet aankomen. Ik blijf er trouwens nog steeds bij: we gaan richting de 10. Ik durf het nog steeds te zeggen. Het begint steeds volatieler te worden. Maar de stand van vandaag begrijp ik niet.
    Zolang er geen ontwikkelingen zijn op het gebied van Corona en niet duidelijk is wat de energietransitie voor Shell gaat betekenen, blijft de koers rond deze prijs hangen. Lager dan 10 euro zal het zonder slecht nieuws niet gaan. Wat kan het slechte nieuws zijn: Een absurd onrealistisch niet lucratief winstmodel voor Shell. Zo dom zijn ze daar echt niet. De koers kan vooral dus weer omhoog gaan. Maar wanneer en hoe hoog. Dat weet niemand op dit moment.
  5. tjongejonge 22 september 2020 16:45
    quote:

    PieterDerksen schreef op 22 september 2020 16:32:

    Zo he.. dit zag ik even niet aankomen. Ik blijf er trouwens nog steeds bij: we gaan richting de 10. Ik durf het nog steeds te zeggen. Het begint steeds volatieler te worden. Maar de stand van vandaag begrijp ik niet.
    De downtrend is m.i. nog volledig intact, Pieter.
    En zolang dat het geval is komt de 10 er vanzelf wel ;-)
  6. forum rang 7 €URO-Trader 22 september 2020 16:48
    quote:

    PieterDerksen schreef op 22 september 2020 16:32:

    Zo he.. dit zag ik even niet aankomen. Ik blijf er trouwens nog steeds bij: we gaan richting de 10. Ik durf het nog steeds te zeggen. Het begint steeds volatieler te worden. Maar de stand van vandaag begrijp ik niet.
    ongetwijfeld liggen de feiten anders dan de meesten denken. Shell is aan het inslaan, zodoende.
  7. löngterm 22 september 2020 17:01
    Zojuist een flinke geschreven put optie positie ingenomen.
    Heb in totaal 33 geschreven puts met strike prijs 40 voor december 2024 voor gemiddeld €30,60.
    Dit betekend dat bij een prijs boven de €9,40 ik winst heb.
    Ik heb het idee dat Shell momenteel fundamenteel ondergewaardeerd is. Op lange termijn zal een deel van de waarde weer terug komen in het aandeel. Vandaar dat ik deze positie ingenomen heb.

    Op deze manier loop ik het divident mis maar kost de positie mij maar zo'n 10K aan marge. Daarnaast loop ik winsten boven de €40 mis mochten we binnen de komende 3 jaar nieuwe all times highs neer zetten :P
  8. forum rang 5 andre68 22 september 2020 17:01
    quote:

    tjongejonge schreef op 22 september 2020 16:45:

    [...]

    De downtrend is m.i. nog volledig intact, Pieter.
    En zolang dat het geval is komt de 10 er vanzelf wel ;-)

    He wat vervelend nou voor die long zittende en steeds lager bijkopende brave huisvaders. Zal moeders niet bij mee zijn. Wat blijft er over voor vrouw en kinders.....
200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 2978 2979 2980 2981 2982 ... 10002 »» | Laatste |Omhoog ↑