Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

Laatste koers (eur) Verschil Volume
8,980   +0,240   (+2,75%) Dagrange 8,878 - 9,108 552.174   Gem. (3M) 1,2M

Air France 2020

3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 102 103 104 105 106 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 19 september 2020 12:51
    De vakbonden en de drie(3) lopende CAOs zijn het onderwerp bij het gesprek met de KLM-CEO(FD.nl)
    1 oktober komt nu snel in beeld, de deadline vanuit de haag, Hoekstra moet gewoon streng zijn.

    KLM moet dus kleiner en soberder worden, aanpassen aan de nieuwe omstandigheden om in ieder geval te kunnen overleven.

    De komende 6 maanden zal de business helaas zeker niet aantrekken, de komende 2 jaar zijn ook uiterst onzeker.

    Maar iedereen weet: de piloten maken de dienst uit, al tientallen jaren lang, in zekere zin een traditie, AF idem dito, de CEO moet volgen, of hij nou wil of niet!

    KLM staat nu echt op omvallen, de piloten geven geen krimp, is het een optie om de shock therapie toe te passen?

    Was het beeindigen van Sabena en Swissair(+ nog 20 andere voorbeelden van national carriers) het einde van de wereld? niet echt, het was gewoon het begin van iets nieuws!

    "We zijn intensief in gesprek met acht verschillende vakbonden. We hebben drie cao’s. De uitdagingen zijn verschillend. Maar er is echt besef bij iedereen dat we er uit moeten komen. Er staat veel op het spel. Het zijn stevige maar gezonde discussies."
  2. forum rang 5 gbakl 19 september 2020 15:41
    quote:

    Knife Catcher schreef op 2 september 2020 16:29:

    Wat een lol, gebakje heeft na twee dagen wachten zelf maar een nieuwe alias aangemaakt om te vragen naar zijn eigen bijdrage
    lmbumb
    .
    met dit mooie (beurs)weer echt geen jas meer nodig.
    maar succes met deze volgens jou failliete boedel :o)
  3. [verwijderd] 19 september 2020 23:37
    Air France KLM is een mooi bedrijf. Iedereen weet dat de crisis ongekend is. Dat vraagt om een geheel andere aanpak: minder conservatief als het gaat om het opbouwen van schulden. Het schuldenplafond moet wat mij betreft gewoon verhoogd worden. Failliet laten gaan, een schone lei beginnen, betekent na verloop van tijd ook weer nieuwe schulden in deze tijd. Dus dat is geen optie. Afbetalen komt t.z.t. wel weer als het vliegverkeer weer aantrekt en men de crisis te boven komt. Kwartaal 3 ziet er in ieder geval al beter uit dan kwartaal 2 is mijn verwachting.
  4. [verwijderd] 21 september 2020 10:25
    Een gewaarschuwd mens....

    (ABM FN-Dow Jones) Het herstel bij Air France-KLM gaat veel trager dan verwacht. Dit zei CEO Ben Smith van Air France-KLM in een interview met de Franse krant L’Opinion.
    "De zomer gaf ons een klein positief signaal", aldus Smith. Een groot deel van de vliegroutes van de luchtvaartmaatschappij werd gebruikt, al was de capaciteit een stuk lager. Voor korte vluchten lag de capaciteit op 60 procent en voor de lange vluchten was dit 38 procent.
    Voorlopig gebruikt Air France-KLM alleen maar routes die rendabel zijn, benadrukte de topman.
    "Het zakelijke segment herstelt zich heel, heel langzaam", merkte Smith daarnaast op. Dit heeft te maken met de verschillende corona-maatregelen die landen treffen.
    Daarom roept Smith op tot een meer uniforme corona-aanpak door overheden.
    Verder benadrukt de topman dat het transformatieplan van Air France-KLM van november 2019 door de coronacrisis versneld moet worden uitgevoerd. "We moeten veel meer doen om onze kosten te drukken", aldus Smith tegen de Franse krant.
    Door: ABM Financial News.

    Ik sta niet raar te kijken als er vandaag 10% of deze week 25% af gaat van de koers.
  5. forum rang 4 Jelle Trader 21 september 2020 12:53
    Air France-KLM
    Air France biedt meer routes vanuit Europa dan enige andere luchtvaartmaatschappij in de regio en vliegt naar meer dan 100 landen via de merken Air France, KLM Royal Dutch Airlines en Transavia. Het exploiteert ook de grootste transatlantische joint venture met Delta Air Lines en het worstelende Alitalia. De luchtvaartmaatschappij wordt gesteund door de Franse regering, die een belang van 14,3% bezit, en de Nederlandse overheid, die 14,0% bezit.

    Air France is een van de grootste spelers als het gaat om inkomsten, maar het is een van de minst winstgevende operatoren, die vorig jaar € 623 miljoen winst vóór belastingen genereerde van meer dan € 26,5 miljard aan inkomsten. Het betaalt ook geen dividend. Het boekjaar van Air France loopt tot eind december.

    Air France (EUR) 2014 2015 2016 2017 2018
    Opbrengst (miljard) 24,91 25,69 24,85 25,87 26.52
    Winst vóór belastingen (Mn) 63 166 823 129 623
    Dividend (cent) 0 0 0 0 0
    Aandelenkoers (jaareinde) 7,62 7.02 5.17 13.58 9.36
    U kunt de laatste kwartaalresultaten van Air France bekijken en hier toekomstig nieuws en inkomstenupdates bekijken.
  6. forum rang 4 Jelle Trader 21 september 2020 13:00
    quote:

    Knife Catcher schreef op 21 september 2020 10:25:

    Een gewaarschuwd mens....

    (ABM FN-Dow Jones) Het herstel bij Air France-KLM gaat veel trager dan verwacht. Dit zei CEO Ben Smith van Air France-KLM in een interview met de Franse krant L’Opinion.
    "De zomer gaf ons een klein positief signaal", aldus Smith. Een groot deel van de vliegroutes van de luchtvaartmaatschappij werd gebruikt, al was de capaciteit een stuk lager. Voor korte vluchten lag de capaciteit op 60 procent en voor de lange vluchten was dit 38 procent.
    Voorlopig gebruikt Air France-KLM alleen maar routes die rendabel zijn, benadrukte de topman.
    "Het zakelijke segment herstelt zich heel, heel langzaam", merkte Smith daarnaast op. Dit heeft te maken met de verschillende corona-maatregelen die landen treffen.
    Daarom roept Smith op tot een meer uniforme corona-aanpak door overheden.
    Verder benadrukt de topman dat het transformatieplan van Air France-KLM van november 2019 door de coronacrisis versneld moet worden uitgevoerd. "We moeten veel meer doen om onze kosten te drukken", aldus Smith tegen de Franse krant.
    Door: ABM Financial News.

    Ik sta niet raar te kijken als er vandaag 10% of deze week 25% af gaat van de koers.
    Een politiek steekspel; Smit smeed het ijzer nu het witheet is, slim en tactisch, kostenbesparingen werken zeer efficient en met een hefboom in de cijfers. Als we ervan uitgaan dat er 'binnen afzienbare tijd', laat ik het ruim nemen, een vaccin beschikbaar is, dan keren we weer terug naar meer 'normale' omstandigheden. Het wordt waarschijnlijk niet meer zo spannend als voor Covid, maar een inktzwart scenario is nu wel verwerkt in de stockprijs mijns inziens.
  7. [verwijderd] 21 september 2020 13:15
    quote:

    Jelle Trader schreef op 21 september 2020 13:00:

    [...]Een politiek steekspel; Smit smeed het ijzer nu het witheet is, slim en tactisch, kostenbesparingen werken zeer efficient in de cijfers. Als we ervan uitgaan dat er 'binnen afzienbare tijd', laat ik het ruim nemen, een vaccin beschikbaar is, dan keren we weer terug naar meer 'normale' omstandigheden. Het wordt waarschijnlijk niet meer zo spannend als voor Covid, maar een inktzwart scenario is nu wel verwerkt in de stockprijs mijns inziens.
    Ik ben het direct met je eens dat Smits een slimme kerel is. Wat niet goed is: nu praten over versneld uitvoeren van een bezuinigingsplan van vorig najaar.
    Gezien de omstandigheden kan iedereen zien dat dit te weinig (en al behoorlijk laat) is.

    Wat ik in mijn omgeving zie
    - er ontstaat behoefte bij zakenlieden om toch een aantal contacten in het buiteland op te zoeken
    - het in-/ verkopen zonder fysiek contact - lees vanuit huis - van en naar bijv Australie en India gaat prima, bespaart enorm veel tijd en kosten. De mensen die dit nu ervaren gaan in de toekomst op zeker minder zakenreizen ondernemen
    - een vakantiereis naar verre oorden; Indonesie, Nieuw Zeeland, Australie, Amerika etc: ik hoor er niemand over. En dan nog: ga je over een half jaar als het misschien weer mag/kan zo'n kostbare reis vooruit boeken en betalen? Niet te verzekeren, voor velen een eenmalige reis waar jaren voor gespaard word. Dat gaat allemaal minderen.

    De verre (bussiness) reizen waar AF KLM goed in is/was gaan een flink stuk terug in aantal de komende jaren t.o.v. 2019.
    Naar mijn idee niet waar je nu zijn moet, leningen moeten eerst terug betaald zijn of er moet zicht zijn op hoe dat gaat gebeuren.
  8. forum rang 4 Jelle Trader 21 september 2020 13:36
    quote:

    Knife Catcher schreef op 21 september 2020 13:15:

    [...]
    Ik ben het direct met je eens dat Smits een slimme kerel is. Wat niet goed is: nu praten over versneld uitvoeren van een bezuinigingsplan van vorig najaar.
    Gezien de omstandigheden kan iedereen zien dat dit te weinig (en al behoorlijk laat) is.

    Wat ik in mijn omgeving zie
    - er ontstaat behoefte bij zakenlieden om toch een aantal contacten in het buiteland op te zoeken
    - het in-/ verkopen zonder fysiek contact - lees vanuit huis - van en naar bijv Australie en India gaat prima, bespaart enorm veel tijd en kosten. De mensen die dit nu ervaren gaan in de toekomst op zeker minder zakenreizen ondernemen
    - een vakantiereis naar verre oorden; Indonesie, Nieuw Zeeland, Australie, Amerika etc: ik hoor er niemand over. En dan nog: ga je over een half jaar als het misschien weer mag/kan zo'n kostbare reis vooruit boeken en betalen? Niet te verzekeren, voor velen een eenmalige reis waar jaren voor gespaard word. Dat gaat allemaal minderen.

    De verre (bussiness) reizen waar AF KLM goed in is/was gaan een flink stuk terug in aantal de komende jaren t.o.v. 2019.
    Naar mijn idee niet waar je nu zijn moet, leningen moeten eerst terug betaald zijn of er moet zicht zijn op hoe dat gaat gebeuren.
    Knife Catcher? Ehhh welke knifes vang jij dan wel?
  9. forum rang 4 Jelle Trader 21 september 2020 14:40
    quote:

    Knife Catcher schreef op 21 september 2020 14:35:

    [...]
    Bedrijven met goede assets en/of goed EV versus VV
    Aha,...een Old School Investor,...Dan heb je waarschijnlijk nooit geinvesteerd in dotcom, farma of andere koers/verlies gerelateerde stocks, ehh maar die gingen echter wel omhoog,.....
  10. [verwijderd] 21 september 2020 15:04
    quote:

    Jelle Trader schreef op 21 september 2020 14:40:

    [...]Aha,...een Old School Investor,...Dan heb je waarschijnlijk nooit geinvesteerd in dotcom, farma of andere koers/verlies gerelateerde stocks, ehh maar die gingen echter wel omhoog,.....

    Volgens mij vroeg je naar vallende messen; ik vind je wel erg kort door de bocht met je analyse van mijn investeringen.

    Maar goed ooit Versatel op 0,20 gekocht en UPC op 0,02, mogen we dat een beetje tot de .com bubble rekenen?
    Daar waren wel hoge schulden, maar er lag iig nog een waardevol netwerk in de grond.

    Ook Pharma wel gehad, maar dat vind ik typisch iets voor in veel bedrijven beleggen en dan een gemiddelde nemen zoals het gaat (etf)

    OK, KLM heeft dus weinig assets -lees- eigen vliegtuigen meer. Vroeger mooi bedrijf, kocht vliegtuigen en onderhield ze netjes. na verloop van jaren verkopen. Altijd mooie boekwinst omdat er netjes afgeschreven was en de vliegtuigen altijd goed verkocht konden worden.

    Dat is er niet meer bij he?
    Nauwelijks waardevolle assets en giga hoge schulden.
    En dan nog vakbonden, piloten en te traag acterend management.
  11. forum rang 4 Jelle Trader 21 september 2020 15:39
    quote:

    Knife Catcher schreef op 21 september 2020 15:04:

    [...]
    Volgens mij vroeg je naar vallende messen; ik vind je wel erg kort door de bocht met je analyse van mijn investeringen.

    Maar goed ooit Versatel op 0,20 gekocht en UPC op 0,02, mogen we dat een beetje tot de .com bubble rekenen?
    Daar waren wel hoge schulden, maar er lag iig nog een waardevol netwerk in de grond.

    Ook Pharma wel gehad, maar dat vind ik typisch iets voor in veel bedrijven beleggen en dan een gemiddelde nemen zoals het gaat (etf)

    OK, KLM heeft dus weinig assets -lees- eigen vliegtuigen meer. Vroeger mooi bedrijf, kocht vliegtuigen en onderhield ze netjes. na verloop van jaren verkopen. Altijd mooie boekwinst omdat er netjes afgeschreven was en de vliegtuigen altijd goed verkocht konden worden.

    Dat is er niet meer bij he?
    Nauwelijks waardevolle assets en giga hoge schulden.
    En dan nog vakbonden, piloten en te traag acterend management.
    Je hebt een punt. Overigens was beleggen(traden) vroeger meer transparant, simpeler en interessanter dan nu. Het = wat het =,....
  12. forum rang 9 nine_inch_nerd 21 september 2020 22:19
    Toekomst Air France:

    Franse regering heeft inderdaad een tijdje geleden geopperd het eerste land te willen zijn met nul CO2 emissie vliegtuigen en Airbus hierin voorrang te geven tov andere vliegtuigbouwers en dan Air France hierin te voorzien

    www.airbus.com/innovation/zero-emissi...
3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 102 103 104 105 106 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.