Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel CMB.TECH BRU:CMBT.BL, BE0003816338

Laatste koers (eur) Verschil Volume
12,050   0,000   (0,00%) Dagrange 12,050 - 12,460 31.030   Gem. (3M) 28,2K

Forum geopend voor Euronav

19.436 Posts
Pagina: «« 1 ... 704 705 706 707 708 ... 972 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 11 september 2020 18:21
    quote:

    stoppelbaard schreef op 11 september 2020 13:34:

    goed voor de zittenblijvers na de DIV knip
    Op 9,5 en 10,5 verkooporders gezet voor het winst nemen boven mijn duurste aankoop en mijn positie verkleinen.

    Uiteindelijk gaat de contango, floating storage,... overwaaien en we hebben lage rates nodig om meer dan 100 tankers uit de vaart te halen voor einde 2021. Dan daalt de koers terug naar een lage 7,x en we kunnen bijkopen.
  2. lonly 1 13 september 2020 12:20
    reden van hogere koers :
    hier een slechte google vertaling van artikel weekly maritim report(11 september .
    De prijzen voor ruwe olie "achtbaanrit" zorgden ervoor dat de T / C-tarieven van VLCC-charter op korte termijn deze week omhoog schoten na Saoedi-Arabië.
    kondigde afgelopen zondag aan dat ze de prijzen voor ruwe olie opnieuw verlaagden (aangezien ze de prijzen verlaagden op 9 maart, gevolgd door de crash van de aandelenmarkten
    wereldwijd) aan zowel Aziatische als Amerikaanse raffinageklanten. De toename van COVID-19-gevallen in veel delen van de wereld, het einde van een zwakken
    piekseizoen in de zomer op het noordelijk halfrond, en de stopzetting van recordaankopen van ruwe olie door Chinese raffinaderijen in de tweede
    kwartaal hebben een reeks gebeurtenissen gecreëerd die op 8 sept. de futures op ruwe olie hadden ingekrompen. De markten werden in de VS op maandag gesloten,
    maar dinsdag daalde Brent 4,5% tot $ 40 + per vat en West Texas Intermediate futures daalden met 7% tot $ 37 + per vat.
    Er is gemeld dat oliehandelaren zoals Vitol, Trafigura en Litasco schepen charteren voor periode T / C gedurende 6 maanden tegen tarieven tot
    $ 40.000 + / dag aangezien de mogelijkheid van drijvende opslag / oliecontango opnieuw begint te worden besproken.
  3. forum rang 4 Yes we can 14 september 2020 15:04
    quote:

    Trutoms schreef op 14 september 2020 14:10:

    Gezien de volgende zaken een er goedkoop aandeel, kan m.i. makkelijk naar 11 euro binnen 6 maanden:
    1. lage koers winst verhouding;
    2. Fijn dividend rendement;
    3. beurswaarde/boekwaarde is 0,83;
    4. zeer competent management.

    Is ook zo, vandaar de rust op dit forum. Iedereen verwacht gewoon dat we doorstijgen :)
  4. just just 14 september 2020 15:14
    quote:

    Yes we can schreef op 14 september 2020 15:04:

    [...]
    Is ook zo, vandaar de rust op dit forum. Iedereen verwacht gewoon dat we doorstijgen :)
    Inderdaad opvallend dat de topics van aandelen die stijgen minder animo kennen dan de topics van aandelen die het slecht doen (voorbeeld bij uitstek Shell).
    Hoewel bij de vorige stijging van 7.15 naar 8.70 ook op dit topic een pak meer werd gepost.
  5. forum rang 4 Yes we can 14 september 2020 15:33
    quote:

    just just schreef op 14 september 2020 15:14:

    [...]

    Inderdaad opvallend dat de topics van aandelen die stijgen minder animo kennen dan de topics van aandelen die het slecht doen (voorbeeld bij uitstek Shell).
    Hoewel bij de vorige stijging van 7.15 naar 8.70 ook op dit topic een pak meer werd gepost.
    Klopt helemaal. Schortpercentage lag een stuk hoger bij Euronav en is nu substantieel gedaald. Niet te bewijzen: Vermoedelijk zijn er betaalde forumleden aan het werk met stemmingmakerij op geshorte aandelen. Wat bij Shell het geval zou kunnen zijn. Echter, hun bijdrages zijn van een dermate laag niveau dat ik twijfel of enig hedgefund hiervoor zou willen betalen...
  6. just just 14 september 2020 15:43
    quote:

    Yes we can schreef op 14 september 2020 15:33:

    [...]
    Klopt helemaal. Schortpercentage lag een stuk hoger bij Euronav en is nu substantieel gedaald. Niet te bewijzen: Vermoedelijk zijn er betaalde forumleden aan het werk met stemmingmakerij op geshorte aandelen. Wat bij Shell het geval zou kunnen zijn. Echter, hun bijdrages zijn van een dermate laag niveau dat ik twijfel of enig hedgefund hiervoor zou willen betalen...
    Daar geloof ik wel helemaal niet in, hoor. Alleen al kosten (risico op strafvervolging van de zogezegde opdrachtgevers) versus baten (verkopen door kleine beleggers zal een aandeel als shell niet fundamenteel lager zetten)
  7. forum rang 4 Yes we can 14 september 2020 15:53
    quote:

    just just schreef op 14 september 2020 15:43:

    [...]

    Daar geloof ik wel helemaal niet in, hoor. Alleen al kosten (risico op strafvervolging van de zogezegde opdrachtgevers) versus baten (verkopen door kleine beleggers zal een aandeel als shell niet fundamenteel lager zetten)
    Google gewoon eens... de risico's zijn beperkt want moeilijk te bewijzen... Vaststaand feit: gebeurt dagelijks
  8. [verwijderd] 14 september 2020 19:22
    quote:

    just just schreef op 14 september 2020 15:14:

    [...]

    Inderdaad opvallend dat de topics van aandelen die stijgen minder animo kennen dan de topics van aandelen die het slecht doen (voorbeeld bij uitstek Shell).
    Hoewel bij de vorige stijging van 7.15 naar 8.70 ook op dit topic een pak meer werd gepost.
    Feit is dat er ook gewoon niet veel te zeggen valt. Euronav komt goed, de vraag is alleen hoe lang het zal duren.
  9. [verwijderd] 14 september 2020 23:06
    quote:

    just just schreef op 14 september 2020 15:43:

    [...]

    Daar geloof ik wel helemaal niet in, hoor. Alleen al kosten (risico op strafvervolging van de zogezegde opdrachtgevers) versus baten (verkopen door kleine beleggers zal een aandeel als shell niet fundamenteel lager zetten)
    Is ook totale onzin. Hoeveel mensen gaan hier verkopen omdat, bijvoorbeeld ik iets negatiefs zeg over euronav. Ik denk niemand, maar als er iemand is die het heeft gedaan dan zullen het een paar honderd aandelen zijn. Er zal geen grote belegger zijn die dit forum serieus neemt.
    En met die paar honderd aandelen zet je de koers echt niet lager of hoger op een gemiddelde van ruim 500k per dag.

    Overigens had ik met mijn commentaar vaak gelijk, dus een ieder die dat volgde heeft er alleen maar baat bij gehad.

    En ik ben geen betaalde basher, troll of wat dan ook. Ik ben gewoon een belegger die winst wil maken.

    Ben overigens wel benieuwd of iemand ooit iets heeft gekocht of verkocht op basis van mijn commentaar.
  10. [verwijderd] 15 september 2020 09:47
    Ik heb mijn positie met de helft verkleind. Had alleen euronav in portefeuille als beginnend belegger. Niks met verlies verkocht. Nu eerst mijn huiswerk gemaakt en dan gekocht ipv eerst kopen en dan huiswerkaken. Aandeeltjes die gekocht zijn hebben een plusje. Ts 3 en 10 %. We leren bij. Trouwens de rest laat ik staan omdat ik ook zeker ben dat het vroeg of laat goed komt met de koers v euronav
  11. aossa 15 september 2020 10:22
    quote:

    MC oil schreef op 15 september 2020 09:47:

    Ik heb mijn positie met de helft verkleind. Had alleen euronav in portefeuille als beginnend belegger. Niks met verlies verkocht. Nu eerst mijn huiswerk gemaakt en dan gekocht ipv eerst kopen en dan huiswerkaken. Aandeeltjes die gekocht zijn hebben een plusje. Ts 3 en 10 %. We leren bij. Trouwens de rest laat ik staan omdat ik ook zeker ben dat het vroeg of laat goed komt met de koers v euronav
    En ik maar denken dat je commentaar als 'doorwinterde belegger' zowat waardevol was.

    ;-(

    PS. Inderdaad eerst huiswerkaken...
  12. Erik007 15 september 2020 11:09
    ‘Tankertarieven hoger door vraag naar drijvende opslag'

    De vrachttarieven voor VLCC’s (supertankers van 200.000 tot 320.000 ton) zijn vorige week gestegen dankzij de vraag naar drijvende opslag. Er werden een 20-tal kortetermijnchartercontracten afgesloten door oliehandelaars als Trafigura en Vitol, meldt Jefferies. De contracten bieden traders de mogelijkheid om aardolie op te slaan nu de contangocurve verbreedt.

    Bij contango is de toekomstige prijs (futures price) van een grondstof hoger dan de prijs op de spotmarkt. In de huidige contangosituatie liggen de VLCC-tarieven rond 25.000-30.000 dollar per dag terwijl voor in december te leveren ladingen meer dan 40.000 dollar per dag wordt betaald.

    In zijn wekelijkse nieuwsbrief zegt ook scheepvaartdienstenbedrijf Fearnleys dat de VLCC-markt eindelijk een bodem lijkt te hebben gevonden.

    Hogere VLCC-tarieven zijn goed nieuws voor tankerrederij Euronav EURN0,92% .

    Bron: Tijd.be, 15 september 2020, 10.10 u.
  13. [verwijderd] 15 september 2020 11:27
    Beschouw ik als compliment ??. Ik zeg niks wat ik niet meen. Ik beleg in euronav omdat ik geloof in het management, omdat het een sterke speler is in de sector waar het in actief is en omdat ze bezig zijn met milieu. Dat heeft de Stoop ook aangehaald, dat euronav daar hopelijk ooit voor beloond wordt. Heb onlangs nog aandelen gekocht v een bedrijf dat bezig is ( of gaat beginnen) met vergroenen. Vindt ook dat beleggers daar waar meer rekening mee moeten houden. Zo kan je bedrijven sterk dwingen tot investeren in vergroening.
  14. forum rang 4 boothram 15 september 2020 12:53
    als de nieuwe milieunormen en technische keuzes bepaald zijn, zal er een boom ontstaan, maar dat betreft niet alleen de tankers, maar alle grote en middelgrote schepen... dat zal dan weer een tijdelijk effect hebben op de prijzen, en ik denk dat de vernieuwing van de tankers minder dringend is dan bv. gas transport, containers , vrachtschepen.... De nieuwe tankers gaan de eerste jaren wellicht goed opbrengen, maar daarna minder kosten, en dan kan je de nieuwbouw beter wat uitstellen...
    op de middellange termijn gaan we wel naar veel lagere transportkosten... schepen die langer meegaan, minder verbruiken en minder personeel vergen...en dan water transporteren al dan niet uit rivieren of ontzilt....(ontzilt voor drinkbaar water, rivierwater voor landbouw,....met een 'spot'-prijs van 10k per dag is voor 320 000 k liter ... laden , varen lossen reken een maand van 32 dagen dus 1000 liter voor een $.... Hugo , koop een stukje woestijn ...en begin een groentetuin
    de oil majors kunnen dan in het zand bijten...
  15. [verwijderd] 15 september 2020 15:55
    Volgens verschillende bronnen zijn de tankervrachttarieven weer aan het stijgen. In het derde kwartaal, wanneer het zomer is in het noordelijk halfrond, zijn die doorgaans laag om dan weer te klimmen als de winter in aantocht is.

    Volgens Jefferies zijn de vrachttarieven voor VLCC’s (supertankers van 200.000 tot 320.000 ton) vorige week gestegen dankzij de vraag naar drijvende opslag. Er is stilaan weer sprake van een contangomarkt (waarbij de toekomstige olieprijs een stuk hoger is dan de huidige, red.), zodat een aantal traders alvast tankers op korte termijn heeft gecharterd. Ook het maritieme dienstenbedrijf Fearnleys zegt dat de VLCC-markt eindelijk een bodem lijkt te hebben gevonden.

    Euronav wint 1,2 procent tot 8,29 euro. Het aandeel van de tankerrederij bereikte op 4 september op 7,17 euro zijn laagste koers van het jaar en is sindsdien weer aan het stijgen. De koers wordt wel ondersteund door een aandeleninkoopprogramma ter waarde van 100 miljoen dollar dat sinds juni loopt. Euronav ging daartoe over omdat zijn aandeel volgens het management ondergewaardeerd is.
19.436 Posts
Pagina: «« 1 ... 704 705 706 707 708 ... 972 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.