Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel CMB.TECH BRU:CMBT.BL, BE0003816338

Laatste koers (eur) Verschil Volume
10,080   +0,905   (+9,86%) Dagrange 9,395 - 10,080 37.542   Gem. (3M) 32,4K

Forum geopend voor Euronav

19.477 Posts
Pagina: «« 1 ... 665 666 667 668 669 ... 974 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. sappas 5 augustus 2020 22:44
    quote:

    lute11 schreef op 5 augustus 2020 21:46:

    [...]
    Sommigen op dit forum gaan uit van 1 euro dividend, dat zal voor hun dan een flinke tegenvaller zijn als het onder de 70 eurocent uitkomt.
    Gelukkig hebben ze door de buy-backs al een flinke klapper gemaakt (vam 7 euro naar 8,5).
    Wanneer is het ex dividend van het tweede kwartaal en wanneer is de uitbetaling.

    Groetjes,

    Sappas
  2. [verwijderd] 5 augustus 2020 23:20
    quote:

    sappas schreef op 5 augustus 2020 22:44:

    [...]
    Wanneer is het ex dividend van het tweede kwartaal en wanneer is de uitbetaling.

    Groetjes,

    Sappas
    Dat weten we waarschijnlijk pas morgenvroeg, het zal hier vast uitgebreid ter sprake komen. Morgenvroeg worden de cijfers bekend gemaakt en waarschijnlijk ook het div en de data.
    Nog 1 nachtje wachten dus.
  3. Donatello 6 augustus 2020 08:06
    DIVIDEND RELATED TO Q2 EARNINGS Euronav also remains committed to distribute quarterly dividends and will distribute nearly USD 96 million or USD 0.47 per share related to the second quarter earnings. Q2-2020 dividend (coupon 22): Ex dividend 18 August 2020 Record date 19 August 2020 Payment date 28 August 2
  4. Donatello 6 augustus 2020 08:15
    So far during the third quarter of 2020, the Euronav VLCC fleet operated in the Tankers International Pool earned about USD 60,250 per day whilst 48 % of the available days for the third quarter have already been fixed. Euronav’s Suezmax fleet trading on the spot market has earned about USD 36,500 per day on average with 48% of the available days for the third quarter already fixed.
  5. krach03 6 augustus 2020 08:16
    quote:

    Twoane schreef op 6 augustus 2020 08:13:

    Op zich ben ik blij dat ze de buy-backs "meerekenen" als return naar de shareholders en dat hierdoor het dividend wat lager ligt.

    Alleen heb ik het gevoel dat dat anders werd gecommuniceerd in het verleden. Zo'n dingen mogen duidelijker zijn.
    Heb je helemaal gelijk in. Daar hadden de meesten niet op gerekend.

    Positief is dat het derde trimester er deftig uitziet waardoor we daar misschien een iets hoger dividend krijgen dan voorheen verwacht, wat iets of wat zal compenseren voor dit ontgoochelend dividend van vandaag.

    Wat ik evenmin begrijp: de buybacks zijn maar begonnen op de laatste dag van het 2e kwart (30 juni). Hoe kunnen ze dan dan al 100 miljoen incalculeren? Kan volgens mij maximum 10 of 15 miljoen zijn.
  6. [verwijderd] 6 augustus 2020 08:20
    Dividend is wellicht wat laag, maar zeer positief zijn de ratings waartegen een groot deel van de vloot reeds is vastgelegd voor q3 en het feit dat ze door blijven kopen waardoor er een stabiele koers wordt gecreëerd! Wat in mijn ogen nog belangrijker is dan het dividend... ik ben wel blij met deze berichten ! En jullie?
  7. Risky bets 6 augustus 2020 08:31
    quote:

    Risky bets schreef op 5 augustus 2020 20:02:

    Voor morgen ben in benieuwd naar:

    - Dividend bedrag (0.81 USD?)
    - Afschrijving op VLSFO of niet?
    - Gaan ze aangeven hoe de buybacks de toekomstige dividenden gaan beinvloeden voor Q3 ?
    - Hoe negatief zien ze de vooruitzichten. Komt de stoplicht sheet terug? Verwacht EURN een seasonal Q4 kracht, of dit jaar niet?

    Boek gains op de verkochte schepen gaan helpen.

    - OK, ze zijn duidelijk voor meer buybacks gegaan en een lager dividend. Uitstekend. Na alle commotie over die Belgische belastingen die internationale beleggers moesten betalen is dit natuurlijk veel beter. Aandelen inkopen op kortingen van NAV voegt veel meer waarde toe.

    - Geen afschrijving, blijkbaar houden ze de hoop dat bunker olie verder gaat herstellen.

    - Duidelijk dat ze alle buyback bedragen in het Q2 kapitaal allocatie bedrag hebben meegenomen, in plaats van ze in Q3 te laten vallen. Daardoor een lager dividend dan verwacht.

    - Vond markt vooruitzichten en commentaar erg voorzichtig en negatief. Meermaals verwezen naar dat globale olie vraag naar verwachting pas in 2022 terug op peil is, en daartussen tankers wellicht moeilijke markt hebben.

    - EPS dit kwartaal inderdaad geholpen door de boek gains op scheep verkopen die in Q2 zijn genomen.

    Q3 runnende gemiddelde zijn super sterk, boven verwachting! Ziet ernaar uit dat het volgend kwartaal ook nog wel een leuke winst (en div) wordt.

    Nog 25 miljoen aan buybacks te gaan. Wellicht gaan koersen wat zakken doordat mensen teleurgesteld zijn over het dividend bedrag en kan EURN weer op wat grotere kortingen kopen.

    Al met al, wat mij betreft een uitstekend rapport. Maar, zoals ik al een beetje verwacht had, zou EURN vandaag wel eens wat kunnen zakken, omdat verwachtingen wel heel hoog waren.
  8. Donatello 6 augustus 2020 08:32
    08:22

    Tweede kwartaal nog beter dan eerste voor Euronav

    Tankerrederij Euronav EURN0,00% heeft zoals verwacht opnieuw een uitzonderlijk goed kwartaal achter de rug. Het werd afgesloten met een nettowinst van 259,6 miljoen dollar. Dat is iets meer dan analisten volgens Bloomberg hadden verwacht en overtreft bovendien het al beresterke eerste kwartaal (met 226,6 miljoen dollar winst). Over de eerste jaarhelft vergaarde Euronav dus bijna een half miljard dollar winst (485,2 miljoen om precies te zijn).

    De Antwerpse scheepvaartgroep laat haar aandeelhouders daarvan meeprofiteren. De inkoop van eigen aandelen – tot dusver al voor 75 miljoen dollar – wordt uitgebreid met nog eens 25 miljoen dollar. Daarnaast krijgen ze een kwartaaldividend van 47 dollarcent per aandeel.

    Het derde kwartaal wordt iets uitdagender. De overproductie van olie is vanaf midden mei snel verminderd, zodat de vraag naar drijvende opslag – die de vrachttarieven ondersteunde – is verminderd. Vanaf september zou de OPEC+ echter de productie weer opdrijven en China gaat mogelijk in het kader van het handelsakkoord met de VS meer olie opkopen.

    De impact van de coronacrisis op de vraag naar olie zal echter nog een hele tijd spelen, zodat de tankermarkt en de vrachttarieven onder druk kunnen komen. Euronav zegt echter goed geplaatst te zijn om in deze ‘overgangstankermarkt naar een lagere dynamiek’ wat de aanvoer van en vraag naar olie betreft te navigeren, klinkt het in het persbericht. Bovendien ligt al bijna de helft van de beschikbare vlootcapaciteit voor het derde kwartaal vast tegen mooi rendabele tarieven.

19.477 Posts
Pagina: «« 1 ... 665 666 667 668 669 ... 974 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.