Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Accell Group AEX:ACCEL, NL0009767532

Laatste koers (eur) Verschil Volume
57,550   0,000   (0,00%) Dagrange 0,000 - 0,000 0  

Accell 2020

463 Posts
Pagina: «« 1 ... 16 17 18 19 20 ... 24 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Rikky007 24 juli 2020 01:04
    Positieve verrassing verdampt snel. Misschien klein beetje hoger openen en dan down. Cijfers bekend veel kosten, kan ebit nog aardig zijn, maar de rest niet. 2e helft gaat het ook niet worden, altijd slecht voor de koers richting jaareinde. Half december er weer in. Nu aan de zijlijn.

    Gr. Rikky
  2. forum rang 10 voda 24 juli 2020 08:10
    Omzetgroei Accell levert niet meer winst op

    FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
    Accell Group
    23,70 0,00 0,00 % Euronext Amsterdam

    (ABM FN-Dow Jones) Accell heeft in de eerste zes maanden van 2020 de winstgevendheid wat onder druk zien staan, ondanks een fiks hogere omzet. Dit bleek vrijdag uit de halfjaarcijfers van de fietsenfabrikant.

    De omzet daalde vanaf het begin van 2020 tot en met mei met 5 procent op jaarbasis als gevolg van de coronacrisis, zo liet Accell medio juni reeds weten. Maar ING voorspelde voor juni een omzetgroei van 30 procent en een herstel van de marges. Accell wist in juni echter de omzet met 53,1 procent te laten stijgen.

    Aan het begin van het jaar werd Accell geconfronteerd met een beperkte aanvoer uit China, als gevolg van de corona-lockdown. En toen deze eenmaal weer op gang kwam, moesten de dealers in Europa dicht.

    Echter, zo benadrukte ING, de vraag naar fietsen steeg juist erg sterk. Mensen konden niet naar de fitnessschool en besluiten om in eigen land vakantie te vieren. Ook is het openbaar vervoer door de corona-uitbraak minder populair. "De productie kon de enorme vraag niet bijbenen", concludeerde de bank.

    Uiteindelijk kwam Accell in de eerste zes maanden van 2020 uit op een omzet van 677 miljoen euro, 4,0 procent meer dan de 651 miljoen euro in de eerste helft van 2019. Vorig jaar groeide de omzet op jaarbasis nog met 8,8 procent.

    ING rekende vooraf op een omzetgroei in de eerste jaarhelft van 651 miljoen naar 656 miljoen euro.

    De EBIT daalde van 55,7 miljoen naar 45,1 miljoen euro. ING zag vooraf een afname naar 40 miljoen euro. De marge daalde van 8,6 naar 6,7 procent. Daarmee lag de marge hoger dan de 6,1 procent die de bank had voorspeld.

    De nettowinst liep wat terug, van 29,7 miljoen naar 28,6 miljoen euro.

    Voor heel 2020 rekent Accell op een lagere EBIT dan in 2019. De eerste zes maanden van het jaar zijn voor een fietsenfabrikant veel belangrijker dan de tweede helft. Wel zei CEO Ton Anbeek alles in werking te zetten om optimaal klaar te zijn voor het nieuwe fietsseizoen in 2021, maar zonder daarbij de kosten en de kasstroom uit het oog te verliezen.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
  3. artm 24 juli 2020 08:17
    quote:

    Chessplayer1992 schreef op 24 juli 2020 07:55:

    Ben benieuwd idd, lees ook net omzet omhoog en ebit wel lager maar nettoresultaat amper lager. Ben benieuwd of er een Outlook wordt gegeven, en hoe de balans zich ontwikkeld en de werkvoorraad .
    H1 2019 had nog wel de afschrijving erin, dus wat mij betreft is net profit from continuing operations een betere maatstaf dan net profit.

    Dit is overigens wel een belangrijk punt om in gedachte te houden voor H2:
    Net turnover came in at € 676.9 mio, up 4.0% versus last year, with May (+23.2%) and June (+53.1%) compensating the decline due to COVID-19 in March and April (-26.7% on average). Bicycles ended at -1.6% where in France and Germany the impact of lockdowns was not fully recovered in May and June.

    Ik lees dit dus als "de achterstand in omzet in Frankrijk/Duitsland wordt nog in July/Augustus mogelijk ingehaald".
  4. Chessplayer1992 24 juli 2020 08:18
    Persbericht gelezen, ben erg positief verrast. Wat mij opvalt: net debt daalt van 3,1 naar 2 (!). In een halfjaar... Werkkapitaal verbeterd naar onder de 30 procent. Vorderingen lopen wel iets op, maar dat is logisch na de enorme verkopen in juni. Bij de omzet hebben de parts het heel goed gedaan. Dat zou mi weleens een meer tijdelijk effect kunnen zijn. Mensen bestellen online onderdelen en hadden meer tijd voor onderhoud. De velosophy lijn stijgt heel netjes, hoewel het qua absolute bedragen nog klein is. De net turnover is in mei plus 23 procent en in juni plus 53 procent tov vorig jaar. Dat belooft mi ook veel voor juli en augustus. Jammer dat ze nog niks over juli hebben gezegd. Qua Outlook hebben ze aangegeven een lagere ebit te verwachten dan in 2019, over het hele jaar. Dat vind ik jammer (nuchtigere Friezen), ze zijn conservatief over de korte termijn verwachting maar erg positief over de middel en lange termijn. Het enige echte minpunt - maar dat is niet nieuw - is dat de bruto marge enorm laag is. Dat is ook de reden waarom ze een interessante overname kandidaat kunnen zijn, er is significante waarde te creëren als iemand de kosten goed omlaag kan brengen.
  5. Chessplayer1992 24 juli 2020 08:20
    quote:

    artm schreef op 24 juli 2020 08:17:

    [...]
    H1 2019 had nog wel de afschrijving erin, dus wat mij betreft is net profit from continuing operations een betere maatstaf dan net profit.

    Dit is overigens wel een belangrijk punt om in gedachte te houden voor H2:
    Net turnover came in at € 676.9 mio, up 4.0% versus last year, with May (+23.2%) and June (+53.1%) compensating the decline due to COVID-19 in March and April (-26.7% on average). Bicycles ended at -1.6% where in France and Germany the impact of lockdowns was not fully recovered in May and June.

    Ik lees dit dus als "de achterstand in omzet in Frankrijk/Duitsland wordt nog in July/Augustus mogelijk ingehaald".
    Terecht punt, dank voor de aanvulling. Eens, en dat zou de 53 procent van juni nog weleens flink kunnen stuwen. Maar als het in juli al gebeurde dat Frankrijk en Duitsland flink aanhaalde in de omzet, dan was de korte termijn verwachting van het management wel beter geweest. Dus ze zien het tot op heden nog niet verwacht ik.
  6. artm 24 juli 2020 09:54
    Overigens nog een andere gedachte: met alle lokale brandhaardjes en bv. wijziging van reisadvies voor Kroatie, denk ik dat er ook mensen zullen zijn die denken van "Ok, ik heb afgewacht of de situatie verbeterde qua corona" en nu inzien dat zij toch deze zomer niet weggaan of in eigen land -> Besteding van vakantiegeld voor een nieuwe elektrische fiets.

    De koers van vandaag laat denk ik ook goed zien dat er op de markt nog wat verwarring bestaat welke kant we opgaan voor de rest van het jaar, want we worden vandaag niet zo zeer afgestraft voor de cijfers, maar ik denk meer de winstnemers die nu aan het verkopen zijn, omdat het de komende 3 maanden dood geld is, tenzij je speculeert op een overname.

    We hebben het nu heel vaak gehad over een overname door bv. Pon, maar hoe realistisch zou het kunnen zijn dat we bv. een Giant of Merida Accell zou kunnen overnemen?
  7. artm 24 juli 2020 11:42
    Vraag van ING over outlook: consumer-demand strong, pick up in sales. Mei en Juni sterke groei, maar de beschikbaarheid van de fietsen is een probleem om dit tot einde van het jaar op te houden.

    In de onzekerheid van covid en de problemen in de supply chain is men conservatief.

    Dividend maart: prioriteit is balans en cash, en geen dividend zolang er een lening uitstaat bij de overheid (Go-C).
  8. Paulon 24 juli 2020 12:24
    Positief wat betreft de cijfers:
    + Cashflow
    + Omzet
    + Net debt
    + Klantvraag
    + Ontwikkelingen in online
    + Parts gaat erg sterk

    Negatief wat betreft de cijfers:
    - Management heeft veel angst dat er weer een productlocatie dicht moet. Supply chain is (te) gevoelig voor hick-ups. 1 onderdeel missen en de productie moet stopgezet worden. Management neemt daardoor enorme slag om de arm wat betreft forecast. Verwacht lagere EBIT.
    - De gegeven kortingen tijdens lockdown hebben marges veel pijn gedaan.
  9. artm 24 juli 2020 15:09
    Paulon, wat ik begreep van de webcast is dat men die kortingen heeft gegeven met name aan het begin van de lockdown, toen nog onduidelijk was hoe lang dit zou kunnen duren en of er commerciele kredietlijnen beschikbaar zouden zijn om te overleven.

    Opzich maak ik mij geen zorgen dat men deze stap heeft gezet, want als ik Baldew begreep zit men nu weer op het oude niveau.
  10. Paulon 25 juli 2020 17:41
    quote:

    artm schreef op 24 juli 2020 15:09:

    Paulon, wat ik begreep van de webcast is dat men die kortingen heeft gegeven met name aan het begin van de lockdown, toen nog onduidelijk was hoe lang dit zou kunnen duren en of er commerciele kredietlijnen beschikbaar zouden zijn om te overleven.

    Opzich maak ik mij geen zorgen dat men deze stap heeft gezet, want als ik Baldew begreep zit men nu weer op het oude niveau.
    Klopt. Vanuit het management een logische stap. Kortingen zijn nu niet meer nodig. Mits ze ook een gebaar willen maken naar de dealers vanwege de langere levertijden. Het business model is immers ook op vertrouwen en lange termijn relaties gebouwd.
  11. Chessplayer1992 25 juli 2020 22:48
    Andere partijen dan pon kunnen accell al bijna niet overnemen vanwege het controlerende belang dat pon al heeft. Eens dat de productieketen de zwakke schakel is, m.n. Bij een eventuele nieuwe lockdown in een productie lokatie in de keten.

    Eens ook dat ik denk dat het seizoensgebonden effect dit jaar anders is. In q3 zie ik ook nog goede verkopen. Daarbij verwacht ik wel dat de klant bereid is om te wachten op kwaliteit fietsen. Ik verwacht dat concurrentie ook langere wachttijden heeft.
463 Posts
Pagina: «« 1 ... 16 17 18 19 20 ... 24 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.