Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Franse aandelen« Terug naar discussie overzicht

DBT SA - de grootste Europese laadpalenproducent

856 Posts
Pagina: «« 1 ... 9 10 11 12 13 ... 43 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 DeZwarteRidder 13 juni 2020 21:16
    quote:

    Christo1975 schreef op 13 juni 2020 17:41:

    @bakker1 : Er zijn +-216 miljoen aandelen.

    Ik ga maandag all-in (all or nothing) , hopelijk nog aan +-0,25 maar ik vrees ervoor!
    De 1€ zou er wel eens héél snel kunnen komen :-)
    Mijn eerdere aankopen waren 0,07 en 0,093 en 0,1855.
    Je bent te laat; de shuffel is voorbij.
  2. [verwijderd] 15 juni 2020 09:52
    Nog maar even het Franse plan op een rijtje:
    www.avere-france.org/Site/Article/?ar...
    Vertaald met google:
    Investeringen, verhuizing: het herstelplan voor auto's ter ondersteuning van fabrikanten
    28 mei 2020
    Om van Frankrijk het eerste land te maken dat schone voertuigen in Europa produceert, kondigde de staat de oprichting aan van verschillende fondsen ter ondersteuning van de Franse auto-industrie. Steun die voor de bouwers niet zonder aandacht zal zijn.

    De automobielsector wordt geconfronteerd met een historische tegenslag en profiteert van een ondersteuningsplan dat aan de uitdagingen voldoet. Het werd op dinsdag 26 mei gepresenteerd door de president van de republiek en verplicht 8 miljard euro om de sector nieuw leven in te blazen. Naast bonussen en bonussen om de vraag te ondersteunen, kondigde Emmanuel Macron ook een direct ondersteuningsplan aan voor spelers in de autowereld.

    “ De risico's van faillissementen zijn de komende maanden aanzienlijk. We moeten erop anticiperen dat ze onze knowhow en onze banen zoveel mogelijk besparen, terwijl we de noodzakelijke transformaties van de sector begeleiden ”, benadrukt de regering, die voornemens is verschillende fondsen op te richten om de sector te helpen.

    600 miljoen euro voor onderaannemers in de automobielsector

    Het eerste fonds is bestemd voor onderaannemers in de automobielsector en heeft een budget van 600 miljoen euro. Het eerste fonds telt voor de aandeelhouders, de staat Bpifrance, PSA en Renault, die elk tot 100 miljoen euro zullen bijdragen.

    In de praktijk zal dit fonds Franse onderaannemers helpen de crisis het hoofd te bieden door in te grijpen in projecten voor groei, innovatie, diversificatie en consolidatie. Voor de regering is het ook een kwestie van ondersteuning van "de opkomst van toekomstige leiders op Europese of internationale schaal met betrekking tot de sleuteltechnologieën van de auto van de toekomst, geconnecteerd en koolstofarm".

    200 miljoen om de sector te moderniseren en te transformeren

    Verwacht wordt dat dit auto-investeringsfonds de komende maanden de diversificatie, modernisering en ecologische transformatie van de sector zal financieren. De overheid noemt adviesdiensten om managers te helpen bij het optimaliseren van hun industriële tools (robotisering, digitalisering, etc.) en ook directe subsidies ter ondersteuning van investeringsprojecten.

    Onder auspiciën van de PFA zullen ook fabrikanten en fabrikanten van apparatuur worden ingeschakeld om de kleinste structuren te helpen bij de ontwikkeling van hun productie.

    "Dit systeem ondersteunt projecten voor bedrijfstransformatie, zoals de oprichting van innovatieve en robotachtige productielijnen in verschillende sectoren, zoals het draaien, smeden en smelten van gieterijen, of ondersteunt bedrijven die gespecialiseerd zijn in diesel met omschakelingsprojecten door innovatie van hun activiteiten naar de ontwikkeling van systemen voor elektrische of waterstofvoertuigen ” , aldus de regering.

    150 miljoen om de industriële ontwikkeling te ondersteunen

    Geïntegreerd in de 4 e editie van de National Investment Program (AIP) en gespreid over de periode 2021-2025, zal een programma gewijd aan R & D ook worden gestart. Vanaf 2020 zal het 150 miljoen euro mobiliseren om bij te dragen aan de industriële inspanningen van de industrie. Overwegende dat in de 2 e helft van juni, zal een eerste stuurgroep van de financiering van de eerste projecten te valideren. ' De meest geavanceerde projecten kunnen voor eind augustus starten ', aldus de regering.

    De betrokken fabrikanten zullen echter om overwegingen worden verzocht, met name wat betreft de verplaatsing van de productie. Terwijl hij van Frankrijk de leidende Europese producent van schone voertuigen wil maken, formaliseerde Emmanuel Macron verschillende vorderingen met de Franse groepen Renault en PSA.

    “ PSA heeft besloten de productie van elektrische en hybride voertuigen op Franse bodem aanzienlijk te verhogen. In 2019 werd geen enkel voertuig van dit type PSA op onze grond geproduceerd. In 2021 moet de doelstelling van 130.000 voertuigen worden gehaald ', aldus de president van de republiek. Onder de concrete implementaties van dit plan is de toekomstige elektrische Peugeot 3008 die dus vanaf 2021 in Sochaux wordt geassembleerd.

    Renault heeft zich er ook toe verbonden de productie van elektrische voertuigen in Frankrijk te verhogen. Volgens Emmanuel Macron zal het in 2022 verdrievoudigd en in 2024 verviervoudigd zijn. Op het gebied van componenten heeft de groep met de diamant ook toezeggingen gedaan. Aanvankelijk gepland in Azië, zal de industrialisatie van de toekomstige elektromotor van de Alliantie uiteindelijk worden uitgevoerd in Cléon, in Normandië.

    Renault zal ook toetreden tot de Airbus van de batterij door de partners van het Frans-Duitse programma te integreren die Total-Saft en PSA associërenvia Opel. Dit plan, gefinancierd door de staat voor een bedrag van 690 miljoen euro, zal de bouw mogelijk maken van drie sites voor de productie van lithium-ioncellen. Gevestigd in Nersac, in Nieuw-Aquitanië, zal het R & D-centrum worden aangevuld met twee andere industriële sites. De eerste bevindt zich op de PSA- sitevan Douvrin (Hauts-de-France), terwijl de tweede in Duitsland zal worden geïnstalleerd.

    Groet, poil
  3. [verwijderd] 15 juni 2020 11:45
    cityramag.fr/bornes-recharge-interope...

    Laadstations: interoperabiliteit, een grote uitdaging voor het autoherstelplan
    06/12/2020SCHRIJVENNIEUWS , MILIEU , INNOVATIE , TRANSPORT
    Het door Emmanuel Macron openbaar gemaakte herstelplan voor de auto-industrie is van plan de ontwikkeling van de elektrische auto te versnellen dankzij steeds meer stimulerende maatregelen. Als de inzet van openbare laadstations in 2021 met drie wordt vermenigvuldigd, hangt het succes van de operatie ook af van het verbeteren van hun interoperabiliteit ...

    Hergewaardeerde ecologische bonus voor de aankoop van elektrische of plug-in hybride voertuigen, verhoging en verbreding van de conversiepremie, integratie van retrofit ... Het ondersteuningsplan voor de auto-industrie, onthuld op 26 mei door Emmanuel Macron in Étaples (Pas-de-Calais), is sterk afhankelijk van de ontwikkeling van elektrische mobiliteit. Het doel: een sector nieuw leven inblazen die erg is getroffen door de Covid-19-epidemie en de inperkingsregels. Hoewel de verkoop van nieuwe voertuigen de afgelopen maanden met 80% is gedaald, beogen de tijdens de presidentiële reis aan de machinefabrikant Valeo aangekondigde maatregelen duidelijk de overgang naar een schoner wagenpark te versnellen. Hiervoor heeft de regering direct een ambitieus programma gepresenteerd voor de inzet van laadpalen. Want als de zeer strategische ontwikkeling, zowel economisch als ecologisch, van de elektrische sector niet zonder auto's gaat nieuw (of gebruikt), betaalbaarder, zal het ook niet werken zonder de toename van laadinfrastructuur, essentieel voor de brede acceptatie van de elektrische auto.

    Doelstelling: 100.000 oplaadpunten in 2021!
    Om dit te doen, wordt het Advenir-programmafonds bestuurd door Avere France, verantwoordelijk voor de ontwikkeling van elektrische mobiliteit op het nationale grondgebied, werd vermenigvuldigd met vijf, van 20 naar 100 miljoen euro voor de periode 2020-2023. Doelstelling: het aantal openbare oplaadpunten brengen van 30.000 vandaag naar 100.000 eind 2021 in plaats van 2022, zoals aanvankelijk gepland. Tegelijkertijd worden de kosten van aansluiting op het netwerk tot 75% gefinancierd door het tarief voor het gebruik van openbare elektriciteitsnetwerken (Turpe). Een andere belangrijke as is de intensivering van het snellaadnetwerk op de snelweg, dat het netwerk van terminals tot een maximum van 150 km daartussen moet brengen. Aldus zal een oproep tot het indienen van blijken van belangstelling (Vriend) worden gelanceerd om de inzet op de grote nationale assen te verzekeren, die ook voor 75% door Turpe wordt gefinancierd. In aanvulling op,

    Door al deze maatregelen geeft de staat een sterk signaal af om het gebruik van elektrische en plug-in hybride voertuigen te democratiseren. " Met een oplaadpunt voor 10 voertuigen is ons land goed gepositioneerd en voldoet het aan de verhouding die van kracht is in Europa ", benadrukt Joseph Beretta, president van Avere France (vereniging voor de ontwikkeling van elektrische mobiliteit). De komende vermenigvuldiging van terminals, geassocieerd met technologische vooruitgang op het gebied van autonomie, moet een factor van vertrouwen voor toekomstige gebruikers vormen. “ [Elektrische] voertuigen hebben de autonomie om eerste auto's te zijn [en niet alleen secundaire auto's], maar bestuurders moeten gegarandeerd kunnen opladen “, Voegt Cécile Goubert, algemeen afgevaardigde van Avere Frankrijk, toe. Het blijft echter de interoperabiliteit van deze oplaadpunten, een essentieel element in de volledige ontwikkeling van elektrische mobiliteit.

    Interoperabiliteit, een essentiële voorwaarde voor het opstijgen van de elektrische auto
    Om er zeker van te zijn dat ze genoeg "brandstof" hebben om hun ritten te maken, geven de meeste chauffeurs er nog steeds de voorkeur aan hun auto thuis op te laden. Dus om een ??grotere roaming te garanderen voor meer gebruikscomfort, moeten de netwerken van openbare laadstations nu interoperabel zijn, stelt Avere France. Het concept van interoperabiliteit voorziet in een decreet van 2017 en bestaat erin de oplaadpunten van de netwerken die door verschillende exploitanten worden beheerd, met elkaar te verbinden. "De interoperabiliteit moet worden verbeterd ", zegt Joseph Beretta. […] Tegenwoordig is een grote meerderheid van de terminals interoperabel. Het is mogelijk om op te laden met een vergoeding voor service of met behulp van een app of een creditcard die is verbonden met een netwerk. De verschillende netwerken beginnen interoperabel te worden op Europees niveau. Maar er zijn nog te veel verschillende kaarten. "Als Frankrijk (nog) geen leider is in het aantal laadpalen, is het toch een onbetwiste kampioen van interoperabiliteit in Europa ...

    Izivia, een EDF-dochteronderneming die gespecialiseerd is in elektrische mobiliteit, stelt haar gebruikers in staat om hun voertuig op het grootste netwerk in Frankrijk en in Europa op te laden via een enkele pas en een applicatie. Dankzij de met de Groep ondertekende overeenkomsten voor het roamen van het opladen van elektrische voertuigen (Gireve), die maar liefst 85 netwerken op het nationale grondgebied samenbrengt, kan de chauffeur zijn auto opladen bij elke partnerterminal in Frankrijk of in het buitenland. buitenlander, met zijn telefoniste voor één aanspreekpunt. In totaal gaat het om meer dan 100.000 oplaadpunten toegankelijk met of zonder abonnement. Het actieplan van de overheid klinkt dan ook als heel goed nieuws voor de betrokkenen in de sector. " Al deze maatregelen zullen vergemakkelijken wat in de Oriëntatie van de Mobiliteitswet (LOM) staat en versnellen! “, Verwelkomt Cécile Goubert, uit Avere Frankrijk. En nu al om iets meer vragen ... ' We hadden graag een helpende hand gehad om de gebieden te helpen hun oude terminals te moderniseren. "

    Ter info, poil
  4. [verwijderd] 15 juni 2020 12:00
    Voor DBT verwacht men dat zij binnenkort bekend gaan maken dat ze een grote opdracht binnen hebben.
    Op basis van het enorme pakket aan maatregelen is dit ook wel te verwachten.
    Natuurijk zijn er ook andere bedrijven die profiteren, maar het is duidelijk dat de totale markt waar DBT aanwezig is een enorme boost zal gaan krijgen. Die heeft zich daarom de afgelopen maand vertaald in een enorme koersstijging.
    Ridder noemt dat een shuffle, ik noem het een stijging die gebaseerd is op nieuws.
    Groet, poil
  5. forum rang 10 DeZwarteRidder 15 juni 2020 12:02
    quote:

    poil-1 schreef op 15 juni 2020 12:00:

    Voor DBT verwacht men dat zij binnenkort bekend gaan maken dat ze een grote opdracht binnen hebben.
    Op basis van het enorme pakket aan maatregelen is dit ook wel te verwachten.
    Natuurijk zijn er ook andere bedrijven die profiteren, maar het is duidelijk dat de totale markt waar DBT aanwezig is een enorme boost zal gaan krijgen. Die heeft zich daarom de afgelopen maand vertaald in een enorme koersstijging.
    Ridder noemt dat een shuffle, ik noem het een stijging die gebaseerd is op nieuws.
    Groet, poil
    Je wordt een stuk geloofwaardiger als je vertelt hoeveel laadpalen DBT tot nu toe geplaatst heeft.
  6. forum rang 10 DeZwarteRidder 15 juni 2020 12:20
    quote:

    poil-1 schreef op 15 juni 2020 12:00:

    Voor DBT verwacht men dat zij binnenkort bekend gaan maken dat ze een grote opdracht binnen hebben.
    Op basis van het enorme pakket aan maatregelen is dit ook wel te verwachten.
    Natuurijk zijn er ook andere bedrijven die profiteren, maar het is duidelijk dat de totale markt waar DBT aanwezig is een enorme boost zal gaan krijgen. Die heeft zich daarom de afgelopen maand vertaald in een enorme koersstijging.
    Ridder noemt dat een shuffle, ik noem het een stijging die gebaseerd is op nieuws.
    Groet, poil
    Het nieuws moet nog komen, maar dat is slechts een 'klein detail'.
  7. [verwijderd] 15 juni 2020 12:20
    Je moet ook alles in hapklare brokken aangeleverd hebben, om het vervolgens af te schieten.
    Ik trap er niet in.Beleggen is namelijk voor uit kijken...
    En het woord geloofwaardig ? Wat heeft dat woord voor betekenis bij jou?
    Bij Novacyt zat je onder de euro alleen maar jouw geloofwaardige verhaal te verkondigen. Haha daar zijn we gelukkig niet ingetrapt.
    Ik zal je straks nog even een update van de koers doorgeven wanneer we de 35 cent voorbij zijn.
    Groet en succes, poil

    Groupe DBT 0,27 0,005 1,89 % 12:10:13

  8. forum rang 10 DeZwarteRidder 15 juni 2020 12:22
    quote:

    poil-1 schreef op 15 juni 2020 12:20:

    Je moet ook alles in hapklare brokken aangeleverd hebben, om het vervolgens af te schieten.
    Ik trap er niet in.Beleggen is namelijk voor uit kijken...
    En het woord geloofwaardig ? Wat heeft dat woord voor betekenis bij jou?
    Bij Novacyt zat je onder de euro alleen maar jouw geloofwaardige verhaal te verkondigen. Haha daar zijn we gelukkig niet ingetrapt.
    Ik zal je straks nog even een update van de koers doorgeven wanneer we de 35 cent voorbij zijn.
    Groet en succes, poil
    Groupe DBT 0,27 0,005 1,89 % 12:10:13
    Met andere woorden: je hebt geen idee hoeveel laadpalen DBT tot nu toe geplaatst heeft......!!!
  9. forum rang 10 DeZwarteRidder 15 juni 2020 14:26
    quote:

    poil-1 schreef op 15 juni 2020 12:46:

    Ridder, goed lezen wat ik schrijf. Je krijgt geen antwoord.
    www.avere-france.org/Site/Adherent/?a...
    Groet, poil
    Ik zie dat DBT dus ca 350 laadpalen (van de 30.000) geplaatst heeft in Frankrijk.........

    Tjonge jonge dat is werkelijk ongelooflijk....!!!!!
856 Posts
Pagina: «« 1 ... 9 10 11 12 13 ... 43 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.