Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Perpetuals, Steepeners« Terug naar discussie overzicht

Preferente aandelen ipv obligaties

906 Posts
Pagina: «« 1 ... 33 34 35 36 37 ... 46 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 29 april 2020 21:33
    Die mREITs blijven maar stijgen.
    Ik snap er weinig meer van, 26 miljoen extra werklozen, hopsakee DOW omhoog.
    Of zou het komen omdat ze denken dat het medicijn van Gilead (of cydy, meso, mrna, ino codx) Covid 19 definitief gaat uitschakelen?
    Wel weer de olieprijs omhoog en dus tankers onderuit. Blijkbaar omdat Cushing nog niet vol zit, maar het gerucht is dat ze capaciteit bewaren voor speciality products. In dat geval gaat olie snel weer onderuit, is mijn verwachting.
  2. forum rang 9 objectief 30 april 2020 07:38
    quote:

    lute11 schreef op 29 april 2020 21:33:

    Die mREITs blijven maar stijgen.
    Er was positief nieuws uit de bouwsector. Inmiddels geeft Anworth het uitgestelde dividend van de gewone aandelen met 1 maand vertraging weer aangekondigd.
    Daardoor moeten ze het dividend op de prefs. ook alsnog gaan uitkeren.

    Ik blijf de prefs.op Ellington en New Residential (die gewoon doorbetalen), aanhouden. Alsmede in Exantis (dividend opgeschort), maar veel lager in koers.

    De koop van de tankers was slecht getimed, want ze zakten gisteren als een baksteen tot ca. 10%: o.a. DHT en DSSI.
    STNG heb ik teruggekocht op 22.3 en in FLNG op de koersstijging winst genomen.
  3. Otto Obligatie 30 april 2020 08:55
    Mooi filmpje van kustwacht LA: www.vkmag.com/magazine/er_liggen_noga...

    Spotprijs olie omhoog (meer dan juni future) = tankers omlaag. www.cmegroup.com/trading/energy/crude...

    Reden is dat men iets meer overschot had verwacht dan de 9 mln vaten per dag (dat zijn 4,5 VLCC tankers per dag). Wacht maar tot de 3e dinsdag in mei als de juni futures expireren dan gaat die spotprijs vanzelf richting de nul. Ik zie het scenario voor tankers nog steeds als meest rooskleurig in 3 decennia en de prijzen nog aantrekkelijk. Gisteren TNP bijgetankt op 3.6.. Contango!
  4. [verwijderd] 30 april 2020 10:13
    quote:

    objectief schreef op 30 april 2020 07:38:

    [...]

    Er was positief nieuws uit de bouwsector. Inmiddels geeft Anworth het uitgestelde dividend van de gewone aandelen met 1 maand vertraging weer aangekondigd.
    Daardoor moeten ze het dividend op de prefs. ook alsnog gaan uitkeren.

    Ik blijf de prefs.op Ellington en New Residential (die gewoon doorbetalen), aanhouden. Alsmede in Exantis (dividend opgeschort), maar veel lager in koers.

    De koop van de tankers was slecht getimed, want ze zakten gisteren als een baksteen tot ca. 10%: o.a. DHT en DSSI.
    STNG heb ik teruggekocht op 22.3 en in FLNG op de koersstijging winst genomen.
    Ik heb alle (m)Reit's nog steeds, zowel prefs als gewone aandelen. Dus nog steeds die hele lijst ;-), zelfs nog iets uitgebreid (CIM en NYMT beide hebben fors hoger BV).
    Aan tankers heb ik nog euronav, maar denk er sterk over na om deze in te ruilen voor andere tankers (TNK, STNG en TNK). Euronav blijft steeds maar achter bij de rest.
    FLNG zie ik overigens als een aandeel wat nog wel flink kan stijgen.
  5. forum rang 9 objectief 30 april 2020 10:26
    Ja, ik wil de mReits ook uitbreiden, want die doen het heel goed. Ik kijk dan ook naar de CIM en NYMT. (weet er niks van).
    Euronav (zit ik in met boekverlies) is inderdaad niet de beste partij met veel
    vaste huurprijzen. FLNG kocht ik gisteren voor 5.15 en op 5.70 eruit gegooid.
    (schijnt vlg. 1 adviseur potentieel te hebben tot 14; voor wat het waard is)
  6. [verwijderd] 3 mei 2020 19:39
    quote:

    objectief schreef op 30 april 2020 10:26:

    Ja, ik wil de mReits ook uitbreiden, want die doen het heel goed. Ik kijk dan ook naar de CIM en NYMT. (weet er niks van).
    Euronav (zit ik in met boekverlies) is inderdaad niet de beste partij met veel
    vaste huurprijzen. FLNG kocht ik gisteren voor 5.15 en op 5.70 eruit gegooid.
    (schijnt vlg. 1 adviseur potentieel te hebben tot 14; voor wat het waard is)
    De mreits hebben weer aardige klappen gekregen de laatste dagen, dus misschien wel een goed moment om (bij) te kopen.
    Ik zit zelf goed gevuld met dat spul, dus sla even over.
    Euronav is 7 mei, ben erg benieuwd.
  7. forum rang 9 objectief 4 mei 2020 07:46
    quote:

    lute11 schreef op 3 mei 2020 19:39:

    [...]
    De mreits hebben weer aardige klappen gekregen de laatste dagen, dus misschien wel een goed moment om (bij) te kopen.
    Ik zit zelf goed gevuld met dat spul, dus sla even over.
    Euronav is 7 mei, ben erg benieuwd.
    De prefs. van de mReits zijn mijn favoriete belegging bijv. die van Exantis staan nu $ 11 en zullen uiteindelijk (na de dividendopschorting) weer terug naar ca. $ 25 stijgen.

    De tankers zakten in enkele beursdagen 17% o.a. DHT en DSSI, die ga ik er bij een opleving snel uitgooien. Deze sector is mij te riskant.
  8. [verwijderd] 4 mei 2020 12:23
    quote:

    objectief schreef op 4 mei 2020 07:46:

    [...]

    De tankers zakten in enkele beursdagen 17% o.a. DHT en DSSI, die ga ik er bij een opleving snel uitgooien. Deze sector is mij te riskant.
    Morgen cijfers van DHT, we zullen het zien. Markten zakken weer hard, ik verwacht dat in een dalende markt (eventuele) goede cijfers niet veel zullen doen.
  9. [verwijderd] 7 mei 2020 10:41
    quote:

    objectief schreef op 6 mei 2020 17:39:

    De tankers blijven zakken; binnen 1 week 25% in de min. Wel stalen zenuwen nodig voor die aandelen.
    Euronav ook, fantastische cijfers en maar een beetje omhoog. Dividend voor 2 kwartalen ruim een euro en nog steeds maar op 9,5 euro.
    En voor volgend kwartaal nog meer dividend.
  10. forum rang 9 objectief 7 mei 2020 11:27
    quote:

    lute11 schreef op 7 mei 2020 10:41:

    [...]
    Euronav ook, fantastische cijfers en maar een beetje omhoog. Dividend voor 2 kwartalen ruim een euro en nog steeds maar op 9,5 euro.
    En voor volgend kwartaal nog meer dividend.
    Ja, heel mooie cijfers. Ik verwacht dat de koers de komende beursdagen wel zal oplopen naar 10/11.
  11. Otto Obligatie 7 mei 2020 17:55
    Nog wat TNP gekocht. Heerlijk die lagere koersen, kan ik mooi mijn gak verlagen. Met oog.op expiratie oliefuture 19-5 zullen tankers wel weer oplopen. Sowieso goede tijden en dan blijkt uit dw cijfers. Q2 cijfers wordeb nog beter met die exorbitante tarieven van 250+k per dag (terwijl de kosten op 10k p.d. liggen).
    Verder plukje Xan pref gekocht met oog op cijfers nabeurs
  12. [verwijderd] 12 mei 2020 19:26
    quote:

    Otto Obligatie schreef op 3 april 2020 20:11:

    [...]

    Je hebt gelijk, ik had nog de prijzen van enkele dagen terug in gedachte denk ik. Onder de 5 kun je geen buil aan vallen
    Bovenstaande opmerking over de prefs van IVR is 5 weken later wel een understatement gebleken.
    De common verwateren iets, maar de prefs gaan hard!
  13. inf01911 12 mei 2020 20:00
    quote:

    lute11 schreef op 12 mei 2020 19:26:

    [...]
    Bovenstaande opmerking over de prefs van IVR is 5 weken later wel een understatement gebleken.
    De common verwateren iets, maar de prefs gaan hard!
    Ja, ze hebben gisteren bekend gemaakt het dividend te gaan hervatten. Maar ik heb nog een aardig lijstje van REITs die weer behoorlijk ingezakt zijn. Jij volgens mij ook ;-)
  14. [verwijderd] 12 mei 2020 20:10
    quote:

    inf01911 schreef op 12 mei 2020 20:00:

    [...]
    Ja, ze hebben gisteren bekend gemaakt het dividend te gaan hervatten. Maar ik heb nog een aardig lijstje van prefs die weer behoorlijk ingezakt zijn. Jij volgens mij ook ;-)
    Jazeker staan er een aantal onder water (ARR,NYMT, CIM), gelukkig zijn er ook een hoop in de plus. De balans staat nog ruim positief, zeker ook dankzij IVR.

    Zit nu te kijken naar GPMT, gisteren fantastische cijfers met een bv van 17 bij een koers van 5. Daar zit nog flink wat potentie in volgens mij.
  15. inf01911 12 mei 2020 20:33
    quote:

    lute11 schreef op 12 mei 2020 20:10:

    [...]

    Zit nu te kijken naar GPMT, gisteren fantastische cijfers met een bv van 17 bij een koers van 5. Daar zit nog flink wat potentie in volgens mij.
    Die heb ik ook. Was een tip van Otto. Inderdaad fantastische cijfers, dus ik had verwacht dat het vandaag veel harder omhoog zou gaan. Hopelijk komt dat nog.
  16. forum rang 9 objectief 16 mei 2020 09:46
    quote:

    Otto Obligatie schreef op 28 april 2020 12:38:

    [...]

    Ga je geen spijt van krijgen. Vandaag voorbeurs alweer 3-8% omhoog. STNG heb ik ook. DSSI heb ik ingeruild voor TNP en TNK. Gaan allemaal omhoog
    Otto ben je nog steeds positief over die tankeraandelen. De meeste zijn inmiddels zo'n 20/30% gedaald in koers sinds mijn aankoop en dat was natuurlijk niet de bedoeling.
  17. Otto Obligatie 17 mei 2020 14:30
    quote:

    objectief schreef op 16 mei 2020 09:46:

    [...]

    Otto ben je nog steeds positief over die tankeraandelen. De meeste zijn inmiddels zo'n 20/30% gedaald in koers sinds mijn aankoop en dat was natuurlijk niet de bedoeling.
    Zeker, het is een behoorlijk winstgevende sector. VLCC tarieven zijn 75% omlaag van de top in april maar nog steeds 2x zo hoog als het langjarig gemiddelde. En de tarieven voor de schone tankers zijn nog steeds torenhoog (bijna 10x zo hoog als langjarig gemiddelde, zal natuurlijk niet eeuwig zo blijven)
    Veder is de vloot ernstig verouderd, waardoor het aantal tankers netto naar beneden zal gaan komende jaren en zijn tankeraandelen bijzonder laag gewaardeerd. TNP heeft een vrij jonge vloot en dat met veel schuld opgebouwd en deze schuld lossen ze in rap tempo af met de torenhoge tarieven die ze vangen.

    Dat de koers omlaag gaat gebeurt wel vaker met beleggen, dat hoef ik je niet uit te leggen. Beetje meer geduld hebben dan 1 maand: de perspectieven zijn uitstekend.

    Ik begin met een pluk aandelen en koop bij als het omlaag gaat zoals met TNP. Dan gaat je GAK omlaag en profiteer je meer wanneer het weer omhoog gaat.
  18. forum rang 9 objectief 18 mei 2020 10:33
    quote:

    Otto Obligatie schreef op 17 mei 2020 14:30:

    [...]

    Zeker, het is een behoorlijk winstgevende sector. VLCC tarieven zijn 75% omlaag van de top in april maar nog steeds 2x zo hoog als het langjarig gemiddelde. En de tarieven voor de schone tankers zijn nog steeds torenhoog (bijna 10x zo hoog als langjarig gemiddelde, zal natuurlijk niet eeuwig zo blijven)
    Veder is de vloot ernstig verouderd, waardoor het aantal tankers netto naar beneden zal gaan komende jaren en zijn tankeraandelen bijzonder laag gewaardeerd. TNP heeft een vrij jonge vloot en dat met veel schuld opgebouwd en deze schuld lossen ze in rap tempo af met de torenhoge tarieven die ze vangen.

    Dat de koers omlaag gaat gebeurt wel vaker met beleggen, dat hoef ik je niet uit te leggen. Beetje meer geduld hebben dan 1 maand: de perspectieven zijn uitstekend.

    Ik begin met een pluk aandelen en koop bij als het omlaag gaat zoals met TNP. Dan gaat je GAK omlaag en profiteer je meer wanneer het weer omhoog gaat.
    Bedankt voor je reactie. Ik ga de tankers aanhouden, maar niet bijkopen nu de tarieven in een dalende trend zitten en de olieprijzen (al dan niet tijdelijk) oplopen.
906 Posts
Pagina: «« 1 ... 33 34 35 36 37 ... 46 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.