Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel Euronav BRU:EURN.BL, BE0003816338

Laatste koers (eur) Verschil Volume
14,890   0,000   (0,00%) Dagrange 14,810 - 15,050 48.136   Gem. (3M) 59,8K

Forum geopend voor Euronav

19.366 Posts
Pagina: «« 1 ... 432 433 434 435 436 ... 969 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Tordan 30 maart 2020 16:41
    Oil tanker rates keep surging amid one of 'greatest quarters in history'
    Mar. 30, 2020 9:25 AM ET|About: Euronav NV (EURN)|By: Carl Surran, SA News Editor
    Supertanker freight rates are on the rise again as producers, refiners and traders scramble to secure ships for transport or storage amid an increasing global glut of oil.

    Freight rates for VLCCs along the Middle East to China route today were assessed at ~$180K/day, up from $125K on Friday and a weekly low of $90K on Wednesday, Reuters reports.

    "Generally looking at Saudi's export plans for the coming months at more than 10M bbl/day - as well as the demand for floating storage - then you can expect freight rates to remain strong," says Anoop Singh, head of tanker research in Asia at Braemar ACM Shipbroking.

    Q2 now looks set to be "one of the greatest quarters in history for large crude carriers," Pareto says, with tanker rates going "into the stratosphere" and floating storage happening at an "unprecedented pace."

    Pareto raises 2020 earnings estimates for tanker stocks in its coverage by 50%-120%, with Euronav (NYSE:EURN) among those seeing the biggest positive revisions.

    seekingalpha.com/news/3556283-o ... in-history

  2. harryhol 30 maart 2020 17:18
    quote:

    Erik VG schreef op 30 maart 2020 17:09:

    EURN wel zo’n 12% underperforming tov Peers vandaag...bang dat dividend wordt uitgesteld conform verzoek ECB?
    Dat gaat alleen over financiële instellingen. Morgen presenteren ze de definitieve jaarcijfers 2019. Dat wordt 50 eurocent nettowinst per aandeel en dat oogt optisch nogal duur natuurlijk.
  3. harryhol 31 maart 2020 09:31
    quote:

    Risky bets schreef op 31 maart 2020 08:58:

    Ze gaan de VSFO bunker opslag gaan afschrijven bij Q1 cijfers. Ik verwacht dat dit geen effect heeft op de 80% van eps naar dividend regel. Weet iemand dit zeker?
    Ben bang van wel. Capital gains worden niet meegenomen bij de bepaling van dividend, maar afschrijvingen wel. VLSFO is ongeveer gehalveerd vanaf de high. Maar heb geen idee hoe groot ze hebben gehedged.
  4. [verwijderd] 31 maart 2020 10:19
    In principe is het verhaal van de VLSFO niet zo erg want hetgeen dat ze nu gaan afschrijven wordt gecompenseerd door hogere TCE van lagere fuelprijzen. Het resultaat na afschrijving gaat hetzelfde zijn als wanneer de VLSFO prijs hoog was gebleven. Achteraf had het beter geweest om geen VLSFO te stockeren? Ja, maar achteraf is het altijd gemakkelijk te zeggen wat beter was geweest.
    VLSFO stockeren was om risico in te dekken en wachtrijen aan de pomp te vermijden.
  5. GiGa 31 maart 2020 10:49
    Ik vind PB niet negatief. Ze noemen enkel geen cijfertjes voor Q1 en Q2. Verwachtingen zijn zeer goed en hoog. Ik lees dat bedrijf veel vertrouwen heeft. Ze vermelden wel de onzekerheid rond Corona virus. Maar dat doet elk bedrijf toch? Cijfertjes zijn voor mei helaas. De “snelle” vliegen er weer uit. Zodat share price (ff) daalt.....
  6. forum rang 6 Tordan 31 maart 2020 10:55
    quote:

    GiGa schreef op 31 maart 2020 10:49:

    Ik vind PB niet negatief. Ze noemen enkel geen cijfertjes voor Q1 en Q2. Verwachtingen zijn zeer goed en hoog. Ik lees dat bedrijf veel vertrouwen heeft. Ze vermelden wel de onzekerheid rond Corona virus. Maar dat doet elk bedrijf toch? Cijfertjes zijn voor mei helaas. De “snelle” vliegen er weer uit. Zodat share price (ff) daalt.....
    Ik vind het erg behoudend. Dat er weer een ommekeer komt weten we allemaal. Ze hadden ook fors de nadruk kunnen leggen op een zeer sterk eerste halfjaar i.p.v.: We zijn goed gepositioneerd om deze crisis te weerstaan. Hoezo crisis? Voor de bevolking wel ja, maar juist Euronav had hier m.i. veel meer nadruk op de tot nu toe erg hoge rates moeten leggen. Of hebben ze toch tegen te lage rates een groot deel vastgelegd??
    Uit het PB lees ik: Stel je er niet teveel van voor, want het gaat wellicht een zeer zwaar jaar worden. Koers kan alleen op dit PB de komende weken weleens onder de 9 gaan komen. Mark my words!!
19.366 Posts
Pagina: «« 1 ... 432 433 434 435 436 ... 969 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.