Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,275   +0,055   (+1,05%) Dagrange 5,200 - 5,315 87.023   Gem. (3M) 174,1K

TomTom, februari 2020; de maand van de cijfers maar vooral van wat te doen met 400 Miljoen cash

1.146 Posts
Pagina: «« 1 ... 25 26 27 28 29 ... 58 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Wereldbelegger 10 februari 2020 12:10
    Waarom investeren in een beursgenoteerde onderneming als je het management van het bedrijf niet ziet zitten en deze herhaaldelijk beschuldigd van praktijken die onderzoek van AFM en VEB rechtvaardigt.
    Als dan ook de koers van het aandeel al jaren niet doet wat je verwacht/hoopt is toch de enige conclusie die je kan trekken dat je uit het fonds stapt en je geld in een wel renderende investering steekt.

    Klagen en de schuld aan anderen geven over de koersontwikkeling van TomTom is daarom niet meer dan een emotionele reactie op het falen van het eigen beleggingsinzicht.
  2. forum rang 6 NewKidInTown 10 februari 2020 12:18
    Beleggen is emotie, altijd, in tijden van voorspoed en zeker in tijden van falen teleurstelling. Zeker in het laatste geval wordt de oorzaak buiten zichzelf gezocht en/of achter rattenvangers van Hamelen aan gelopen.

    Sprookjes:

    www.deleukstesprookjes.nl/de-rattenva...

    Niettemin verwacht herstel tot 9,90 of een klein minnetje de dag uit vandaag.
  3. Ikwilookwatzeggen 10 februari 2020 13:53
    quote:

    NewKidInTown schreef op 10 februari 2020 08:47:

    [...]

    Btw, is het een idee om dit ad-hoc-draadje ivm de cijfers, verder te laten voor wat het is en weer terug te gaan naar het door HOOP opgestarte oorspronkelijke 1e kwartaaldraadje ? Cijfers zijn voldoende uitgekauwd en er blijft een beetje structuur in de kwartalen.
    Dat vind ik nog eens een goed idee.
    Wanneer u nu alvast gaat, volgt de rest automatisch.
  4. Kuiken 10 februari 2020 13:55
    Bron FD

    3 uur Van onze redacteur
    TECH EN MEDIA
    China roept Frankrijk op Huawei niet te discrimineren bij aanleg 5G


    De Chinese ambassade in Parijs roept de Franse regering op om bij het selecteren van leveranciers voor zijn 5G-netwerk niet te discrimineren tegen Huawei.
    De Chinese ambassade in Parijs roept de Franse regering op om bij het selecteren van leveranciers voor zijn 5G-netwerk niet te discrimineren tegen Huawei.Foto: Reuters
    De Chinese ambassade in Parijs heeft de Franse regering zondag opgeroepen om bij het selecteren van leveranciers voor zijn 5G-netwerk niet Huawei te discrimineren. In een verklaring op de website schrijft een woordvoerder van de ambassade bang te zijn dat Huawei meer restricties zal ondervinden dat de concurrentie.
    Het Chinese telecombedrijf wordt er door onder meer de Verenigde Staten van verdacht te spioneren voor de Chinese overheid. Zowel Peking als Huawei ontkent deze beschuldigingen. De VS proberen landen ervan te overtuigen dat ze Huawei moeten weren uit hun netwerken.
    Verrast en bezorgd
    Frankrijk bevindt zich in het beginstadium van het uitrollen van een nieuw draadloos netwerk. De regering heeft nog geen duidelijke positie ingenomen over in hoeverre Huawei daar een rol in zal spelen. Franse media hebben in de afgelopen maanden geschreven dat Huawei in verschillende steden tegen restricties aan kan lopen.
    De Chinese ambassade zegt door deze berichten 'diep verrast en bezorgd' te zijn. 'Franse leiders zoals president Macron hebben herhaaldelijk gezegd dat ze geen discriminerende maatregelen zullen nemen tegen specifieke landen of ondernemingen met betrekking tot 5G-kwesties', staat in de verklaring.
    Transparante criteria
    Als blijkt dat wat de media schrijft klopt, zou dat volgens de Chinezen in strijd zijn met deze uitspraken. De ambassade roept Frankrijk dan ook op om transparante criteria voor de veiligheid van het 5G-netwerk te formuleren en om alle bedrijven langs dezelfde meetlat te leggen.
    In de verklaring staat ook dat China voor zijn eigen netwerken gebruik maakt van Europese technologie van bedrijven als Nokia en Ericsson. De situatie met Huawei zou daar echter verandering in kunnen brengen. 'We willen niet dat de ontwikkeling van Europese bedrijven in China wordt beïnvloed door discriminatie van Huawei en protectionisme in Frankrijk en andere Europese landen', aldus China.
    Heksenjacht
    De Chinese ambassadeur in Londen liet dit weekend ook van zich horen. Hij sprak van een 'heksenjacht' tegen Huawei. Daarbij richtte hij zich tegen prominente leden van de Britse Conservatieven, omdat zij zich sterk maken voor een ban van Huawei bij de aanleg van het Britse 5G-netwerk.
  5. forum rang 6 NewKidInTown 10 februari 2020 14:05
    quote:

    Kuiken schreef op 10 februari 2020 13:55:

    ....In de verklaring staat ook dat China voor zijn eigen netwerken gebruik maakt van Europese technologie van bedrijven als Nokia en Ericsson. De situatie met Huawei zou daar echter verandering in kunnen brengen. 'We willen niet dat de ontwikkeling van Europese bedrijven in China wordt beïnvloed door discriminatie van Huawei en protectionisme in Frankrijk en andere Europese landen', aldus China.
    Ik beschouw dit als een onverholen dreigement, midscheeps.

    Zou dat de "deal" van Huawei met TT nog onzeker of onder druk kunnen zetten ?
  6. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 10 februari 2020 14:32
    quote:

    Kuiken schreef op 10 februari 2020 13:55:

    Bron FD

    3 uur Van onze redacteur
    TECH EN MEDIA
    China roept Frankrijk op Huawei niet te discrimineren bij aanleg 5G


    De Chinese ambassade in Parijs roept de Franse regering op om bij het selecteren van leveranciers voor zijn 5G-netwerk niet te discrimineren tegen Huawei.
    De Chinese ambassade in Parijs roept de Franse regering op om bij het selecteren van leveranciers voor zijn 5G-netwerk niet te discrimineren tegen Huawei.Foto: Reuters
    De Chinese ambassade in Parijs heeft de Franse regering zondag opgeroepen om bij het selecteren van leveranciers voor zijn 5G-netwerk niet Huawei te discrimineren. In een verklaring op de website schrijft een woordvoerder van de ambassade bang te zijn dat Huawei meer restricties zal ondervinden dat de concurrentie.
    Het Chinese telecombedrijf wordt er door onder meer de Verenigde Staten van verdacht te spioneren voor de Chinese overheid. Zowel Peking als Huawei ontkent deze beschuldigingen. De VS proberen landen ervan te overtuigen dat ze Huawei moeten weren uit hun netwerken.
    Verrast en bezorgd
    Frankrijk bevindt zich in het beginstadium van het uitrollen van een nieuw draadloos netwerk. De regering heeft nog geen duidelijke positie ingenomen over in hoeverre Huawei daar een rol in zal spelen. Franse media hebben in de afgelopen maanden geschreven dat Huawei in verschillende steden tegen restricties aan kan lopen.
    De Chinese ambassade zegt door deze berichten 'diep verrast en bezorgd' te zijn. 'Franse leiders zoals president Macron hebben herhaaldelijk gezegd dat ze geen discriminerende maatregelen zullen nemen tegen specifieke landen of ondernemingen met betrekking tot 5G-kwesties', staat in de verklaring.
    Transparante criteria
    Als blijkt dat wat de media schrijft klopt, zou dat volgens de Chinezen in strijd zijn met deze uitspraken. De ambassade roept Frankrijk dan ook op om transparante criteria voor de veiligheid van het 5G-netwerk te formuleren en om alle bedrijven langs dezelfde meetlat te leggen.
    In de verklaring staat ook dat China voor zijn eigen netwerken gebruik maakt van Europese technologie van bedrijven als Nokia en Ericsson. De situatie met Huawei zou daar echter verandering in kunnen brengen. 'We willen niet dat de ontwikkeling van Europese bedrijven in China wordt beïnvloed door discriminatie van Huawei en protectionisme in Frankrijk en andere Europese landen', aldus China.
    Heksenjacht
    De Chinese ambassadeur in Londen liet dit weekend ook van zich horen. Hij sprak van een 'heksenjacht' tegen Huawei. Daarbij richtte hij zich tegen prominente leden van de Britse Conservatieven, omdat zij zich sterk maken voor een ban van Huawei bij de aanleg van het Britse 5G-netwerk.
    Ik beschouw dit als positief en zie enorme kansen voor TomTom.
  7. Mojo 10 februari 2020 15:23
    Is dit eerder geplaatst en zo ja wat vinden we hiervan?

    Europa treedt op tegen datahonger autofabrikant

    Autobezitters moeten uitdrukkelijk akkoord geven voor het gebruik van vrijwel alle data uit hun auto. Anders mag een fabrikant, verzekeraar of navigatiebedrijf de data niet opslaan en gebruiken. Dat stelt de Europese toezichthouder op persoonsgegevens, de European Data Protection Board (EDPB), in een zojuist gepubliceerde concept-regeling.

    Ook moeten automobilisten op elk moment het verzamelen van data kunnen uitschakelen, en de verzamelde data wissen, zonder consequenties voor het gebruik van hun auto. Voor huurauto's adviseert de EDPB een duidelijk zichtbare 'delete knop' in het dashboard.

    Onbeperkte datahonger
    Hiermee wil de Europese waakhond de onbeperkte datahonger van de autobranche aan banden leggen. Moderne auto's verzamelen grote hoeveelheden data, niet alleen over de motor, remmen, banden en elektrische onderdelen, maar ook over rijgedrag en locatie van de automobilist.

    Deze data zijn 'persoonsgegevens', aldus de EDPB, want ze zijn te herleiden tot de eigenaar van de auto. Persoonsgegevens worden beschermd door Europese privacywetgeving. Die bescherming gaat ver. Niet alleen moet de autobezitter uitdrukkelijk toestemming geven voor het gebruik van de data. De fabrikant moet ook in begrijpelijke taal uitleggen waarvoor elk soort data wordt verzameld en gebruikt.

    Stand van de stoel
    Zelfs de vaste stand die de bestuurder kiest voor de stoel, creëert een gebruikersprofiel. Daarmee is het een persoonsgegeven.

    Bovendien moet de bezitter een 'eerlijke en vrije' keuze hebben. Dat betekent: het verzamelen van de data moet geweigerd kunnen worden, zonder dat de auto minder goed presteert. De toezichthouder adviseert fabrikanten om hier rekening mee te houden bij het ontwerp van hun auto's. In praktijk gebeurt soms het omgekeerde: er zijn fabrikanten, zoals Tesla, die expliciet waarschuwen dat het uitschakelen van de datafunctie problemen kan geven.

    Smartphone
    De databescherming geldt ook voor de smartphone van de automobilist. Als die hem aansluit op het dashboard, moet het systeem in de auto uitdrukkelijk toestemming krijgen om de data in het mobieltje te gebruiken. Ook verzekeringen die rijgedrag en afgelegde afstand monitoren, vallen onder de regels. Ze worden vaak al aangeboden bij verkoop of verhuur van de auto. Dat mag voortaan alleen als er ook een alternatief is.

    De privacywet maakt één uitzondering voor de fabrikant. Geanonimiseerde data, die niet is te herleiden tot een individu, mag vrij gebruikt en verhandeld worden.

    Tot 20 maart mag iedereen commentaar geven op de nieuwe regels. De EDPB is onafhankelijk, en mag bindende besluiten nemen over uitleg en toepassing van de Europese privacywet.
  8. forum rang 6 NewKidInTown 10 februari 2020 15:40
    quote:

    Vive tu vida positivamente schreef op 10 februari 2020 14:32:

    Ik beschouw dit als positief en zie enorme kansen voor TomTom.
    Ik zou bovenstaande graag uitgelegd willen hebben, hoe en waarom jij dit ziet.

    Ik lees:

    "'We willen niet dat de ontwikkeling van Europese bedrijven in China wordt beïnvloed door discriminatie van Huawei en protectionisme in Frankrijk en andere Europese landen', aldus China."

    als

    "als jullie in Frankrijk en andere Europeesche landen ons (Huawei e.a.) discrimineren en slachtoffer laten worden van jullie proctectionisme, dan zal de ontwikkeling van Europese bedrijven in China worden beïnvloed (lees teruggepakt of onmogelijk worden gemaakt)"

    maar heel misschien lees (of interpreteer) ik het verkeerd.
  9. forum rang 6 NewKidInTown 10 februari 2020 16:09
    quote:

    NewKidInTown schreef op 10 februari 2020 09:58:

    Maar even zonder dollen, houd wel rekening met een herstel vandaag 9,90 en later in de week HOOP ik op > 10,00
    On track, so far (9,916). Dat is dan wel weer fijn.

    Ook de op 25 of 26 jan door mij beschreven short strangle 9,60 10,50 a 0,44 netto premie gaan mooi richting waardeloos aanstaande vrijdag, nu nog circa 0,10 waard. Time is on your side.
  10. Kuiken 10 februari 2020 16:10
    quote:

    Vive tu vida positivamente schreef op 10 februari 2020 14:32:

    [...]

    Ik beschouw dit als positief en zie enorme kansen voor TomTom.

    IK beschouw dit als lef hebben van de kant van TT. Het is een samenwerking die niet zonder gevaar is, maar TT heeft dekking van "Europa" waar het bewustzijn een eigen rol op het wereldtoneel te moeten gaan spelen groeiende is vanwege Trump. En in de VS heeft TT dekking van Microsoft. De TTdeal met hen en de waarderende toon waarover Microsoft publiekelijk over TT spreek, boezemt mij enorm veel vertrouwen in. In nóg grotere lijnen neem ik de sombere bijdrage van Ketchup serieus. De machtsverhoudingen zijn aan het verschuiven, op nationaal niveau zie je overal toename van de tegenstellingen en afname van tolerantie, de druk op grondstoffen(afrika) watervoorzieningen en milieubalans neemt toe en de kans op een crisis, op welk niveau dan ook, neemt toe.Tenslotte terug naar TomTom: Goddijn wilde geen uitlevering aan de bigtech, maar zit er nu met Huway, Baidu en Microsoft tot over zijn oren aan vast. De oude auto-industrie krimpt, betaalt claims voor gelieg in het verleden en moet elektrisch zien aan te haken. Dat TT voorzichtig opereert kwa balans: mijn zegen hebben ze, want ze hebben wel degelijk één van de bouwstenen voor de toekomst in handen.
  11. forum rang 6 NewKidInTown 10 februari 2020 17:59
    quote:

    NewKidInTown schreef op 10 februari 2020 12:18:

    Niettemin verwacht herstel tot 9,90 of een klein minnetje de dag uit vandaag.
    AEX +0,10% TT +0,12%.

    Zelfs boven verwachting, slot op daghoog een klein plusje.

    En gelijk een mooi rendement op m'n vandaag rond daglaag gekochte TL, moe nie gekker worre :-)
  12. Kuiken 10 februari 2020 18:38
    bron Automotiv

    Nissan Claims Complex UK 230-Mile AV Test

    Paul Myles
    Paul Myles

    TU-Editor

    5th February 2020
    Nissan is claiming the most complex autonomous drive in the UK to date following its Leaf’s 230-mile drive on town, country and highway roads.


    The government backed trial through a Nissan Europe-led technical consortium HumanDrive, claims to have seen the car pilot itself from a university campus in Cranfield, Bedfordshire, to the automaker’s main production plant in Sunderland. The achievement was the culmination of 30 months’ work by the consortium.

    One of the key aspects of the project was to develop an advanced, autonomous vehicle control system. The ‘Grand Drive’ saw AV lessons learned put into practice in a range of driving scenarios to negotiate country lanes with no or minimal road markings, junctions, roundabouts and motorways. The autonomous technology activated along the route to change lanes, merge and stop and start when necessary. The consortium is jointly funded by UK government through the Centre for Connected and Autonomous Vehicles (CCAV) and Innovate UK, and nine other partners. The joint funding package for the project totaled £13.5M ($17M).

    One other aspect of the drive was to explore human-like driving using machine learning to enhance the user experience. Test vehicles included Nissan Leafs, featuring GPS, radar, LiDAR and camera technologies that build up a perception of the world around it. Using that perceived world, the system made decisions about how to navigate roads and obstacles it encounters on a journey.

    Bob Bateman, project manager for Nissan Technical Centre, Europe, said: “The HumanDrive project allowed us to develop an autonomous vehicle that can tackle challenges encountered on UK roads that are unique to this part of the world, such as complex roundabouts and high-speed country lanes with no road markings, white lines or curbs.”

    — Paul Myles is a seasoned automotive journalist based in London. Follow him on Twitter @Paulmyles_
  13. Kuiken 10 februari 2020 18:41
    Bron Aotomotiv:

    Uber to Restart AV Testing in Frisco

    Paul Myles
    Paul Myles

    TU-Editor

    6th February 2020
    Uber is set to restart real-world autonomous testing less than two years after its engineers were deemed culpable in the death of a pedestrian in Arizona.

    The Californian Department of Motor Vehicles has granted the organization a licence to trial its AVs on public highways despite the criticism it faced over its employees’ actions disabling anti-collision technology on its Volvo XC90 test mule that led to the death of a woman pushing a bicycle across a four lane carriageway in Phoenix. Now the company says it is considering restarting testing near its headquarters in San Francisco, suspended since the fatality in 2018.

    The company shut down its testing on public roads after the accident in four locations, Phoenix, Pittsburgh, San Francisco and Toronto, but has been testing AVs in Pittsburgh after restarting its trials within just a few months. On top of its Californian activities, the outfit is also expected to restart testing in Washington D.C. within the coming months.

    California has issued AV testing licences to 66 companies, all of whom must employ a human safety pilot to monitor the vehicles’ actions constantly during the road trips.

    — Paul Myles is a seasoned automotive journalist based in London. Follow him on Twitter @Paulmyles_
  14. Blacky 2 10 februari 2020 19:06
    quote:

    tatje schreef op 10 februari 2020 09:55:

    [...]

    De boot van Harold en de boot van Bill.

    Je moet het zo zien, een vrouw gaat met je mee kamperen in de wilde natuur, maar 2 weekje 5 sterren hotel, vindt zij ook leuk. !

    Tja, Bill heeft er altijd 1 gehuurd.

    Maar ja, op een gegeven moment, wordt de druk van het thuisfront misschien te groot.

    Vrouw : ook jij neemt niets mee en we kunnen het ons permitteren :-)
    Bill: maar wel waterstof !

    Correctie: in een eerdere versie van dit artikel stond ten onrechte dat Bill Gates het nieuwe ecologische luxjacht al besteld had. Dat werd maandagnamiddag door de Nederlandse jachtenbouwer Sinot formeel ontkend.
1.146 Posts
Pagina: «« 1 ... 25 26 27 28 29 ... 58 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.