Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Ahold Delhaize Koninklijke AEX:AD.NL, NL0011794037

Laatste koers (eur) Verschil Volume
32,390   +0,340   (+1,06%) Dagrange 32,010 - 32,580 2.767.145   Gem. (3M) 1,9M

AHDEL 2019

978 Posts
Pagina: «« 1 ... 44 45 46 47 48 49 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Leefloon 6 november 2019 13:05
    "Supermarktketen Jumbo heeft zijn eerste winkel in België geopend. Het filiaal staat in de plaats Pelt, net over de grens ten zuiden van Eindhoven. De supermarkt wil volgend jaar zo'n vijftien zaken openen in België. Topman Frits van Eerd zegt binnen vijf jaar uit te willen groeien tot honderd winkels in Vlaanderen.

    Concurrent Albert Heijn opende in 2011 al de eerste supermarkt in België, in Brasschaat, en heeft inmiddels 46 winkels in Vlaanderen staan. Vandaag opent een nieuwe AH in het Limburgse Genk. De Nederlandse supers worden in België gezien als relatief goedkoop."
  2. forum rang 8 Leefloon 6 november 2019 16:47
    quote:

    Turfbaas schreef op 6 november 2019 16:42:

    Nou skoat heeft inderdaad wel een punt want de afgegeven rare koersdoelen zijn allemaal van vandaag.
    Gemakzuchtige onzin van de onderste plank. Het eerste de beste willekeurig bekeken koersdoel van "vandaag", de keuze viel op die van Kepler Cheuvreux, blijkt (conform secundaire gegevensbronnen) een "herhaling" te zijn. Een herhaling van iets ouds.
  3. Turfbaas 6 november 2019 20:38
    Ik zat even niet op te letten maar zag het later ook en daarom had ik het bericht snel, maar net te laat, weggepoetst. Wat er ook van zij, turfbaas heeft ook maar een verkooporder ingelegd want we zitten nu wel erg hoog. Als ik ze kwijt ga stap ik na een daling van 5-10% met alle liefde weer in.
  4. [verwijderd] 7 november 2019 09:55
    quote:

    Vlaming Koen schreef op 2 oktober 2019 19:59:

    [...]
    Van mij mag het best zo heel oktober. Zit ondergewogen en ook short op index. USA-China, Duitsland en Brexit, dus beter short nu.
    Wow, wat een maand oktober en verder in november! Ik zat er glad naast.
    Wat AD betreft: grappig, Jumbo opent de eerste vestiging in België (in Pelt) gisteren en AD schiet omhoog! :-)
  5. [verwijderd] 8 november 2019 10:23
    Ik zal wel weer verguisd worden, maar ik vind dat er toch wel even iets valt af te dingen op het enthousiasme rond Ahold.

    Sinds jaar en dag, is Ahold letterlijk de hoeksteen van mijn beleggingsportefeuille. Ik verwacht ook niet dat dit heel snel gaat veranderen. Wel heb ik, op een deel van de aandelen, inmiddels calls geschreven, net boven de huidige koers.

    Mijn overwegingen daarbij waren de volgende;
    Ahold begint zich steeds onverschilliger op te stellen ten opzichte van haar werknemers en haar klanten en bovendien heeft Ahold duidelijk zijn I.T. niet op orde.

    Dit resulteerde o.a. in een grote staking in de V.S., met een (tijdelijke) winstwaarschuwing tot gevolg. Een aantal grote pin storingen in Albert Hein winkels in Nederland, met als gevolg rijën boze klanten. Een IT storing bij de bezorgdienst, waardoor mensen hun bestelde boodschappen niet kregen en boos naar andere supermarktketens gingen om alsnog hun boodschappen te kopen. Momenteel ligt de App van hun mobiele provider, AHSlimonly er al een week uit, met als gevolg het overstappen van klanten naar andere providers.

    Begrijp mij niet verkeerd, ik geloof nog steeds in de kracht van de merken van Ahold.
    Aan de cijfers is ook nog niet te zien dat mensen het merk in grote getalen de rug toe beginnen te keren. Wel beginnen er, volgens mij, de eerste scheurtjes te komen in de perceptie van de degelijkheid van de merken van Ahold.
    Op verjaardagsfeestjes e.d. hoor je steeds vaker dat mensen zich vooral ergeren aan het ontbreken van informatie, excuses e.d. tijdens storingen, van bijvoorbeeld de bezorgdienst of de mobiele provider van Ahold. Er lijkt bij Ahold geen sence of urgency te bestaan bij het oplossen van dit soort problemen.

    Het is juist dat laatste dat mij momenteel iets voorzichtiger maakt wbt mijn beleggingen in Ahold.

    Maar goed, iedereen mag natuurlijk lekker boos op mij worden, omdat ik een iets afwijkend geluid laat horen mbt Ahold. Ik adviseer echter om jezelf de tijd te gunnen om er ook zelf eens een keertje grondig over na te denken.
    Misschien begint Ahold wel gewoon te groot te worden en lukt het daardoor niet meer om lean en mean te blijven.
    Daar hoort op termijn helaas ook gewoon een iets lagere winstverwachting bij.

    In de hoop dat ik het, als enige, weer helemaal niet begrijp en Ahold de komende tijd mijn ongelijk gaat bewijzen door al de boven genoemde punten aan te pakken, wens ik iedereen een fijne beursdag toe.
  6. Erny 8 november 2019 18:23
    quote:

    Totaalplaatjezien schreef op 8 november 2019 10:23:

    Ik zal wel weer verguisd worden, maar ik vind dat er toch wel even iets valt af te dingen op het enthousiasme rond Ahold.
    <...............>

    Dank voor je totaalplaatje, ik kijk er ook zo naar. In denk overigens dat Ahold zich een beetje heeft vergist in de macht van de vakbonden in de VS binnen de sector. Verder is de concurrentie natuurlijk moordend. En waarom zou je als klant Ahold verkiezen boven de Jumbo, Aldi, Plus etc etc. ? Daar gaat het dus om en ik zou het voor mijzelf op dit moment niet weten om eerlijk te zijn. En die vraag gaat eigenlijk ook op voor mijn aandelen in Ahold. Aan de andere kant zal er altijd wel geld verdiend blijven worden.
  7. forum rang 10 voda 8 november 2019 19:29
    Uitgelicht: Ahold trakteert op solide cijfers

    FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
    Ahold Delhaize
    24,16 0,10 0,42 % Euronext Amsterdam

    (ABM FN-Dow Jones) Ahold Delhaize heeft beleggers getrakteerd op mooie cijfers en dit betaalde zich uit in een weekwinst van 8,0 procent.

    Heel verrassend waren de kwartaalcijfers overigens niet. Conform verwachting gingen de omzet en de winst in het derde kwartaal omhoog.

    CEO Frans Muller sprak van een sterke prestatie over de brede linie in Amerika. Vooral Food Lion en Hannaford deden het volgens de topman goed. Stop & Shop opereert in een uitdagende omgeving. Maar inmiddels zijn er volgens Muller ook "bemoedigende" signalen.

    Kepler Cheuvreux was net als Muller vooral te spreken over de prestaties in de VS. Maar ook in Nederlandse deed Ahold Delhaize het goed, volgens de analisten, net als online.

    Nederland presteerde volgens de CEO "onverminderd solide". Bol.com groeide met 34,0 procent en het marktaandeel van Albert Heijn bleef gelijk.

    ING vindt dat Ahold Delhaize positief blijft verrassen. Zowel de omzet als de onderliggende operationele winst deden het beter dan voorzien.

    In het derde kwartaal behaalde Ahold Delhaize een omzet van 16.689 miljoen euro, met een onderliggende groei van 1,8 procent in de VS, gerekend exclusief brandstofverkopen en inclusief een meevaller door orkaan Dorian van 0,3 procentpunt. Nederland was goed voor een groei van 3,0 procent en België voor 2,0 procent. Centraal en Oost-Europa groeiden met 4,4 procent.

    Online groeide de omzet met ruim een kwart tot 850 miljoen euro.

    Analisten rekenden op een omzet van 16.506 miljoen euro. De onderliggende groei in de VS zou 1,1 procent bedragen en in Nederland 1,9 procent. België was volgens de analisten goed voor 2,0 procent en Centraal en Oost-Europa voor 2,2 procent.

    Dit leverde Ahold Delhaize een operationele winst op van 679 miljoen euro en onderliggend kwam dit uit op 724 miljoen euro. De consensus rekende op respectievelijk 693 miljoen en 703 miljoen euro.

    De bijhorende onderliggende marge werd ingeschat op 4,25 procent, maar dit was daadwerkelijk 4,3 procent. De hoogste marge werd in Nederland gerealiseerd met 5,6 procent, terwijl België slechts op 2,8 procent uitkwam. De VS waren goed voor 4,4 procent.

    In de VS zou de marge volgende consensus 4,37 procent zijn, terwijl de analisten voor Nederland op 5,13 procent rekenden. België zou met 3,24 procent de minste prestatie leveren.

    Netto verdiende Ahold Delhaize in het derde kwartaal 453 miljoen euro. Volgens de analisten zou dit 456 miljoen euro zijn.

    In het derde kwartaal van 2018 boekte Ahold Delhaize op een omzet van 15.780 miljoen euro een operationele winst van 671 miljoen euro. De marge was 4,4 procent.

    Outlook

    Ahold Delhaize herhaalde de bij de halfjaarcijfers afgegeven outlook. En dat is een geruststelling vonden de analisten van ING.

    Door de stakingen in Amerika zal de onderliggende operationele marge in 2019 "iets lager" uitpakken dan in 2018 en zal de onderliggende winst per aandeel niet met een hoog, maar met een laag enkelcijferig percentage groeien, herhaalde de supermarktketen.

    De vrije kasstroom komt in 2019 naar verwachting uit op 1,8 miljard euro onder IFRS 16 en de investeringen zullen 2,0 miljard euro bedragen.

    De supermarkten verwacht niet langer 540 miljoen, maar 600 miljoen euro aan kostenbesparingen.

    Voor heel dit jaar rekenden de analisten voorafgaand aan de cijfers over het derde kwartaal op een omzet van 65.855 miljoen euro met een onderliggende marge van 4,18 procent. De winst zal naar verwachting 1.744 miljoen euro bedragen met een vrije kasstroom van 1.798 miljoen euro.

    Op basis van de kwartaalresultaten en de door Ahold Delhaize herhaalde outlook voor 2019, blijft KBC Securities positief over het aandeel. Dat staat dan ook op de kooplijst, met een koersdoel van 26,00 euro. Met een koerswinst-verhouding van 15 voor dit jaar en 13 voor 2020 is het aandeel volgens de analisten aantrekkelijk in vergelijking met sectorgenoten.

    Net als bij KBC Securities waren ook de analisten van ABN AMRO te spreken over de cijfers. Zij besloten het koersdoel met twee kwartjes te verhogen naar 26,50 euro, met een onveranderde koopaanbeveling.

    Toch kwam er vrijdag tegen het einde van de handelsdag nog een smetje op de mooie beursweek voor Ahold Delhaize.

    Concurrent Jumbo kondigde een samenwerking aan met Hema. Doelstelling van de samenwerking is een verbetering van de marktpositie van beide bedrijven. De twee bedrijven hopen deze doelstelling te realiseren door elkaars winkelnetwerk te versterken en door Hema artikelen via de supermarkten van Jumbo te verkopen.

    Analist Fernand de Boer van Degroof Petercam vindt het wel een logische zet van Jumbo, "In het verleden heeft Ahold gekeken naar een overname van Hema, dus het lijkt erop dat er voor supermarkten wel wat aantrekkelijks in Hema zit."

    De Boer verwacht niet dat door de samenwerking tussen Hema en Jumbo het competitieve speelveld voor Ahold gaat veranderen. "Het is absoluut geen game changer, maar voor Jumbo wel een goede zet."

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
  8. forum rang 8 Leefloon 11 november 2019 18:10
    Ik kan me vergissen, maar ik heb de indruk dat de activistische, idealistische linkse, door anderen betaalde lobby om mensen massaal richting De Vegetarische Slager (?) van Unilever te jagen via o.a. Albert Heijn voor Albert Heijn geen succesvolle actie zal zijn. Zie iets dat dan zelden ver weg is: doemaarlekkervegetarisch.postcodelote...

    Dit is mogelijk wel succesvol in Amsterdam en in een enkel ander Groen Links- of yogamatjes-bastion, maar buiten die bolwerken lijkt mij dit geen klantenbinder. Voor het offensief werd het assortiment bij Albert Heijn al uitgebreid ten koste van enkele vleeswaren, meen ik te weten. Op zich geen punt, je moet ergens beginnen, maar mensen Unilever zo door de strot te proberen te duwen kan ik KW4 een averechts effectje hebben. Een meerderheid zal er niet voor naar Albert Heijn gaan, vrees ik.

    Hopelijk is het gepushte assortiment van Unilever in Mokum A overal bijna uitverkocht, maar elders staan de winkelschappen waarschijnlijk nog "gewoon" overvol met deze roetveegaanbiedingen van Unilever. Ik verwacht een negatief omzeteffectje in KW4. Effectje; Albert Heijn hoeft het niet van deze productgroep te hebben, maar andere aanbiedingen hadden mij beter geleken voor de totale omzet.
  9. forum rang 7 JdeFL 13 november 2019 09:30
    Adviesverlagingen wegen op ... en Ahold Delhaize
    07:16
    Bernstein haalt Ahold Delhaize van kooplijst
    Analist Bruno Monteyne van Bernstein verlaagt zijn advies voor Ahold Delhaize van 'outperform' (kopen) naar 'market perform' (houden). Hij laat zijn koersdoel op 25,20 euro staan.
    Ahold Delhaize publiceerde op 6 november beter dan verwachte kwartaalresultaten en is sindsdien mooi gestegen.
    Ahold-Delhaize remains the only reasonably priced quality compounder with a long, well established track record. But we would struggle to justify putting new money in at current valuations. (Tijd.be)
  10. forum rang 7 JdeFL 14 november 2019 17:56
    Bernstein: 'Koers Ahold Delhaize te ver opgelopen'
    13 november 2019
    De Belgische retailanalist van het beurshuis Bernstein slikt zijn koopadvies voor Ahold Delhaize in. 'Het aandeel kent de hoogste waardering sinds de fusie in 2016.'
    De Belg Bruno Monteyne volgt voor het Amerikaanse Bernstein vanuit Londen de Europese retailaandelen op.
    Monteyne verlaagt vandaag het advies voor Ahold Delhaize van 'kopen' naar 'houden'. Het koersdoel blijft stabiel op 25,2 euro. 'Tegen 14 keer de winst kent Ahold Delhaize de hoogste waardering sinds de fusie van Ahold en Delhaize in 2016. Het aandeel noteert ook 20 procent duurder dan de Amerikaanse sectorgenoot Kroger. We vinden dat Ahold Delhaize het verdient om tegen een premie te noteren, maar we weten ook dat één minder kwartaal voldoende is om de waardering fors te doen terugvallen.' Monteyne gelooft op termijn overigens dat Ahold Delhaize zal fuseren met Kroger.
    De analist merkt verder op dat Ahold Delhaize nog geen nieuwe inkopen van eigen aandelen heeft aangekondigd. Monteyne gaat in zijn model uit van 1 miljard euro aan aandeleninkopen in 2020. 'Ahold Delhaize heeft de publicatie van de kwartaalcijfers op 6 november niet aangegrepen om nieuwe inkopen aan te kondigen. We gaan er nu vanuit dat de groep dat voor kerst zal doen.' Monteyne verwacht een stevige terugval van de koers als zo'n aankondiging in de komende weken uitblijft. 'Een dergelijke aankondiging is door de markt verrekend', klinkt het.
    Conclusie: Monteyne heeft lof voor het trackrecord van Ahold Delhaize, maar verse aankopen vindt hij op dit moment geen goed idee meer. Binnen de sector geeft Monteyne wel een koopadvies aan de Britse supermarktketen Tesco. 'Tesco heeft het moeilijk gehad, maar is vandaag competitief sterk en kent een veel interessantere waardering.'
    Colruyt zit niet in het universum van Bernstein. 'Ik heb de opvolging overwogen, maar ze maken het analisten niet erg gemakkelijk', besluit Monteyne. (Tijd.be)
  11. T.overdose 14 november 2019 21:37
    persoonlijk denk ik ook dat die 1mld. is ingeprijsd en dat de koers terug moet als er geen nieuwe aankondiging is.
    de kwartaalcijfers waren prima maar ik mis visie en vechtlust bij Muller en consorten, het is business as usual met een groen strikje. Ik ben nog steeds blij aandeelhouder te zijn van dit prachtige bedrijf maar vind de koerspotentie moeilijk te peilen op dit moment. Waakzaam afwachten maar weer.
  12. T.overdose 18 november 2019 14:15
    @ Kroq, wat mij betreft hoeft Bol.com niet naar de beurs. Bol is een van de (vele) radartjes binnen AD welke prima gefinancierd kan worden vanuit de liquiditeit van Ahold Delhaize. Als je Bol apart naar de beurs brengt zonder beschermconstructie staat het ook in de etalage.

    Ik heb liever dat AD blijft investeren en innoveren in het online platform. Dit jaar aankondiging kledingverkoop en in BE kunnen Bol.be klanten afhalen bij Delhaize (+Franstalige Bol app) en worden er cross promo's gemaakt bij besteding van x bedrag Delhaize boodschappen/ 10 euro Bol cadeau card. Ik verwacht veel van Peapod en Bol en de toekomst, dat betekent investeren in AI, cross sales winkels/Bol Peapod, optimaliseren partner/platform etc.
  13. forum rang 4 Egomarinus 22 november 2019 20:22
    quote:

    Vlaming Koen schreef op 7 november 2019 09:55:

    [...]
    Wow, wat een maand oktober en verder in november! Ik zat er glad naast.
    Wat AD betreft: grappig, Jumbo opent de eerste vestiging in België (in Pelt) gisteren en AD schiet omhoog! :-)
    AD is BOL ook he, en laat Jumbo het maar uitvechten met Colruyt, kan nog grappig worden.
    Jumbo en Colruyt hebben enkele gemeenschappelijke visies tov Jumbo tegen AH en AD...
    AH en Delhaize hebben een ander publiek dan Jumbo en Colruyt ook.
    Laat Jumbo en Colruyt mekaars broek maar uit doen naar de klanten toe, er is een bodem in prijzen en omzet te vinden bij die 2 en AH-AD-BOL als 3e persoon met het bot heen gaan.
978 Posts
Pagina: «« 1 ... 44 45 46 47 48 49 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.