Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel CMB.TECH BRU:CMBT.BL, BE0003816338

Laatste koers (eur) Verschil Volume
11,920   -0,130   (-1,08%) Dagrange 11,920 - 12,070 16.571   Gem. (3M) 28,4K

Forum geopend voor Euronav

19.436 Posts
Pagina: «« 1 ... 372 373 374 375 376 ... 972 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. sip 30 augustus 2019 14:41
    quote:

    Risky bets schreef op 30 augustus 2019 11:49:

    Dat gaan ze 5 sept uitleggen denk ik. Ze hebben nog niet duidelijk gemaakt in hoeverre en hoe ze gehedged hebben. Ik neem aan dat ze niet het volle olieprijs risico nemen op 6 miljoen vaten olie :)

    Ik neem aan dat die 146M voornamelijk in LSFO bunkers zit en dat de specualatie is dat na 1 Januari, de prijs daarvan omhoog schiet als scheepvaart daarop over moet.
    Bedankt voor je antwoord.
    We zullen volgende week zien wat ze hebben te melden.
    Ook ben ik benieuwd hoeveel er geinvesteert moet worden in de nieuwe regels aangaande milieu.
    Heb bedragen gehoord van om en nabij de 2 miljoen per tanker.
    Kom je voor euronav op 100 tot 150 miljoen.
    De koers loopt weer lekker op.
    Het Trump effect lijkt weer weg te ebben.
  2. Risky bets 31 augustus 2019 18:54
    quote:

    sip schreef op 30 augustus 2019 14:41:

    [...]

    Bedankt voor je antwoord.
    We zullen volgende week zien wat ze hebben te melden.
    Ook ben ik benieuwd hoeveel er geinvesteert moet worden in de nieuwe regels aangaande milieu.
    Heb bedragen gehoord van om en nabij de 2 miljoen per tanker.
    Kom je voor euronav op 100 tot 150 miljoen.
    De koers loopt weer lekker op.
    Het Trump effect lijkt weer weg te ebben.

    "ok ben ik benieuwd hoeveel er geinvesteert moet worden in de nieuwe regels aangaande milieu.
    Heb bedragen gehoord van om en nabij de 2 miljoen per tanker.
    Kom je voor euronav op 100 tot 150 miljoen."

    Ballast water systeem is nodig, maar dat kost hooguit een paar ton. En denk dat inmiddels minimaal de helft van de vloot van EURN die wel heeft.

    Verder investeren veel peers in scrubbers a 1,5-3M usd per stuk, maar dat doet EURN niet.

    Bedragen van om en nabij de 2 miljoen per tanker zijn fabeltjes.

  3. sip 4 september 2019 17:38
    Morgen details voorbereiding IMO 2020..
    Als je de aankondiging leest houdt het nogal wat in..
    Webcast met begeleidende presentatie
    Dit al doet mij vrezen dat de gevolgen wel een flinke impact kunnen hebben op Euronav.
    De tanker tarieven bewegen zijwaarts de stijging is eruit.
    Ook de bunker voorraad olie op de balans is niet alledaags dus misschien komt hier
    ook meer duidelijkheid over.
    Misschien wordt tipje van de sluier opgelicht over de toekomst.
    We zullen het morgen zien.
    Heb er niet zo'n goed gevoel over.
  4. Risky bets 5 september 2019 08:17
    Voor mij juist het tegenovergestelde. Ik heb extra bijgekocht gister als anticipatie op vandaag.

    Ik denk dat ze de kans vandaag aangrijpen om de bullish outlook uit te leggen. En natuurlijk de olie opslag strategie.

    Best kans dat dan de komende dagen er wat analist upgrades komen.

    Een hele investor day houden over je IMO 2020 strategie, doe je lijkt mij alleen als je denkt dat je een positief verhaal hebt te vertellen.
  5. Risky bets 5 september 2019 08:48
    www.euronav.com/investors/company-new...

    Dingen die mij opvallen:

    - maar 1 ULCC. Andere uitge-chartered tot einde van het jaar
    - Stuk minder negatief over scrubbers dan onder Paddy Rogers. Houden nu duidelijk de deur open om in de toekomst toch over te gaan op scrubbers.
    - Pro-actieve benadering. Als VLSFO spiked in januari kunnen ze wel eens spek koper zijn hier.
    - Hedges worden niet genoemt in het hele document. Lijkt dat ze het prijs risico volledig open laten.
  6. Risky bets 5 september 2019 08:57
    shipandbunker.com/news/world/220378-i...

    "Based on early indication over the last month across Singapore, Rotterdam and Fujairah, the average premium for IMO 2020 compliant VLSFO over IFO380 is currently around $188/mt. "

    IFO 380 is momenteel $373. 373+188=561$, dus EURN's 447$ gemiddelde prijs ziet er top uit.
    shipandbunker.com/prices

  7. forum rang 7 JdeFL 5 september 2019 10:38
    Bolero:
    • Vanochtend publiceerde Euronav een persbericht ter voorbereiding van het geplande webinar over de IMO2020-strategie van de onderneming. De groep kocht 420.000 ton conforme brandstof en Marine Gasoil en richtte een speciaal brandstofinkoopteam op. Het blijft een mogelijke retrofitting van haar vloot (met scrubber technologie) evalueren. Geen grote verrassingen. Koersdoel van 10,5 euro en “Kopen”-advies blijven behouden.
  8. Lammetod 5 september 2019 10:41
    quote:

    Risky bets schreef op 5 september 2019 10:01:

    Niemand ook maar iets zinnigs toe te voegen op een dag als dit?

    splash247.com/euronav-leaves-door-ope...
    Iets toevoegen jij bent er beter in thuis jij kent alle in een outs beter dan wij allemaal samen . En als we vragen hebben legt jij het haar fijn uit . Mijn complimenten naar jou toe
  9. Risky bets 5 september 2019 11:24
    Pareto:

    In the material ahead of its webinar EURN says it has purchased 420k tons of
    compliant fuels (both 0.5 and 0.1) with an average price of USD 447/ton. Currently,
    the Jan-20 price spread between 3.5% fuel oil and compliant fuel oil is about USD 320/t

    If we simplify this a little and say that EURNs laden/ballast average consumption is
    about 60/tons per day with 270 days at sea – this should cover about 26 VLCC years
    of fuel demand – or roughly 60% of their VLCC consumption per year

    Also, this purchase secures accessibility of compliant fuel, as well as giving time to test
    it well before the regulation commences – and as such reduce operational
    uncertainties some argue is present with the new types of fuel.
  10. sip 5 september 2019 13:38
    quote:

    Risky bets schreef op 5 september 2019 12:59:

    mfame.guru/maritime-industry-makes-it...

    Wat achtergrond informatie over IMO 2020.
    Er is nu meer duidelijkheid aangaande de bunkervoorraad olie.
    Het is natuurlijk goed om niet op je handen te blijven zitten.
    Ook om goede brandstof te hebben en vertrouwde relaties op te bouwen is een goede zaak.
    Wel heeft dit al natuurlijk een prijskaartje.
    1 tanker waar voorraad is opgeslagen, financieele middelen, team mensen voor uitvoering.
    Ook wordt er nog vermoedelijk geinvesteert in scrubbers.
    Dit zijn al weer extra kosten welke moeten worden gedekt door de tanker tarieven.
    Dit zijn altijd zeer volatiel geweest en niet bepaald door werkelijke kostprijs.
    De prijs komt tot stand via vraag en aanbod.
    Dus wat de markt doet bepaald de opbrengst en dus resultaat..

  11. Junky xxl 5 september 2019 22:28
    De overschakeling naar VLSFO zal extra variabele kosten per vracht met zich meebrengen die door hogere vrachttarieven gedekt moeten worden. Maar het lijkt me een goede keuze vh management, ook door al te anticiperen op het mogelijk schaarse aanbod van deze olie.

    Hebben ze op de call eigenlijk iets vermeld over de hoeveelheid VLCC's die verwacht wordt uit roulatie te gaan door de IMO 2020 regelgeving?
  12. Risky bets 6 september 2019 10:22
    quote:

    Kasimier schreef op 5 september 2019 22:28:

    De overschakeling naar VLSFO zal extra variabele kosten per vracht met zich meebrengen die door hogere vrachttarieven gedekt moeten worden. Maar het lijkt me een goede keuze vh management, ook door al te anticiperen op het mogelijk schaarse aanbod van deze olie.

    Hebben ze op de call eigenlijk iets vermeld over de hoeveelheid VLCC's die verwacht wordt uit roulatie te gaan door de IMO 2020 regelgeving?
    Nee. Wel een sheet over mogelijk gebruik van VLCC's voor storage (eind presenatie). www.euronav.com/investors/company-new...

    Ik denk niet dat we voorlopig veel schrappen van VLCC's kunnen verwachten. Op 2nd hand markten, handelen 20 jaar oude schepen inmiddels een stuk boven de schrap prijs. Schrappen op 22.5 jaar is waarschijnlijk, maar daar zijn er niet zo veel van. Het feit dat mensen premium's betalen op oude schepen, heeft lijkt mij te maken met het potentieel om ze voor offshore opslag te gebruiken na IMO2020.
19.436 Posts
Pagina: «« 1 ... 372 373 374 375 376 ... 972 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.