Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,974   +0,070   (+1,43%) Dagrange 4,902 - 5,020 105.024   Gem. (3M) 201,2K

September 2019: Op Naar Deals En 17.50 Koers

1.878 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 94 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 5 september 2019 11:13
    quote:

    tatje schreef op 5 september 2019 10:37:

    Het zijn points, maar nog geen big points.

    Ik laat A en E tm 2021 groeien met 25%
    Ik laat consumer dalen tm 2021 met 25%

    Ik pak de operating expenses van Q2 2019 118 zonder D en A dus

    Ik neem in 2021 voor D en A 50

    Dan krijg ik een ebitda 261 en een ebit van 211

    Laat ik A en E met 20% groeien tm 2021
    laat ik C met 30% dalen tm 2021

    Dan krijg ik een ebitda van 188 en een ebit van 138.

    Dus maar kijken bij Q3 of we de juiste richting hebben.

    Maar TT is steeds goed voor verrassende toepassingen bij de cijfers.

    Dus het is gewoon wachten op de cijfers Q3

    Met de FCF staan tm Q2 op - 20 + 16 is dus - 4 en het moet 9% van 700 worden, dus in Q3 en Q4 nog 67 te gaan.

    Marc Hesselink zei naar aanleiding van Q1 - 20 FCF dit is volledig het gevolg van timing en niet structureel van aard.

    Kan niet anders, dan aanpassingen van de outlook bij de cijfers Q3.

    Ik verwacht zo wie zo een hogere omzet.

    Laat ik A en E in Q3 en Q4 2019 met 20% groeien en C met 30% dalen, dan komt de omzet al op 725,7 uit in 2019.

    Dat wordt pas spannend.

    Prettige dag verder.

    Hoe bedoel je GEEN big points.

    Volgens mij is het just to the point.

    Ik kom met een iets andere samenstelling ook uit op een Ebit van 220 mio in 2021.

    A&E groeit met 25% en Consumer daalt met 15%.
    Marge stijgt met 3% per jaar van 73,5% in 2019 naar 85,5% in 2023.
    Opex 2019 700 mio 2020 710 mio; 2021 520 mio; 2021 530 mio en 2023 540 mio.

    Omzet 2019 t|m 2023
    2019 735 mio; 2020 905 mio; 2021 930 mio; 2022 1065 mio en 2023 1275 mio.
    Marge 540 mio, 690 mio, 740 mio, 880 mio en 1090 mio.

    Dit geeft een Ebit van -160 mio in 2019; -20 mio in 2020; 220 mio in 2021 om daarna verder op te lopen naar 350 mio en 540 mio in resp 2022 en 2023.

    Ik vermeld met opzet de te verwachten Ebits voor 2022 en 2023 omdat die grootheden uiteindelijk de basis zullen vormen bij het bepalen van de exitwaarde bij TT.

    Eerst zien en dan geloven de eerstvolgende check is bij de 3q cijgers.

  2. forum rang 6 tatje 5 september 2019 11:24
    Ik bedoel geen big points, waar de koers op reageert.

    De market maker of LP werkt onder 1 hoedje met de "" grote "" koper.

    Als de koers echt hoger gaat, dan alleen als wij en ander kleine kopers de PBs van vandaag als big points beoordelen.

    Maar de meeste kleine kopers, willen nu resultaten zien in klinkende munt, dus kopen momenteel niet of sporadisch.

    Ik ga met Boem mee, wat betreft de ebit 2021 2022 en 2023.

    Realiseer je in 2021 inderdaad een ebit van 220 en tel je dan door naar 2022 en 2023,dan is the sky the limit.

    Realiseert TT dat, dan gaan er Boem koersen komen, 60 plus enz.

    Ja, eerst maar de cijfers Q3 :-)
  3. forum rang 6 ketchup 5 september 2019 11:54

    eind september op de investor-day zullen we zien of het select uitgenodigde gezelschap van Bankiers en groot-investeerders informatie krijgen die hen kunnen overtuigen de posities in TT voor de LT aan te houden of zelfs significant uit te breiden

    Indien zo, dan zal er aan de huidige prijzen niet genoeg beschikbaar zijn om aan die vraag te kunnen voldoen en zullen aanzienlijk hogere prijzen opgezocht moeten worden om huidige houders te verleiden winst te nemen en zo nieuwe gegadigden in het aandeel te laten, denk dat je het dan niet hebt over 10% hoger, doch eerder waardes die 25% hoger moeten noteren, maw 11 euro zal richting de 13.50 euro moeten gaan om verkopers te lokken, echte weerstand zie ik pas aan beurswaarde die gelijk stonden aan waar TT eind 2015 noteerde en dat is aangepast ergens rond de 15 euro.

    de enige die de handrem op dit aandeel kan aantrekken en het thans toch opbouwende sentiment zou kunnen verzieken is HG zelf, mocht HG tegen alle verwachting in met vooruitzichten komen die iedereen uit het aandeel jaagt, hoogst onwaarschijnlijk dunkt me.

    ziet er goed uit dit TT voor aanzienlijk hogere waarderingen de komende 2 jaar.
  4. [verwijderd] 5 september 2019 12:02
    quote:

    vreemd vermogen schreef op 5 september 2019 11:33:

    Meet Trillian.

    www.tomtom.com/use-cases/self-driving...
    De uitstraling naar de wereld is echt zoveel beter. Eindelijk de juiste focus.

    Oh oh, ik heb in 2016 zoveel momenten gehad dat ik mij ergerde aan irrelevante consumer gezever en gebrek aan uitstraling met het oog op de toekomst. En dan met name wat voor impact dat op de koers had. Dat is denk ik de grootste inschattingsfout die ik gemaakt heb met betrekking tot mijn belegging in TomTom. Op dat moment had ik verwacht dat een belegger daar doorheen kon kijken.

    Gisteren durfde Strijbosch nog te zeggen dat ze momenteel een 60% marktaandeel hebben en dat contracten waarschijnlijk 10 jaar gaan lopen. Dat is echt het beste nieuws van 2019 (oke, tweede beste, net achter de HDmaps deals).
  5. [verwijderd] 5 september 2019 13:06
    quote:

    nonserver schreef op 5 september 2019 12:52:

    Nu de koers nog.
    Wij staan op de hoogste koers in jaren. Het sentiment rond het aandeel is nog nooit zo goed geweest en de HDmaps sector is nu echt aan het los barsten. Ook al gaat de koers nu tijdelijk terug naar 10 euro, de recente ontwikkelingen geven echt toekomstpotentie. De dagkoers is daarbij op dit moment irrelevant. Neem een positie in zonder dat je gigantisch risico loopt bij een kleine terugval.

  6. [verwijderd] 5 september 2019 13:36
    quote:

    vCalker schreef op 5 september 2019 13:06:

    [...]

    Wij staan op de hoogste koers in jaren. Het sentiment rond het aandeel is nog nooit zo goed geweest en de HDmaps sector is nu echt aan het los barsten. Ook al gaat de koers nu tijdelijk terug naar 10 euro, de recente ontwikkelingen geven echt toekomstpotentie. De dagkoers is daarbij op dit moment irrelevant. Neem een positie in zonder dat je gigantisch risico loopt bij een kleine terugval.


    Inderdaad vCalker, positie vasthouden en op de plank laten rijpen.

    via de beurs een positie innemen/uitbreiden is lastig en zeker na de recente aandelen reductie is @TT een illiquide aandeel geworden, enkel negatief nieuws kan zorgen voor aanbod.

    idem als in 2015 liggen de stukken bij mij weer op de plank te wachten tot het ideale oogstmoment. In de aanloop naar het ideale oogstmoment zou het optuigen van een jaarlijks terugkerend dividend voor een groeispurt kunnen zorgen, trekt nieuwe investeerders, zonder aanbod werkt dat koersverhogend!

    Maar ja ik zie dat niet gebeuren en zie ik ook geen grote aankopen en blijven de kasgelden zonder enige bestemming werkeloos liggen.
  7. [verwijderd] 5 september 2019 13:51
    quote:

    vCalker schreef op 5 september 2019 12:02:

    [...]

    De uitstraling naar de wereld is echt zoveel beter. Eindelijk de juiste focus.

    Oh oh, ik heb in 2016 zoveel momenten gehad dat ik mij ergerde aan irrelevante consumer gezever en gebrek aan uitstraling met het oog op de toekomst. En dan met name wat voor impact dat op de koers had. Dat is denk ik de grootste inschattingsfout die ik gemaakt heb met betrekking tot mijn belegging in TomTom. Op dat moment had ik verwacht dat een belegger daar doorheen kon kijken.

    Gisteren durfde Strijbosch nog te zeggen dat ze momenteel een 60% marktaandeel hebben en dat contracten waarschijnlijk 10 jaar gaan lopen. Dat is echt het beste nieuws van 2019 (oke, tweede beste, net achter de HDmaps deals).
    in het kader van "herinnert u zich deze nog, nog.........". Het is nog maar 3 jaar geleden dat de scooter navigatie werd geintroduceerd, in een veel uitgebreidere campagne (elke dag een stukje van een foto).
    www.mrgps.nl/tomtom-vio-scooternaviga...

  8. Koos99 5 september 2019 14:03
    quote:

    GLMF schreef op 5 september 2019 13:51:

    [...]
    in het kader van "herinnert u zich deze nog, nog.........". Het is nog maar 3 jaar geleden dat de scooter navigatie werd geintroduceerd, in een veel uitgebreidere campagne (elke dag een stukje van een foto).
    www.mrgps.nl/tomtom-vio-scooternaviga...

    Ja, dat was 1 van de grootste decepties. Het gehele IEX forum gonsde van opwinding. Ik kan me herinneren dat Justin hier een aankondiging van een Ford deal in zag verborgen. Uiteindelijk moesten we het doen met de scooternavigatie, die nooit echt van de grond is gekomen.
  9. [verwijderd] 5 september 2019 14:16
    quote:

    Koos99 schreef op 5 september 2019 14:03:

    [...]

    Ja, dat was 1 van de grootste decepties. Het gehele IEX forum gonsde van opwinding. Ik kan me herinneren dat Justin hier een aankondiging van een Ford deal in zag verborgen. Uiteindelijk moesten we het doen met de scooternavigatie, die nooit echt van de grond is gekomen.
    Ik had zelf ook de opwinding en de deceptie was inderdaad des te groter. Ondanks de teleurstelling van het product, was de opbouw van aandacht richting de lancering van het product wel goed.
  10. Kuiken 5 september 2019 14:20
    bron FD

    Apple leent miljarden, omdat het zo goedkoop is

    Geld lenen, dat doe je niet zomaar. Het kost immers geld. En als je $211 mrd, zegge tweehonderd en elf miljard dollar of anders gezegd iets minder dan de marktwaarde van Shell op de bank hebt staan, dan is er toch weinig noodzaak om krediet aan te trekken.
    Toch meldde Apple zich woensdag bij beleggers. De technologiereus haalde $7 mrd uit de markt, verdeeld over vijf tranches met verschillende looptijden. Het was de eerste keer sinds november 2017 dat obligatiebeleggers vers schuldpapier van Apple konden kopen.
1.878 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 94 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.