Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,210   +0,035   (+0,68%) Dagrange 5,105 - 5,225 34.626   Gem. (3M) 179,3K

TomTom februari 2019

3.056 Posts
Pagina: «« 1 ... 111 112 113 114 115 ... 153 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 pwijsneus 14 februari 2019 13:44
    quote:

    VeniVidiMerui schreef op 14 februari 2019 13:29:

    [...]
    Android als infotainment in de auto is alleen een bedreiging voor TomTom als die modellen op dit moment TomTom ingebouwd hebben. Maar: als Android als infotainment systeem in auto's komt die daarvoor niet standaard met TomTom navigatie waren uitgerust - en dit zijn er volgens mij meer? - dan ontstaat juist de potentie om alsnog de navigatie in die auto te krijgen, wat voorheen onmogelijk was. Ik heb bijv. een auto waar standaard navigatie van het merk zelf in zit; is compleet ruk; maar ik kan er niets anders in krijgen. Was dat een Android systeem geweest dan stond er al lang de navigatie app van TomTom op..
    Goed om te lezen dat jij een navigatie App van TomTom prefereert boven Google, maar even de bigger picture.

    Het gaat erom dat de markt gevoeliger is voor nieuws/geruchten omtrent Google dan wat TomTom zelf naar de Tafel brengt. Nu helpt TomTom ook niet echt mee, de reactie van Taco was op het weglopen van Renault dat ze in het verleden vaker last hadden gehad van Google.

    Dat TomTom wil concurreren met Google is aandoenlijk. Maar de markt valt er niet voor. Integendeel.

    Waar is TomTom in dit verhaal bijvoorbeeld? Welke HD-deals gaat TomTom pakken waar financiele details bij vermeld kunnen worden? Want wat Baidu nu eenmaal oplevert voor TomTom is mij ook 1 groot raadsel. Die Chinezen zijn wat mij betreft even betrouwbaar als Google en Apple;

    TomTom komt in het verhaal niet eens voor:
    asia.nikkei.com/Business/Business-Dea...

    Gaat toch over zo'n beetje alle Japanse automerken, en GM....

    Dan mag TomTom nu technologisch voorop lopen, zeggen ze zelf, maar wat heeft dit hun opgeleverd??
  2. [verwijderd] 14 februari 2019 14:08
    Ik weet niet waar jij vandaan haalt dat TomTom wil concurreren met Google. Ik leg net uit dat ze juist niet concurreren met Google. Google levert een infotainment systeem, TomTom levert navigatie. En ook op andere gebieden concurreren ze juist niet met Google, dat is puur een draai die jij er aan wil geven, wat niet de realiteit is. HD-Maps van TomTom is ook een product dat Google juist niet levert. En dit is allemaal nog alleen het automotive deel. We hebben ook nog Enterprise waar dus net Microsoft dikker in is gekomen. De Enterprise markt is exponentieel groter dan automotive alleen.
  3. forum rang 6 pwijsneus 14 februari 2019 14:42
    quote:

    VeniVidiMerui schreef op 14 februari 2019 14:08:

    Ik weet niet waar jij vandaan haalt dat TomTom wil concurreren met Google. Ik leg net uit dat ze juist niet concurreren met Google. Google levert een infotainment systeem, TomTom levert navigatie. En ook op andere gebieden concurreren ze juist niet met Google, dat is puur een draai die jij er aan wil geven, wat niet de realiteit is. HD-Maps van TomTom is ook een product dat Google juist niet levert. En dit is allemaal nog alleen het automotive deel. We hebben ook nog Enterprise waar dus net Microsoft dikker in is gekomen. De Enterprise markt is exponentieel groter dan automotive alleen.
    De potentie in de Microsoft deal zie ik ook wel in. Met name het connected vehicle platform van MS Azure zie ik een rol weggelegd voor TomTom. Maar heb het idee dat alleen ik dit zie, noch van TomTom, noch van Microsoft, noch van publicaties in Bloomberg, FT, Reuters, Analisten zie ik dat deze aanname terecht is. De markt reageerde ook niet echt al te enthousiast.

    Het probleem is wel dat The Alliance en Volvo hebben gekozen voor Android Auto, waarop Google maps zal draaien. Er zullen vast mensen zijn die de TomTom app zullen gaan gebruiken, net zoals sommige mensen dit op hun smartphone doen. Maar we kunnen toch wel vaststellen dat TomTom deze strijd kansloos heeft verloren. Kijk gewoon naar de gebruikers van Google Maps vs. TomTom app. Dat is overduidelijk, en behoeft geen verdere uitleg. Dit is belangrijk; de markt interpreteert de terreinwinst van Google (maps)in de auto ten koste van TomTom, als het afbrokkelen van TomTom's businessmodel. Dat kan ik onterecht vinden, maar de afstraffing op de beurs van het aandeel TomTom was er geen procentje minder om.

    Mbt HD-maps claimt TomTom technologisch voorop te liggen. Toch hebben ze nog geen enkele deal kunnen melden met financiele details waar wij van gaan glimlachen.

    De opmerking dat TomTom een betere user-experience wil bieden dan Google en de concurrentie wil aangaan met Google haal ik uit de uitspraken van C. Vigreux van Buitenhof van afgelopen zondag. Die kun je terugkijken op uitzending gemist. Ook heb ik Goddijn in de Q3 CC horen zeggen dat hun UX beter moet dan Google maps, iets wat mij persoonlijk een kansloze missie lijkt. De massa (jij en ik dus niet)wil gewoon dezelfde navigatie als op hun smartphone:

    Corinne Vigreux: TomTom kan concurrentiestrijd met Google aan
    www.quotenet.nl/Nieuws/Corinne-Vigreu...
  4. [verwijderd] 14 februari 2019 15:23
    Stil blijven zitten, nauwelijks volume. Je handelt vandaag met een computer !

    quote:

    PentaGoNix schreef op 14 februari 2019 15:15:

    De ampele +0,79% van eergisteren en +1,29% van gisteren (na een -10% daling!!) zijn vandaag al weer verdampt. Koers gaat alleen maar verder down. Twijfel toch of ik puts moet gaan aanschaffen; iemand advies?
  5. [verwijderd] 14 februari 2019 15:28
    quote:

    pwijsneus schreef op 14 februari 2019 14:42:

    [...]

    Maar we kunnen toch wel vaststellen dat TomTom deze strijd kansloos heeft verloren. Kijk gewoon naar de gebruikers van Google Maps vs. TomTom app. Dat is overduidelijk, en behoeft geen verdere uitleg.

    [...]

    De massa (jij en ik dus niet) wil gewoon dezelfde navigatie als op hun smartphone.
    Google Maps zit gewoon standaard op je Android device door middel van koppelverkoop (wat eigenlijk verboden is en ook eens zou moeten worden nageleefd vanuit de EU). Daardoor is het totaal onduidelijk hoeveel gebruikers die app echt heeft. Als jij het weet dan ben ik zeer benieuwd waar je die informatie vandaan haalt. Ik ken in ieder geval maar heel weinig mensen die het voor de Nederlandse en Europese wegen een fijne navigatie app vinden. Dat heeft niets met "jij en ik" te maken.
    En sowieso geloof ik ook niet in eenheidsworst. Er komt geen wereld waarin iedereen alleen nog maar met Google Maps navigeert. Kijk ook gewoon eens naar de installatie & download counters in de Play Store en in iTunes en tel dat eens bij elkaar op. Waze, TomTom Go Mobile, Here WeGo, enz; bij elkaar meer dan een half miljard installaties aan non-Google navigatie.
  6. forum rang 6 ketchup 14 februari 2019 15:33

    denk dat de 7 nog wel een theoretische bodem is, zelfs ING ziet in een worse case scenario 6.50 euro als escape/uitvlucht, maar de vraag is wat is er nog om naar uit te kijken naar de bovenkant indien er geen overname komt ?

    welk nieuws moet TT nu naar boven brengen, de cijfers hebben we net gehad, deals maakt men amper bekend en als het al wat is dan is het immer zonder financiële impact

    dus er is eigenlijk voor nieuws veel meer dreiging dat een ander wat meld dat het aandeel lager kan zetten dan omgekeerd

    consumer staat in de verkoop, dat zou bij een eventuele afwikkeling nog een rest bedrag kunnen geven van 100mio, de markt geeft consumer een NUL waardering, dus dat kan als meevaller gezien worden, maar dan nog dan heb je het over een halve euro of zo ?

    TT kwijnt gewoon weg aan de beurs, het moet eraf, de vraag is enkel gunt HG de reguliere aandeelhouder nog een soort van fair-value plus premie, of denkt hij zoek het maar uit ik heb zelf geen zin meer en zie wel of de een of andere financiële instelling bereid is een exit te financieren, want verkopen op deze niveaus doe ik niet, maar zelf steek ik er ook geen cent meer in.

    we zijn allemaal gevangenen van een CEO die zat poen heeft en het eigenlijk worst zal zijn wat het uiteindelijk opbrengt, als zijn "geesteskind" in naam en faam maar voor de komende generaties blijft voort bestaan
    een soort van Kodak, maar dan in madurodam-formaat

  7. [verwijderd] 14 februari 2019 15:36
    quote:

    pwijsneus schreef op 14 februari 2019 14:42:

    [...]

    Mbt HD-maps claimt TomTom technologisch voorop te liggen. Toch hebben ze nog geen enkele deal kunnen melden met financiele details waar wij van gaan glimlachen.

    [...]
    En nog m.b.t. deze. Er zijn al HD-maps deals gemeld. Zoals met Delphi technologies. Dit is zelfs al een beproefd concept want heeft men al geruime tijd mee getest (brandstofbesparing op basis van road ahead predicition).

    Het lijkt me logisch dat heel moeilijk is in te schatten hoeveel hiermee op termijn wordt verdiend; daar zitten meerdere schakels tussen; je verkoopt niet zelf rechtstreeks aan eindklanten. Dus dan zou men alleen een heel grove uit-de-duim schatting kunnen geven. Maar als HG dat doet - 1,7 miljard - dan is het ook weer niet goed. Tsja..
  8. forum rang 7 JP Samosa 14 februari 2019 15:53
    quote:

    Makita schreef op 14 februari 2019 15:42:

    Waarom is iedereen hier zo bezig om het glas halfleeg te zien en dit 30x per dag te herhalen. Zal wel afgelopen zijn na optieexpiratie denk ik zo...
    Dat half glas is al lang leeg.
    De koers is de koers, en die is beroerd.
    Tis nu tijd om te bashen!

    Op dit moment is elke positieve post over Tomtom lachwekkend
  9. forum rang 6 pwijsneus 14 februari 2019 16:25
    quote:

    VeniVidiMerui schreef op 14 februari 2019 15:36:

    [...]
    En nog m.b.t. deze. Er zijn al HD-maps deals gemeld. Zoals met Delphi technologies. Dit is zelfs al een beproefd concept want heeft men al geruime tijd mee getest (brandstofbesparing op basis van road ahead predicition).

    Het lijkt me logisch dat heel moeilijk is in te schatten hoeveel hiermee op termijn wordt verdiend; daar zitten meerdere schakels tussen; je verkoopt niet zelf rechtstreeks aan eindklanten. Dus dan zou men alleen een heel grove uit-de-duim schatting kunnen geven. Maar als HG dat doet - 1,7 miljard - dan is het ook weer niet goed. Tsja..
    Die 1.7 miljard was een slip-of-the-tongue tegen Ania Nussbaum van de Bloomberg. Is daarna ook nooit meer iemand op teruggekomen, laat staan HG zelf. Zullen wel in een melige bui zijn geweest.

    Als het om de knikkers gaat moeten we het hiermee doen;

    corporate.tomtom.com/investors/outlook

    Zelfs martinmartin krijgt geen boek geschreven hoe die 600 miljoen naar de 1700 moet gaan. Priceless.

    Gelukkig hebben we het superdividend nog :)
  10. @ed of @ 14 februari 2019 16:33
    Ik wil niemand beledigen maar ik snap echt niet waarom er nog mensen in TomTom beleggen. Ik heb zelf enige maanden geleden een Turbo gekocht, maar na een koersdreun ging die zo door het putje om vervolgens weer terug naar het oude niveau te stijgen. Toen wist ik genoeg: dit aandeel wordt gemanipuleerd.

    Los van dat feit, wat is Tom Tom eigenlijk nog?
    Jaren geleden toen ze de uitvinder van het bekende kastje waren, was het een wereldaandeel. Helaas konden ze niet op tegen de google's en Apple's.

    Zoals ik het nu begrijp wil TomTom nu inzetten op de zelfrijdende auto.
    Geloof me.....ook dat gevecht gaan ze compleet verliezen van de grote jongens.

    Dus wat is de lol aan zo'n aandeel?
    Dat ie een euro stijgt?
    Dat ie door de 10 heen knalt?
    En dan? ....heb je 2 euro winst per aandeel.

    Maar de frustratie en het risico is het mij totaal niet waard.

    Dit aandeel sterft een langzame dood.

    Maar voor iedereen die er wel in gelooft.....Succes.
3.056 Posts
Pagina: «« 1 ... 111 112 113 114 115 ... 153 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.