Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,960   +0,148   (+3,08%) Dagrange 4,780 - 4,960 136.418   Gem. (3M) 240,7K

TomTom nov '18 BUY (of bye?)

8.136 Posts
Pagina: «« 1 ... 29 30 31 32 33 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 3 november 2018 09:02
    Twee dingen die me echt opvielen in dit interview;

    1) We moeten de waarde vh aandeel naar boven halen, daar ttt alleen al meer waard is, dan de helft vd huidige waarde vh aandeel.
    Dan zou je zeggen, het is al verkocht voor iig meer dan 1 miljard, anders zeg je dit niet denk ik. Dan wacht je eerst af wat het uiteindelijk in deze markt echt gaat opleveren. Of ze hebben iig de huidige biedingen op een rij gezet.

    2) gezien de verandering van houding, en het dus proberen naar boven halen van de huidige beurskoers, zal volgens mij betekenen, dat Hg en founders, nu wel veel dingen met ons gaan delen de komende tijd. Wat ik gisteren al aangaf, de Amerikaanse autofabrikant, het Apollo project, Microsoft Azure, het hd maps gebeuren enz. Ik denk dat de koers nu inderdaad los mag, door of een verkeerde inschatting vd founders wat een lage koers met het bedrijf doet, of dat iemand die een groter belang/deelname op een lagere koers wou.

    Ik zeg, dat vanaf nu de koers eerst los mag richting de 10, en daar gaan HG en de founders alles aan doen. De bankier HG, weet wel hoe dat moet. Succes allen!!!! :)
  2. [verwijderd] 3 november 2018 09:02
    quote:

    Was here schreef op 3 november 2018 08:04:

    Ik benijd HG niet. Als hij in gesprek moet met Microsoft, Apple, Uber, Psa, Nvidia, Ibm, Intel, Bosch, Here, Softbank, GM, Baidu, Renault, Continental, ZF of met consortia dan krijgt hij het druk.

    Kan me bijna niet voorstellen dat maps voor minder dan 3miljard verkocht gaat worden als deze grote namen zich aandienen.
    Het is ook interessant om te doen, lijkt me.

    Tijdens de HERE verkoop kwamen er ook partijen bij tomtom, zij visten achter het net bij HERE overname en sloten licenties met TomTom. Dit waren MSFT, UBER en Baidu. Laat Goddijn nog zo'n rondje doen, maar dit keer voor deelnemingen en niet alleen licentie deals.
  3. forum rang 6 NewKidInTown 3 november 2018 09:06
    quote:

    Mippert schreef op 3 november 2018 08:51:

    Ik zit nokkie-nokkie. Heb uit een ver verleden nog veel goed te maken bij dit aandeel.
    Dat je nokkie-nokkie zit, is mooi voor je op dit moment, dan kun je nog veel goed maken de komende periode, verwacht ik.

    Roept bij mij meteen de vraag op: zijn er mensen hier die voor zich zelf al een soort plan hebben, om met het stijgen van de koers, stapsgewijs te verkopen/winst te nemen ?

    Heel in het kort:
    ben gisteren begonnen met enig kapitaal eruit te trekken. In die zin, dat ik een gedeeltelijke verschuiving heb gemaakt van turbo's (long) naar opties (calls) en binnen het optiegedeelte een gedeeltelijke verschuiving van redelijk kort naar iets lange expiratie-datum. Alles wel zodanig dat het geheel betrekking heeft op het zelfde aantal onderliggende aandelen.
    Ik zit dus niet nokkie-nokkie, maar nog steeds wel behoorlijk boven mijn aan te houden bovengrens percentage te beleggen kapitaal. En over spreiding wil ik het maar helemaal niet hebben, alle beleggings-boekjes bij het grofvuil......
  4. [verwijderd] 3 november 2018 09:09
    quote:

    ~Justin~ schreef op 3 november 2018 09:02:

    [...]

    Het is ook interessant om te doen, lijkt me.

    Tijdens de HERE verkoop kwamen er ook partijen bij tomtom, zij visten achter het net bij HERE overname en sloten licenties met TomTom. Dit waren MSFT, UBER en Baidu. Laat Goddijn nog zo'n rondje doen, maar dit keer voor deelnemingen en niet alleen licentie deals.
    Deelnemingen van opgesomde bedrijven, zou een perfect plaatje zijn om door te gaan, met (hd) maps, en de concurrentie aan te gaan met Here en Google. Kan een mooie strijd worden, al denk ik dat die dan bij voorbaat wordt gewonnen door tt/baidu/Microsoft en uber. Maar van mij zou dit de enige manier zijn, waarop ze door mogen/kunnen gaan, in deze snel veranderende markt die sdc heet.
  5. [verwijderd] 3 november 2018 09:14
    BAAS TOMTOM: 'IK BEN NIET EMOTIONEEL VERBONDEN MET TOMTOM'

    Dat zegt de bestuursvoorzitter van navigatiebedrijf Harold Goddijn natuurlijk niet letterlijk in gesprek met Reuters, maar het komt er wel op neer. 'It’s not clear what the right economic model is going to be going forward for delivering the next generation of mapping content to the vehicle: is it best to be independent? Is it best to team up? It will take time to figure that out', klinkt het. Goddijn zegt ervan overtuigd te zijn dat de verkoop van automotive-software voor TomTom de komende drie jaar zal blijven groeien, maar sluit een overname of een intensieve samenwerking met een autofabrikant of een groter technologiebedrijf niet uit. Voordat men zover is, moet TomTom eerst het onderzoek van de verkoop van zijn telematics-divisie afronden. Bij dit bedrijfsonderdeel wordt software gemaakt waarmee bedrijven zoals autoverhuurders hun vloot van auto's kunnen beheren. Er is voldoende interesse, maar de vraagprijs is lastig te bepalen, zegt Goddijn die het een mysterie voor analisten noemt. De divisie groeit, maar niet spectaculair waardoor de waarderingen variëren van €700 miljoen tot €1,4 miljard. Een goede verkoopprijs is dan ook belangrijk, al weigerde Goddijn te zeggen waar de eventuele opbrengst naartoe gaat. Gevolg is dat de focus van het bedrijf duidelijker wordt, maar het bedrijf zelf weer kleiner. Dat heeft weer gevolgen voor de toekomstbestendigheid van TomTom, zeker ook omdat na het afstoten van telematics TomTom het lot verbindt aan de kaartendivisie en zelfrijdende auto's. Met grote concurrenten als Google en Apple, dat als overnamekandidaat wordt genoemd, is het lastig om alleen het hoofd boven water te houden. En daarom wil Goddijn nog één ding rechtzetten: 'There’s always a big thing about founders and emotional attachments and what have you. I want to set the record straight. We will do whatever is right for the business and the people and the stakeholders and the customers like any other business, and we’ll look at how it will evolve. We’ll see.' Maar goed, Goddijn en de drie andere mede-oprichters van het bedrijf hebben samen 44% van de aandelen in bezit. Ook zij zijn daarom gebaat bij een goede afloop.

    www.daskapital.nl/5152336/baas-tomtom...
  6. [verwijderd] 3 november 2018 09:17
    quote:

    NewKidInTown schreef op 3 november 2018 09:06:

    [...]

    Heel in het kort:
    ben gisteren begonnen met enig kapitaal eruit te trekken. In die zin, dat ik een gedeeltelijke verschuiving heb gemaakt van turbo's (long) naar opties (calls) en binnen het optiegedeelte een gedeeltelijke verschuiving van redelijk kort naar iets lange expiratie-datum. Alles wel zodanig dat het geheel betrekking heeft op het zelfde aantal onderliggende aandelen.
    Ik zit dus niet nokkie-nokkie, maar nog steeds wel behoorlijk boven mijn aan te houden bovengrens percentage te beleggen kapitaal. En over spreiding wil ik het maar helemaal niet hebben, alle beleggings-boekjes bij het grofvuil......
    "Concentrate to get rich, diversify to stay rich"

    Hopelijk ben je dan niet al te rijk ;)
  7. [verwijderd] 3 november 2018 09:49
    quote:

    Mero schreef op 2 november 2018 19:04:

    Zojuist op BNR beurswatch TomTom helemaal de vernieling in gepraat. Volgens de kenners (Bob Homan (ING) en Richard de Jong (Van Lieshout & Partners)) max E8,5 -E10,5 bij totale verkoop. Maar absoluut een aandeel om bij weg te blijven, zelfs voor de meest speculatieve belegger.

    Te laat, te laat en te laat was de boodschap. Lekker dan.
    Haha hoorde het ook. Duidelijk niet live opgenomen , maar voor het Reuters nieuws! Toont wel hoe iedereen die het aandeel niet echt volgt in NL elkaar napraat (Jos Versteeg tm IEX aan toe).
  8. ASCFTHF11 3 november 2018 09:57
    quote:

    NewKidInTown schreef op 3 november 2018 09:06:

    [...]

    Dat je nokkie-nokkie zit, is mooi voor je op dit moment, dan kun je nog veel goed maken de komende periode, verwacht ik.

    Roept bij mij meteen de vraag op: zijn er mensen hier die voor zich zelf al een soort plan hebben, om met het stijgen van de koers, stapsgewijs te verkopen/winst te nemen ?

    Heel in het kort:
    ben gisteren begonnen met enig kapitaal eruit te trekken. In die zin, dat ik een gedeeltelijke verschuiving heb gemaakt van turbo's (long) naar opties (calls) en binnen het optiegedeelte een gedeeltelijke verschuiving van redelijk kort naar iets lange expiratie-datum. Alles wel zodanig dat het geheel betrekking heeft op het zelfde aantal onderliggende aandelen.
    Ik zit dus niet nokkie-nokkie, maar nog steeds wel behoorlijk boven mijn aan te houden bovengrens percentage te beleggen kapitaal. En over spreiding wil ik het maar helemaal niet hebben, alle beleggings-boekjes bij het grofvuil......
    Theoretisch bij Verkoop:

    Na eerste Bod korte opties,vooral de out of money en at the money Eruit,dan de korte ITM en diep ITM verkopen.
    Lange tijd opties ATM en out of THE money ook niet te lang mee wachten.
    Nadien lange opties ITM en ATM naar gevoel aan eenander gunnen.
    Iedere cent verhoging van het aandeel moet minimaal tussen 60 en 90 cent opbrengen vanaf aandeelprijs 8.00,onder de 30 cent vind ik het risico te hoog,uiteraard per aangekocht aandeel,puts en calls schrijven doe ik nu niet aan.......

    Er zitten natuurlijk nog veel haken en ogen aan met een optie constructie,hangt ook af van de hoeveelheden opties per categorie etc etc.
    Anderen kunnen weer een constructie hebben die niet de mijne is,maar op het einde van de rit gaat het om de Pecunia!

    En probeer stalen zenuwen te hebben,heb in het verleden soms te snel voor 100 percent toegehapt.

  9. [verwijderd] 3 november 2018 10:00
    quote:

    Accuboor schreef op 3 november 2018 09:49:

    [...]
    Haha hoorde het ook. Duidelijk niet live opgenomen , maar voor het Reuters nieuws! Toont wel hoe iedereen die het aandeel niet echt volgt in NL elkaar napraat (Jos Versteeg tm IEX aan toe).
    Daarom snap ik niet, dat ze hun eigen niet profileren in een programma, waar ze eens en voor altijd duidelijk maken wat ze momenteel doen. Voor mijn apart in RTL late night met than Huys.
  10. picklejuicer 3 november 2018 10:15
    quote:

    JIBA schreef op 3 november 2018 08:59:

    Is er ook iemand die BNR er al op heeft gewezen? Misschien kunnen ze hier nog iets aan corrigeren, iemand uitnodigen met WEL verstand van zaken.
    In podcast de technoloog aflevering 100 wordt tomtom ook even besproken, maar meer vanuit een technische hoek. Daar geven ze het wel meer kans. Net als dat Google nooit Twitter (Google buzz) of Facebook (Google plus) heeft kunnen verslaan.
  11. ballie2 3 november 2018 10:18
    quote:

    Was here schreef op 3 november 2018 08:04:

    Ik benijd HG niet. Als hij in gesprek moet met Microsoft, Apple, Uber, Psa, Nvidia, Ibm, Intel, Bosch, Here, Softbank, GM, Baidu, Renault, Continental, ZF of met consortia dan krijgt hij het druk.

    Kan me bijna niet voorstellen dat maps voor minder dan 3miljard verkocht gaat worden als deze grote namen zich aandienen.
    Hij heeft zelfs Josti Versteeg weten om te lullen dus ik heb wel vertrouwen!
  12. forum rang 4 vreemdvermogen 3 november 2018 10:22
    quote:

    PGV schreef op 3 november 2018 10:10:

    [...]

    Ja, ik heb voor mijzelf een plan. Ik stap er volledig uit met 8,50.Dan heb ik 2,50 per aandeel winst. Ik heb er behoorlijk veel, en hoef niet het onderste uit de kan.
    Nou dat noem ik niet het onderste uit de kan, maar meer het afromen daarvan.
    Ik wacht tot de verkoop van TTT. Daarna eventueel de helft verzilveren, omdat je het bij TT nooit zeker weet en dan toch op safe wil spelen.
  13. NeedForSpeed 3 november 2018 10:22
    quote:

    Gira Freeze schreef op 3 november 2018 09:02:

    2) gezien de verandering van houding, en het dus proberen naar boven halen van de huidige beurskoers, zal volgens mij betekenen, dat Hg en founders, nu wel veel dingen met ons gaan delen de komende tijd.
    Jammer dat dit 3 jaar toelaat komt en dat veel potentieel stapjes in het grote stappen plan onbenut zijn gebleven:
    - Het stoppen met Sport. Een sorry aan de aandeelhouders voor deze miskleun pakweg kwart miljard and counting, hoeft niet per se, maar van een exit strategy voor sport die ook nog wat oplevert hebben we nog niets gezien.
    - Het vervolgens niet uitspreken van een definitieve break met off-focus activiteiten. Het overeenkomstig handelen overigens ook voor de private investment avonturen van HG (afleiding van avonturen zoals Imtech... what else? ) en CV (startup en women in business, ook afleiding want zonder noemenswaardige positionering op TomTom).
    - Het uitblijven van een aangepast missiestatement gericht op een toekomst als business to business bedrijf inclusief alle buzz words Autonomous Driving, AI, IoT, Smart City ... driven by data.
    - Het creatief blijven verschuiven in de tijd van kosten en opbrengsten (uitblijven transparant financieel beleid).
    - Verkeerder motief voor inkoop van aandelen à 50 mln.
    - De vele deals waarover we niks horen.
    - De knullige ontkenning van de interesse in TT (bericht Reuters).
    - De defensieve aankondiging van de verkoop van TTT.
    - Een cursus Engelse taal- en spreekvaardigheid (nu een topman onwaardig).
    Allemaal gemiste kansen.

    Er zijn niet heel veel meer stapjes die overblijven in het stappenplan van de endgame
    1- Daadwerkelijke verkoop TTT (1A. biedingen, 1B, keuze, 1C. feitelijke verkoop)
    2- New deals ?
    3- Verkoop TT (maar dat gaat overnight zoals Wies aangeeft en ik denk dat hij gelijk heeft)

    What else?

    @Wies zien de analisten nog nieuwe dingen?
  14. forum rang 6 tatje 3 november 2018 10:43
    BNR, daar wordt ik nu droevig van, wat een droefsnoeten en de presentator had een hoog euh gehalte, waardeloos.

    2017 lean en mean maken.

    Want we willen op alle scenarios voorgereid zijn.

    Stand alone
    deelverkoop
    hele verkoop
    deelneming.

    Het Reuters nieuws kon dus wel eens waar zijn.

    Als je nog niet precies weet wat er gaat gebeuren, wil je een lage beurskoers.

    Outlook 2018 en weerspreken reuters nieuws.

    Daarna komt er een partij ( en ) die TT wil kopen, maar TTT los verkopen levert meer op.

    Dan komt er heel veel bagger nieuws ( apple, marshall wace,apple carplay, Google, Volvo en ING om de koers naar de kloten te helpen en om partijen een belang te laten opbouwen.

    TT heeft een deadline gesteld ( denkelijk San Francisco ) om een belang op te bouwen.

    Vanaf San Francisco mag, nee moet de koers omhoog naar een 9, dan TTT verkoop, koers richting 12 en dan verkoop geheel.
    Ik zie ze wel nog Consumer zelf houden.

    Uitspraken uit 2015 laten zien, dat Harold eigenlijk de huidige scenarios al in 2015 de revue liet passeren.

    ""TomTom hoeft niet per se in één stuk te blijven, zegt hij. „Kaarteninformatie is belangrijk voor andere divisies van TomTom. Maar het is denkbaar dat dat contractueel geregeld kan worden.” Een constructie waarbij TomTom een licentie houdt voor zijn eigen kaarten.

    Hoe lang is TomTom nog zelfstandig? „We zijn erop gericht om zelfstandig een slag te maken, en dat kan ook. Maar sommige marktbewegingen hou je simpelweg niet tegen.”""

    Bij een zelfstandig TT hoorde een lage koers, 8 was geen probleem.
    Een eventuele koper wil een belang opbouwen en dan kan de koers naar 6
    Bij verkoop van TT hoort als basis een hogere koers en daarna een knal premie.

    Lijkt me allemaal logisch.

    Verder heb ik wel moeite met forumleden, die eerst het hele bestuur de vernieling in praten en nu het hoogste woord hebben ivm San Francisco.

    Veel forumledenleden waren altijd zwaar negatief en nu hosanna .
    Recht lullen wat krom was.

    Als ik 1 ding in mijn leven heb geleerd, een mens is een raar wezen :-)

    Mijn mening en geen advies.

    Harold was en is en blijft een topper, als ik hetzelfde krijg per aandeel :-)

  15. forum rang 4 BW2017 3 november 2018 10:53
    quote:

    Gira Freeze schreef op 3 november 2018 10:07:

    @twanhuijs , laat Harold Goddijn ceo @tomtom nu eens en voor altijd uitleggen in @RTLLateNight , wat @TomTom nu tegenwoordig doet. Iedereen denkt nog steeds dat @TomTom alleen navigatiekastjes maakt, maar dat is echt niet meer zo.

    Heb dit op twitter geplaatst. :)
    Was misschien slimmer om bij #Pauw te doen.

    Dan heb je veel meer bereik.
  16. [verwijderd] 3 november 2018 11:03
    quote:

    BW2017 schreef op 3 november 2018 10:53:

    [...]

    Was misschien slimmer om bij #Pauw te doen.

    Dan heb je veel meer bereik.
    @jeroenpauw , laat Harold Goddijn ceo @tomtom nu eens en voor altijd uitleggen in u praatprogramma , wat @TomTom nu tegenwoordig doet. Iedereen denkt nog steeds dat @TomTom alleen navigatiekastjes maakt, maar dat is echt niet meer zo.

    Aangepast, goed idee inderdaad. :)
8.136 Posts
Pagina: «« 1 ... 29 30 31 32 33 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.