Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,974   +0,070   (+1,43%) Dagrange 4,902 - 5,020 105.024   Gem. (3M) 202,3K

TomTom oktober 2018

7.416 Posts
Pagina: «« 1 ... 316 317 318 319 320 ... 371 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 28 oktober 2018 12:04
    quote:

    martinmartin schreef op 28 oktober 2018 11:53:

    Dan moest je wel tegen de markt in durven handelen, de meesten zullen toch calls gekocht hebben.
    Niet mijn ervaring Martin. Bij de ultra zwakke performance was er toch voor iedereen maar één richting, als je de aandelen eenmaal had?
  2. forum rang 6 NewKidInTown 28 oktober 2018 12:13
    quote:

    martinmartin schreef op 28 oktober 2018 11:43:

    Afgeleide producten zijn het grootste gif gebleken voor TT doordat FFF meer oog hadden voor werken aan strategie dan zich druk te maken over de beúrskoers-
    Veel van de frustatie hier op het forum komt voort uit de verliezen geleden op deze afgeleide producten.
    Zeker als je op de meest gebruikelijke manier steeds denkt dat de koers gaat stijgen en dus maar calls koopt of met de turbo's long wordt uitgestopt. De schrijvers hadden steeds gelijk on the long run.
    Zou toch ook mooi en lucratief zijn als ook voor de long afgeleide producten het tij nu gaat keren.
  3. [verwijderd] 28 oktober 2018 12:22
    quote:

    GLMF schreef op 27 oktober 2018 22:04:

    Just an observation na een mooie inhoudelijke ochtend en vroege middag

    15.23 Moneymaker_BX meldt zich
    15.24 Newkidintown meldt zich
    15.43 Gesloopt door HG meldt zich
    15.43 DeZwarteRidder meldt zich



    Inhoudelijk??
    Speculeren zul je bedoelen.
    Gewoon rustig afwachten die rijkrekenarij ken ik nu wel.
  4. forum rang 4 Xynix 28 oktober 2018 12:26
    quote:

    Accuboor schreef op 28 oktober 2018 10:57:

    Even een indicatie wat de synergie-waarde van maps voor een HERE kan zijn.

    In 2018 gaan we naar ca. 400mln omzet en 100mln Ebitda. Aangezien bijna alle kosten dubbel zijn zou een HERE in theorie uit deze 400mln omzet 350mln ebitda moeten kunnen halen. Dit maal een peer-multiple van 10-15x en je hebt het over een waarde van 3,5-5,3mrd voor de BU Automotive/Enterprise.

    En doordat Google een alternatief is nu, zullen toezichthouders hier ook in mee gaan.
    "Synergie door kostenbesparing" is not the name of the game! No way!
  5. [verwijderd] 28 oktober 2018 12:47
    quote:

    Xynix schreef op 28 oktober 2018 12:26:

    [...]
    "Synergie door kostenbesparing" is not the name of the game! No way!
    De kostenbesparing kan ook bij HERE uitgevoerd worden indien T2 (HD) maps kostenefficiënter zijn.

    Dan heb je het over een nog hogere waarde voor HERE!

    Welcome to M&A!
  6. [verwijderd] 28 oktober 2018 12:48
    Wat nu voorligt is een situatie waarin een klein maar belangrijk onderdeel tw hd-maps mogelijk te koop is om daarbij een ticket te bemachtigen voor de markt van de nieuwe device de connected SD(E)C die 100den miljarden omvat.

    Alleen voor HERE is de HD-maps die beperkt blijft tot 19,99 miljard hun target voor alle overige partijen is het doel gericht op die grotere overall market.
    Niemand van die OS , tier-1 aanbieders is werkelijk geinteresseert in de HD-maps markt. Zij zien echter wel het gevaar van de toetreding van Google op dit terrein.H
    Indien zij de handen ineen slaan heeft BAD haar defensieve investering in HERE veiliggesteld en andere partijen weten dat zij dan een heel goed alternatief bieden tov Google en gegeven de voorkeur van OEM's voor dual-sourcing is dat bijna een garantie dat zij een ingang hebben op dat grotere speelveld.

    Nu dagdromend: Alle zes kopen zij voor 1,5 miljard die zekere toegangsticket door een belang te nemen in tomtom van 15% . Zes maal 1,5 miljard = 9 miljard de FFF doen daar nog 10% bovenop in hun heilig geloof dat deze combinatie de meerderheid in handen krijgt van die 19,99 miljard grote markt.
    Opgeteld bij de opbrengst van 1,5 miljard voor TTT en de aanwezige netto kaspositie waardeert die TT op 13,4 miljard( 57 euro per aandeel).
  7. janrobert 28 oktober 2018 13:06
    quote:

    picklejuicer schreef op 28 oktober 2018 12:59:

    Je zou verwachten dat het morgen hard omhoog gaat, maar de jaren dat ik nu in tomtom dit heeft me geleerd dat het net zo goed kan gaan dalen. Helemaal als tt weer een ontkenning gaat doen.
    Zo sta ik er ook in
    Gewoon afwachten maar
  8. PGV 28 oktober 2018 13:07
    quote:

    picklejuicer schreef op 28 oktober 2018 12:59:

    Je zou verwachten dat het morgen hard omhoog gaat, maar de jaren dat ik nu in tomtom dit heeft me geleerd dat het net zo goed kan gaan dalen. Helemaal als tt weer een ontkenning gaat doen.
    Ik verwacht morgen er eigenlijk ook niet zo veel van, maar het gaat wel een x gebeuren.
  9. [verwijderd] 28 oktober 2018 13:09
    quote:

    PGV schreef op 28 oktober 2018 12:54:

    [...]

    Als dat zou kunnen Martin, dan hebben we een flinke rit te gaan.
    Het duurt nog minstens tot dec/jan tot de uitslag van de voorgenomen verkoop van TTT ons bereikt.
    Afhankelijk van de uiteindelijke verkoopwaarde zal de koers oplopen naar 8 a 10 euro.

    indien men daarna besluit tot verkoop overige bu's kan de koers gedurende 1st half jaar -19 oplopen naar 13 tot 19 euro.
    indien AdT op de juiste wijze de kaarten tevoorschijn tovert zijn nu voor onmogelijk geachte koersen mogelijk.
  10. holenbeer 28 oktober 2018 13:12
    quote:

    Overtake schreef op 28 oktober 2018 10:09:

    Enigszins ongerust over vervroegen sluiting bieding TTT. Want dat zou kunnen betekenen, dat juist daardoor HG nog de kans krijgt om de mogelijk € 1,3 miljard zelf te gebruiken voor zelfstandig doorgaan.

    Het scenario is door mij en anderen al uitgebreid geschetst dat met de huidige koers een goed bod op TTT eigenlijk ook al bijna genoeg is voor heel TT. Dus dan zullen er automatisch kopers bij Barclays aankloppen en vragen naar wat dan het geheel moet kosten ipv een deel.

    Dus als dat zou kloppen en HG liever de TTT-deal doet en verder niets, dan kan hij ook nog - ongevraagd - aangeven dat er op dit moment vanuit TT geen andere interesse is dan de verkoop van TTT.
    Lijkt me dat als er iemand dan echt serieus interesse heeft, deze wel wegen weet om HG te bewegen toch serieus op zo'n intentie in te gaan. We weten allemaal hoe makkelijk de koers weer een euro of zelfs 2 lager is te zetten.
  11. holenbeer 28 oktober 2018 13:22
    quote:

    GLMF schreef op 28 oktober 2018 11:20:

    [...]
    TT heeft zelf de deal met volvo beeindigd ( en RNM in de handen van google gedreven) om zodoende een marktspeler/-concurrent erbij te krijgen, zodat een overname door Here geen probleem is.

    En de meesten hier verwijten HG dat hij niet strategisch kan denken/ handelen ........?!
    Kijk, that's the VOC-spirit! Als dat waar zou blijken, moet er een standbeeld op de De Ruijterkade komen. Sterker, dat moet dan de HG-kade worden :-)
  12. holenbeer 28 oktober 2018 13:25
    quote:

    martinmartin schreef op 28 oktober 2018 11:31:

    AB Justin en Accuboor.
    De end-game is ingezet.
    Komende weken zal er weinig inhoudelijk nieuws naar buiten komen.
    Tomtom heeft de regie in goede handen met AdT.
    Toekomstige marktgrootte zal bepalend zijn voor de uiteindelijk te ontvangen verkoopprijs van het geheel waarbij 1 partij door Tomtom nadrukkelijk zal worden uitgesloten tw Google.

    Samenwerking met HERE, vanwege de partners BAD, aangevuld met OS aanbieders en op automotive gebied werkzame tier-1 suppliers zal voldoende tegenwicht bieden aan Google.
    Waarom zou TT Google uitsluiten? Als Google de hoogste prijs zou bieden (als), waarom zou je dan niet aan hen verkopen? Als iemand dat onwenselijk vindt, biedt hij maar hoger, of schakelt de politiek in?
  13. [verwijderd] 28 oktober 2018 13:27
    quote:

    picklejuicer schreef op 28 oktober 2018 12:59:

    Je zou verwachten dat het morgen hard omhoog gaat, maar de jaren dat ik nu in tomtom dit heeft me geleerd dat het net zo goed kan gaan dalen. Helemaal als tt weer een ontkenning gaat doen.
    Daar ga ik ook van uit. Ik heb de TL vrijdag voor sluit gekocht, maar in de avond tot 22.00 steeg de TL niet en zakte zelfs. Dus kortom, als het zeker zou zijn dat er iets actueels op hande was zou de turbo verder stijgen. Dus waarschijnlijk staat er morgen weer gewoon min 3 op de borden. Pas op met TT, het zou niet de eerste keer zijn dat het niet gaat zoals je zou verwachten
7.416 Posts
Pagina: «« 1 ... 316 317 318 319 320 ... 371 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.