Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel Euronav BRU:EURN.BL, BE0003816338

Laatste koers (eur) Verschil Volume
14,890   0,000   (0,00%) Dagrange 14,810 - 15,050 48.136   Gem. (3M) 59,8K

Forum geopend voor Euronav

19.366 Posts
Pagina: «« 1 ... 342 343 344 345 346 ... 969 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Mitchieboy 12 oktober 2018 07:37
    Recently, the tanker industry has suffered from deteriorating earnings, lower dividends and stock prices.

    We are happy to inform our friends that the spot market for our ships now has tripled from just a few months back, and doubled just from 10 days ago. That’s good for all of us.

    Just to illustrate, here is a snapshot at months beginning, of reported TCE earnings from West Africa (one of our main routes) during 2018:

    1st January 2018 TCE rates ~$6000/day

    4th April 2018 TCE rates ~$4000/day

    2nd July 2018 TCE rates ~$6000/day

    1st October 2018 TCE rates ~$9600/day

    Yesterday 10th October TCE ~$20600/day

    This means a world of difference.

    If spot markets increase another 25% and stays there for 12 months, we could earn 25% of our market cap in a year.

    Spot market earnings are volatile, but volatility is usually a sign of an improved underlying market balance and we have been firm believers in a market turnaround this year.
  2. Mitchieboy 15 oktober 2018 09:13
    En weer een......

    Malaysia’s Bumi Armada is selling a 19 year old VLCC for scrap, demolition sources say.

    The 310,000-dwt Armada Ulysses (built 1999) has been sold as is in Singapore for $403 per ldt or $16.4m.

    Trading giants expect tough US sanctions on Iranian crude
    Read more
    The low price stems from the tanker being sold in a dirty condition with 1,600 tons of sludge that needs to be cleaned before it proceeds to India, it is reported.

    The Armada Ulysses has been sold for guaranteed green recycling, brokers explain.

    Representatives for Bumi Armada was not immediate available for comment at the time of writing this weekend.

    The tanker is the 35th VLCC to be sold for scrap this year, according to demolition expert Ed McIlvaney.

    Armada Ulysses was put up for sale in May this year. It has been employed for storage.

    The Malaysian owner bought the tanker as Ulysses from a John Fredriksen company for $25m in 2014.
  3. forum rang 10 DeZwarteRidder 21 oktober 2018 15:21
    quote:

    Pommeke schreef op 21 oktober 2018 15:18:

    [...]Teerzanden kunnen zo dik zijn dat het bruikbaar is als asfalt voor wegenbouw :)
    Lijkt me een bulkschip interessanter dan een tanker :)
    Ga jij dat bulkschip schoon maken na gebruik....???

    Het is natuurlijk Grote Nonsens omdat teerzand ALTIJD eerst naar de raffinaderij gaat, zodat er vloeibare olieproducten ontstaan.
  4. [verwijderd] 22 oktober 2018 09:06
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 21 oktober 2018 15:21:

    [...]
    Ga jij dat bulkschip schoon maken na gebruik....???

    Het is natuurlijk Grote Nonsens omdat teerzand ALTIJD eerst naar de raffinaderij gaat, zodat er vloeibare olieproducten ontstaan.
    En rafineren kunnen ze doen in Canada of in China.
    Schoonmaken hoeft niet indien het om continu transport gaat.
  5. aossa 22 oktober 2018 12:24
    quote:

    Pommeke schreef op 22 oktober 2018 09:06:

    [...]

    En rafineren kunnen ze doen in Canada of in China.
    Schoonmaken hoeft niet indien het om continu transport gaat.

    Raffineren op de boot en zand overboord kieperen, spaart weer op de stookoliekosten :-)

    Laat de Chinezen dan ook zelf naar de boot komen om de geraffineerde olie op te halen. Zo verkort ook nog eens het traject weg en weer naar de teerzanden.
    Dat daar nog niemand is opgekomen?

    :-)
  6. [verwijderd] 26 oktober 2018 00:28
    quote:

    aossa schreef op 22 oktober 2018 12:24:

    [...]
    Raffineren op de boot en zand overboord kieperen, spaart weer op de stookoliekosten :-)

    Laat de Chinezen dan ook zelf naar de boot komen om de geraffineerde olie op te halen. Zo verkort ook nog eens het traject weg en weer naar de teerzanden.
    Dat daar nog niemand is opgekomen?

    :-)
    Helaba, braaf zijn hé

    GEEN milieuvervuiling

    anders spoelen er nog meer walvissen en dolfijnen aan hier,

    en ik kan U garanderen, ...

    Rotte vis ... STINKT

19.366 Posts
Pagina: «« 1 ... 342 343 344 345 346 ... 969 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.