Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,450   +0,045   (+0,83%) Dagrange 5,370 - 5,580 126.835   Gem. (3M) 194,1K

TomTom september 2018

4.157 Posts
Pagina: «« 1 ... 92 93 94 95 96 ... 208 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 20 september 2018 15:50
    quote:

    Tomtom10 schreef op 20 september 2018 15:48:

    Er os iig te zien aan de koers, een wel heel negatief scenario ingeprijst....veel lager zal het niet gaan, want dan ben je bijna failliet verklaard.....de assets zijn al meer waard nu....
    Wat de situatie van afgelopen maandag betreft.

    Het aandeel tomtom had de dagen daarvoor al een enorm laag volume. Er gebeurde niets. Mensen die er in wilden beleggen (long of short) die zaten er al in. Dagvolumes waren op eenvijfde van wat ik normaliter gewend ben. Meerdere mensen is dat ook opgevallen en vroegen zich de reden af (afwezigheid marketmaker?)

    Dat was op zichzelf al een situatie die zat te wachten op een sterke koers uitslag. Dit had net zo goed een sterke uptick kunnen zijn op basis van een deal.

    Wat je maandag zag met 25% daling heeft mijns inziens niet te maken met dat de marktwaarde van tomtom op basis van 1 nieuwsbericht ineens zoveel lager is.

    Wat gebeurde - en ik heb het maandag gevolgd - is dat de verkopen terecht kwamen in een lege markt. Ik weet niet eens of er even een korte freeze was - maar daarna daalde het gewoon met dubbeltjes tegelijk. Ook de dag daarna pingpongde de koers met procenten up en down.

    Mijns inziens heeft dat meer te maken met beperkte liquiditeit op dat moment en afwezigheid van een marketmaker die tijdelijk even zorgt voor vraag en aanbod. Terwijl potentiele kopers heel lang aan de zijlijn stonden; ook wachtend tot alle stoplosses waren geklapt.

    Ik wil hier zeker niet bagatelliseren dat google een impact kan hebben op order intake - hoewel we dat nog niet weten - maar een daling van 5% ofzo zou mijns inziens passender geweest zijn. Dat het zo enorm veel verder omlaag ging heeft mijns inziens ook met beurstechnische zaken te maken zoals lage liquiditeit, stoplosses en beleggers die aan de zijlijn bleven.

    Het zou fijn zijn om zoiets ook een keer omhoog mee te maken, zoals toen met het HERE nieuws.
  2. De Schimmelkoning 20 september 2018 15:50
    Wij zouden eigenlijk dit forum moeten doortrekken naar LinkedIn. Met een geselecteerde netwerkgroep voor meer visibility maar dan zonder aliassen en (Jos)trollen. Hier dan ook de concrete feiten plaatsen en wellicht aansluiting met juiste analisten. Aanvullend met een echte Sales pitch zodoende TT beter in de etalage te zetten gezien ze dat zelf niet willen. Idee?
  3. forum rang 6 ketchup 20 september 2018 15:58

    wellicht hebben de grootaandeelhouders een constructie weten te vinden waar verliezen compensabel zijn en winsten onbelast, dan maakt het verder geen reet uit waar je aandeel staat, zolang je de toko maar levend weet te houden en dan cash je pas nadat je naar een betere tax-domicilie bent verkast

    Centraal Afrikaanse Republiek is een aanrader, betaal je zero taxes, moet je wel niet ziek worden en bellen voor een ambulance, want die hebben ze niet, moet je ook de politie niet bellen als ze bij je binnen staan, want die komen niet, moet je s'avonds niet de weg op want straatverlichting is er niet en je auto kan je niet parkeren want dan is die gejat of verdwijnt in een pothole

    kan me anders moeilijk voorstellen met al het 'harde'-werk dat ze doen bij TT dat je je aandeel zo telkenmale laat verdampen en het afdoet, als een deja-vu, wij zijn shockproof ... Google, Apple, RN het deert ons niet ... wij zijn op een missie en dat dit messy voor derden is, pech, investeer je maar in een ander aandeel.
  4. forum rang 4 Xynix 20 september 2018 16:27
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 20 september 2018 15:58:

    wellicht hebben de grootaandeelhouders een constructie weten te vinden waar verliezen compensabel zijn en winsten onbelast, dan maakt het verder geen reet uit waar je aandeel staat, zolang je de toko maar levend weet te houden en dan cash je pas nadat je naar een betere tax-domicilie bent verkast

    Centraal Afrikaanse Republiek is een aanrader, betaal je zero taxes, moet je wel niet ziek worden en bellen voor een ambulance, want die hebben ze niet, moet je ook de politie niet bellen als ze bij je binnen staan, want die komen niet, moet je s'avonds niet de weg op want straatverlichting is er niet en je auto kan je niet parkeren want dan is die gejat of verdwijnt in een pothole

    kan me anders moeilijk voorstellen met al het 'harde'-werk dat ze doen bij TT dat je je aandeel zo telkenmale laat verdampen en het afdoet, als een deja-vu, wij zijn shockproof ... Google, Apple, RN het deert ons niet ... wij zijn op een missie en dat dit messy voor derden is, pech, investeer je maar in een ander aandeel.
    Ik snap niet dat er kennelijk veel forumleden zijn die niet willen zien wat het nieuws van maandag doet met het continuïteitsprofiel van TomTom. En wat dat doet met de uitslagen en/of de prijzen van de tenders. Dat continuïteitsprofiel krijgen ze echt niet meer op orde zonder een move die een heel ander beeld oplevert.
  5. Energy 20 september 2018 16:28
    Insinger Gilissen jos Versteeg:
    Imtech betere koop dan tt
    Besi 60%onder zijn goed getimede buy advies.
    Glpg koers op 104 komt ie met koersdoel naar 120.
    Tt stond eergisteren op 6,50 en op dat moment volgens hem 5 euro koersdoel.

    Hoe is de slogan van Insinger Gilissen ook alweer. Iets met serious money...
  6. PGV 20 september 2018 16:29
    quote:

    Was here schreef op 20 september 2018 16:28:

    Insinger Gilissen jos Versteeg:
    Imtech betere koop dan tt
    Besi 60%onder zijn goed getimede buy advies.
    Glpg koers op 104 komt ie met koersdoel naar 120.
    Tt stond eergisteren op 6,50 en op dat moment volgens hem 5 euro koersdoel.

    Hoe is de slogan van Insinger Gilissen ook alweer. Iets met serious money...
    Josti Versteeg moet zijn brillenglazen maar eens goed poetsen.
  7. [verwijderd] 20 september 2018 16:41
    Ik kan me steeds beter voorstellen, dat TT en met name HG het niets kan schelen wat de koers momenteel doet juist vanwege het feit dat zij op weg zijn met een missie.

    Sniklaas vindt het betreurenswaardig dat het antieke gebruik van dagenlang beschimpen op een schavot om de bertrokkene daarna met pek en veren de straat op te sturen geen usance meer is.
    Ik zal je snel uit de brand helpen; hier op dit forum gebeurt dat al jaren op rij.
    Beleggers stappen in vanwege de toekomstmogelijkheden die ze het bedrijf toedichten. Te onderscheiden in dag/maand-traders die op advies van analisten/banken een ritje willen maken(short of long) en beleggers die heil zien in de producten die het bedrijf maakt(BAH).
    De eerste categorie heeft onnoemelijk kunnen scoren door alle stormen die tt tegen is gekomen de afgelopen jaren incl de mogelijkheid tot overname.
    De BAH beleggers hebben het veel moeilijker gehad, die moeten toegeven de verkeerde keuze te hebben gemaakt in het verleden door te veronderstellen dat PND's een gouden toekomst garandeert met daarna door mee te gaan in de misvatting dat een inbuild navigatie dan wel diversificatie in Consumer de rampspoed kon afwenden.
    Het verschil tussen een BAH belegger en een trader is dat de BAH belegger zijn focus blijft houden op discounted cash-flows en op basis daarvan beslist om uit te stappen dan wel aan te blijven als aandeelhouder na bestudering en weging van de risks/oppertunities van het bedrijf.
    De trader is niet geinteressert in het bedrijf en ziet slechts kansen om short dan wel long te gaan op basis van overnamegeruchten en ander sentiment.
    Ik hoor niemand over de belachelijke kw's die betaald zijn voor tt de afgelopen 5 jaar van ver boven de 100*.
    Nu het er alle schijn van heeft dat de kw van -18 richting de 35* gaat en in -19 naar 19* breekt de pleuris uit en schroomt men niet om HG tot onder de gordel af te branden enkel vanwege het inderdaad opvallende stilzwijgen van HG na het Google bericht.

    Misplaatst zeker, maar dat was de reactie van Musk ook en indien het mede bedoeld is om de market-makers te laten voelen dat zij niet alles voor elkaar krijgen hebben beiden mijn zegen.



  8. [verwijderd] 20 september 2018 16:43
    Overleeft TomTom de zoveelste turnaround?

    Frits Baltesen - 20 sep 2018

    Share on WhatsApp Share on Facebook Tweet Share on Google+ Share on LinkedIn
    TomTom verloor deze week een kwart van zijn beurswaarde. Op welk punt had de directie van de navigatiemaker moeten inzien dat de strategie niet langer houdbaar was?

    TomTom kreeg flinke klappen op de Amsterdamse beurs, nadat Google bekendmaakte dat het een samenwerkingsverband had gesloten met Renault, Nissan en Mitsubishi: in hun nieuwe auto’s kiezen ze voortaan Google’s Android-software. In twee beursdagen verloor TomTom een derde van zijn beurswaarde.
    Niet alleen beleggers waren verrast. In een interview met persbureau Bloomberg noemde bestuursvoorzitter Harold Goddijn deze deal een ‘wake-up call’ voor de hele sector. Maar zou dit bedrijf, dat afhankelijk is van enkele grote spelers, zich niet erop hebben kunnen voorbereiden?
    “Kan je bedrijf opeens te maken krijgen met een vraaguitval van 30 of 40 procent?”. Deze vraag moet het management van alle bedrijven zichzelf regelmatig stellen, vindt Jan Adriaanse, hoogleraar Turnaround Management aan de Universiteit van Leiden: “Kloppen je aannames met betrekking tot klanten, markten en technologie? Ieder bedrijf zou mijns inziens continu met assumptietesten bezig moet zijn.”

    Groei van financieel vakman naar strategisch partner

    Wilt u als financieel vakman groeien in uw rol als strategisch partner? Volg de vijfdaagse Masterclass De Nieuwe CFO; Strategisch Financieel Management. Ontvang inzicht in strategisch financieel management en ontdek wat er op de agenda staat van de nieuwe CFO.
    Bekijk het programma
    Ambities Google groot

    Dat voorkomt verrassingen, zoals met TomTom. Het navigatiebedrijf weet dat Google zelf prima navigatiekaarten heeft, een bewezen softwaresysteem (Android) dat makkelijk is te koppelen aan de meeste smartphones en dat het moederconcern Alphabet via het automotive onderdeel Waymo volop en succesvol inzet op autonoom rijdende auto’s. De ambities van Alphabet zijn groot, had TomTom kunnen weten.

    "Het blijft voor veel bedrijven moeilijk telkens hun bestaansrecht te bewijzen in een wereld die wordt gekenmerkt door snel veranderende consumentenvoorkeuren, toenemende concurrentie en steeds sneller opvolgende technologische ontwikkelingen", zegt Adriaanse. "Een vraag die hij altijd stelt tegenover managers is of ze het bij een nieuwe start van hun bedrijf op dezelfde manier zouden aanpakken.”

    Succesvol in voortdurende transitie

    TomTom moest eerst het accent verleggen van hardware naar software. Vervolgens werd het gedwongen navigatiekaarten te verkopen aan andere aanbieders van systemen en autobedrijven. Daarna kreeg het concurrentie van Google Maps, dat iedereen gratis en makkelijk kan downloaden op zijn smartphone. TomTom ging zelf app-abonnementen (zonder kastje) verkopen en rolde op die manier steeds meestal succesvol verder in deze voortdurende transitie. Nu moet het weer een antwoord vinden, omdat Renault, Nissan en Mitsubishi met Google in zee gaan omdat de Amerikanen hun navigatie gaan aanbieden als onderdeel van een compleet entertainmentpakket.

    Deal wordt geen trend

    Tegen Bloomberg vertelde Goddijn echter dat de deal geen trend wordt. Techreuzen als Google willen de autosector controleren, maar de topman gelooft niet dat de andere automakers bereid zijn om “als het ware de controle uit handen te geven”. Goddijn verwijst naar onder meer zorgen over de privacy en omgang met klantgegevens. Hij vindt dat zijn bedrijf nog steeds een leidende rol heeft als het gaat om de ontwikkeling van zelfrijdende auto's.

    Sommige beursanalisten hebben na het nieuws over de Google-deal minder vertrouwen in de toekomstige winstgevendheid van TomTom gekregen en verlaagden hun koersdoel van het aandeel. Opvallend is dat de ING de koersval overtrokken vindt en vasthoudt aan het koersdoel van 14,50 euro: ruim het dubbele van het huidige beurskoers.
  9. [verwijderd] 20 september 2018 16:52
    Dus we zijn 30% gedaald op een klant die minder dan 10% doet en mogelijk weggaat in 2021?

    En TomTom heeft een reeds getekend orderboek van 1,2mrd (berekend met conservatieve 30% take rate) wat de winst de komende jaren flink doet groeien.

    Herstellen dus naar minimaal range 7,65-8,00.

    Dit aandeel is nu al 10 euro waard op eigen kracht. Gaat mi nog veel hoger de komende jaren.
  10. VanillaSky 20 september 2018 17:03
    quote:

    Accuboor schreef op 20 september 2018 16:52:

    Dus we zijn 30% gedaald op een klant die minder dan 10% doet en mogelijk weggaat in 2021?

    En TomTom heeft een reeds getekend orderboek van 1,2mrd (berekend met conservatieve 30% take rate) wat de winst de komende jaren flink doet groeien.

    Herstellen dus naar minimaal range 7,65-8,00.

    Dit aandeel is nu al 10 euro waard op eigen kracht. Gaat mi nog veel hoger de komende jaren.
    Ik zie deze opmerking nu al verschillende keren voorbij komen. Het is toch naief om te denken dat Google maar 1 klant gaat binnenhalen.
    Welk aandeel ze pakken van de markt daar kan je over discussieren maar ze zullen ongetwijfeld meer klanten krijgen.

    M.a.w. als voorbeeld eerst kon TT bijv. 400mio orders halen in een jaar en straks is het 200. Dat is toch wel een forse bedreiging en niet max 10% omzetverlies.
  11. forum rang 6 pwijsneus 20 september 2018 17:12
    quote:

    Accuboor schreef op 20 september 2018 16:52:

    Dus we zijn 30% gedaald op een klant die minder dan 10% doet en mogelijk weggaat in 2021?

    En TomTom heeft een reeds getekend orderboek van 1,2mrd (berekend met conservatieve 30% take rate) wat de winst de komende jaren flink doet groeien.

    Herstellen dus naar minimaal range 7,65-8,00.

    Dit aandeel is nu al 10 euro waard op eigen kracht. Gaat mi nog veel hoger de komende jaren.
    Het probleem is toch ook niet het reeds getekende orderboek, maar juist de impact op de orderintake?

    Dat gaf CFO Taco Titulaer ook aan in PB. Samen met nog een andere verwijzing van de effecten van Google op TT.

    Wake up buddy!

  12. [verwijderd] 20 september 2018 17:13
    quote:

    VanillaSky schreef op 20 september 2018 17:03:

    [...]

    Ik zie deze opmerking nu al verschillende keren voorbij komen. Het is toch naief om te denken dat Google maar 1 klant gaat binnenhalen.
    Welk aandeel ze pakken van de markt daar kan je over discussieren maar ze zullen ongetwijfeld meer klanten krijgen.

    M.a.w. als voorbeeld eerst kon TT bijv. 400mio orders halen in een jaar en straks is het 200. Dat is toch wel een forse bedreiging en niet max 10% omzetverlies.
    Hou toch eens op...je hebt geen aandelen TomTom meer, dus ga je tijd ergens anders verdoen...pfff....alleen maar overal tegenin in gaan...en zeggen dat je toch aandelen hebt....geloof je het zelf?????
  13. [verwijderd] 20 september 2018 17:15
    quote:

    VanillaSky schreef op 20 september 2018 17:03:

    [...]

    Ik zie deze opmerking nu al verschillende keren voorbij komen. Het is toch naief om te denken dat Google maar 1 klant gaat binnenhalen.
    Welk aandeel ze pakken van de markt daar kan je over discussieren maar ze zullen ongetwijfeld meer klanten krijgen.

    M.a.w. als voorbeeld eerst kon TT bijv. 400mio orders halen in een jaar en straks is het 200. Dat is toch wel een forse bedreiging en niet max 10% omzetverlies.
    Ok en wat als...

    - Google vooral platform deals sluit en autofabrikanten bovenop Android zelf navigatie, traffic, parkeren bieden (van tomtom of here). Dit doet Audi nu namelijk ook! (nota bene als eigenaar van HERE)

    - Wat als hierdoor niet 10-20% van alle auto’s met het internet verbonden is maar 100%. Brengt dat niet veel grotere mogelijkheden voor tomtom om hoge volume deals te sluiten? (Desnoods voor lagere prijs per user)

    - De autofabrikanten gaan software updates aanbieden die de klant zelf downloadt en installeert. Opent dit voor tomtom mogelijkheden om niet 3 jaar te wachten tot een deal ingaat, maar kan leveren binnen weken/maanden nadat een deal gesloten wordt

    - TomTom voor veel hogere prijzen (zegt goddijn ook: exponentieel hoger) HD maps gaat verkopen aan autofabrikanten, voor level 3/4 van autonoom rijden

    - en wat als het waar is wat een industrie kenner mij zegt: dat de Amerikaanse autofabrikanten HERE echt niet vreten. Terwijl Goddijn zegt dat andere autofabrikanten niet happig zijn op Google. Dan klopt het onderstaande statement van TT in cursief: vooral de VS zijn recent deals gesloten en nu zijn Japan, Korea en China de verdere groeikansen. Zie hieronder:

    Harold Goddijn, CEO en medeoprichter van TomTom, deed mee aan het onderzoek en onderstreept het beeld dat wordt geschetst door Groenteman: “We hebben recent enorm veel succes gehad in Noord-Amerika en met name aan de westkust. We zullen blijven pushen, maar voor ons zou ik zeggen dat ons volgende aandachtsgebied en een echte groeimogelijkheid in Azië ligt, vooral in landen als Japan, Korea en China.”

    www.google.nl/amp/s/www.consultancy.n...
  14. forum rang 4 Xynix 20 september 2018 17:26
    Als HG hard kan maken dat het verliezen van de Renault/Nissan/Mitsubishi tender aan Google inderdaad geen trend wordt, waarom zou hij dan nu -ter ondersteuning van het zwaar geschonden imago- niet per ommegaande beginnen met het melden van de WEL gewonnen deals, net als al zijn collega's doen? Die onnodige geheimzinnigheid daarover maakt de inschatting van het continuïteitsrisico voor potentiële klanten alleen nog maar NOG lastiger.
  15. VanillaSky 20 september 2018 17:27
    quote:

    *Justin* schreef op 20 september 2018 17:15:

    [...]

    Ok en wat als...

    - Google vooral platform deals sluit en autofabrikanten bovenop Android zelf navigatie, traffic, parkeren bieden (van tomtom of here). Dit doet Audi nu namelijk ook! (nota bene als eigenaar van HERE)

    - Wat als hierdoor niet 10-20% van alle auto’s met het internet verbonden is maar 100%. Brengt dat niet veel grotere mogelijkheden voor tomtom om hoge volume deals te sluiten? (Desnoods voor lagere prijs per user)

    - De autofabrikanten gaan software updates aanbieden die de klant zelf downloadt en installeert. Opent dit voor tomtom mogelijkheden om niet 3 jaar te wachten tot een deal ingaat, maar kan leveren binnen weken/maanden nadat een deal gesloten wordt

    - TomTom voor veel hogere prijzen (zegt goddijn ook: exponentieel hoger) HD maps gaat verkopen aan autofabrikanten, voor level 3/4 van autonoom rijden

    - en wat als het waar is wat een industrie kenner mij zegt: dat de Amerikaanse autofabrikanten HERE echt niet vreten. Terwijl Goddijn zegt dat andere autofabrikanten niet happig zijn op Google. Dan klopt het onderstaande statement in cursief: vooral de VS, Japan, Korea en later ook China, daar zit onze groei. Zie hieronder:

    Harold Goddijn, CEO en medeoprichter van TomTom, deed mee aan het onderzoek en onderstreept het beeld dat wordt geschetst door Groenteman: “We hebben recent enorm veel succes gehad in Noord-Amerika en met name aan de westkust. We zullen blijven pushen, maar voor ons zou ik zeggen dat ons volgende aandachtsgebied en een echte groeimogelijkheid in Azië ligt, vooral in landen als Japan, Korea en China.”

    www.google.nl/amp/s/www.consultancy.n...
    Waarom schat de markt incluis de meeste analisten dit dan in als een grote impact? En waarom vreest taco dat het invloed heeft op de orderintake? En dat ze goed hun best moeten gaan doen?

    Of verzint hij dat maar en is het eigenlijk onderdeel een masterplan wat ze 10 jaar geleden zijn begonnen om tomtom van de beurs te halen? En is dit dus eigenlijk supernieuws wat alleen maar nieuwe business brengt.
  16. thepouw 20 september 2018 17:27
    quote:

    *Justin* schreef op 20 september 2018 17:15:

    [...]

    Ok en wat als...

    - Google vooral platform deals sluit en autofabrikanten bovenop Android zelf navigatie, traffic, parkeren bieden (van tomtom of here). Dit doet Audi nu namelijk ook! (nota bene als eigenaar van HERE)

    - Wat als hierdoor niet 10-20% van alle auto’s met het internet verbonden is maar 100%. Brengt dat niet veel grotere mogelijkheden voor tomtom om hoge volume deals te sluiten? (Desnoods voor lagere prijs per user)

    - De autofabrikanten gaan software updates aanbieden die de klant zelf downloadt en installeert. Opent dit voor tomtom mogelijkheden om niet 3 jaar te wachten tot een deal ingaat, maar kan leveren binnen weken/maanden nadat een deal gesloten wordt

    - TomTom voor veel hogere prijzen (zegt goddijn ook: exponentieel hoger) HD maps gaat verkopen aan autofabrikanten, voor level 3/4 van autonoom rijden
    Dit kan als je alles heeeeel rooskleurig wil zien. Google biedt vrijwel alles aan op computer/internet gebied, inc. een auto-android, dus neem maar van mij aan dat Google ook Maps aan gaat bieden. Dat hebben ze tenslotte al functioneel op smartphones/computers, dus de stap is heel klein voor hen. Waarom 'dure' TT kaarten kopen als het ook gratis kan? Feit dat Audi nu nog TT koopt is denk ik dat de meeste auto's nog geen constant internet hebben.

    TT's PNDs zijn afgestraft omdat mensen gratis navigatie van de telefoon nemen. Denken jullie nu echt dat mensen straks wel bereid zijn om voor kaarten te betalen als ze gratis te gebruiken zijn via de android die al in de auto zit? Wake up people. En de privacy is dan toch al geen issue meer als Android in je auto zit. Die weten toch alles al.

    Enige hoop, imho, is als TT overgenomen wordt. Als de kaarten echt zoveel beter zijn dan die van apple/here/google, dan wil een van hen TT vast overnemen, zeker nu de prijs toch behoorlijk gedaald is. Voor 10€ halen ze ze van de beurs.
  17. Juun 20 september 2018 17:27
    quote:

    harrysnel schreef op 20 september 2018 12:18:

    [...]

    Prima. Dus is het zaak om in het geval van dergelijk nieuws over de samenwerking van een bestaande klant met een (toekomstige) concurrent alvast een reactie te hebben liggen. Want daling van koers ——> nieuws moet wel slecht zijn gezien daling ——> daling van 30% = voortbestaan in gevaar, definitieve doodsteek, verdienmodel aangetast ———> analisten zien daling en verlagen koersdoelen koers daalt verder ——> “populaire media” die niet persé over financieel nieuws schrijven gaan werknemers vragen “of het nog een beetje gaat” ——> mensen die beurs niet volgen vragen of ik in TT belegd heb en of ik denk dat ze het gaan redden.

    Je kunt de toenemende marge bij TT, verschuiving van hardware naar software, positieve cashflow met meer dan E200mln in kas aan het eind van jaar, het orderboek Automotive van meer dan E400mln, de keuze van Daimler Trucks (eigenaar HERE) voor TT Telematics die gisteren bekend werd etc. allemaal wegflikkeren want de koers daalt 30% omdat 1 van je klanten het besturingssysteem Android kiest voor bepaalde modellen/regio’s met beschikbare Maps/Traffic en dat gefaseerd gaat invoeren.

    Dus bereid je voor op dergelijk nieuws vanuit concurrent. En zeg dan iets met strekking:

    TT levert geen besturingssysteem voor in de auto. Onze oplossingen draaien op Android en wij voorzien graag in de behoefte om Android gebruikers te helpen om van A naar B te komen. Renault is een goede klant en wij werken er voortdurend aan om deze relatie goed te houden zodat we in toekomst samen met deze partij perfect kunnen inspelen op de behoeften van bestuurders wereldwijd...Ik noem maar wat. De twee minuten die ik nodig had om hierover na te denken, dat is toch ook wel op te brengen door iemand van IR?

    Zoiets simpels.....maar zelfs dat zit er niet in. Ik lees: TomTom weigert commentaar te geven op de ontwikkelingen.

    En daarom ga je -30% en is je hele imago naar de knoppen. Bij beleggers die op E12 hoorden dat een onafhankelijk TT te prefereren viel boven verkoop. Bij analisten die meegingen in je zelfstandige scenario en koersdoel hebben van E14/E14,5 en nu voor l#l staan bij koers van E6. Bij de populaire media die je bedrijf maar wat graag verder onderuit halen. Bij je werknemers die met waardeloze opties zitten en zich zullen afvragen of het zin heeft bij dit kneusje van de sector te blijven werken terwijl er strijd is om goed personeel. Bij je sectorgenoten waar de concurrenten je af kunnen doen als irrelevant bij tenders door te wijzen op je geringe marketcap en klanten zich zorgen maken over continuïteit van relatie.

    Dit alles laat je dus als management/IR zomaar gebeuren. Als dit geen opzet is dan ben je ala manager geen knip voor de neus waard en nog niet eens geschikt om met Koninginnedag een kraampje op de vrijmarkt te runnen.

    Taco maakt het nog even erger door te refereren aan Google 2009 toen de koers onder E10 ging terwijl dat 1,5 jaar eerder nog E60 was. Wil hij daarmee aangeven dat de daling van 30% slechts het begin is en dat we 80% lager gaan? Dat hij het dus ziet zakken naar E1. Wat een l#lhannes 1e klas.

    Vervolgens komt ZKH Goddijn met een mededeling dat het een “wake-up call” is voor de sector ipv hand in eigen boezem te steken. Als er verdorie 1 CEO is geweest die geen zicht op zijn eigen bedrijf heeft gehad en de boel in het honderd heeft laten lopen dan is het deze prutser die zijn vrouw heeft laten doorhobbyen terwijl alle seinen op rood stonden met de ondergang van GoPro en FitBit. “Nee hoor, wij doen dan iets goed want de horloges en camera’s lopen prima” (BNR interview).... Dat deze man de term “wake-up call” durft te gebruiken terwijl hij al jaren ligt te slapen geeft aan dat hij nooit in de spiegel kijkt.

    Onkunde of smerig spel? Ik denk het laatste want ik kan me niet voorstellen dat er zulke incapabele mensen als Goddijn en Taco functioneren op deze aardkloot.

    Ik ben niet zo van het onverkort overnemen van teksten, maar als ik mailadressen had van Taco, Hg, of wie dan ook binnen TT, zou ik het zo doorsturen. Heeft iemand die mailadressen paraat, dan graag hier mailen, zet ik de tekst integraal, zo door.
  18. Optiebelegger 20 september 2018 17:33
    quote:

    Juun schreef op 20 september 2018 17:27:

    [...]

    Ik ben niet zo van het onverkort overnemen van teksten, maar als ik mailadressen had van Taco, Hg, of wie dan ook binnen TT, zou ik het zo doorsturen. Heeft iemand die mailadressen paraat, dan graag hier mailen, zet ik de tekst integraal, zo door.
    Het zal me niet verbazen dat Taco dit forum volgt !!!
4.157 Posts
Pagina: «« 1 ... 92 93 94 95 96 ... 208 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.