Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
14,790   -0,180   (-1,20%) Dagrange 14,570 - 15,040 190.271   Gem. (3M) 200,2K

September 2018: Verwacht minstens één sterke PB van AMG.

1.650 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 ... 83 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Umi1 4 september 2018 22:25
    quote:

    the Fonz schreef op 4 september 2018 21:11:

    Gewoon 4,97. Je moet even op alle posities klikken rechtboven op de site. shortsell.nl/short/AMG/all/archived
    Die posities zijn helemaal geen zekerheden, vermits een shorter zich pas kenbaar moet maken boven de 0,5% drempel. (>0,2% aan AFM, maar 'geheimhouding' tot 0,5%)
    Ze gaan er gewoon nog van uit dat de shorters dezelfde stukken bezitten als toen men afbouwde. Dat is niet realistisch...
  2. holenbeer 5 september 2018 00:58
    Vandaag een verhaal gehoord van een prof van de TUE. Batterijen ontwikkelen zich volgens hem zo snel dat waterstof straks voor auto’s geen optie is. Met waterstof zet je 2 keer energie om, van elektra naar H2 en daarna weer naar elektra. Twee keer met 30-40 % verlies.
    Hij verwacht dat elektrische auto’s net zo snel gaan als zOnnepanelen over een aantal jaar. Batterijen worden lichter en beter, en je bespaart veel gewicht en kosten aan benzinemotor, versnellingen enz. Total cost of ownership, ook voor vrachtwagens, is snel goedkoper dan fossiel.
  3. mjmj 5 september 2018 08:59
    quote:

    holenbeer schreef op 5 september 2018 00:58:

    Vandaag een verhaal gehoord van een prof van de TUE. Batterijen ontwikkelen zich volgens hem zo snel dat waterstof straks voor auto’s geen optie is. Met waterstof zet je 2 keer energie om, van elektra naar H2 en daarna weer naar elektra. Twee keer met 30-40 % verlies.
    Hij verwacht dat elektrische auto’s net zo snel gaan als zOnnepanelen over een aantal jaar. Batterijen worden lichter en beter, en je bespaart veel gewicht en kosten aan benzinemotor, versnellingen enz. Total cost of ownership, ook voor vrachtwagens, is snel goedkoper dan fossiel.
    Elektriciteit moet ook opgewekt worden. Dat kan met zonnepanelen maar nu gebeurt dat hoofdzakelijk met fossiele brandstoffen (nucleaire energie even niet meegerekend). Dat proces heeft ook maar een rendement van iets van 60 of 70% (vergeef me als ik fout zit). Daarna moet de electra getransporteerd worden, ook weer een verlies. De batterijen verouderen na een x aantal ladingen. Ook daar zit verlies. Ik wil niet zeggen dat het verhaal van deze professor niet waar is maar in ieder geval erg incompleet.
1.650 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 ... 83 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.